Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Kadett E GSi - nem a gondokról


FBalazs

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Hozzászólások 88
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

jolinformáltak segítségét kérem:

- kadett d-ből volt e gsi? meddig gyártották?

- kadett e gsi-t mikortol kezdék gyártani?

- mi a legnagyobb különbség a kettö között?

- mennyire alap a szervo a gsi-kben?? (tele a tököm azzal hogy mire kiérek a parkolóbol izomlázam lesz)

kösz

Link to comment
Megosztás:

Csak tippelgetek, de talán segít:

D Kadettel kb. egyidőben futott az A Corsa, abból volt GSi. (82-)

Kadettből csak GT/E felszereltséggel futott, pontosabb infókért ping Dark 8)

E Kadettre a modellváltás talán 84ben volt. A GSi forgalomba kerülésére számolhatsz még 1 évet. '91ig gyártották, illetve Cabriok voltak még '93ig. A GSiknél persze volt 8V ill. 16V motorok. (20SEH & C20XE)

GT/E vs. GSi

-más motor

-elektromos felszereltség

-futóművön valami változtatások

A szervó széria...

Érdekesség:

Ha az infók nem csalnak B Corsából is volt GSi felszereltségű, viszont az már csak 16V-s motorral!

Illetve valami World Cup Sport 1.6 16V széria is...

Link to comment
Megosztás:

Brief History of the Opel Kadett D

1985_090a12634.jpg

The new Kadett D, introduced in the fall of 1979, was a car with a transverse mounted 1196cc OHV or 1290cc OHC engine, driving front wheels trough a 4-speed manual gearbox.

Disc front brakes and rear drums, rack and pinion steering, independent front suspension and beam type rear suspension.

5-door L estate fitted with reclining front seats and headrests, integral front air dam, heated rear window with wash-wipe.

GL hatchback fitted with quartz clock, door pockets, radio, velour trim, locking fuel cap and cigar lighter.

Opel also chose to develop a new series of engines for the Kadett that would take advantage of its new design.

During the following years this program would lead to several engines, with displacements ranging from 1.2 to 1.8-liters.

Measuring 3998 mm in length, the new model was 128 mm shorter than the Kadett C, but offered more interior room.

As is customary with Opel, three trim levels were available on all models of the Kadett D series: standard, luxury and Berlina.

For those with a sporting taste, the Kadett could be ordered with the SR equipment package, with included front and rear spoilers, low profile 185/60 radials on aluminum rims, flared fenders, Recaro sport seats and additional instrumentation.

The most powerful Kadett D, was the GTE, introduced in March 1983, with a 115 bhp, 1.8-liter engine featured electronic fuel injection, that offers a top speed of 187 km/h.

Link to comment
Megosztás:

E Kadett - Bertone :lol:

The Opel Kadett Cabrio signalled the beginning of a partnership between Bertone and General Motors which is still going strong today and continues to feature important developments.

In 1986 Opel asked Nuccio Bertone to create a cabriolet version of the popular German compact: not just feasibility studies and prototypes, but the complete production of the latest Opel creation. Bertone once more proved itself a reliable partner right across the board, able to supply creative input as well as produce models for the mass market.

The new version of the Kadett Cabrio retains the personality of the marque, but with an original twist. A very driveable car, with great lines and superb proportions. Engine sizes were 1300 cc., 1400 cc., 1600 with a catalysed version with electronic injection, and a sporty 2000 featuring the GSI brand.

60,000 Kadett Cabrios were produced by Carrozzeria Bertone between 1987 and 1993.

:arrow:

Az enyémben van szép sorszámos táblácska... tiszta luxus :)

Kinek van még sorszámozott autója?

Az értékesítési adatokat érdemes megnézni, mert pl. az "előd" Kadett Aero-ból csupán 1224db fogyott (1976-78)...

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Megtaláltam a képeket!

Ez volt a második Opelem elötte ugyan ilyen volt csak öt ajtós és 1.3-as.

Beleszerettem és elkezdtem vadászni egy GTE-t meg is találtam a nagy Ő-t. Szanaszét volt rohadva viszont a motor az csúcskirály volt (2évig amíg megvolt sosem hagyott ott, nem ette az olajat semmi füstölés pedig kapott rendesen) A 1-es 2-es között letiltás elött ha jól elkaptam két olyat durrant meg lángolt a kipufogó mint egy A-s rally autó és ugyanez 2-böl 3-ba is sokan néztek is mindig azt hitték turbós! Fel is van véve videora.

Adatok: Opel Kadett GTE 3ajtós

Évj: '83

Motor: 1.8 8v 115le plussz K&N direkt szürő, sport dob hátul(ami eddigi autóim közül a legjobban szólt) egy vákum szelepet kiiktattam mert állítólag jobban vette utána a fordulatot.

Futómű: Kárászy féle beton paraszt kökemény gátlók és Tamás féle 40mm-es sportrugók (Flex tuning vagy inkább Fűrész tuning) Ezzel együtt olyan volt mint a gokart 120-al simán bekanyarodtam az Árpád Hídról a Szentendreire a felüljárón gumicsikorgás nélkül!

Beltér:Recaro ülések, MOMO 28cm-es kormány, Sparco pedálsor, szinrefújt elemek(nem mindent mint az állatok csak finoman a két légbefúvó az ajtóknál és a Digit műszer körüli keret) Digit müszerfal (E-Kadett-é, ebben sosem volt gyárilag én csináltam bele bizony! :) ) Volt benne jó kis hifi is, plüss tetőkárpitot is kapott a gyári lukas helyett.

Külső: Előszőr BBS 15"-os pókhálós felnik majd ami most az Astrámon van ARTEC az is 15"-ös, le volt fújva szinre a lökhárító de nem tetszett és visszacsináltam az eredeti állapotba, Gyári csepp tükrök (2év alatt egyszer sem lopták le) és a díszrács színre fújva,

Mentem vele tartósan 140-150-et. Töbször is megjárta így Budapest-Balatont és 8,5 volt a fogyasztásom! Igaz városban megette a 10 11-et simán! Sose hagyott ott sehol ha valami elszaródott akkor is hazamentem vele ha döcögve is de hazavitt! Jó kis autó volt szerettem de ha belegondolok mennyit költöttem rá és mennyiért adtam el akkor inkább meg kellet volna tartani dehát abból is lett az Astra valamit valamiért!

Lásuk őt:

Elősször:

pic4199839.jpg

Másodszor:

pic4199838.jpg

Illyet szerettem volna csinálni belőlle:

pic4199837.jpg

Hát ennyi!

Link to comment
Megosztás:

Redline!!

Csak nem egy Kadetten töröd a fejed???? És mi lesz a szép megkímélt Astraval?????

hááááát csak reménykedek hátha összejön vmi :wink: kellene venni egy játszós autót :)

ez nem teljesen az én autom, meg kevés is az a c14nz (arrol nem is beszélve, hogy ilyen hideben mennyit eszik)

amit linkeltem az egy '91-es c20xe Kadett, de 1 milliót kér érte, ennyit közel sem akarok/tudok rászánni :?

Link to comment
Megosztás:

Az a gáz, hogy 4-5k környékén meg csak pusztulatokat találsz - és ezt értsd szó szerint!

Viszont annak idején Hemi is megmondta, hogy C20NE motorosban kell gondolkozni! Hidd el, megéri :wink: (nekem most csiszolgatnak hozzá hengersort+hengerfejet Budaörsön) szép lehetőségek vannak benne, és strapabíró :)

Jah, ha találsz valami szépet, szólj, mennék én is megnézni 8)

Link to comment
Megosztás:

Az a gáz, hogy 4-5k környékén meg csak pusztulatokat találsz - és ezt értsd szó szerint!
nah ez egy nagyon nem jo hir :) :lol: :D

Jah, ha találsz valami szépet, szólj, mennék én is megnézni 8)

ez természetes, amint lesz vmi tetszetős példány nem fogok szégyelni a tapasztaltabbakhoz fordulni :wink:

Link to comment
Megosztás:

Naja. Jókor voltál jó helyen!

Azért emlékszem arra is amikor hazafelé mentünk a Raftingról és az autópályán rátapadtam a János Vectrájára úgy 160-al majd belementünk egy viharba nem láttunk semmit nem is lassítottunk ő legalábbis azért mert félt, hogy neki megyek én meg azért mert azt hittem versenyezni akar! Jó kis autó volt a Kadett. Épp a multkor számoltam utána, hogy 230000.- vettem és ráköltöttem 300000.- -at viszont ha azt veszem az állag megóváshoz kellett ennyi pénz!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.