Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dzsoz

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    6
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Budapest

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Vectra B
  • Város
    Budapest

Dzsoz's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Dzsoz

    Motor

    Sziasztok! Szelepfedél nekem is volt kb egy éve (x16xel). A kipufogóra folyt az olaj. akkor a szerelő rábeszélt a gyári tömítésre, és azóta rendben van. Kopp-kopp! Az elmúlt hetekben más gondom volt: Kd. egy hónap csak rövid távú városi használat után, melegedő motornál rángatni kezdett, és olyan volt mintha nem menne minden henger. Erőtlen volt, és szívta is az üzemanyagot rendesen. Teljesen hideg motornál jól ment, és újraindítás után is, de pár perc használat után jelentkezett az erőtlenség, és a puffogó, kerregő motorhang. Ekkor gondoltam megoldom önállóan, szerelő nélkül.... Gyertyacsere nem segített. (A gyertyáknál én is láttam olajat, de azt úgy ítéltem meg, hogy túl tiszta ahhoz, hogy a motorból szivárogjon), ekkor az AGR-re gyanakodtam, ezért lekaptam a szívósort, a pillangószelepházat, az AGR-t. A pillangószelepház az alapjárati motorral együtt jó olajos volt, rárakódva ahogy kell (talán gond lehetett, hogy túl sok olaj volt benne - kb 12e km-en használt - és egy gumicsövön visszatolta az olajat a pillangószelephez). Tisztítás és összerakás után javult a helyzet, de még mindig előjött a 3henger szindróma. (persze csak néhány perc melegedés után, ahogy eddig is) Végül kijutottam autópályára, az első 30 km problémás volt, de aztán egy lejtőn túltette magát a dolgon, és azóta úgy működik, ahogyan a problémák előtt. Közben olajat és üzemanyagszűrőt cseréltem, biztos ami biztos :D A furcsa az volt az egészben, hogy némi utánaolvasásból következtetve az AGR probléma jeleit mutatta, de hibajelző lámpa nem volt. (kivéve, mikor összerakásnál elfelejtettem összedugni a kopogásérzékelő kábelét, de arra villogtatással rájöttem :lol:) Mindenesetre örülök, hogy nem kellett agr-t venni!
  2. Dzsoz

    Motor

    Szia Bocsek! Ha fogy a szervóolaj nézz utána, hogyhol engedi el. 98-as évjáratú x16xel mocis vectrám van nekem is, és most vagyok túl egy kellemetlen mutatványon: Egyik nap észrevettem, hogy olajos az esővíz a verda alatt. Gondoltam valaki odaolajozott, és a víz feloldotta, mivel nekem eddig semmi folyás nem volt. Másnapra a szervószivattyú hangjából világossá vált, hogy a szervóolajam folyik el. Végül az is kiderült, hogy a kormánymű engedi el az olajat, ami nem egy olcsó mulatság. Utánajárva kiderült, hogy új kormánymű horror áron van, lehet venni bontottan, de a bvecik korosztályában - a magyar utakon - várható a hiba megjelenése, vagy fel lehet újítani kb 35-70e forintér (ha nincs nagyobb hibája). A szerelők különböző véleményen vannak a témában: 1. Egy külföldi bontott (nem olajos) többet ér mint a felújított (igen, csak ilyet nem kapsz minden sarkon); 2. Csak szakszerűen és garanciálisan felújított kormánymű jöhet szóba (cserével kb 100e). Nekem azért sokkal durvább volt az olajfogyás (kb 500 km-en nagyjából 3 liter), de mennem kellett a kocsival, ezért kénytelen voltam tölteni... Remélem neked nem lesz ilyen problémád, de azért nézd meg, hogy nem-e nagyon olajosak a kormánymű gumiharangjai. MÁS: Valaki szerelt már le X16XEL-ről klímakompresszort? Úgynézem nem jön ki csak ha a megbontom a kipufogót, vagy lehet hogy a szervószivattyú leszerelése is megoldás lehet. Ha van valakinek tapasztalata, hogy hogyan a legcélszerűbb a kompit cserélni, ne habozzon megosztani velem. :D Köszi és üdv, Dzsoz
  3. Dzsoz

    Motor

    Hi, Mindenképpen megosztom. A környéken (zuglóban) láttam is egy kis szerelő Bt-t. a napokban rákérdezek náluk, ill. egy-két telefont még rászánok a körültekintésre(meg hátha kapok a fórumról is egy megbízható szerelőt), és aztán lesz ami lesz... :lol: Talán beletrafálok egy normális szerelőbe, és nem húzzák le az összes pénzem :D Nem akarom tovább halasztani! Üdv, Dzsoz
  4. Dzsoz

    Motor

    Sziasztok! A gép sikeresen kiállta az első próbát :lol: Most szeretném szervizbe vinni(X16XEL), de sajnos nem tudom, hogy hová!? Légyszi adjatok néhány telszámot, akihez fordulhatnék vezérműszíj+egyéb alkatrészek cseréje ügyében. Valamint jól jönne ha tudnátok néhány alkatrészboltot is ajánlani, ahol érdemes alkatrészeket vásárolni a művelethez. Egyébként (csak viszonyítási alapnak) milyen az árfekvése egy vezérműszíj+görgők+vízpumpa cserének, munkadíjnak? Köszi! Dzsoz
  5. Dzsoz

    Motor

    Siasztok, Köszi a hozzászólásokat, és a gratulációt :D Ezt a hétvégét meg kell járnom. Remélem nem lesz gond. Ja, vásárlás előtt elvittem egy ismeretlen szervizeshez (akit hirtelen találtam a neten). Megnézegette, megcibálta, computer, aztán mondta, hogy ok a gép. Aztán mikor állt ki a garázsból meghallotta rövid időre a kis kopogó hangot. Mondta is, hogy cseréljem a vezérlést. Így valamennyivel biztosabb, hogy az a baja. Cserélni is fogom, de a hétvégéig hátralévő pár nap már kevés rá, hogy utánajárjak, intézgessem... Utazni pedig kell (hosszú hétvége, és meg kell mutatni a verdát az otthoniaknak), ezért rá kell szánnom magam a 700 km-es túrára. Van bennem egy kis félsz, hogy baja lesz a motornak, de majd imádkozok... :D :lol: Az olajat pedig, ha sikerül bevásárolnom, lecserélem (az fog menni talán egyedül is), aztán visszatérve bp-re megy a szervízbe. Ha még vannak további tapasztalatok ne fogjátok vissza magatokat. :lol: Üdv: KJ
  6. Dzsoz

    Motor

    Sziasztok! Első autóként sikerült szert tennem egy 1,6-os X16XEL kódú 98-as Vectrára. Nagyon örülök neki, de vannak kételyeim a megfelelő működéssel kapcsolatosan, ezért segítségeteket kérem. A fórumról sok hasznos dolgot megtudtam, amit utólag is köszi minden hozzászólónak. A probléma az, hogy a hideg motorindítást követően a motorból egy ciripelő, ketyegő hangot hallok. Miután megyek néhány kört és a motor bemelegszik, a hang egyre ritkább lesz, és egy idő után (kb 10 perc) el is tűnik. Hosszabb távon még nem mentem vele, ezért nem tudom, hogy meleg motornál előjön-e, vagy sem. Kis böngészés után (hozzánemértőként) arra gyanakszom, hogy a vezérműszíj, feszítőgörgő ketyeg. A motoron talált matrica alapján sikerült beazonosítanom, hogy 2005-ben cserélve voltak 105e km-nél (bár ez nem garancia semmire). Most 163e km van benne, tehát biztosan megérett a csere. Hétvégén meg kellene tennem egy 350 km-es utat egyirányba, aztán vissza. A motorellenőrző lámpa nem jelez hibát(gyújtásnál felgyullad elalszik, így azthiszem normálisan üzemel). Kérdésem volna, hogy ezen tünetek alapján meg tudjátok-e erősíteni a diagnózist, vagy mi egyéb lehet? Valmint, hogy mit gondoltok az út kockázatairól, és hasonló tünetek mennyire súlyos hibát jeleznek előre. Kis bontással meg tudom-e nézni az alkatrészek állapotát? Másik kérdés, hogy a vezárműszíj, görgő csere jár-e kötelező olajcserével (mint írtam kezdő vagyok...). Mert ha nem, akkor hjétvégén sk megejteném az első olajcserét, aztán a túra után beiktatnám a szervízt is a vezérműszíj csere ügyében. Erre vonatkozóan szívesen venném, ha egy megbízható szerelőt is tudnátok ajánlani Bp környékén. Segítségetek előre is köszönöm! Üdv: KJ
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.