Jump to content
  • bejegyzés
    21
  • hozzászólás
    0
  • megtekintés
    36.593

A nagy (váltó) tömítés csere!

mackosajt

1.830 views

Jó pár hét eltelt már a legutolsó bejegyzésem óta, most pótolom a lemaradást.

Szóval túl voltunk a szilenteken és egyebeken, de hátra volt még az az olajcsere, amikor megpróbálom megszüntetni az olajfolyást is.

Közben persze egyre furább kezdett lenni a váltó is. (Zajosodott, vagy csak úgy akartam hallani? Olvass tovább, és rájössz.)

Gondoltam nem árt, ha beszerzek egy másikat, amit átnézek, és jól berakok ehelyett.

Sikerült is szerezni egy F10-et. Állapotilag jó is volna.

Úgy terveztem, hogy majd a kedvenc szerelőmnél szívunk egy sort, de mivel ő közben szabadságra ment, és nekem meg hamarosan kell a kocsi, így egy vasárnap úgy döntöttem, hogy szabadnapomon szétborítom, átnézem, kicserélem amit kell, és összedobom.

Van rá 72 órám.

Egyedül!

Itthon szépen beálltam vele a hintaállvány alá.

Ha mégis emelni kéne, jó az, ha van mihez kötni bármit is.

Mint foxi a lábtörlőnek.

Úgy estem neki.

Délután 5-től este 9-ig ott tartottam, hogy a motor és a váltó lent pihen a földön, a kocsi meg fel van emelve magasra, ki kell húzni alóla a cuccot.

Mivel későre járt, ott hagytam, és mosdás után aludtam egy jót.

Azt sejtettem, hogy ami nekem van, heveder, nem lesz jó a beemeléshez, csak azt nem gondoltam, hogy ennyire.

Sőt, arra sem gondoltam, hogy a váltót, amit szereztem, végül nem is fogom tudni berakni, de nem is kell.

Szóval hétfő reggel kihúztam a motort és a váltót a kocsi alól.

Nem volt könnyű.

Szétszedtem őket egymástól.

Még ekkor sem tűnt fel, hogy valami nem stimmel.

Gyorsan lekaptam a váltó deknijét, kiszedtem a végáttételt, és ellenőriztem, nincs-e extrém kopás valamin.

Megdöbbenésemre nem volt, csak a 2 féltengely szimmering volt nagyon ki.

Ezzel a lendülettel el is kezdtem a kinyomócsapágyat, a km-spirál hajtást átrakni a "csere" váltóba.

Ha már megvan, akkor rakjuk is be.

Ahogy forgattam, kezdett feltűnni, kezdett tudatosulni bennem, hogy itt valami marhára nem stimmel.

Forgatni kezdtem a két váltót, összehasonlításképp.

Felfogatás megvan, oké.

De mintha a lendkerék körüli részen máshová esnének a lyukak...

Gyorsan odavittem a motorhoz, és a rácsúsztatás után döbbentem meg...

Kb. 1 csavarral sem tudnám összefogatni. Hát ez meg mi a manó?

A Corsából van ez a váltó is, meg a sajátja is az.

Igen, csak a "csere" egy újabb.

Szóval vissza mindent, amit eddig átraktam.

Gyorsan, ha már kint volt, átnéztem az eredeti váltót.

Meg kellett állapítanom, hogy szerintem semmi baja. Vagyis csak beképzeltem, hogy baja van.

Sőt, még vagy 4 deci olaj is volt benne, pedig a szimmeringek állapota alapján szinte száraznak gondoltam volna.

Szóval ott álltam, egy feleslegesen megvett váltóval, meg most már egy átnézett, és hibátlan váltóval.

Tömítést lerendeztem, szimmeringeket kicseréltem.

Megnéztem gyorsan a kuplungomat is.

Sachs van benne, ráadásul olyan vastag, és olyan jó állapotban, hogy lehet van benne vagy 10e km összesen.

Nekiestem tehát a motornak.

Leszedtem a szűrő csonkját, az AC-t, a vezérlés fedelét, és az olajteknőt.

Jól látszott, hogy a múltkori első burgman gyűrű csere megoldotta az ottani olajszivárgást. Azt most meghagytam a készletből.

Megmaradt a hátsó szimmering is, mert sajnos nem találtam megfelelő kulcsot a lendkerék leszedéshez.

Remélem ez nem fogja magát később megbosszulni, de most ott száraz volt.

Szóval szépen lekapartam a régi tömítéseket és a maradványaikat.

Elmostam brigéciollal amit csak lehetett.

A nap úgy sütött, hogy minden megszáradt.

Összeraktam mindent, pasztával is. (AC+olajszűrő csonk másnap ment fel, amikor már a helyén volt a motor, nehogy sérülés legyen)

Ahogy elkészült, kicsit vártam, összeraktam a váltóval az egészet.

Váltót betekertem fóliába, hogy a szimmeringnél nehogy kosz menjen be. Elvégre ha már most tiszta, védjük meg.

Annyira jutottam, hogy aznap még délután bent volt minden a kocsi alatt, meg kimostam a hűtőt és a fűtőradit. Nem tudom mi volt bennük, de eszméletlen mennyiségű kosz jött ki.

EL ne felejtsek a tél előtt még 1x fagyállót cserélni! Biztos sok koszt fog még kimosni a friss lé.

Hétfő este grilleztünk egy jót, és rápihentem a keddi napra.

Kedd reggel ahogy felkeltem, igyekeztem kifelé, mert esőt jósoltak.

Elkezdtem hát leengedni a kocsit a lehető legalacsonyabbra, de most már tanulva a vasárnapi bakimból, még a futóművet is szétakaptam, hogy a földre teljesen le tudjam ültetni.

Lent volt, padlón.

Elkezdtem a hevederrel az emelést....

Ekkor döbbentem rá, hogy ez így nem fog menni.

Próbálkoztam, hogy felálltam a kocsira!!! és úgy is próbáltam húzni felfelé, miközben a feleségemet arra kértem, pakoljon téglákat alá.

1 sor tégla után elfogyott az erő...

Még hátra volt 20 centi...

Az barátok közt is 3 sor még a nagymértűből. Ennek nem sok értelme lett volna.

Kézmosás, szuszogás, telefon elő.

Szerencsére a vonal másik végén egy nagyon jó embert értem el, aki azonnal megígérte, hogy ha annyit ráér, munkából hazafelé hoz egy 500 kg-os láncost, meg 2 hevedert. Ez olyan 11 óra körül volt.

Annyira sietett haza, hogy bő 1 órával előbb ért hozzám, mint ahogy neki letelt volna a munkaideje elvileg.

Szóval addig is szétnéztem a kocsi elektromos rendszerében.

Kiderítettem, hogy a hűtőventi max. a hőgomba hibája miatt nem kapcsol be, ha egyáltalán elértük már valaha azt a hőfokot.

Rendbe raktam a műszerfal világítást is, és találatm egy kb. 25 éve a műszerfal fogságába esett cumit.

Ezt még egy svájci gyerek nyalogatta valamikor.

Szóval telt az idő, legalább hasznosan.

Meglepetésemre sokkal korábban megérkezett az emelő.

Azt hiszem, mindent elmond a dologról, hogy 1 óra múlva már azzal bíbelődtem, hogy beállítsam a váltórudazatot, és tegyem vissza a hűtőt stb.

Váltó és motor feltöltve olajjal.

Hűtő bent, víz+fagyálló bent.

Indíts!

És megy!

Összeraktam mindent, lemostam, kipróbáltuk.

Jön, megy, fékezik, teszi a dolgát!

Ma néztem alá, nyoma sincs egyelőre szivárgásnak!

Kopp! Kopp! Kopp!

Maradjon is így!

Most kipihenem a fáradalmaim egy kis éjjeles héttel.

Addig remélem nem kell nagyot sem emelnem, mert bár nekem nem fáj, de állítólag szépen be is dagadt a vállam a próbálkozásoktól.

Viszont a kasztnizást nem lehet nagyon halogatni. Ősszel legkésőbb neki kell esni.

Szerencsére lassan minden összeáll ahhoz is.

Gép+Palack+Reduktor is megvan már.

Hely van, csak idő és pénz kérdése minden.

Mivel szeretnék eljutni több helyre is vele, ezért csak azok után lehet szó róla.

Folyt.köv.!



0 Hozzászólás


Recommended Comments

Nincsenek hozzászólások

Szeretnél hozzászólni? Hozz létre egy fiókot, vagy jelentkezz be.

Regisztrált felhasználónak kell lenned ahhoz, hogy hozzászólást írhass.

Fiók létrehozása

Regisztrálj egy új fiókot a közösségünkben. Nem nehéz!

Regisztráció

Bejelentkezés

Már felhasználók vagy? Jelentkezz be!

Bejelentkezés


  • Legújabb Blog bejegyzések

  • Képek

  • Hozzászólások

    • Az ugye csak vicc volt, hogy a túl alacsony oktánszámú benzin miatt lép fel kopogásos égés, egy 95 - ös benzinre tervezett, ECU - s (tehát elektronikus gyújtásvezérlésű, kopogásérzékelővel ellátott) motornál, úgy, hogy az országban szerintem 95 - nél alacsonyabb oktánszámú benzin talán nem is kapható (tehát a minimális elvárás ezzel kapcsolatban teljesítve van)... 
    • Mivel LPG-s az autód, nem lehet hogy túl ritkán használod a benzines üzemmódot? A benzin "gyorsan" kb 2-3 hónap alatt tönkre megy, és elveszti oktánszámát is... Esetleg spurit rakhatsz a benzinbe, azzal nem ártasz neki, persze csak akkor ha utána használod is a benzines üzemmódot és nem csak addig megy míg át nem kapcsol gázra...
    • Sziasztok!! Opel Astra G gyári lámpamosó fúvókája elvileg ugyanaz és ugyanolyan mint amivel anno a B Vectrákat adták ki?  Az enyémet a Vectrán sajnos egy őz levitte...:( Köszönöm a segítséget!!
    • Próbáljuk meg ezt a vonalat. Oktánszám kapcsán annyi van, hogy bármilyen benzinnel csinálja ( értsd OMV Maxx Motion vagy MOL sima 95 egyaránt ). Annyi tesztalapom van, hogy mivel az autó LPG-s, abban a módban nem csörög, kizárólag benzinnel. Ha jól tudom az LPG "oktánszáma" jócskán 100 feletti. Vezetési stílust hagyjuk, mert 10 éve van nálam az autó és eddig nem csörgött, tavaly vettem észre nyár végén, viszont utána a téli hidegekben nem csinálja, sőt amint írtam az elmúlt napok esős és párás levegője esetén sem csörrent meg egyszer sem. Van olyan, hogy amikor meleg és szárazabb az idő (pl. ma) akkor adott fordulaton tartva folyamatosan csörög. Kokszosodás... simán el tudom képzelni, mert sok a városi használat (kb 80-85 %) emellett mondjuk havi 1 hosszútáv, de az is csak 100-110 km/h, úgyhogy kiégni lehet hogy nem tud úgy, mint ahogyan kellene. Mielőtt szerelőhöz vinném, aki vélhetően szét akarná szedni a motort a koksz miatt, van-e valami tisztítóadalék ami használ is (nem számít ha drága, de jó). Van egy ELM327 bluetooth-os kütyüm, amivel P0170-es tárolt hibakódot ír (pár hónapja ez nem volt benne, mert időnként nézem), de MIL lámpa nem gyulladt ki egyszer sem. Szintén az ELM327 alapján az előgyújtást állítgatja a fordulatszám függvényében, tehát gondolom a kopogásérzékelő az jó lehet, max a koksz berobbantja idő előtt. 5,5 fok alapjáraton az előgyújtás és nagy fordulaton 20-30 közötti értékig korrigál. Légyszi javítsatok, ha rosszul gondolkodom, csak logikázni próbálok. Szóval ha van valakinek ötlete illetve tapasztalata valamilyen koromoldó löttyről, amit esetleg érdemes lenne kipróbálni a szerelő/motorbontás kombináció előtt,, kérem ne tartsa magában. Bármilyen hozzászólást szívesen fogadok, hátha valami beugrik nekem is. A "vidd el szerelőhöz" fajta hozzászólást légyszi hagyjátok ki, mert ha nem vergődök vele zöld ágra, akkor az lesz, csak mivel ritka a jó szerelő a környéken és a legközelebbi Opel szervíz 50 km, mindez úgy hogy napi használatban van az autó, próbálom ez húzni ameddig tudom. Köszi előre is mindenkinek aki olvassa és gondolkodik rajta.
    • Nem váltóméret amúgy...de attól még jó lehet,nem tudom hogy mutat,mivel 10mm-el kisebb átméröben ahogy irod is.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.