Jump to content
  • bejegyzés
    21
  • hozzászólás
    0
  • megtekintés
    36.072

About this blog

Hogyan lettünk opelesek!

Entries in this blog

mackosajt

Jó pár hét eltelt már a legutolsó bejegyzésem óta, most pótolom a lemaradást.

Szóval túl voltunk a szilenteken és egyebeken, de hátra volt még az az olajcsere, amikor megpróbálom megszüntetni az olajfolyást is.

Közben persze egyre furább kezdett lenni a váltó is. (Zajosodott, vagy csak úgy akartam hallani? Olvass tovább, és rájössz.)

Gondoltam nem árt, ha beszerzek egy másikat, amit átnézek, és jól berakok ehelyett.

Sikerült is szerezni egy F10-et. Állapotilag jó is volna.

Úgy terveztem, hogy majd a kedvenc szerelőmnél szívunk egy sort, de mivel ő közben szabadságra ment, és nekem meg hamarosan kell a kocsi, így egy vasárnap úgy döntöttem, hogy szabadnapomon szétborítom, átnézem, kicserélem amit kell, és összedobom.

Van rá 72 órám.

Egyedül!

Itthon szépen beálltam vele a hintaállvány alá.

Ha mégis emelni kéne, jó az, ha van mihez kötni bármit is.

Mint foxi a lábtörlőnek.

Úgy estem neki.

Délután 5-től este 9-ig ott tartottam, hogy a motor és a váltó lent pihen a földön, a kocsi meg fel van emelve magasra, ki kell húzni alóla a cuccot.

Mivel későre járt, ott hagytam, és mosdás után aludtam egy jót.

Azt sejtettem, hogy ami nekem van, heveder, nem lesz jó a beemeléshez, csak azt nem gondoltam, hogy ennyire.

Sőt, arra sem gondoltam, hogy a váltót, amit szereztem, végül nem is fogom tudni berakni, de nem is kell.

Szóval hétfő reggel kihúztam a motort és a váltót a kocsi alól.

Nem volt könnyű.

Szétszedtem őket egymástól.

Még ekkor sem tűnt fel, hogy valami nem stimmel.

Gyorsan lekaptam a váltó deknijét, kiszedtem a végáttételt, és ellenőriztem, nincs-e extrém kopás valamin.

Megdöbbenésemre nem volt, csak a 2 féltengely szimmering volt nagyon ki.

Ezzel a lendülettel el is kezdtem a kinyomócsapágyat, a km-spirál hajtást átrakni a "csere" váltóba.

Ha már megvan, akkor rakjuk is be.

Ahogy forgattam, kezdett feltűnni, kezdett tudatosulni bennem, hogy itt valami marhára nem stimmel.

Forgatni kezdtem a két váltót, összehasonlításképp.

Felfogatás megvan, oké.

De mintha a lendkerék körüli részen máshová esnének a lyukak...

Gyorsan odavittem a motorhoz, és a rácsúsztatás után döbbentem meg...

Kb. 1 csavarral sem tudnám összefogatni. Hát ez meg mi a manó?

A Corsából van ez a váltó is, meg a sajátja is az.

Igen, csak a "csere" egy újabb.

Szóval vissza mindent, amit eddig átraktam.

Gyorsan, ha már kint volt, átnéztem az eredeti váltót.

Meg kellett állapítanom, hogy szerintem semmi baja. Vagyis csak beképzeltem, hogy baja van.

Sőt, még vagy 4 deci olaj is volt benne, pedig a szimmeringek állapota alapján szinte száraznak gondoltam volna.

Szóval ott álltam, egy feleslegesen megvett váltóval, meg most már egy átnézett, és hibátlan váltóval.

Tömítést lerendeztem, szimmeringeket kicseréltem.

Megnéztem gyorsan a kuplungomat is.

Sachs van benne, ráadásul olyan vastag, és olyan jó állapotban, hogy lehet van benne vagy 10e km összesen.

Nekiestem tehát a motornak.

Leszedtem a szűrő csonkját, az AC-t, a vezérlés fedelét, és az olajteknőt.

Jól látszott, hogy a múltkori első burgman gyűrű csere megoldotta az ottani olajszivárgást. Azt most meghagytam a készletből.

Megmaradt a hátsó szimmering is, mert sajnos nem találtam megfelelő kulcsot a lendkerék leszedéshez.

Remélem ez nem fogja magát később megbosszulni, de most ott száraz volt.

Szóval szépen lekapartam a régi tömítéseket és a maradványaikat.

Elmostam brigéciollal amit csak lehetett.

A nap úgy sütött, hogy minden megszáradt.

Összeraktam mindent, pasztával is. (AC+olajszűrő csonk másnap ment fel, amikor már a helyén volt a motor, nehogy sérülés legyen)

Ahogy elkészült, kicsit vártam, összeraktam a váltóval az egészet.

Váltót betekertem fóliába, hogy a szimmeringnél nehogy kosz menjen be. Elvégre ha már most tiszta, védjük meg.

Annyira jutottam, hogy aznap még délután bent volt minden a kocsi alatt, meg kimostam a hűtőt és a fűtőradit. Nem tudom mi volt bennük, de eszméletlen mennyiségű kosz jött ki.

EL ne felejtsek a tél előtt még 1x fagyállót cserélni! Biztos sok koszt fog még kimosni a friss lé.

Hétfő este grilleztünk egy jót, és rápihentem a keddi napra.

Kedd reggel ahogy felkeltem, igyekeztem kifelé, mert esőt jósoltak.

Elkezdtem hát leengedni a kocsit a lehető legalacsonyabbra, de most már tanulva a vasárnapi bakimból, még a futóművet is szétakaptam, hogy a földre teljesen le tudjam ültetni.

Lent volt, padlón.

Elkezdtem a hevederrel az emelést....

Ekkor döbbentem rá, hogy ez így nem fog menni.

Próbálkoztam, hogy felálltam a kocsira!!! és úgy is próbáltam húzni felfelé, miközben a feleségemet arra kértem, pakoljon téglákat alá.

1 sor tégla után elfogyott az erő...

Még hátra volt 20 centi...

Az barátok közt is 3 sor még a nagymértűből. Ennek nem sok értelme lett volna.

Kézmosás, szuszogás, telefon elő.

Szerencsére a vonal másik végén egy nagyon jó embert értem el, aki azonnal megígérte, hogy ha annyit ráér, munkából hazafelé hoz egy 500 kg-os láncost, meg 2 hevedert. Ez olyan 11 óra körül volt.

Annyira sietett haza, hogy bő 1 órával előbb ért hozzám, mint ahogy neki letelt volna a munkaideje elvileg.

Szóval addig is szétnéztem a kocsi elektromos rendszerében.

Kiderítettem, hogy a hűtőventi max. a hőgomba hibája miatt nem kapcsol be, ha egyáltalán elértük már valaha azt a hőfokot.

Rendbe raktam a műszerfal világítást is, és találatm egy kb. 25 éve a műszerfal fogságába esett cumit.

Ezt még egy svájci gyerek nyalogatta valamikor.

Szóval telt az idő, legalább hasznosan.

Meglepetésemre sokkal korábban megérkezett az emelő.

Azt hiszem, mindent elmond a dologról, hogy 1 óra múlva már azzal bíbelődtem, hogy beállítsam a váltórudazatot, és tegyem vissza a hűtőt stb.

Váltó és motor feltöltve olajjal.

Hűtő bent, víz+fagyálló bent.

Indíts!

És megy!

Összeraktam mindent, lemostam, kipróbáltuk.

Jön, megy, fékezik, teszi a dolgát!

Ma néztem alá, nyoma sincs egyelőre szivárgásnak!

Kopp! Kopp! Kopp!

Maradjon is így!

Most kipihenem a fáradalmaim egy kis éjjeles héttel.

Addig remélem nem kell nagyot sem emelnem, mert bár nekem nem fáj, de állítólag szépen be is dagadt a vállam a próbálkozásoktól.

Viszont a kasztnizást nem lehet nagyon halogatni. Ősszel legkésőbb neki kell esni.

Szerencsére lassan minden összeáll ahhoz is.

Gép+Palack+Reduktor is megvan már.

Hely van, csak idő és pénz kérdése minden.

Mivel szeretnék eljutni több helyre is vele, ezért csak azok után lehet szó róla.

Folyt.köv.!

mackosajt

Lassan, de haladunk!

Miután megérkeztek a cuccok, olyan gyorsan be is kerültek... a szoba egyik sarkába...

Időt kellett keríteni a szétszerelésre.

Kivettem hát egy szép szabadnapot, és nekiestem.

Jobb elől kezdtem.

Szét minden könnyen jött. Nagyon.

Még a régi szilentek is pillanatok alatt kint voltak a lengőkarból és a kitámasztó tartójából.

Ami makacskodott, az a kerékcsapágy, mert hát miért ne, most vettem észre, hogy ki volt a lelke szegénykémnek.

Miután méricskéltem a szilenteket, rá kellett jönnöm, hogy rosszakat küldtek a kitámasztókarokhoz.

Gyorsan robogó izzít, és már a boltban is voltam.

Szó nélkül visszavették őket, és másnap reggelre ígérték, hogy itt a jó szilent.

Ha már ott voltam, kértem egy csapágyat. Kemény 2500 Ft-ba fájt.

Irány haza.

Autó jobb oldalon bakolva. Féltengelycsuklót kicseréltem, majd átmásztam a balos futóműhöz.

Közben gondolkoztam, hogy oké, kint a régi szilent, itt az új, de sehogy sem fog ez nekem itthon bemenni, olyan kemény, és akkora a két szélső gumi perem mérte, hogy én ezzel szívni fogok, de nagyon.

Megcsörgettem hát kedvenc szerelőmet, és egyből a segítségét fel is ajánlotta, csak másnapra, vagyis szombatra, mert péntek dél volt ekkor.

Szóval ott álltam, egy futómű szétdobva, másik még egyben, szilentek kint.

Ettől rosszabb már nem lehet, és szétkaptam a bal oldali futóművet is.

Csukló kicserélve, a csapágy itt jó, szilentek ki is jöttek könnyen.

No, ha minden kész, tegyük rendesen bakra, és várjuk a szombatot.

Reggel kelés, induljunk a boltba a jó szilentekért, majd a szerelőhöz, préselni.

Boltban szilentek rendben, jók jöttek.

Irány a szerelő!

Vakargattuk a fejünket rendesen, mert látott már pár autót, hisz nem ma kezdte, meg ettől nagyobb és kisebb szilent is volt már a kezében, de ilyen kemény, ilyen nehéz feladat még neki is feladta a leckét.

Kentük mi zsírral, folyattunk rá olajat, de a fránya szilent sehogy sem akart befelé menni a helyére, pedig a kisebb, kitámasztó szilentekkel kezdtünk.

Ekkor már féltünk, mi lesz a nagy, lengőkar szilentekkel.

Pár próbálkozás, és kb. 2 óra után arra jutottunk, hogy szerszám kell, ami kúpos, és segít összenyomni a szilenetet még a helyére kerülése előtt a megfelelő ármérőre.

Itt szeretném kiemelni, hogy nem PU szilentekről beszélünk, hanem a gyári gumikról.

Méretet tekintve sem hinném, hogy baj lenne, mivel mindegyik boltban volt szinte a kezembem pl. lengőkarba való, és mindegyik ugyanakkora volt.

Szóval arra sikerült jutnunk, hogy szerszám kell. Na de akkor esztergályos is.

Szerencsére hasonló "sztahanovista" embert sikerült találni, aki gyorsan kanyarintott nekünk egy próba szerszámot, csak az nem lett jó.

Közben mindegyikünknek más dolga is akadt, úgyhogy feladtuk hétvégére, és hazamentünk.

Hétfőn újult erővel estünk neki, új szerszámot kértünk, amit meg is kaptunk.

Ezzel a két kitámasztó szilentjét sikerült bepréselni. Nem ment könnyen, de ezek úgy bent vannak, hogy onnan pár évig biztos ki nem jönnek.

Jöjjön hát a lengőkar.

Ahham... jött is. Az erő is, ami olyan nagyra sikeredett, hogy a szerszám szétrepedt. A mi hibánk.

Aluból készült, mert ez volt kéznél. No meg ingyen.

Mire megkértünk az esztergályost, már más munkába fogott, és sajnos aznap nem is készült el.

Mivel ingyen dolgozott, nem lehetett siettetni.

Kedden sem volt kész, és szerdán sem.

Jött május 1. Aznap a fű sem nőtt.

Pénteken a műhelyt takarították, és mivel a munka is úgy jött ki, meg a napom is olyan volt, elmentem segíteni.

Takarítás végére elkészült az új szerszám, de aznap már nem foglalkoztunk a préseléssel.

Örültünk, hogy ismét sokkal tisztább lett a műhely.

Eljött egy újabb hétfő.

Préseljünk!

2 óra próbálkozás után arra jutottunk, hogy itt valami nagy átb@szás van.

Ugyanis a szerszám ismét széttört.

Pedig sokkal vastagabb volt, a szilent is már félig bement.

Sajnos azonban hiába préseltük tovább, úgy állt, mint ami sehogy sem áll.

Meghoztam a döntést: lengőkarral együtt megveszem. Bukok pár ezrest, de véget kell vetni a szívásnak.

Másnapra megjöttek a lengőkarok.

Össze is raktam, minden szép, jó.

Ami zavar, hogy a kitámasztós szilenteket nem lehet tokkal együtt megvenni. Ha azt kell cserélni, más is ekkorát szív?

Vagy mindenki a PU szilenteket veszi?

Az autó sokkal szebben fut. Ellenőrizve is lettek a beállításai.

Szóval kicserélődött:

2 lengőkar, szilentekkel,

2 kitámasztókar szilent,

2 kormányrúdfej,

2 lengőkar gömbfej,

1 kerékcsapágy,

2 féltengelycsukló.

Grátiszban cseréltem a kürtöt, mert a fiam már panaszkodott, hogy miért nem dudálok, amikor valaki bevág elénk, mint egy őrült. No meg kötelező felszerelés, aminek működni kell.

Most, hogy ezek kicserélődtek, azt hinnénk, hogy hátra lehet dőlni.

Tévedtünk.

Mindkét hátsó csapágy elkezdett döngicsélni, illetve sajnos a váltó sincs a toppon.

Ez utóbbi terén jól állok, mert már meg is van a cseredarab. Szintén F10, szintén 4 sebességes, csak sokkal jobb állapotban.

Idő nincs, amikor kicserélhetném.

Hogy egy klasszikust idézzek:

"Cukor az élet, csak meg kell tanulni szopni!"

mackosajt

Alánéztünk alaposan

Elérkezett "végre" az a nap, amikor jobban átvizsgáltuk a kicsikét.

Sikerült végre időpontot szerezni kedvenc szakimhoz, akinek ezúton is köszönöm, hogy már lassan 10 éve nem küldött még el a .... na pont oda.

Elölről haladtunk hátra.

1. folyik az olaj az AC és az olajteknő tömítésénél

2. kotyognak a külső féltengelycsuklók, de pont annyira, hogy kattogni még nem kattognak, csak lassú haladásnál néha ezek mozgatják a kormányt, 1-1 fokot ide-oda.

3. A lengőkar szilentjei utolsókat rúgják. Nincs szétszakadva, csak teljesen elpuhult.

4. A kitámasztó kar első szilentje ugyan még egyben van, de ha már költünk, nem ezen fog múlni.

5. Az egyik kormányrúd gömbfeje is kivan, cseréljünk párban majd.

6. Az "trapéz" gömbfejein a porvédők ki vannak repedezve. Nem kotyognak, de fognak. Csere!

7. Jobbos küszöb alulról látszik, hogy megindult. Balos látszólag egyben van. Majd ha lebontjuk, kiderül. Amúgy szerencsére egyben van alulról! Ez lényeges!

8. Hátsó híd szilentek szintén cserések. Nem jár össze-vissza a kocsi, nem eszi a gumikat, de előzzük is meg a bajt. Csere!

Jobb hátsó csillapító lassan ereszti az olajat. Ezt is cserélni kell majd.

Hossza vizsgálódás, kutakodás után, bár roppant kedvezően számolt minden bolt, ahová betértem, vagy ajánlatokat kértem, végül az maradt, hogy a munkahelyem által biztosított kedvezményt használom ki, és a LángDebrecen-től veszek meg szinte mindent.

Holnapra itt a csomag, cirka 37e Ft-ért cserébe.

Szerintem elég jó árak.

Már csak egy CO palack hiányzik az életemből, mert gépet már szereztem, és gyakorolni is kéne vele, mielőtt a kicsikocsinak esnék neki.

mackosajt

Elérkezettnek láttam a jó idővel a motortér kipucolását.

De mielőtt takarítottam volna, azzal kezdtem, hogy beáztattam a frissen szerzett parafa szimmeringet motorolajba, kb. 1 napra.

Ezután azzal folytattam, hogy a minap valahol útközben eltűnt kerékagy kupakot pótoltam.

Jobb hátulról maradt el valahol útközben, ezért ott kezdtem.

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5222-/

Mivel párosban szép az élet, és a balos nagyon csúnyán nézett ki, hát kicseréltem azt is

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5221-/

Miután ezzel végeztem, leszedtem a szelepfedelet, és elpucoltam brigéciollal kívül-belül.

Volt mit takarítani. (képet sajnos nem csináltam)

Míg száradt, addig éltem a lehetőséggel, és kihasználtam a helyzetet egy kis szelephézag ellenőrzésre.

Mivel az ellenőrzésen érzésre nem ment át, így hát érzésre finomítottam rajta.

Mondhatni, ez már az ujjaimban van, igaz, évek óta nem gyakorlom, de az eredményt érezve, nem sikerült elfelejteni a skodán betanult hézagmérést.

Miután megszáradt a fedél, új tömítéssel szépen összeraktam.

Mivel látható nyomai voltak, hogy a váltóból fent csöpög az olaj a fokozat váltó tengelynél, így nekiestem, mint hülyegyerek a csengőnek, és leszedtem a kis szerkezetet a váltóról.

A leszedéssel nem volt gond, az könnyen ment.

A szétszedés már izgalmasabb volt, mivel zéger-gyűrű fogóm csak egy orvosi fog fogó van, az is összehúzásra, nem szétfeszítésre.

Mindegy, egy hidegvágó óvatos befeszítése a gyűrű vágatába segített végül kipattintani a gyűrűt.

No és itt jött az újabb szenvedés.

A kis stift, ami a tengelyt és a rá biggyesztett alkatrészt fogta, nem akart megindulni, de végül egy 200-as szög segített, meg egy kg-os kalapács.

Innen már egy pillanat volt kicserélni a szimmeringet, majd visszaütni a stiftet a helyére.

No és akkor ha a stift a helyén, akkor mi is következik?

Ja, igen a zéger.

Ami teszem hozzá, egy rugót rögzít, ami persze nem gyenge. Vagy csak az én erőm kezdett fogyni.

Szóval a sok sikertelen próbálkozás, hogy egyik kézzel lenyomom a rugót, a másikkal ráfeszítem a zégert a helyére, és be is pattintom, mind kudarcba fulladt, és a nap is kezdett lefelé menni.

Gyorsan szétnéztem, mit tudnék felhasználni harmadik kéznek.

Ahham, van ám vagy 80 db kötegelő a szerszámosban. Mire nem jó? :D

Szóval a kötegelővel összehúztam a rugót, és máris felszabadult a másik kezem.

Így már 1 perc alatt a helyén volt a zéger.

Nem volt más hátra, csak visszarakni az egészet a helyére, és kipróbálni, hogy nem raktam-e véletlen valamit fordítva össze.

Minden stimmelt.

Ami feltűnt, hogy a kis fedélen 5 sebességi fokozat van rajzolva, miközben nekem 4 sebességes a váló.

Ezt akkor már vajon cserélték, vagy mindegyikre ilyen fedél megy?

Szóval erősen esteledett, így a tegnapi napon leálltam, és ma reggel újult erővel folytattam.

Mára maradt a parafa szimmering csere és a motortér takarítása.

Szépen nekikészültem, ékszíj le, tárcsa le, és a régi parafa tartója 2 perc múlva, egy picike deformációt elszenvedve, de már kint is volt.

Örüljünk!

Picit kapirgáltam a koszból, hogy lássam is, mit csinálok, meg rápróbáltam a régi parafát az ékszíjtárcsára.

Egyértelmű volt, hogy ez már nem tömít igazán.

Az új nagyon passzosan illeszkedett a próba során.

Szóval akkor tegyük be az új parafát az új tokkal...

kb. 30 percig próbálkoztam. Már a fél műhelyt kihordtam, hogy mit rakjak oda, mivel tudnék erőt is kifejteni, mivel nem verem szét az egészet, de a tartó minden alkalommal kifordult a helyéről.

Sehogy sem akart bent maradni.

Ekkor döntöttem úgy, hogy egymásnak fordítom a régit, és az újat.

Képet megint nem csináltam, de kb. 2 tized mm-rel nagyobb az új tartó, és hát ez volt a bibi.

A régit szépen kiegyengettem, és beraktam vele a parafát.

Ha nem lesz jó, hát nem nagy veszteség, pár száz forint és cseréljük megint.

Szíj fel, megfeszít, gyújtás, és megy, és eddig nem ereszt.

No akkor akksisarut le, és kezdjünk mosni.

Ilyen volt:

http://www.opelforum.hu/gallery/image/4885-/

Az eredmény:

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5218-/

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5217-/

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5216-/

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5215-/

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5214-/

Azt hiszem, látható a különbség.

Mivel már úgyis minden csupa víz volt, így kívülről is kapott egy mosást.

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5220-/

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5219-/

Mosás után némi száradást követően be is indítottam:

https://drive.google.com/file/d/0BzmyxfMvBK6CM0RsMUZ5VFh5S1k/edit?usp=sharing

A hangos kerregés a mocitető remegése, ezért is húztam rá a szivatót.

Ha valaki tud bontott 10S légszűrőt, visítson!

Idegsít, hogy úgy néz ki.

mackosajt

Rakjuk hát össze!

Elérkezett a napos idő és a hétvége.

Valójában szabit vettem ki 3 napot, így már 3. napja itthon voltam.

Első napon szülinapoztunk, meg villamosoztunk.

2. napon sz@r volt az idő.

Ma reggel sütött a nap, hát szereltem.

A kölcsön kapott erős porszívóval még1x átnyálaztam az összes szőnyeget, kárpitot.

Még mindig jött ki belőlük kosz. Hihetetlen.

Elkezdtem berakni hát a szőnyegeket, vissza csavaroztam az öveket, pótoltam a hiányzó gumidugókat stb.

Közben rájöttem, hogy az ülés leghátsó pozícióját meghatározó határoló pöcök rossz helyen volt eleve, mert van egy leghátsó lyuk, annak ott a helye.

Szépen lassan helyreállt a belsejében minden, kivéve a hangszigetelő szivacsot. Azt sajnos ki kellett dobni.

Majd lesz helyette valamikor valami.

Mivel a szellőző venti nyöszörgött, kiszedtem hát azt is.

Kitakarítottam legalább a környékét, és alatta is.

Olajoztam picit a csapágyain, most csendes, bár az ellenállás meg halott, mert alacsony fordulat nincs. Újabb alkatrész, amit cserélni kell majd.

Miután végeztem, össze raktam az ablaktörlő rudazatot is, hisz a kiszereléshez szét kellett szedni azt is.

Nem jöttem rá, miért olyan fura a törlési képe.

Majd veszek egy másikat bontóban, hátha a csere megoldja.

Átnéztem az első és a hátsó futóművet is amennyire lehetett.

Fékek elől-hátul rendben.

Szilentek nem mozognak, nincsenek a gumiharangok kiszakadva.

Hátsó csapágyakat újra zsíroztam, gyári előírás szerint 25 Nm-rel meghúztam őket, ahogy kell.

Keréknyomásokat ismét ellenőriztem.

Feltöltöttem az ablakmosót, tankoltam is.

Sajnos a mosó tartálya valahol lyukas. Remélem nem legalul.

Reggelre kiderül.

Holnap irány Nyíradony megint. Most már vele!

Egy kicsit másképp alakulnak a dolgok, mint terveztem, így most nagyon úgy néz ki, napi szinten fogom használni, amíg a robogó át nem tudja venni a szerepét.

mackosajt

Nos, reggel úgy keltünk fel, hogy sütött a napocska.

Hát akkor essünk neki a belsejének.

Kipakoltam a hátuljából mindent, majd kiszedtem az üléseket, és a kedves nejem szépen kipucolta őket:

http://www.opelforum.hu/gallery/image/4900-/

Ettől jobb már nem lesz. Kárpitosnak is látnia kell őket.

Miután minden szőnyeget kiszedtünk, sajnos azt kellett megállapítani, hogy a tűzfal zajszigetelésére használt szivacsos, bitumenes valamit is ki kell szedni, ugyanis tocsogott a víztől.

Vagy alul, a hiányzó gumidugóknál, vagy felülről a szintén hiányzó gumidugóknál kapott rendesen a vízből.

Nem is fogom tudni visszarakni, annyira tönkre van menve.

A szőnyegek száradnak, hogy egy alapos takarítás után vissza tudjanak menni a helyükre.

A helyük így nézett ki:

http://www.opelforum.hu/gallery/image/4887-/

http://www.opelforum.hu/gallery/image/4886-/

http://www.opelforum.hu/gallery/image/4888-/

http://www.opelforum.hu/gallery/image/4889-/

http://www.opelforum.hu/gallery/image/4890-/

http://www.opelforum.hu/gallery/image/4891-/

Egy alapos sikálás, némi súrolás, majd rozsdagátlózás után így néznek ki:

http://www.opelforum.hu/gallery/image/4892-/

http://www.opelforum.hu/gallery/image/4893-/

http://www.opelforum.hu/gallery/image/4894-/

http://www.opelforum.hu/gallery/image/4895-/

http://www.opelforum.hu/gallery/image/4896-/

http://www.opelforum.hu/gallery/image/4897-/

http://www.opelforum.hu/gallery/image/4898-/

Az akksi helye is kapott 1 réteget:

http://www.opelforum.hu/gallery/image/4899-/

Az előző bejegyzésben emlegettem egy itókát, aminek a nyomát megtaláltuk:

http://www.opelforum.hu/gallery/image/4901-/

A végére egy olyan dolgot hagytam, amit soha nem fogunk kidobni:

http://www.opelforum.hu/gallery/image/4902-/

Most üres belsővel várja azt, hogy legyen időm foglalkozni vele.

Majd venni kell 2 ajtógédert, meg a csomagtérhez is lehet jó lenne újat venni.

Gyűlik a lista. :D

mackosajt

Az első lemosás

Ma délelőtt kedves nejem úgy gondolta, hogy elérkezett az ideje, hogy lemossa a kicsit.

Valóban lemosta.

Körömkefével, súrolószivaccsal és ronggyal mosta.

Kellett is az erő, mert nem sok mosást kaphatott az elmúlt években. A csomagtartó nyílás körül már mohásodott, illetve a motorháztető nagyobb karcolásaiban is kialakult a moha.

Most kintről már lemosta.

Én közben a műszerfal megvilágításával küzdöttem, de vagy a fáradtság, vagy a még hiányzó "korzás" szemlélet miatt nem tudtam eljutni a km-óráig.

Annyit sikerült megállapítani, hogy még valaki 2010 októbere előtt egy várda keserűt ihatott 0,5 dl-es kiszerelésben az autóban, mert ez bent figyelt a kesztyűtartó és a műszerfal között, illetve egy nyalókás pálcika is volt.

Valamint a kormányt az elmúlt 30 év alatt senki nem vette le!

Holnap megtörténik az átírás is.

Utána szabadnapos leszek, így több időm jut majd a szerelésre.

Első körben kipakoljuk belül, kimossuk, lekezelem amit kell, és takarítva összerakjuk.

mackosajt

Az első bütykölések

Nos, mivel volt szerencsém tapasztalni, hogy a kicsike némi gyújtás problémával küszködik, így a mai nap egy kicsit foglalkoztam vele.

Azt hittem, hogy amikor hoztam haza a város másik szegletéből, akkor időnként 3 hengeressé vált.

Tévedtem. Mert az inkább 2 volt.

Mivel minden szerszámom rendesen a lomosunk mélyén volt, így egy kis időbe beletelt, mire előkészültem.

Szépen elkezdtem hát szórakozni a gyertyakábelekkel, megpróbáltam kideríteni, melyik hengernél lehet a bibi.

A kereskedésben már próbálkoztak a javításával, mert elosztófedelet és gyertyákat cseréltek.

Viszont a gyertyák szerintem nem bele valóak. A régieket szerencsére nem dobták ki, és szépen, azt a 2-t, ami kínlódott, a régiek közül pótoltam.

A kábelek sincsenek a toppon, de azokból nincs itthon tartalék.

Egyszóval arra a megállapításra jutottam, hogy 4 gyertya (nem csilivil titán és társai, hanem belevaló), meg egy kábelszettre szükség lesz a teljes boldogsághoz.

Amit néztem még, hogy szükséges lesz kicserélni a benzincsövet, mert szemmel láthatóan egy korábbi kiszakadás következményének a nyomait viseli a légszűrőház. 1 ponton "amorf" az alakja, megolvadt.

Ki kell majd pucolni a fűtést, mert az biza nem megy.

A ventije megy, alacsony fordulaton is, csak visít. Szóval törődést igényel az is.

Akkor tehát mire lesz szükség biztosan:

- 4 gyertya

- kábelszett

- légszűrőház Weber karbira

- benzincső

- olaj

- olajszűrő

- levegőszűrő

A "sikeres" átmeneti gyógyítás után tettem egy kis próbautat. Alig 15 km-t nyomtam le a városban és a kifelé vezető utakon.

A kicsit tempósabb közlekedésben végre sikerült jobban megtapasztalni a futómű problémáit is.

Nem zörög, csak inkább bizonytalan.

A következő a futóműben kicserélendő alkatrészek felmérése lesz, és 1 füst alatt mindent beszerzek.

Viszont mivel most éjjeles vagyok, így kicsit nehézkes a haladás, hisz napközben aludnom is kell, különben melóban kidőlnék.

Kép ezért nem is készült a mai akcióról, mert siettem.

mackosajt

Pár év, opelek nélkül

Történt, hogy 2009 februárjában megváltam szeretett Vectrámtól, amit egy Bp-i burkolással foglakozó srác vett meg, munkára.

Fájt is a szívem rendesen, no de a lényeg, tovább kellett lépni.

Átmeneti időszaknak indult, és úgy tűnik, hamarosan véget is ér az opel nélküli élet.

Természetesen nem a klubtól, csak a saját névre írt opeltől voltam távol.

Eszen idő alatt szeretett szüleim fejlett gépjármű parkjából válogathattam.

Hol egy 2005-ös Suzuki Alto 1.1 GLX, hol egy 2008-as Suzuki Splash 1.0 GLX AC szolgált társként.

Az Altoba sikerül lassan 90e Km-t tenni. Elmondhatjuk, hogy 58e km-nél váltót kellett cserélni, mert ez volt az olcsóbb, még ha bontott is került bele, mert a kinyomócsapágy javítását többre taksálta a szervíz.

Tavaly nyáron 2 féltengelycsukló cserélődött benne, 2 éve a fék, meg egy balul sikerült eset miatt a komplett bal első futómű.

A szokásos dolgokon (olajcsere stb.) nem kér mást. Igazából sajnálnám, ha végleg el kéne tőle búcsúzni, mert a városi 5-6 literes fogyasztása eszméletlen.

Hiába taposom, nem eszik többet.

A Splash-be is lassan 60e km-lesz. Ezen nem sok minden cserélődött az olajon és a szűrőkön kívül.

Egyszer sikerül vele a szüleimnek drága fotót készíttetni, az 30-ba fájt. Egyszer meg nekem, miközben a családdal nyaraltunk, sikerült 45 mínuszba esni. Még haza sem értünk a nyaralásból, már szóltak a szüleim, hogy érkezett egy levél. :)

Most, lassan 5 év után úgy néz ki, hogy napokon belül, ha nem is egy izmos, és csudaszép járművet, de legalább egy ritka, Corsa A TR-t sikerül megkaparintanom.

Munka az lesz vele.

Mire ide eljutottam, volt pár autó, amit megnéztem, vagy megnéztek nekem.

To be continue....

mackosajt

Nos, a hengerfejezés óta sikerült ismét jó pár dolgot megcsinálni a kocsin. Műszakilag ez örvendetes, anyagilag kevésbé.

Először is Újra ki lett cserélve a 2007-es nyáron a karter tömítése, mert előző alkalommal az alkalmi szerelő nem épp jó munkát végzett.

Aztán a hátsó futóműben ki lettek cserélve a hosszlengőkar nagyszilentjei, valamint az első futóműben a toronycsapágyak és toronyszilentek.

Hirtelen megint csendes lett a kocsi, és ennek örömére lecseréltem a 195/60r15 ös garnitúrát a 6,5*15-ös AEZ Xylokkal egy 225/45r17 garnitúra váltotta 8*17-es Intra felnikkel.

31695732.jpg

Ezután a kocsi 9 órán át aggregátorként is szolgált a NépautóFest előkészületei során egy teljes éjjelen át.

Azt hiszem, azt soha nem fogjuk elfelejteni. :D

Hajnalban olyan csend lett, amikor már nem volt szükség világításra, forrasztásra és egyebekre, és le lehetett állítani a gépet. :(

Pörögtek a km-ek.

Aztán egyszer csak egy út során furcsa visító hang jött a váltóból... :D

Aztán már csúnya csörgés is.

Szerelő, váltó le... szét... bolygómű kuka... a letört fogdarabok megsértették a csoporttengely fogaskerekeit is, valamint a nyelestengely szimmeringje is kuka lett. Ez utóbbi még megér egy sztorit.

A lényeg, hogy sok telefonálás és utánajárás eredményeképp a gyári F18 WR 3.94-et felváltotta egy F20 C3.55, egy calibrából.

Na persze nem 1-1ben, mert sajna az F20 háza nem stimmelt a mocihoz, így mivel az F18 darabokban volt, adott volt a megoldás némi telefonos megerősítés, valamint egy eszembe jutó dolg után( Atommanónak F20 házában volt F18 belső), az összvéresítés létrejött.

F18 házban F20 belső.

Ezzel nem is volt gond. A gond ott kezdődött, hogy nekem hidrós kuplung van, és a nyelestengely szimmering a kinyomóban van, és simán ki is tudtuk venni.A méreten aztén megdöbbentünk. A világban nem lehet kapni magában, pedig igen sok céget megkerestem, többek között a munkahelyemen is kaptam segítséget, de úgy sem ment. Csak házzal együtt(itt történetesen a kinyomó) cserélhető, kereskedelmi forgalomba nem kerül.

Így tettem szert egy bontott, de meglehetősen jó állapotú kinyomóra, és ment a helyére a váltó.

Közben azért a hátsó főtengely szimmering is cserére szorult, így az is ki lett cserélve.

Semmit sem bízva a véletlenre, a váltóban minden tömítés és szimmering ki lett cserélve.

Az összerakásnál segédkeztem a szerelőnek, hogy gyorsabban haladjunk, mert nekem is kellett a kocsi, és nekik is kínos volt, hogy 6. napja fogta az 1 db csápos emelőjüket. Ők sem gondolták, hogy így járunk.

Azóta megy a kocsi, benne van lassan óra szerint 180000 km, a hengerfejezés óta 20000, a váltó javítás óta 10000.

Most hirtelen még cserélni kéne a hátsó stabi szilenteket, mert hidegben picit kopognak, meg a jobbos kormányösszekötöt, mert sajna az elkezdett kopogni.

Aztán majd vizsga is a tavasszal, meg Zk.

Ja, még nyár elején a klíma is ki lett pucolva, meg a kompresszorban csapágy csere, és rátöltés.

Olyan jó a nyári forróságban hűsölni a kocsiban. B)

Rövideb(hosszan) ennyi történt tavaly. :D

mackosajt

A nagy szerelés 2.

akkor a folytatás...

Pénteken a reggeli órákban azon voltam, hogy találjak elfogadható áron elfogadható minőségű T55-ös fejet, ami kellően hosszú lesz a szereléshez, mert ugye a hengerfej már megvolt, és kiderült, hogy a kölcsönszerszámból a fej felül a lyukban ami a csavarnak van, és nem lehet vele lehúzni a hengerfejet.

Végül a legközelebbi szerszámboltban kaptam egy szép, hosszított készletet, 9 db fejjel, aminek máskor is hasznát veszem... pl. olajcsere(mert a vekinek az is torxos)

úgy délelőtt 10 körül kezdtem neki a melónak, és dél körül már a vezérléssel bíbelődtem, addigra már a szívósor is fel volt rakva, meg a kipufógó is.

úgy délután kettő körülre annyi hibádzott, hogy még be kell tekerjem a gyertyákat, pipákat rájuk, és indulhat.... saru fel, gyújtásmodulról csati le, párat indítóztam, csati vissza... pöcröf...

közben amit még leálláskor utolsó lehelletével a kipufogó rendszerbe dobott vízolaj keveréket, szépen kitolta hátul amolyan kétütemű füstölés keretében. Picit járattam, hogy az emulziós olaj picit megmelegedjen és gyorsabban, és teljesebben kifollyon... kb. 5 perc..

aztán olajcsere... több, mint fél órát csepegtettem a rendszert, kézzel átforgattam a motort, hogy az olajszivattyú is kiürüljön, ha tud. Mikor úgy éreztem, jó lesz, szűrő fel, csavar vissza, feltöltés.

Kapott olajadalékot is. Ezut megint gyújtásmodulról csati le, indítózás... csati vissza. Pöcröf.

A francba, csak tudok ilyet is szerelni. Gyorsan burkolatot vissza, kerék fel, pakolás, mosakodás, család be a kocsiba, és már mentünk is próbaútra.

Azóta már 100 km-nél tartok, és ahogy elnézem, talán most már az olaj sem folyik... de ezt nem merem elkiabálni. Egy biztos, felülről nem folyik. :(

mackosajt

A nagy szerelés

Az úgy volt, hogy már a Blitz Weekend előtt gyanússá vált, hogy a kocsi csipegeti a vizet... ám a dolog érdekessége, hogy valamiért a BW tiszteletére abbahagyta. Aztán valahogy én se foglalkoztam vele, meg nem is volt gond.

Október elején megtoltak hátulról, ami előlre is okozott problémát. Renbe lett téve minden, és hát akkor lett frissen feltöltve a kocsi, amikor elkészült.

Mi annak rendje és módja szerint november 25-én elindultunk az évzáróra. Előtte megnéztem, az összes folyadék rendben volt. Hazafelé az M3-on már nagyon gyanús volt a nulla fűtés, majd pár km után a 100 fokos motorhőfok... a rendszer tök üres volt... volt nálam kb. 4-5 deci víz, na azt belecsorgattam... majd a közeli pihenőben lassan feltöltöttem a rendszert, meg az összes flakonunkat. Mire hazaértünk, már megint fura volt a fűtés... de ekkor már éjfél is elmúlt, valahogy nem volt kedvem szerelni. :(

Másnap reggel feltöltés, indítás, megyünk a gyerekekért... 10 km-en 1-1,5 liter víz... ez sok.

Haza ugyanennyi, vagy több, mert itthon már nem töltöttem fel, hanem hirtelen elhatározásból nekiestem lebontani a hengerfejet.

A helyzet úgy áll, hogy ha minden jól megy, ma visszakapom a gépműhelyből a hengerfejet, szépen felújítva, a többi kellék már mind megvan, kivéve a friss olajat, de az is meglesz ma. Ha van egy kis szerencsém, akkor ma éjjel már működni fog a kocsi. Merész húzás volt ez tőlem, ám kifejezetten takarékos. Nem mondom, hogy követendő példa, csak azt, hogy egy olyan embernek, aki szerelt már komolyabban autót (skoda, lada, trabant, mazda... ezeken korábban végeztem motorfelújítást) annak elvileg ez is sikerül, csak jó szerszámok kellenek, meg itt kicsit több a cső... bár a mazda is elég szövevényes volt.

ha kész vagyok, majd még írok... folyt.köv.

mackosajt

Angyali tekintet!

Az úgy volt, hogy...

Sokáig nézegettem a kedves f astrás cartársak ótóit, ahogy szaporodnak az "angyali szemek". Én meg csak búslakodtam, mert kedves kis országunkban minden felől nagyon magas árakról jöttek a hírek b vectrába.

Aztán mikor sikerült a számlapot az ebay-ről megvenni, elkezdtem(tünk) ezek után is nyomozni.

Kiderült, hogy ha szerencsém van, akkor nagyon jó áron lehet szerezni.

Ha jól emléxem, 2 licit is elment előlünk, mert nem akartam többet költeni, mint amit elhatároztam, majd a 3. végül az előző licit vége alatti áron lett a miénk... vagyis az enyém! :(

Igazi csapatmunka volt. Újratöltve licitált, Kacsero szállított, én fizettem és szereltem.

Ezúton is szeretném még 1x megköszönni neki a segítséget!

Végül 131 euróért sikerült megvenni! Igaz, nem FK, hanem made in china, de a fénye kiváló, a méretpontosság hagy némi kívánni valót maga után, mert egy felfogatás nem stimmelt, de azon kívül szuper.

Ildinek is tetszik, nekem is, és ez a lényeg! B)

Xenon nem lesz bele.

az eredmény:

med_gallery_1699_22_125795.jpg

med_gallery_1699_22_310399.jpg

med_gallery_1699_22_47774.jpg

a hűtőmaszk mellett található pici lyukszerűségekben 3-3 db LED van, azok külön beköthetőek, és be is lesznek, csak még nincs kész a ketyere hozzájuk, mert nem csak világítani fognak... persze csak álló helyben.

mackosajt

ami eddig kimaradt...

Egy picit elmaradtam a naplózással....

Szóval a hibakódok újra előjöttek a kocsin nemsokkal az előbbi naplóm megírása után... viszont olyan szinten, hogy már néha csak iszonyat sokára indult be a kocsi.

Ezért megrendeltem a csergőből mind a főtengely, mind a vez.tengely jeladót, valamint egy venti hőgombát, mert az meg direktre kapcsolta magát.

Véletlen a központban elírták a cikkszámokat, és így kellemes meglepétben volt részem... gyári alkatrészeket kaptam kézhez, jóval olcsóbban! Asszem ilyen többet nem fog előfordulni velem. :(

Beszerelés után a gép pöccre indult, és a hibák azóta elő sem jöttek(ne is jöjjenek). A hőgombát is kicseréltem, igaz, azzal szívtam rendesen... nem volt hozzá normális kulcsom, ráadásul nagyon rossz helyen van. De sikerült.

Következő lépcső egy riasztó beszerelése volt, ami nem kis feladatnak mutatkozott, pláne, hogy 97-es a kocsi, és nekem 96-ig van rajzom hozzá... így pl. vezetékszínek, és egyebek nem stimmeltek.... meg persze 1-2 dolog nem ott volt, ahol kerestem. A véglegesítésnél pont ott tudott lenni kedves Vascona klubtársam, így "hamarabb" végeztünk. Igaz, közben ő minden találkozóját lemondta, de legalább megismerte a vectra rejtett zugait! B) Köszi a segítséget!

Ezt követően sikerült beleszerelmesednem a "plazma" számlapokba... egyet sikerült is megszerezni Kacsero segítségével szinte féláron, és már közben beszerelnem is sikerült.

23754237.jpg

23765241.jpg

Következő dolog, ami fel fog kerülni, az az angyali tekintet! :D Már ez is "meg van véve"...

mackosajt

Műszaki+ZK

Nos a múltkori vezérlés komplett csere (146500 km-nél) + olajcsere (metabond speed 10w-40, 5L) után( 70e-t emésztett a kasszából) ma sort kerítettem a műszakira+zöldkártyára. Relatíve olcsón megúsztam. Műszaki+ZK= 21e Ft. Utána ki lett cserélve a jobb első stabikar, mert ezt említették is (szereléssel együtt 5e ).

Ja, tegnap meg itthon kicseréltem a motortámasztó bakot, mert kezdett átszakadni (3,5e Ft)

Már csak a szelepfedél tömítést kéne kicserélni (ha a szerelő végre nem felejtené el a boltból elhozni) és tökéletes lenne a kocsi... egy ideig.

Jelenleg a hibakódokkal is rendben vagyunk. Vagyis nincs.

Remélem még ebben a hónapban felkerülhet a kipuffvég is... ha a kipuffos is úgy akarja.

folyt.köv.

mackosajt

Nos tehát...

Ez a hét mozgalmas volt eddig is... és még hátra van 2 nap!

Eddig amit a héten sikerült elintézni:

1. felkerültek a Vectrára a nyárigumik az alufelnivel

2. le lett cserélve a közép és a hátsó dob, mert sajna megérett rajtuk a rozsda. Így egy picit morgósabbra lett hangolva az eddig néma rendszer

3. előzetes műszakin gyakorlatilag megfelelt a kocsi, szóval a jövő hétre le van fixálva egy műszaki+ZK

4. jövő hét végére meg lett rendelve a kipuffot megkoronázó csilivili kipuffvég

5. szerelővel elvileg hétfő-keddre meg van beszélve a vezérlés cseréje

6. holnap tetőfokára hág az opelezés... alighanem az eddigi legnagyobb összeröffenése lesz a régiónknak

7. mivel éjszakás vagyok, sikerült eddig keveset aludnom... de ez már egyéni szoc.problem

8. majdnem elfelejtettem... találkoztam az astránk új tulajával.

Most csak ennyihez van erőm... lehet többet kéne aludnom. :(

mackosajt

Hogyan lettem vectrás...

Valahogy úgy kezdődött, hogy az astrával minden rendben volt, épp a fék teljes újításának projektje futott, amikor msn-en beszélgettem pár emberrel. Valahogy szóba került a B Vectra...

Az egész úgy indult, hogy a közelemben alig van vectra, meg úgyis melózni megyek, hátha elfelejtem... ja, csak közben nejem is mondott érdekeset a vectráról. Ráadásul melóban alig volt dolgunk, szóval nem sikerült elfelejteni.

Másnap már egy helyi kereskedésben voltam szétnézni, harmadnap már majdnem cseréltem... szerencsére valami mindig közbejött... (banki lefoglalt volt az egyik, és a bank nem akarta mégse eladni.... a másik géphez meg későn értem vissza, így nem foglalóztam le)

másnap elindultam lefoglalózni... és útközben gondolkoztam.... végül egy másik helyen kötöttem ki, a város másik végén! :( Itt megláttam a gépet!

Róla van szó!

Ezzel végem volt, nem volt menekvés! kipróbálás, némi alkudozás... és másnap délután... azaz hétfőn (03.20.) már egy 1997-es B Vectra Caravan tulajdonosa lettem. B)

Valahogy hiányzik az egyedi színű astra... de az igazság az, hogy pont a szín az, ami a pénztárcának nem tesz jót... szóval a szín pénztárcára gyakorolható problémája, és a korábbi tulajnál szerzett jobb hátsó sérülés egyre fokozódó rozsdától virágzása is folyamatosan pumpálta belém a cserét... Remélem jó kezekbe kerül!

mackosajt

Akkor tehát a folytatás...

Mivel a kadett egyre betegebb lett, elhatároztam, hogy azt a pénzt, amit rá kéne fordítani, inkább egy másik kocsiba fektetem...

Hosszas keresgélés (kb. 1 hónap) után nagyjából 3 kocsi maradt a listámon, ami szóba jöhetett. Ekkor úgy gondoltam, hogy nejemmel együtt is megnézzük őket, vajon neki mi a véleménye, vagyis melyik tetszik neki.

Ahonnan a kadett is származott, állt egy 98-as 1.4-es 8 szelepes fehér astra caravan, hátsó ablakok fóliázva, alufelni stb. Ami aggasztott, hogy akkor, 6 évesen már 180e km-t mutatott, de ugye ehhez mérten jó ára is volt. Na az az asszonynak annyira nem jött be. Ekkor átmentünk oda, ahol a másik 2 ótó állt...

Az egyik egy szintén fehér, viszont nagyon korrektnek látszott... viszont az is 1.4-es volt...

Ekkor rámutattam a végső megoldásra... amivel persze a nejem folyamatosan szemezett... a színe miatt! :(

Nos, ez az a bizonyos 96-os 1.6-os 16 szelepes caravan, ami végül mindkettőnket megfogott...

gallery_1699_22_151582.jpg

Kívülről körbenézve alaposabban, kiderült, hogy valamikor volt a jobb hátulja sérülve, ami egész korrekten meg lett csinálva, de pl. a csomagtérajtó kicsit hozzáért a lököshöz. Kilóméteróra szerint ekkor 101e km volt benne. Ennek a valóságtartalmát inkább ne firtassuk, használt autónál ez lutri. Belülről megnézve látszott, hogy nagyon vigyázott rá valaki... kárpitok rendben, se pecsét, se szakadás. Még igazából meg se volt kopva.

Indítsuk be! Pöccre indult, szépen csendesen járt a moci. Ami feltűnt, hogy morcos a kipuff hangja... és csak ekkor vettem észre a 2 kocka Remus véget! B) Tetszik... egyre jobban!

Mi is van benne... központi zár, riasztó, 2 el.ablak, színezett üvegek, szervo. Következett a próbaút!

Nagyon szépen ment! abszolút megnyert!... foglaló kifizet... hitel elindít.

Na ezután volt némi kavarás... az egyik cég külön feltételeket magyarázgatott egy hétig... közben folyamatosan tornázva felfelé az induló összegét. Ezt meguntuk... másik cég... 1 hét múlva még mindig semmi... ketyeg a határidő... 1 hét múlva letelik az idő, foglaló ugrik... Megkeresték a kereskedők a szegedi központú lízingcég helyi képviselőjét és innentől már minden rendben volt... 2004 március 23.-án elhoztam a kocsit! :D

Hazaérve jobban átnéztem... levegőszűrő új, pollenszűrő új, olaj szép tiszta... mondták ugyan a kereskedők, hogy az előző tulaj szervíz után hozta be, de én nem hittem nekik.

Szóval így lettem opeles... másodszorra is! :D

Majd az együtt töltött időről ezután írok...

mackosajt

2001. Július... inkább augusztus! :D

Mivel szerettünk volna egy megbízható kocsit, elkezdtünk nézelődni... pénzünk nem sok volt, de kellett valami!

Az egyik kereskedésben ott állt egy 1.3-as D Kadett Caravan, fehér színben...

Íme a kicsike!

Ránézésre nagyon egyben volt! Beindításához már bikázni kellett...

A hangja gyönyörű volt, a belseje kissé lelakott, de ez zavart a legkevésbé... Kényelmes volt, jól ment, egyszerűen fantasztikus volt a 120-as skodához szokott vezetőnek! Megvettük... akkor még papíron 1984-es volt... de csak volt!

Eredetvizsga... rendben.

átírás... na ekkor jött a hidegzuhany... mivel már működött a nyílvántartás, nem 84-esként kaptuk meg az új forgalmit, hanem 1981-esként... valaki régebben csalafinta módon az 1-est 4-essé varázsolta a papírjain...

Visszamentünk a kereskedésbe... elővették a papírokat... kiderült, hogy a korábbi tulaj is tőlük vette, és már akkor is 84-es volt beírva.... az azt megelőző tulajt már nem találtuk meg... :( pedig szívesen elbeszélgettem volna vele...

Szépen muzsikált a kocsi, nem volt vele semmi baj, hosszú ideig... persze olajcsere stb. megvolt.

Egyszer elkezdte megmakacsolni magát, míg odáig jutott, hogy a pesti albérletből munkába menve és haza, megevett 10 liter benzin... amúgy az egész út kb. 20 km-es volt oda-vissza!!! :D

Jobban megvizsgálva a mocit, kiderült, hogy biza érdekes a gyújtás... néha van, néha nincs... elkopott a megszakítókalapács... kb. 1000 Ft-ért vettem másikat, beszereltem, gyújtást beállítottam, és láss csodát... pöccre indult... nem durrogott... és a fogyija is megjavult!

2002 őszén elvittem egy karosszériáshoz, teljesen kibelezve, aki szépen helyrehozta, persze akkor csak rozsdagátlót kapott a kocsi... amint hazahoztam, bőségesen kapott alvázvédőt, hogy bírja.... hígítás nélkül kentem ki egy 5 L-est... hosszú munka volt... de megérte...

A festésre közben nem jutott igazán se pénz, se idő, így vizsga előtt a szükséges helyeken gitteltem, csiszoltam, és egy vagy 2 fehér neolux sprayt fújtam rá... tudom, nem ideális, de a célnak megfelelt...

Később egy vezérléscsere alkalmával kaptam egy segítséget... amit végül megbántam... minden áron azon erősködött, hogy a főtengelyszimmeringet tartalmazó fedelet húzzuk le, takarítsuk meg teljesen... persze brigéciol is volt kéznél... az is elég lett volna... eredmény: beindításkor eltűnt az olajnyomás... és csak 1200-as rpm-nél jött meg az alapjárati... B)

Pénz és idő hiányában elkezdett amortizálódni a kocsi... csörögtek a hidrotőkék... kiszakadtak a féltengelycsuklók gumijai, szilnetek tönkrementek... mondjuk a fék teljesen fel lett újítva... az legalább jó volt, tehát megállni meg tudtam vele! :D

De 2003. februárjában utolérte a sors... becseréltük az astrára... igaz szegényt csak az átírásba vették ve, de még így is sokat segített... és persze még mindig használják, tehát él! Igaz munkakocsinak használja egy festékboltos, de legalább egyben van!

folyt. köv....

×