Jump to content
OPEL MAGAZIN és FÓRUM

csaba66

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    2.803
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    47

csaba66 last won the day on November 18 2020

csaba66 had the most liked content!

Személyes információ

  • Neme
    Nem adja meg

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra H
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

5.084 profile views

csaba66's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare

Recent Badges

330

Hírnév

  1. Milyen motor? A Z16SE nem dizel P0093 Nyomócső magas nyomás P0234 Turbónyomás túl magas Az elso a nyomasszabalyzo szelep lehet, a masodik esetleg ebbol kovetkezik. Az logikus, hogy ha tul nagy a nyomas, visszafogja a motort.
  2. Igen, mert ha igy elindul, az egyertelmuve teszi, hogy nem a starter a hunyo, es a vezerlore tereli a gyanut, ami esetleg mast tesz allo helyzetben, mint amikor egy lefulladt motort kell ujrainditani. Ha a starterrel igy sem indul, csak a kuplungot raengedve, akkor el kell filozni arrol, hogy ez mitol lehet, mi a kulonbseg a ketto kozott...
  3. Ez sajnos nem annyira meglepo, mert ha akkora baj van az injektorok korul, hogy melegen el sem indul miattuk, annak menet kozben is kene erzodnie, nem csak annyiban, hogy nem jar olyan szepen... Tovabbra is gyanus, hogy vagy a vezerlo teved el, es olyan parametereket allit be, amikkel melegen egyszeruen nem tud elindulni, vagy a starter lustul el, amikor meleg. Lehetne probalni lejton nem csak a kuplung raengedest, hanem starterrel inditast is. Ezzel azt lehet elkuloniteni, hogy a kocsi mozgasa vagy allo helyzete okoz-e kulonbseget. Itt mar tenyleg minden aprosag szamithat, nagyon kell figyelni a reszletekre. Ha leallitod a meleg motort, mar rogton utana sem indul ujra? Mennyi ideig probalod, 10-20-30 masodperc alatt sem? Nem tunik ugy, hogy ilyenkor a starter lomhabb, mint hidegen?
  4. Arra tudott magyarazatot, hogy menet kozben miert nem erzel semmit, ha az injektorok ilyen szomoru allapotban vannak? Szerintem nagyjabol mindegy, korrekt felujitas eseten ugyanaz lesz a vegeredmeny, mert a lenyegi reszeket kicserelik... Viszont az injektorok kiszedese nem biztos, hogy egyszeru lesz, tehat olyat probalj keresni, aki a teljes procedurat vallalja.
  5. Akkor az injektorok is azok kell legyenek... Szerintem eloszor ki kene deriteni, hogy egyaltalan lehetseges-e, hogy az injektorok teljesen jol mukodnek meleg motornal is, csak eppen akkor makacsoljak meg magukat, amikor ujra akarod inditani, mielott kihul. Szemelyes tapasztalatom nincs veluk, de regebben jokat hallottam roluk: https://dieselszervizcsomad.hu/ Nem eppen Gyongyos, de azert elkepesztoen messze sincs, csak nem biztos, hogy Densoval is foglalkoznak. De egy telefont meger, nyilvan tudjak, kihez erdemes fordulni, ha ok nem illetekesek.
  6. Hat, eleg hihetetlen, de egy dizeles nyilvan tobbet tud majd mondani. Ha annyira megno a resolaj mennyisege, hogy az injektorok nyitasahoz nem marad eleg nyomas, azt menet kozben is kene erezni, foleg nagyobb terhelesnel. De emlekeim szerint azt irtad, hogy ha egyszer elindul, utana kutya baja... Most mar tenyleg nagyon kivancsi vagyok, mi lehet. Milyen injektoraid vannak? Bosch, Denso, nem tudom, Siemenst hasznaltak-e, de az adott markara szakosodott embert is erdemes lehet keresni.
  7. Nem igazan tudok olyan injektor hibat elkepzelni, ami ezt okozna... Ha motorfekkel mesz le egy lejton, akkor sem mukodnek az injektorok, tehat ha melegen nem hajlandok ujraindulni, akkor a lejto aljan le kene fulladjon a motor. Nem tudod meguszni a szisztematkus tesztelest, bemondasra nem szabad mar semmit cserelni, plane olyan draga dolgot, mint injektort. Diaggal csak azt latod, hogy elvileg kapnak-e vezerlest, oszcilloszkoppal azt is meg lehet nezni, hogy tenylegesen ott van-e a jel a csatlakozokon. De azt csak kiszedett injektorokkal, tesztpadon lehet kideriteni, hogy ugy mukodnek-e, ahogy kell. Nagyon furcsa lenne, hogy jol mukodnek, melegen megis teljesen bedobjak a torolkozot, de akkor sem menet kozben, hanem csak leallas utan, es addig, amig ki nem hulnek. Ha pedig valaki ezt a tulajdonsagot jaro mutornal fullel diagnosztizalja, az egy zseni
  8. Ez sajnos benne volt a pakliban... Ki kell olvastatni a hibakodokat gyari muszerrel; lehet, hogy abbol egybol kiderul, mi van, vagy sk nyomozni, hogy melyik szenzor mutat rossz erteket. De nem erdemes olyasmit cserelni, amirol nem egyertelmu, hogy rossz... Meg egy hulye otlet: rendesen forog a starter, amikor melegen inditod? Ha behuzva, betolva, stb. indul, akkor lehet az is a baj, hogy a starter melegen elkonyul, esetleg nem kap eleg aramot egy rossz kontaktus, vagy beteg akku miatt. Ha tudsz erre alkalmas lejtot, ki lehet probalni, hogy teljes leallas utan is beindul-e kuplung raengedessel. Erdemes feszultseget merni hidegen es melegen starterezve. Ha valamiert melegen annyira leesik a feszultseg, hogy leall a motorvezerlo, akkor nem csoda, ha nem indul. A nem mozdulo fordulatszammero lehet emiatt, viszont az ellentmond neki, ha az uzemanyagnyomas merheto. De ez egy egyszeru teszt, erdemes megcsinalni. Lehet, hogy a vezerlo meg megy, de az injektorok mar nem nyitnak, stb.
  9. Hidegen inditozva megy a fordulatszammero, melegen nem? Ha a fotengely jelado elromlik, akkor menet kozben is leall a motor, legalabbis a Z17DTH-nal. Elvileg persze ha mar megy, eleg csak a vezermutengely jele, de ehhez a sw is olyan kell legyen; nem zarhato ki, hogy a kesobbi motorokban ezt modositottak. Kivancsi vagyok... Ha ez nem oldja meg, akkor marad az, hogy valami olyan fals adatot kap, amivel meg hidegen elindul, de melegen mar nem...
  10. Az indulasi kepesseget biztos nem befolyasolja, nem is okvetlenul kell lejto, csak ha nehezen indul ujra, az sik terepen kinos lehet. Kulcsot ne huzd ki, nehogy beugorjon a kormanyzar + a szokasos ovintezkedesek. Fekrasegites van, amig forog a motor; ha semmi aron nem akar ujraindulni, akkor a kuplung kinyomasa utan idovel elfogy majd a vakuum.
  11. Melegen sosem indul el? Ez olyan ertelemben fejlodes, hogy a hol igen, hol nemhez kepest van egy fix hiba, tehat valoszinuleg vegleg elromlott az, ami eddig csak ingadozott. Ha melegen leallitod, akkor rogton utana sem indul ujra, de jo az uzemanyagnyomas? Mi tortenne vajon, ha menet kozben, egy lejton leallitod, aztan visszaadod a gyujtast? Mennyi ido utan indul ujra? Felgyujtas elott azert erdemes lenne gyari diagnosztikaval is megnezni, mert lehet, hogy van olyan hibakod, amit egyebkent nem latsz. Csak arra tudok gondolni, hogy valamelyik szenzor adta meg magat, ami nelkul menet kozben elvan, de inditaskor teljesen felrevisz valamit, ha meleg motor mellett is mondjuk azt hiszi, hogy minusz 40 fok van. A lejtos teszt annyibol is erdekes lenne, hogy akkor nem allo motort probal elinditani, tehat ha a fenti igaz, akkor ott egybol ujra kene induljon. Probald rogziteni az osszes lehetseges szenzor adatat, hatha kiderul, melyik a hunyo.
  12. Konkretan nem tudom, de azt mondjak, hogy a nagynyomasu dizelek kozott nincs olyan, ahol ne ernenek egymasba. Ha azert kerdezed, hogy cserelj-e szijat, akkor nem erdemes kockaztatni... Az mas kerdes, hogy az ujabb szijak messze tobbet birnak a csereperiodusnal, ha nincsenek tulfeszitve felrakaskor, es nem folyik rajuk az olaj.
  13. https://www.ebay.de/itm/252814410868 Ha nem jelez hibat, mibol derul ki, hogy rossz?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.