Jump to content
OPEL FÓRUM

epk947

Forummember
  • Content Count

    3,944
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

epk947 last won the day on July 23

epk947 had the most liked content!

Community Reputation

70 Segítőkész

About epk947

  • Rank
    500.000 + km Astrákkal, ebből 24 év F Astrákkal
  • Birthday 08/10/1945

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Sóskút
  • Érdeklődés
    technika

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Astra F, karaván, C20NE
  • City
    Sóskút

Recent Profile Visitors

6,381 profile views
  1. Amikor a szerelőm (este 10 órakor) meglátta, hogy nem forog a vezérműtengely a főtengellyel, rögtön lekapta a szelepdeklit, mert meg volt arról győződve, hogy valamelyik himba törhetett. De nem! Ő a 6. szomszédom és 15 éve ő javít mindent rajta.....
  2. Én is így gondolom, és nagy szerencsém van abban, hogy eddig semmilyen következmény kár nem keletkezett. Hál' Istennek és a C20NE 8 szelepes motornak!
  3. 15 éve enyém az autóm, de eddig sose hagyott az úton a kocsim. Most 4 napon belül kétszer autómentőn jött haza, illetve a szerelőmhöz az autó. Először eltörött a blokk mögött levő műanyag vízgyűjtőcső, elfolyt a hűtővíz. Szerencsére rögtön észleltem, mert a vízszintjelző kiírta a board computeren a hibát és leálltam. Csere után minden OK. Majd elmentem a barátomhoz Agárdra és hazafelé Baracskánál 80-as tempónál leállt a motor, minden kontrollámpa kigyulladt. Úgy gondoltam, hogy a benzinszivattyú vagy a reléje szállt el. A szerelőm is azt kezdte vizsgálni, de az jó volt. Ekkor nézett rá a vezérműszíjra és kiderült, hogy önindítózásra a motor forog, de a vezérműtengely áll! A 38 ezer kilométert futott Gates vezérműszíjról elszálltak a fogak! 15 éve csak Gates szíjat használok és 60 ezer kilométerenként cseréltetem a vízszivattyúval és a benzin szűrővel együtt. Most ez megadta magát.... A szerelőm szerint ma már annyira silány az alkatrészek minősége, hogy semmiben se lehet megbízni.
  4. Tök felesleges csillió forintért gyári új lámpákat vadászni! Én már kétszer cseréltem a komplett első fényszóróimat ilyen olyan okból, ebben volt sok kavics is... Volt amelyik ugyanúgy mint neked, csak befelé pattant meg. Nagyon megfelelő a bontott is, itt keresgélj: https://bontoplaza.hu/hasznalt-bontott-opel/astra-f/lampa-index-vilagitas/fenyszoro---elso-lampa/alkatresz
  5. Az enyém nem síktükör, hanem domború. Amikor megvettem 13 évesen a kocsit, akkor ugyan síktükör volt ráragasztva az eredeti domborúra, mert az törött volt. De kicseréltem eredetire és azóta tökéletes.
  6. Hááát akkor én mit láttam idáig?
  7. A C20NE már 1500-as fordulattól simán gyorsít és városban 4.-ben 2000 alatt forog. Ez itt az én motorom mérési diagramja: http://keptarhely.eu/view.php?file=20200114v01r7ippe.jpeg Falun lakom, de sokat járok a közeli városokban és Budán is. 2019-ben a szokásosnál sokkal kevesebbet mentem a kocsival, de így is belement 11225 km és elfogyasztott 854,83 liter legolcsóbb fajta benzint. Azaz az éves átlagom 7,64 l/100km. Ennyit a sok mende - mondáról...
  8. Hogyan értetted a " minimum megfelezek pillanatnyilag," -ot? 6 mp 0-120?, Vagy 24 mp 0 - 120? Mert az előbbi egy Astrából nem jön ki bármilyen hengerfejjel sem. Az utóbbi pedig annyira ócska, hogy akkor jártányi ereje sincs már.
  9. Nekem is elkezdett morogni a dobom hátul. Kiderült, hogy a bejövő cső törött le a dobról.... :-((( Radikális megoldás született. Új középső és hátsó dobott kapott az öreglány. Vehetjük karácsonyi ajándéknak is a részére... :D))))
  10. Ezen a képen éppen a motor alsó mosására készítettem elő a kocsit, mert nincs a környékünkön autómosó már, amelyik alvázmosást vállalna. http://keptarhely.eu/view.php?file=20190429v00pnm9x0.jpeg
  11. A rozsdásan vett autóról nekem is van tapasztalatom, Te is idézted a kocsim képeit. Én azóta is tatarozok... Ilyen volt 2005-ben: http://keptarhely.eu/view.php?file=20191115v00rbr40.jpeg http://keptarhely.eu/view.php?file=20191115v00rlum5.jpeg Ilyen most 2019-ben: http://keptarhely.eu/view.php?file=20190429v00pnm9x0.jpeg
  12. Nekem is sok pénzembe van már a karosszéria, mert rendszeresen javíttatom a korróziós hibákat, az alváz is minden műszaki előtt teljes tisztítást és korrózióvédelmet kap. Az autó legértékesebb része a karosszéria, vigyáznom kell rá. Igaz, nem is költöttem semmit látványossági tuningra, mert ami pénzem van - volt, azt a megbízhatóságra költöttem. A motornál szigorúan tartom a 60 ezer kilométeres vezérműszíjcsere, benzinszűrőcsere, 30 ezer kilométerenként a gyertyacsere, olajnál a 10 - 12 ezer kilométerenkénti csere programot. Injektor tisztítót kb. 5000 kilométerenként kap. A 367 ezer kilométeres blokkom és a váltó bontatlan, 1 liter olajat 10 ezer alatt fogyaszt el. Amúgy nekem sincs helyem a garázson kívül ahol autót tárolhatnék, a garázsom pedig nem is alkalmas szerelésekre. Ezért kell a kocsimat szerelővel javíttatnom, a karosszériát pedig lakatossal. Még az olajcserét sem én végzem, mert öreg vagyok a kocsi alá bujkálni. Én csak olyat javítok amit a nyitott motortérben felülről elérek, illetve a téli - nyári kerékszettet is én cserélem.
  13. Engem még sose hagyott az Astra az út szélén. 13 éves korában vettem óra szerint 155 ezer kilométerrel, most 27 éves és én nyomtam bele 210 ezer kilométert. Nem válok meg tőle.
  14. Megértelek. Svédországban béreltem Astra H-t 10 napra. Én sem tudtam megszokni, meg gyengének is bizonyult az 1,6-os nekem. Ez az öreg 27 éves olyan mintha a kabátot venném fel magamra. A múltkor nem sikerült feltennem a képet a törött kocsimról, most talán sikerül: Úgy tűnik "médiafájl beszúrása" művelettel nem megy. Tehát itt a link: http://keptarhely.eu/view.php?file=20191027v01qmhzih.jpeg
  15. Régen jártam errefelé, mert azon kívül, hogy megcsináltam életem első saját hibás koccanását, nem történt velem semmi különös. A helyreállítás megtörtént, elől lámpák, hűtőmaszk, hűtő és motorháztető csere volt, meg a kapcsolt lemezek (zárhíd) cseréje újakra. Viszont most láttam nagy meglepetésemre, hogy Zotya kiszállt az F Astrából! Kár érte. Én maradok.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.