Jump to content

Kispotter

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    359
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    8

Kispotter last won the day on December 10

Kispotter had the most liked content!

Hírnév

27 Segítőkész

Kispotter névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó
  • Születésnap 1992-11-25

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Csór
  • Érdeklődés
    F astra 92' C14NZ 370.000 km.

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    C14NZ 92"
  • Város
    Csór

Legutóbbi látogatók

890 profile views
  1. Kispotter

    Motor

    Ilyesmi nem. De nem is lényeges. Ugyan is ha ilyen gond lenne gondolom nem lenne az, hogy álló helyzetben mindig tökéletes az alapjárat. Ha előtte gurulás közben alacsony is volt amint megállt az autó jó minden. Itt sajnos 99,5%-ig biztos vagyok benne, hogy motorvezérlő hiba. Sebesség jel van az tuti és arra reagál rosszul a motorvezérlő ennyi a történet. De így is marad már.. Jól megy most a kocsi nagyon fogyasztás is príma olaj nem fogy mi kell még? 27 éves.. Bár nekem lenne csak ennyi hibám 27 évesen..
  2. Kispotter

    Elektromos

    Szerintem ha neon van vegyél ledes csövet. Ugyan úgy az az előnye azért szeretem én is, mert ügye alig van árnyék nagy felületen adja le a fényt ami egy műhelyben szerelgetéshez fontos. ÉS az armatúrát átkötni a ledes csőhöz maximum 2 perc.
  3. Kispotter

    Motor

    Kispotter úgy áll, hogy kicserélte a motorvezérlőt, de mivel opcomban semmi változás nem történt az 50 fokos váltásnál az is nullát írt ki az autót el sem indítottam vissza raktam a gyárit. Én elmondhatom, hogy a motortérbe minden ki van cserélve alapjárati gondjaim minimálisak, de vannak.. Illetve nem gond csak annyi, hogy kinyomott kuplungban guruláskor, vagy üresben általában nagyon alacsony az alapjárat kb 400-500 fordulatszám mérő alig mutat amint megáll az autó beáll midig a normálra. Álló helyzetben mindig jó! De ez sem mindig van így van mikor guruláskor emelt fordulatot tart 1200 ahogy gyárilag kellene de ez a ritkább. Én már ezzel nem foglalkozom ez ilyen ezzel együtt kell élni. Igazából az autóval ettől ugyan úgy lehet közlekedni. Pedig már HALL jeladót is cseréltem egyébként, mert kellett megint kezdett indítózáskor rosszkor adni szikrát szegény önindító és motor kapott ellen ütéseket rendesen. Egyébként azóta hibátlan az autó. Csodálom is gyanús ez nekem..
  4. Kispotter

    Elektromos

    Sziasztok! Kicsit off: Láttam volt kis beszélgetés a ledes izzókról meg a műhely világításról. ÉN éppen most csináltam az udvaron ledes reflektorokból világítást és hihetetlen jól világítanak. 10W-osakat vettem góréba azok meleg fehér fényűek 3000 Kelvin (Nekem speciel ezeknek a fénye jön be legjobban) Ezen kívül egy 20W-os féltető alatt meg 2 db 30 w-os az udvarba. Ezeket úgy árulják természetes fehér fényűek, de nekem ez már hideg fehér, de nem rossz.. 4000 Kelvin Vannak némi képek róla: https://kepkuldes.com/image/LF5xd https://kepkuldes.com/image/LFvWf https://kepkuldes.com/image/LFp4y https://kepkuldes.com/image/LFFk3 Garázsról sajnos nincs ott neonok voltak és rendeltem ide is ledes fénycsöveket. Ezek is nagyon nagyon jók és kenterbe verik a hagyományost és kevesebbet is fogyasztanak. És hiába várom, hogy bemelegedjenek a hagyományos csövek akkor is simán nagyobbat világítanak a ledesek. Emelett hatalmas előnye, hogy azonnal teljes fényerőt adnak ki. Cégnél 2 éve váltjuk le a hagyományos csöveket ledekkel még egyetlen egyet nem kellett cseélnünk azóta pedig van ahol napi 14 órát világítanak, van ahol egy nap 200x kapcsolva van. Hagyományos izzó kiváltásánál a ledes körték viszont rosszak hetente cseréljük, de ledesnél tartósak. Ez pedig azért lehet mert a hagyományos foglalatosnál nagy hő keletkezik kis ponton neonnál pedig nem mert hosszú és leadja a hőt. Ezek is természetes fehér fényűek egyébként 4000 Kelvin. Erről nincs képem, de ha van rá igény csinálok! Ahonnan rendeltem: http://www.merkador.hu
  5. Kispotter

    Motor

    Sziasztok! Na meglett az új motorvezérlő nekem volt az ugyanis, hogy kiírta opcom, hogy cseréljek motorvezérlőt és 50 fok felett 0 c volt a hűtőfolyadék hőmérséklet. Na az új vezérlővel ugyanez a helyzet szóval semmi gond a motorvezérlővel. Közben egy másik c14nz-t megnézve is ugyanaz a helyzet. Amit nyemi mondott 50C°-nál váltás végbe megy nálam is látszik az opcomban a feszültség érték. Szóval most van egy tarcsiba sose baj enni nem kér. Közben cseréltem hall jeladót is. Viszont gyújtás beállítás strobival is megtörtént, de már elbizonytalanodtam van aki szerint vezérlés oldali hengerre kell rakni a csipeszt van aki szerint a váltó oldalira. Most akkor melyikre is kell, hogy betudjam lőni a gyújtást? Azt tudom, hogy diag módban kell és üzem meleg motoron. Előre is köszi!
  6. Kispotter

    Motor

    Kösz sikerült végül de sajna hiába szedtem ki a csavarokat a jeladó csak akkor jön ki ha széthúzom amihez a vez tengely részén lévő műanyagból kilelett ütni a stiftet így kijött az egész. Nem volt egyszerű és sikeresen el is törtem a műanyagot. Szerencsémre volt egy lukas fekete gyújtásom és teljesen más az egész de az a műanyag pont ugyanolyan ami belemegy a vez tengelyhez így sikerült a csere és szépen duruzsol!
  7. Kispotter

    Motor

    Sziasztok! A bosch féle gyújtáselosztót, hogy tudom szétszedni, hogy tudjak hall jeladót cserélni?
  8. Kispotter

    Motor

    https://mullerautowebshop.hu/gyujtas/280-opel-astra-ascona-corsa-kadett-vectra-hall-jelado-szenzor-bosch-eloszt.html Ő az! Nem írnak bővebb infót róla. Azóta egyébként megy az auto és simán indul, de a fekete lucass elosztómba is így kezdődött csak néha majd mindíg alig indult később le is állogatott. Ha nem is cserélném ki jólenne a kocsiba tartalékba egy, mert kellemetlen ha nem indul és már nem emlékszem, hogyan kell, de úgy tudom nem nehéz a bosch félébe cserélni.
  9. Kispotter

    Motor

    Amúgy lehet hülyeség, de nem biztos. Mivel elég primitív a motorvezérlő nem lehetséges, hogy 50 fokig lényeges neki a lambda szonda miatt a hőfok és 50 foknál már teljesen mindegy neki hány fokos a motor az már üzemmeleg neki és ott már nemérdekli? Ott gondolom már nem is állít befecskendezési időt sem. 50 foknál aztmondja oké már üzemmeleg a motor és nemérdekli, hogy 50 vagy 90 fokos? Egyébként tegnap előjött egy kisérteties régi hiba. Egyszer régen hidegen nehezen indult az autóm fél évig kínlódtam nem tudtam mibaja míg egyszer csak nem indult akkor néztem se gyújtás se befecskendezés mondom hurrá hall jeladó. Lucas gyújtáselosztóm volt amibe horribilis a hall jeladó meg cserélni sem egyszerű így elmentem bontóba szereztem egy bosch-t téglavörös. Összeraktam simán indult az auto mindíg 1 éven keresztül egészen tegnapig. Tekerek semmi aztán röffen párat megáll. Aztán indítózás közben megállítja az önindítót a motor gondolom akkor volt szikra mikor nemkelett volna. Közben ac relé kattog fordulatszám mérő ugrál összevissza 3 ezerig indítózva. Aztán nagy nehezen mire aksi lemerült volna elindult. Attól tartok megint meg makkant a hall jeladóm vagy is haldoklik. És ez akár visszavezethető lenne a csörgésre is ugyan is mivel szarakodik lehet nem pontos a gyújtás a hall jeladó miatt ha jól gondolom az szabályozza a gyújtást is bizonyos keretek között. Bár azt mondják a hall jeladó úgy hal meg, hogy egyszer csak nem működik és kész de nekem az előző is hülyéskedve hallt meg.. meg most szerintem ez is. Ebben elvileg 2 csavar fogja és egyszerű cserélni 6 ezer ft-ért van a müllernél ha jól láttam megmerjem azt venni ha úgy van? Gyanúsan olcsó. Más: Tegnap opeltali volt itt Székesfehérváron volt egy 92 es c14nz. Rá is dugtam gépre nálam volt. Ugyanazt írta ki mint nekem és a hőmérséklet is ugyan úgy viselkedett mint nálam. Szóval lehet ez nem hiba.. de már mindegy szerdán itt a motorvezérlőm.
  10. Kispotter

    Motor

    Szia! Nem tudom honnan szedsz ilyen mély infókat az ECU-ról, de ez nagyon érdekes és engem is érdekelnek ilyen dolgok de akárhogyan kerestem google-ba ilyeneket én nem találok.. Egyébként nem hülyeség valamiből az ecunak tudnia kell, hogy most melyik tartományt kell figyelnie, de nem tudom miből tudná. Mert ügye van egy map szenzor meg lambda szonda aztán kb ennyi. A lamvda szonda figyelését pedig ennek a hőgombának kellene aktiválnia szerintem, de, hogy a hőgombát illetve, hogy melyik tartományban van nem tudom mi aktiválná. Csak azt tudom elképzelni, hogy az ecu tudja, hogy ha túlment az 50C°-on akkor az több lehet csak így ez eddig oké de ügye mi van olyankor ha a meleg motor megvan állítva ügye ilyenkor az ecu teljesen áramtalanítódik (vagy nem és figyeli tovább a hő szenzort??) , de ha 5 perc múlva újraindul a motor akkor honnan tudja, hogy 50C° felett van? Amit érdekesnek tartok, hogy az auto simán indul hidegen melegen és hidegen magasabb is az alapjárat majd mikor bemelegszik alacsonyabb. Szerintem ha tényleg 0C° érzékelne akkor melegen alig indulna el.. Vagy még az lehet, hogy az ecuban jók a hőmérséklet adatok csak az opcom program bugos bár elég valószínütlen.. ugyanis az közvetlen az ecuból olvas.. de akkor ezek szerint nekem lambda szabályzás sohasem aktiválódott? Bár ez is érdekes mert régen előfordult keverék túl szegény hobakód ami arra utal, hogy akkor pedig figyelte a lambdát az ecu. Ami megint érdekes ha lehúzom a csatiját és bemelegedett a moci dobja is a sárgát. Sajnos lehet, mióta nálam van a kocsi azóta ilyen ez már csak ügye most lett opcomom.. meg az is elég érdekes, hogy szoftveresnek mondták a hibát, de az csak úgy magától, hogyan alakulhat ki? Vagy már lehet ezer éve ilyen az auto.. Nem tudom, de az biztos, hogy régen országúton nagyon max 5.5 volt a fogyasztás most pedig 7.5 szóval valami nem kóser az biztos. De nem kell félni, mert szerdán nálam egy másik ecu beteszem azt és mielőtt indítanék ráis nézek opcommal és a szenzort is rádugom az újat és nekiállok melegíteni megint aztán kiderül minden. És ha jó lesz én azért szét fogom szedni az ecut kíváncsiságból nem-e tényleg csak egy elengedett forrasztásról van szó..
  11. Kispotter

    Motor

    Ha nagyon nem találsz én úgy oldottam meg, hogy neten kerestem az átalakítórol rajzot és megnéztem mit mivel kell összekötni! Az opcomra ment a kicsi saru a kábelvégeket meg csak simán beledugtam a csatiba. Működött!
  12. Kispotter

    Motor

    Na most tettem fel ezt a kérdést az opelosok ide facebook csoportban. Ott jött egy ecu szervizes, hogy előfordul az ilyen jellegü hiba bár c14nz-re nem jellemző, de nálam a hibakódra amit kiír azt mondta szoftveres eredetű és olcsóbban kijövök egy bontottal mintha szoftveresen próbálkozik. Aztmondta ez okozhatja a rossz hőmérséklet adatot valamint alapjárat hibákat ami nekem van is mióta nálam van az auto és nemjöttem rá miért van. Most valószínüleg ezért van mivel már minden oks a motortérbe. Szóval most vadászat folyik c14nz ECU-ra. Ha valakinek lenne ne tartsa magában. ja és nyemi nem így volt félre érted az egy másik astra volt x16xel motorral és vezerlővel arra mondtam az más tészta kicsit más a motorvezérlő mint egy mezei nz-be!
  13. Kispotter

    Motor

    Igen ott jó volt, de az egy 97-es x16xel volt. Az kicsit más tészta már. Egyébként most lett hengerfejezve az auto és újracsiszoltam a hengerfejnél a testeléseket amit bontani kellett. Lajos 12: Keress vaterán ha venni szeretnél. Ezek az opcomok 16 pinesek én vettem hozzá átalakítót lehet kapni ami 10 pinesre alakít. Ha kérdésed van kérdezz!
  14. Kispotter

    Motor

    Na ma vettem másik szenzort. Rádugtam kint melegítve 50 fok felett 0 fokot ír ki. Visszahűlésnél pedig 40 től a valósat írja. Szóval a szenzornak semmi baja. Most akkor vagy ennek ilyennek kell lennie vagy nálam van valami gebasz a motorvezérlőbe. Ha valaki dugott már opcomra c14nz-t megírhatná mi van. Egyébként az is foglalkoztat azt miért írja ki a program hibakódoknál, hogy: " cserélje ki az elektronikus vezérlőegységet (ECU) vagy a PROM-ot. Nincs jelen" Ötlet? Kéne szereznem egy ásik ECU-t próbára?
  15. Kispotter

    Motor

    Sajnos ez nem jött be.. megmértem 310 Ω-ot mérek stabilan. Test fele semmit. Csatiba gyújtást ráadva stabil 5 V van. Opcom meg továbbra is 0 C fok körül van. Érdekes.. Meg az is, hogy miért írja ki azt az opcom, hibskódolvasásnál, hogy cserélje az ecut. Eddig 1 másik x16xel f astrára volt dugva ott nem írta.. Kérdeztem másokat aztmondták nem kell vele foglalkozni.. szóval most nem tudom mi van de nem vagyok előrébb..
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.