Jump to content

Kispotter

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    378
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    8

Kispotter last won the day on December 10 2018

Kispotter had the most liked content!

Hírnév

27 Segítőkész

Kispotter névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó
  • Születésnap 1992-11-25

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Csór
  • Érdeklődés
    F astra 92' C14NZ 370.000 km.

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    C14NZ 92"
  • Város
    Csór

Legutóbbi látogatók

938 profile views
  1. Kispotter

    Egyéb csevegés

    Nekem a gondok itt vannak! https://photos.app.goo.gl/rRZAqc14oVL9cvXC8 Remélem sokáig eltudom, húzni ezt.. azért nyugtassatok meg kérlek, hogy egyszer csak majd nem kezd el ömleni ott az olaj! :D Valószínűleg amúgy az olajpumpa tömítése fáradt el..
  2. Kispotter

    Egyéb csevegés

    Saját videó! Zotya ismerős a helyzet! Ne aggódj nekem is eregeti az olajat csak nekem a motor aljánál valahol a pumpa környékén a vez szíj burkolat mögött. Jobban látszik mint a tied, de úgy vagyok vele amíg nem csöppen le a betonon nem látom, és amíg a nívón nem veszem észre addig így marad, mert most nincs kedvem szétbontani! remélem sokáig bírja még. Csak kicsit attól félek, hogy egyszer csak majd elkezd dőlni ott az olaj és pont akkor mikor hosszú úton leszek.. De gondolom ez nem valószínű.. remélem..
  3. Kispotter

    Motor

    Hát ez remek. Csoda, hogy nem szedte ki a mentet és vissza tudtam rakni a gombát.. Lehet jobban teszem ha már nem csesztetem, mert lehet még egy kivételt nem bírna ki aztán akkor nézelődhetek ha kijön a menet és amiatt bonthatom szét a fél blokkot meg vehetek 25 ezerért olajpumpát.. Egyébként őszintén azért sem nézegettem annyira milyen a menet, mert ott van a leírásban, hogy opel belepróbáltam az egyik adaptert mondom ez pont akkora mint az olajgomba menete akkor hajrá. Meg sem fordult a fejemben, hogy lehet más a menetemelkedése.. :/ Főleg, hogy a leírásban is szerepel, hogy opel.. Mindig érnek meglepetések még a számomra tök egyértelmű dolgoknál is..
  4. Kispotter

    Motor

    Ilyen De ne mán ilyet ne is mondj.. :o Csak nem más a menet az elején simán beletekertem azt a végén kulccsal kellett ott nyúlós volt kicsit, de nagyon nem mertem meghúzni mert tudom jól, hogy alumínium a gomba helye az olajpumpán.. Remélem nem szedtem ki a menetet belőle azért bár simán belement a helyére vissza a gomba és meg is tudtam húzni érzéssel és nem folyat elvileg.. De most azért belém raktad a frászt.. Egyébként ami a képen van az azért is lenne nekem jó, mert ennek ügye ott van az anya része peremmel ahova lehetne rakni tömítést vagy réz alátétet a gombáról pl. Mert a mérő adapterével az a gond nincs pereme csak a menet majd utána ugyanolyan keresztmetszettel folytatódik az adapter nem tudom letömíteni. Vagy normális esetben már magának a menetnek is kellene tömíteni annyit, hogy ne jöjjön az olaj?
  5. Kispotter

    Motor

    Szia köszi! Az a baj az olajnyomás mérő ami nekem lett most az nem peremes mint az olajgombánál, mert ügye ott a peremen van egy réz alátét és az tömít.. na már most ennek semmi pereme így semmi tömítést nem tudok rá eszkábálni szóval fogalmam sincs hogyan kellene ezt megoldani jobban megtépni pedig nem akarom ugyan is alumínium a menete a gomba helyének.. gondoltam, hogy a mérés idejére loctite teflonoa tömítőt rakok rá csak azzal meg az a baj mivan ha benne marad egy kis darab ott aztán meg ezmiatt lesz csapágyas a motor, mert ügye az már szűrő után is van ráadásul.. Így ezt az ötletet elvetettem.. de bárkinek van valami ötlete szívesen meghallgatom mert szeretném megmérni az olajnyomást ha már van mérő, hogy nyugodtabb legyek!
  6. Kispotter

    Motor

    A mérés előtt egy éjjelt töltőn volt az aksi direkt egyébként 1 éves akku. És igen padlógáznál mértem, de hideg motornál. Majd mérek egyet melegen is mindenképpen. Amúgy hogyhogy nem függ a olajhőmérséklettől az olajnyomás? Úgy tudtam, hogy hidegen mindíg nagyobb mert sűrűbb az olaj.
  7. Kispotter

    Motor

    Na sziasztok! Nemré rendeltem kompresszió (végnyomás) mérőt, és olajnyomás mérőt tegnap volt időm kipróbálni. Kompressziót szentírás szerint meleg motornál kell mérni, de sok ember javaslatára ami végül is logikus hideg motornál mértem, ugyanis ilyenkor jobban kijönnek a hibák és ha hidegen minden ok akkor tuti, hogy melegen is! Nos minden hengerben 10,5-bart sikerült mérnem hajszál pontosan. Úgy tudom 10 bar-ig még jó aztán nem így van, de a lényeg eltérés nincsen. Nem tudom mennyi gyárilag és mennyire normális egy 27 éves motortól amibe 380 ezer km van. De szerintem nem rossz, de ha valaki tud pontos adatokat azt megköszönném! 340 ezer km korától van nálam a kocsi azt tudom, hogy előtte volt-e felújítás azt nem tudom 6 ezer km ezelőtt henger fejeztem meg amikor a hengerfejbe minden ki lett cserélve. Viszont a vezérléstől számított 3. henger gyertyája máshogy nézett ki mint a többi a menete olajos volt valamiért amit nem tudok, hova tenni és nem tudom miért van.. Azt tudom mikor hengerfejes lett az a henger kapta a legtöbb vizet pont mert fényes volt a dugattyú tető. Amúgy 2 henger közt égett át a tömítés váltó felöli henger meg a 3. Ha valaki tud rá magyarázatot azt megköszönöm! Így nézett ki! Az olajnyomás mérés meg nem nagyon sikerült ugyanis hiába tekertem be a mérőt akárhogyan mindig folyatta az olajat sajnos így a végén már feladtam nem akartam szétbarmolni a gomba menetét. Viszont olyan 50 fokos olajnál az olajnyomás alapjáraton 3 bar volt. Az gondolom több mint elegendő.
  8. Kispotter

    Fék, futómű, kormánymű

    Az igen. Neked is ráz a kormány? :D Nekem mióta nálam van a kocsi nem jön rá se szerelő se én, hogy mitől ráz a kormányom 120 felett.. De nem mindig és nem mindig egyformán. Általában szakaszosan.. Berázza 10 mp ig aztán abbamarad aztán megint miközben a sebesség ugyanaz. Futóműbe már kicserélve elég sok minden. Féltengely csuklók is. Nekem nem kopik félre a gumi sem egyébként. Ja és ami a vicces a gyári lemezfelnikkel sokkal jobban csinálja mint az alufelnikkel. Ami igaz szintén gyári gm de az et-je 49 helyett 46 15 colos és fél collal szélesebb. Pedig az alufelniknél a gumis mondta az egyik felni üt lehet ki kellene görgőzni. Inkább felrakta hátra azt mondta ott talán jó lesz és alufelnikkel alig ráz. Mindkét szetten új gumik vannak és frissen centírozva amúgy. Már feladtam én együtt élek ezzel. Amúgy sem szeretem a pályákat, mert unalmas így 100 al max ha megyek nem ráz :D
  9. Kispotter

    Fék, futómű, kormánymű

    Ma munkahelyemen volt egy kis időm be néztem, a kormány alá. Ahol a kormány kimegy a tűzfalon ott megrángattam, de ott nem mozdul ha nem a kormány teteje fele mozdul, nem tudom ott mi tud a burkolatot nem szedtem le, mert ügyeletes vagyok és bármikor ugrani kell. De örülök mert kísértetiesen hasonlít (Sőt ugyanaz) a hang arra mikor rossz úton megyek szóval tuti innen jön. Már csak valahogy helyre kéne hoznom ezt a kis kottyanást.. a kormánykereket ha fogom ott még jobban meg tudom mozgatni valami elkopott benne eléggé.. Remélem javítható. Más: 2 éve hallgatom, hogy zörög valami a csomagtartóba ha rázkódik az út és nem tudom mi az nem jöttem rá azt hittem műanyag zörög, de már minden patent kicserélve, átnézve szóval szerintem nem az.. Viszont csukott csomagtér ajtónál megrángatva az ajtót halkan mintha nyöszörgött volna így a gumibakokon tekertem és simán csukódik még így is, de nyitáskor érezhetően szorosabban jár a gombon érezni nehezebb benyomni és szinte felugrik az ajtó, eddig pedig simán betudtam nyomni csukott ajtónál is. Hát nagyon boldog lennék végre ha abbamaradna a zörgés bár ha csak ennyi lesz a megoldás tuti ki idegelem magamat eddig ezt miért nem tettem meg :D Azt tudom ha tele a csomagtér rogyásig akkor csendben volt.
  10. Kispotter

    Fék, futómű, kormánymű

    Erre a dologra bármi megoldást találtok érdekel! 3 éve hallgatom ezt én is rossz úton elég hangos! Legfőképpen földút vagy kavicsos úton. A futóművem rendben van nem kopik félre a gumi. Futómű rendben van! Kormányt elengedem egyenesen megy tovább az autó egyenesen is áll. Ha fékezek ha gázt adok egyenesen áll. Viszont ez a hang nagyon idegesítő. A kormányt egyébként tudom mozgatni is kézzel fel le. Van egy kis játéka. Lehet ez a hang forrása is.. Valami megoldás jó lenne rá..
  11. Kispotter

    Motor

    És neked is minden nap jelentkezett időnként? Vagy folyamatosan csobogott? Az a baj attól félek, ha most nem is a hengerfejesség miatt csinálja nehogy ez miatt legyen hengerfejes mert levegős és valahol olyan helyen maradjon benne levegő ahol nem kellene. Bár sok levegő nem lehet benne, de azért eléggé aggaszt engem ez.. Remélem nem lesz újra hengerfejes fél év után. Apropo tudom te átépítetted SE-re a masinát. De gondolom csak hengerfejet cseréltél a motor alja maradt meg a dugattyúk is. Mert valahol olvastam, hogy se blokknál nem csak a hengerfej más ha nem a motor alja is. Dugattyú meg főtengely.. De érezhető így a különbség azért? Pozitívum, negatívum mik? Meg tudom a motorszám maradt ugyanaz, de azért mégis látszik, hogy SE műszakin nem szólnak?( Most nem az emelt díjas műszakira gondolok :D )
  12. Kispotter

    Motor

    Sziassztok! Főleg a C vagy X14NZ tulajokat kérdezném, de más is szóba jöhet. Másnál is van néha csobogó víz hang az utastérbe? Mintha levegős lenne. Fél éve hengerfejeztem meg az autót ekkor áttégett a hengerfejtömítés 2 henger közt. A hengerfej síkolva lett és rendesen összerakva minden. Ügye nyugtassatok meg nem lesz megint hengerfejes és másnál is van ilyen? Mielőt hengerfejes lett a kocsi előtte is volt ez a hang, de akkor előtte 1 hétben nagyon intenzíven. Most csak néha van naponta 1x azért hallom, de a víz szinten van nem olajos meg semmi hengerfejességre utaló jel sincs. Összerakáskor a hőgombánál légtelenítve lett rendesen. Ma is munkába menet egyszer csak halottam a csobogást aztán csönd és a mutató le is mászott majdnem a kékig. Fűtésem az jó. Ha nyomatékra meg szögre normálisan lehúztam mindent meg a hengerfej síkolva lett ügye nem sok esély van rá, hogy megint hengerfejes lesz? Nemsokára indulok barátnőmmel egy 1000 km-es túrára nem hiányozna, hogy valahol otthagyjon..
  13. Kispotter

    Motor

    Igen azokat a kiemelkedéseket néztem a csavaroknál eléggé átgondolatlan vagy én nem tudom ugyan is amiatt nem tömít rendesen szerintem. Mert a parafán a lyuk kisebb mint annak a kiemelkedésnek az átmérője így eltartja. De most úgy tűnik nekem sikerült összerakni. Pasztát nyomtam mindkét oldalra vékonyan csavarokat menetrögzítőztem és érzéssel meghúzkodtam. (Tököm tudja mennyi az a 8 NM annyival kellene amúgy :D ) Más: Néztem ki magamnak kompresszió mérőt ő jó lehet nekem? Valamint olajnyomás mérőműszert is . Ő is jó lesz? Van benne olyan méret ami nekem kell? Nem tudom mekkora az olajgombám menete most így hirtelen..
  14. Kispotter

    Motor

    Alu így parafa kell rá! Tudom, tudom kell egy műanyag szelepfedél és akkor gumi tömítéssel jó lesz, de így is jónak kell lennie! Ha lehet maradok a gyári dolgoknál mindig!
  15. Kispotter

    Motor

    Na nee srácok ez nem valami bizalom gerjesztő! :D Egyébként szerintem legalább vezérlés cseréig marad így ugyanis szelepfedél tömítést, hogy lecseréltem lepucoltam féktisztítóval az egészet ott. Mentem azóta 200km-t és még meg sem jelent ott az olaj. Szóval marha lassan szivárog annyi meg kell senkit sem zavar! :D Amúgy azt hiszem harmadszorra végre sikerült felraknom a szelepfedél tömítést úgy, hogy nem folyat sehol! :D De nem akarom elkiabálni. A titka az volt, hogy gyári GM szelepfedél tömítést vettem.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.