Jump to content
OPEL FÓRUM

epk947

Forummember
  • Content Count

    3,940
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

epk947 last won the day on January 1 2019

epk947 had the most liked content!

Community Reputation

69 Segítőkész

About epk947

  • Rank
    490000 km Astrákkal, ebből 22 év F Astrákkal
  • Birthday 08/10/1945

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Sóskút
  • Érdeklődés
    technika

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Astra F, karaván, C20NE
  • City
    Sóskút

Recent Profile Visitors

6,275 profile views
  1. Az enyém nem síktükör, hanem domború. Amikor megvettem 13 évesen a kocsit, akkor ugyan síktükör volt ráragasztva az eredeti domborúra, mert az törött volt. De kicseréltem eredetire és azóta tökéletes.
  2. Hááát akkor én mit láttam idáig?
  3. A C20NE már 1500-as fordulattól simán gyorsít és városban 4.-ben 2000 alatt forog. Ez itt az én motorom mérési diagramja: http://keptarhely.eu/view.php?file=20200114v01r7ippe.jpeg Falun lakom, de sokat járok a közeli városokban és Budán is. 2019-ben a szokásosnál sokkal kevesebbet mentem a kocsival, de így is belement 11225 km és elfogyasztott 854,83 liter legolcsóbb fajta benzint. Azaz az éves átlagom 7,64 l/100km. Ennyit a sok mende - mondáról...
  4. Hogyan értetted a " minimum megfelezek pillanatnyilag," -ot? 6 mp 0-120?, Vagy 24 mp 0 - 120? Mert az előbbi egy Astrából nem jön ki bármilyen hengerfejjel sem. Az utóbbi pedig annyira ócska, hogy akkor jártányi ereje sincs már.
  5. Nekem is elkezdett morogni a dobom hátul. Kiderült, hogy a bejövő cső törött le a dobról.... :-((( Radikális megoldás született. Új középső és hátsó dobott kapott az öreglány. Vehetjük karácsonyi ajándéknak is a részére... :D))))
  6. Ezen a képen éppen a motor alsó mosására készítettem elő a kocsit, mert nincs a környékünkön autómosó már, amelyik alvázmosást vállalna. http://keptarhely.eu/view.php?file=20190429v00pnm9x0.jpeg
  7. A rozsdásan vett autóról nekem is van tapasztalatom, Te is idézted a kocsim képeit. Én azóta is tatarozok... Ilyen volt 2005-ben: http://keptarhely.eu/view.php?file=20191115v00rbr40.jpeg http://keptarhely.eu/view.php?file=20191115v00rlum5.jpeg Ilyen most 2019-ben: http://keptarhely.eu/view.php?file=20190429v00pnm9x0.jpeg
  8. Nekem is sok pénzembe van már a karosszéria, mert rendszeresen javíttatom a korróziós hibákat, az alváz is minden műszaki előtt teljes tisztítást és korrózióvédelmet kap. Az autó legértékesebb része a karosszéria, vigyáznom kell rá. Igaz, nem is költöttem semmit látványossági tuningra, mert ami pénzem van - volt, azt a megbízhatóságra költöttem. A motornál szigorúan tartom a 60 ezer kilométeres vezérműszíjcsere, benzinszűrőcsere, 30 ezer kilométerenként a gyertyacsere, olajnál a 10 - 12 ezer kilométerenkénti csere programot. Injektor tisztítót kb. 5000 kilométerenként kap. A 367 ezer kilométeres blokkom és a váltó bontatlan, 1 liter olajat 10 ezer alatt fogyaszt el. Amúgy nekem sincs helyem a garázson kívül ahol autót tárolhatnék, a garázsom pedig nem is alkalmas szerelésekre. Ezért kell a kocsimat szerelővel javíttatnom, a karosszériát pedig lakatossal. Még az olajcserét sem én végzem, mert öreg vagyok a kocsi alá bujkálni. Én csak olyat javítok amit a nyitott motortérben felülről elérek, illetve a téli - nyári kerékszettet is én cserélem.
  9. Engem még sose hagyott az Astra az út szélén. 13 éves korában vettem óra szerint 155 ezer kilométerrel, most 27 éves és én nyomtam bele 210 ezer kilométert. Nem válok meg tőle.
  10. Megértelek. Svédországban béreltem Astra H-t 10 napra. Én sem tudtam megszokni, meg gyengének is bizonyult az 1,6-os nekem. Ez az öreg 27 éves olyan mintha a kabátot venném fel magamra. A múltkor nem sikerült feltennem a képet a törött kocsimról, most talán sikerül: Úgy tűnik "médiafájl beszúrása" művelettel nem megy. Tehát itt a link: http://keptarhely.eu/view.php?file=20191027v01qmhzih.jpeg
  11. Régen jártam errefelé, mert azon kívül, hogy megcsináltam életem első saját hibás koccanását, nem történt velem semmi különös. A helyreállítás megtörtént, elől lámpák, hűtőmaszk, hűtő és motorháztető csere volt, meg a kapcsolt lemezek (zárhíd) cseréje újakra. Viszont most láttam nagy meglepetésemre, hogy Zotya kiszállt az F Astrából! Kár érte. Én maradok.
  12. Én olyan jobb oldali tükörrel vettem a kocsit, hogy a törött tükörre rá volt ragasztva egy mezei tükör. Persze a fűtés így már nem működött, de a nagyobb baj az volt, hogy szinte semmit se láttam benne, mert nem kicsinyítős volt. Vettem komplett bontottat. Pl. ilyet: https://bontoplaza.hu/opel-astra-f-kombi-51-52-hasznalt-alkatresz/bal-visszapillanto-tukor-elektromos/bontott?ref=1qfG https://bontoplaza.hu/opel-astra-f-ferdehatu-53-54-58-59-hasznalt-alkatresz/jobb-visszapillanto-tukor-vegyes/bontott?ref=1aK7 https://bontoplaza.hu/opel-astra-f-kombi-51-52-hasznalt-alkatresz/jobb-visszapillanto-tukor-elektromos/bontott?ref=3Yyh https://bontoplaza.hu/opel-astra-f-kombi-51-52-hasznalt-alkatresz/bal-visszapillanto-tukor-elektromos/bontott?ref=3YwD és így tovább...
  13. Megtörtént az olajnyomás mérés. Jó hír, hogy tűz forró olaj mellett alapjáraton (nekem 960/p) 1,6 bar és 3000-es fordulatnál 5 - 6 bar között rezeg. Tehát a szivattyú és a forgattyús tengely csapágyak, vezérmű tengely csapágyak nagggyon rendben vannak. Az olajam 1000 kilométert futott (már 14 éve) Metabond 10W40-est használok. Ennek ellenére idegesítő, hogy mostani klíma mellett reggel hidegen indításkor csak kb. 3 másodperc után alakul ki az alapjárati nyomás (2 bar). Tehát az olajgomba korrekten mutatja. Miután a karter tömítésem mindenképpen cserére szorul mert szivárog, (utoljára 2006-ban, 200 ezer kilométerrel ezelőtt cseréltettem) ezért ha már bontani kell, az olajszivattyú környékét is ellenőrzi a szerelőm hétfőn. A jelenség arra vall, hogy a motor leállításakor az olaj a szivattyútól visszafolyik a karterba és ezért kell idő az indításkor, amíg újra felszívja. A szelepdekli tömítésemet 2 éve cseréltem, addig az eredeti kitartott, de most azt is cserélnem kell. mert a szerelőm szerint a mai tömítések (akár parafa, akár gumi) olyan gyatrák, hogy ennél tovább pasztázás nélkül nem bírják. Valószínű, hogy a 10 000 km/ 1 liter olajfogyasztásomba is beleszól a karter és a dekli tömítés szivárgása.... :D)))
  14. Tegnap már nem tudtam válaszolni, mert eljátszottam a napi hozzászólási limitemet nem lévén tag. Nekem sem emelőm, sem aknám nincs és öreg is vagyok, gyenge is vagyok már ahhoz, hogy a kocsi alá bújkáljak. Szerencsémre itt a faluban a 6. szomszédom az autószerelőm és 14 éve, amióta ez a kocsim van, ő szerel, javít nekem. Hál' Istennek a nyugdíjamból meg tudom fizetni és a kocsi sem adott alkalmat kibírhatatlan költségre. Viszont igyekszem elkerülni a nagyobb bajt, ezért aggódom és inkább most fizetek keveset, mint később többet.
  15. A kérdés csupán az, hogy mi olcsóbb? Egy esetleges olajszivattyú csere, vagy egy nyomásszabályzó szelep csere, vagy egy komplett főtengely és vezérműtengely felújítás? A méréshez szükséges csatlakozó és manométer nekem kevesebb mint 4 ezer forintba került .... A mérés meg a házi szerelőmnél esetleg semmibe... http://www.automotor.hu/tanacsado/amikor-kitor-a-frasz-tanacsok-olajnyomas-gondok-esetere/
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.