Jump to content
Sign in to follow this  
  • entries
    21
  • comments
    0
  • views
    36,878

About this blog

Hogyan lettünk opelesek!

Entries in this blog

 

A nagy (váltó) tömítés csere!

Jó pár hét eltelt már a legutolsó bejegyzésem óta, most pótolom a lemaradást. Szóval túl voltunk a szilenteken és egyebeken, de hátra volt még az az olajcsere, amikor megpróbálom megszüntetni az olajfolyást is. Közben persze egyre furább kezdett lenni a váltó is. (Zajosodott, vagy csak úgy akartam hallani? Olvass tovább, és rájössz.) Gondoltam nem árt, ha beszerzek egy másikat, amit átnézek, és jól berakok ehelyett. Sikerült is szerezni egy F10-et. Állapotilag jó is volna. Úgy tervezt

mackosajt

mackosajt

 

Lassan, de haladunk!

Miután megérkeztek a cuccok, olyan gyorsan be is kerültek... a szoba egyik sarkába... Időt kellett keríteni a szétszerelésre. Kivettem hát egy szép szabadnapot, és nekiestem. Jobb elől kezdtem. Szét minden könnyen jött. Nagyon. Még a régi szilentek is pillanatok alatt kint voltak a lengőkarból és a kitámasztó tartójából. Ami makacskodott, az a kerékcsapágy, mert hát miért ne, most vettem észre, hogy ki volt a lelke szegénykémnek. Miután méricskéltem a szilenteket, rá kellett jön

mackosajt

mackosajt

 

Alánéztünk alaposan

Elérkezett "végre" az a nap, amikor jobban átvizsgáltuk a kicsikét. Sikerült végre időpontot szerezni kedvenc szakimhoz, akinek ezúton is köszönöm, hogy már lassan 10 éve nem küldött még el a .... na pont oda. Elölről haladtunk hátra. 1. folyik az olaj az AC és az olajteknő tömítésénél 2. kotyognak a külső féltengelycsuklók, de pont annyira, hogy kattogni még nem kattognak, csak lassú haladásnál néha ezek mozgatják a kormányt, 1-1 fokot ide-oda. 3. A lengőkar szilentjei utolsókat r

mackosajt

mackosajt

 

Takarítsunk a motortérben is!

Elérkezettnek láttam a jó idővel a motortér kipucolását. De mielőtt takarítottam volna, azzal kezdtem, hogy beáztattam a frissen szerzett parafa szimmeringet motorolajba, kb. 1 napra. Ezután azzal folytattam, hogy a minap valahol útközben eltűnt kerékagy kupakot pótoltam. Jobb hátulról maradt el valahol útközben, ezért ott kezdtem. http://www.opelforum.hu/gallery/image/5222-/ Mivel párosban szép az élet, és a balos nagyon csúnyán nézett ki, hát kicseréltem azt is http://

mackosajt

mackosajt

 

Rakjuk hát össze!

Elérkezett a napos idő és a hétvége. Valójában szabit vettem ki 3 napot, így már 3. napja itthon voltam. Első napon szülinapoztunk, meg villamosoztunk. 2. napon sz@r volt az idő. Ma reggel sütött a nap, hát szereltem. A kölcsön kapott erős porszívóval még1x átnyálaztam az összes szőnyeget, kárpitot. Még mindig jött ki belőlük kosz. Hihetetlen. Elkezdtem berakni hát a szőnyegeket, vissza csavaroztam az öveket, pótoltam a hiányzó gumidugókat stb. Közben rájöttem, hogy az ülés l

mackosajt

mackosajt

 

Nézzünk kicsit jobban a dolgok mögé!

Nos, reggel úgy keltünk fel, hogy sütött a napocska. Hát akkor essünk neki a belsejének. Kipakoltam a hátuljából mindent, majd kiszedtem az üléseket, és a kedves nejem szépen kipucolta őket: http://www.opelforum.hu/gallery/image/4900-/ Ettől jobb már nem lesz. Kárpitosnak is látnia kell őket. Miután minden szőnyeget kiszedtünk, sajnos azt kellett megállapítani, hogy a tűzfal zajszigetelésére használt szivacsos, bitumenes valamit is ki kell szedni, ugyanis tocsogott a víztől. V

mackosajt

mackosajt

 

Az első lemosás

Ma délelőtt kedves nejem úgy gondolta, hogy elérkezett az ideje, hogy lemossa a kicsit. Valóban lemosta. Körömkefével, súrolószivaccsal és ronggyal mosta. Kellett is az erő, mert nem sok mosást kaphatott az elmúlt években. A csomagtartó nyílás körül már mohásodott, illetve a motorháztető nagyobb karcolásaiban is kialakult a moha. Most kintről már lemosta. Én közben a műszerfal megvilágításával küzdöttem, de vagy a fáradtság, vagy a még hiányzó "korzás" szemlélet miatt nem tudtam

mackosajt

mackosajt

 

Az első bütykölések

Nos, mivel volt szerencsém tapasztalni, hogy a kicsike némi gyújtás problémával küszködik, így a mai nap egy kicsit foglalkoztam vele. Azt hittem, hogy amikor hoztam haza a város másik szegletéből, akkor időnként 3 hengeressé vált. Tévedtem. Mert az inkább 2 volt. Mivel minden szerszámom rendesen a lomosunk mélyén volt, így egy kis időbe beletelt, mire előkészültem. Szépen elkezdtem hát szórakozni a gyertyakábelekkel, megpróbáltam kideríteni, melyik hengernél lehet a bibi. A ke

mackosajt

mackosajt

 

Corsa A TR 1.0 LS

Eljött hát az a nap, amikor ismét egy Opel boldog tulajdonosa lettem. Beszéljenek a képek: http://www.opelforum.hu/gallery/image/4860-/ http://www.opelforum.hu/gallery/image/4859-/ http://www.opelforum.hu/gallery/image/4858-/ http://www.opelforum.hu/gallery/image/4857-/ http://www.opelforum.hu/gallery/image/4861-/ http://www.opelforum.hu/gallery/image/4856-/

mackosajt

mackosajt

 

Pár év, opelek nélkül

Történt, hogy 2009 februárjában megváltam szeretett Vectrámtól, amit egy Bp-i burkolással foglakozó srác vett meg, munkára. Fájt is a szívem rendesen, no de a lényeg, tovább kellett lépni. Átmeneti időszaknak indult, és úgy tűnik, hamarosan véget is ér az opel nélküli élet. Természetesen nem a klubtól, csak a saját névre írt opeltől voltam távol. Eszen idő alatt szeretett szüleim fejlett gépjármű parkjából válogathattam. Hol egy 2005-ös Suzuki Alto 1.1 GLX, hol egy 2008-as Suzuki S

mackosajt

mackosajt

 

Ismét írok, mert régen tettem

Nos, a hengerfejezés óta sikerült ismét jó pár dolgot megcsinálni a kocsin. Műszakilag ez örvendetes, anyagilag kevésbé. Először is Újra ki lett cserélve a 2007-es nyáron a karter tömítése, mert előző alkalommal az alkalmi szerelő nem épp jó munkát végzett. Aztán a hátsó futóműben ki lettek cserélve a hosszlengőkar nagyszilentjei, valamint az első futóműben a toronycsapágyak és toronyszilentek. Hirtelen megint csendes lett a kocsi, és ennek örömére lecseréltem a 195/60r15 ös garnitúrát

mackosajt

mackosajt

 

A nagy szerelés 2.

akkor a folytatás... Pénteken a reggeli órákban azon voltam, hogy találjak elfogadható áron elfogadható minőségű T55-ös fejet, ami kellően hosszú lesz a szereléshez, mert ugye a hengerfej már megvolt, és kiderült, hogy a kölcsönszerszámból a fej felül a lyukban ami a csavarnak van, és nem lehet vele lehúzni a hengerfejet. Végül a legközelebbi szerszámboltban kaptam egy szép, hosszított készletet, 9 db fejjel, aminek máskor is hasznát veszem... pl. olajcsere(mert a vekinek az is torxos) úg

mackosajt

mackosajt

 

A nagy szerelés

Az úgy volt, hogy már a Blitz Weekend előtt gyanússá vált, hogy a kocsi csipegeti a vizet... ám a dolog érdekessége, hogy valamiért a BW tiszteletére abbahagyta. Aztán valahogy én se foglalkoztam vele, meg nem is volt gond. Október elején megtoltak hátulról, ami előlre is okozott problémát. Renbe lett téve minden, és hát akkor lett frissen feltöltve a kocsi, amikor elkészült. Mi annak rendje és módja szerint november 25-én elindultunk az évzáróra. Előtte megnéztem, az összes folyadék rendben

mackosajt

mackosajt

 

Angyali tekintet!

Az úgy volt, hogy... Sokáig nézegettem a kedves f astrás cartársak ótóit, ahogy szaporodnak az "angyali szemek". Én meg csak búslakodtam, mert kedves kis országunkban minden felől nagyon magas árakról jöttek a hírek b vectrába. Aztán mikor sikerült a számlapot az ebay-ről megvenni, elkezdtem(tünk) ezek után is nyomozni. Kiderült, hogy ha szerencsém van, akkor nagyon jó áron lehet szerezni. Ha jól emléxem, 2 licit is elment előlünk, mert nem akartam többet költeni, mint amit elhatároztam,

mackosajt

mackosajt

 

ami eddig kimaradt...

Egy picit elmaradtam a naplózással.... Szóval a hibakódok újra előjöttek a kocsin nemsokkal az előbbi naplóm megírása után... viszont olyan szinten, hogy már néha csak iszonyat sokára indult be a kocsi. Ezért megrendeltem a csergőből mind a főtengely, mind a vez.tengely jeladót, valamint egy venti hőgombát, mert az meg direktre kapcsolta magát. Véletlen a központban elírták a cikkszámokat, és így kellemes meglepétben volt részem... gyári alkatrészeket kaptam kézhez, jóval olcsóbban! Asszem

mackosajt

mackosajt

 

Műszaki+ZK

Nos a múltkori vezérlés komplett csere (146500 km-nél) + olajcsere (metabond speed 10w-40, 5L) után( 70e-t emésztett a kasszából) ma sort kerítettem a műszakira+zöldkártyára. Relatíve olcsón megúsztam. Műszaki+ZK= 21e Ft. Utána ki lett cserélve a jobb első stabikar, mert ezt említették is (szereléssel együtt 5e ). Ja, tegnap meg itthon kicseréltem a motortámasztó bakot, mert kezdett átszakadni (3,5e Ft) Már csak a szelepfedél tömítést kéne kicserélni (ha a szerelő végre nem felejtené el a bolt

mackosajt

mackosajt

 

Mostanában zajlik az élet!

Nos tehát... Ez a hét mozgalmas volt eddig is... és még hátra van 2 nap! Eddig amit a héten sikerült elintézni: 1. felkerültek a Vectrára a nyárigumik az alufelnivel 2. le lett cserélve a közép és a hátsó dob, mert sajna megérett rajtuk a rozsda. Így egy picit morgósabbra lett hangolva az eddig néma rendszer 3. előzetes műszakin gyakorlatilag megfelelt a kocsi, szóval a jövő hétre le van fixálva egy műszaki+ZK 4. jövő hét végére meg lett rendelve a kipuffot megkoronázó csilivili kipuffv

mackosajt

mackosajt

 

Hogyan lettem vectrás...

Valahogy úgy kezdődött, hogy az astrával minden rendben volt, épp a fék teljes újításának projektje futott, amikor msn-en beszélgettem pár emberrel. Valahogy szóba került a B Vectra... Az egész úgy indult, hogy a közelemben alig van vectra, meg úgyis melózni megyek, hátha elfelejtem... ja, csak közben nejem is mondott érdekeset a vectráról. Ráadásul melóban alig volt dolgunk, szóval nem sikerült elfelejteni. Másnap már egy helyi kereskedésben voltam szétnézni, harmadnap már majdnem cseréltem..

mackosajt

mackosajt

 

Hogyan is lettem opeles 2. rész

Akkor tehát a folytatás... Mivel a kadett egyre betegebb lett, elhatároztam, hogy azt a pénzt, amit rá kéne fordítani, inkább egy másik kocsiba fektetem... Hosszas keresgélés (kb. 1 hónap) után nagyjából 3 kocsi maradt a listámon, ami szóba jöhetett. Ekkor úgy gondoltam, hogy nejemmel együtt is megnézzük őket, vajon neki mi a véleménye, vagyis melyik tetszik neki. Ahonnan a kadett is származott, állt egy 98-as 1.4-es 8 szelepes fehér astra caravan, hátsó ablakok fóliázva, alufelni stb. Ami

mackosajt

mackosajt

 

Hogyan is lettem opeles 1. rész

2001. Július... inkább augusztus! :D Mivel szerettünk volna egy megbízható kocsit, elkezdtünk nézelődni... pénzünk nem sok volt, de kellett valami! Az egyik kereskedésben ott állt egy 1.3-as D Kadett Caravan, fehér színben... Íme a kicsike! Ránézésre nagyon egyben volt! Beindításához már bikázni kellett... A hangja gyönyörű volt, a belseje kissé lelakott, de ez zavart a legkevésbé... Kényelmes volt, jól ment, egyszerűen fantasztikus volt a 120-as skodához szokott vezetőnek! Megvettük... akk

mackosajt

mackosajt

Sign in to follow this  
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.