Jump to content

csaba66

Forummember
  • Content Count

    2,593
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    34

csaba66 last won the day on July 11

csaba66 had the most liked content!

Community Reputation

313 Segítőkész

About csaba66

  • Rank
    Fórumlakó

Személyes információ

  • Neme
    Nem adja meg

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Astra H
  • City
    Budapest

Recent Profile Visitors

4,138 profile views
  1. Most latom, hogy ez tomeny, tehat valojaban 10 liter lesz belole (legalabb, mert Magyarorszagon nem sok ertelme van -38 fokosat hasznalni). Szoval adott esetben eleg kell legyen harom 1 literes is, ami raadasul meg fajlagosan is olcsobb (1847 Ft vs. 9436 Ft). Egyebkent nem okvetlenul kell a gyari, jo a mezei piros is, en olyat tettem bele. Volt mar kilukadt cso es hutocsere is, igaz, 370e km van benne Raadasul egy picit most is ereszt valahol, igy amig meg nem talalom a lukat, addig vizzel toltolgetem. Most kb. minusz nehany fokig lehet jo, igy a kovetkezo harom honapban meg kell talalnom a lukat
  2. Elvileg nem kell cserelni, raersz megvarni, amig kilukad egy cso, vagy hasonlo ok lesz utantolteni, es akkor esetleg erdemes megfontolni a teljes cseret. A benzineseket nem tudom, de az 1.7 dizel 6.5 liter korul van.
  3. Bocsanat, most latom, hogy felrebeszeltem, mert a csomagter vilagitasrol irtam, pedig a rendszamtablarol van szo... Azt is a REC intezi, de nincs kulon kapcsolo, vagy hasonlo. Ha bekapcsol, de aztan rogton ki, az azt jelenti, hogy probalkozik, de az aramfelvetel nem tetszik neki, es azert lezarja. Lehet, hogy zarlat van, pl. becsipett, serult kabel, feltehetoen azon a videken, ahol a kapcsolot szerelted. Probald kivenni az egyik, aztan a masik izzot, akkor mit tesz?
  4. Nem is olyan egyszeru az... A lampat a REC vezerli (ha van, kulonben egyutt megy az utasterrel). Nem csak a nyito kapcsolon van, hanem van egy kapcsolo a zarszerkezetben is; ennek az allapotabol tudja a REC, hogy nyitva van-e a csomagter ajto. Tehat valoszinuleg ennek a kapcsolonak a jele nem jut el a REC-hez, igy nem tudja, hogy nyitva az ajto, es nem kapcsolja a lampat.
  5. A gyar szerint meg haromszor ennyi is normalis lenne... Persze nyilvan nem az, de ugy tunik, a benzinesek szeretik az olajat. Az, hogy nagy terheles mellett tobb fogyott, nem okvetlenul jelenti, hogy ez igy is marad, lehet, hogy normal hasznalat mellett visszaall a regi allapot.
  6. Koszonom az informaciot, nem art tudni rola igy 370ezernel, amikor meg minden gyari nalam... Szerintem nem zarhato ki, hogy gyarilag is LUK volt benne, es a leiras alapjan a kuplung kinyomo szerkezete adta fel. Akadozo valtast kozvetlenul nem okoz a lendkerek, az a kinyomo szerkezet halalanak volt az elojele, amit viszont okozhatott a szetesoben levo lendkerek. A lendkerek ket modon mehet tonkre: meglazul, es vegul szetesik, vagy osszegyogyul a ket resze. Valoszinuleg az utobbi a jobbik eset, mert akkor hagyomanyos lendkerekke alakul, es csak a remeges lesz nagyobb, de csattogas nincs, es a kuplungot sem veri szet (legalabbis olyan gyorsan, mint amikor szetesni keszul).
  7. A szenzor egyszeruen nyomast mer, majd meglatod, az OpCom azt irja ki, hany kPa Ha szenzor cseretol javult meg, akkor miert lett volna a szelep hibas? A rajz alapjan ez egy egyszeru mechanikus szelep, nem indit semmit, csak bent tartja a gazt, ha leveszed a szenzort. Valoszinuleg a szenzor fals ertekeket adott, amitol meghulyult az egesz rendszer. De minden kapcsolgatast az elektronikus vezerles intez, a szenzor csak egy nyomaserteket (precizebben szolva egy annak megfelelo feszultseget) ad. A harom vetezek: test, tapfesz, jel.
  8. Mibol gondolod, hogy ez tortenik? Klasszikus ertelemben vett nyomaskapcsolo nincs, csak nyomas szenzor (az abran 14.), aminek a jele alapjan az elektronika letilthatja a kompresszort. Alatta van egy szelep (12.), aminek nem tudom, mi a szerepe, talan pont az, hogy minimalis gazveszteseggel lehessen cserelni a szenzort. https://opel.7zap.com/en/car/a04/c/6/8-0/ Az OpCommal a nyomast nezd, vegig, motor inditas elott is, aztan amikor megy es leall a klima. Az is lehet, hogy nincs eleg gaz a rendszerben, azert kapcsol le. A nyomas nem tud tul nagy lenni, mert a gaz reszben cseppfolyos. Regebben regeltem itt arrol, hogy amig van cseppfolyos resz, addig a nyomas csak a homerseklettol fugg, tehat a szenzor jele csak tul keves gaz eseten erdekes; olyan nincs, hogy "jajj, tul nagy a nyomas, alljunk le".
  9. Hogy mennyi kell, az titok, de minden valoszinuseg szerint 1 liter keves, 2 liter pedig eleg. Lehet szintet ellenorizni, tehat nem kimert mennyiseget kell betolteni.
  10. Korommel, vagy csavarhuzoval szet lehet pattintani, siman cserelheto, nem kell tanitani.
  11. Miert, van ilyen szoftvered? Nem tudok rola, hogy letezne... A teljesen hagyomanyos legtelenites nem eleg, mert 2 baron kell tartani kozben a fekfolyadek tartalyat. Lehet kapni hozza celszerszamot, de hazilag is legyarthato. En egy megfelelo kupakra tettem egy szelepet, es kompresszorral adtam ra nyomast. A megfelelo kupak (feltehetoen tobbek kozott) a Vanish nevu tisztitoszer megfelelo meretu flakonjarol nyerhero 
  12. Szerencsere meg nem kellett csinalnom, igy fogalmam sincs, mennyire nehez, es azt sem tudom, alulrol, vagy folulrol erdemes probalkozni. Ilyenkor az ember vagy elmegy szerelohoz, vagy vesz egy uj autot , vagy megprobalja meglazitani a csavarokat eloszor fontrol, ha ugy nem megy, akkor lentrol, aztan ha latja, hogy menni fog, akkor megveszi az alkatreszt is.
  13. 023452, nem? Arrol itt meselnek, viszont erre nem az alapjarati ingadozas a jellemzo: Azt inkabb ez szokta okozni, amihez nincs hibakod:
  14. Ha a szelepek szerelese kozben romlott el, es foleg, ha egy masik vezerlovel sem indul, akkor szinte biztos, hogy valamit szethuztak, elkotottek, stb. Elso korben azt kell megnezni, hogy a vezerlo kap-e tapfeszultseget es a CAN busz osszekottetes rendben van-e a diagnosztikai csatlakozoig. Ha igen, akkor kell legyen kommunikacio a vezerlovel, ha rajta van a gyujtas. Lehet akar biztositek is. Az, hogy egy eve huzodik a dolog, azert igencsak meglepo...
  15. Menet kozben mehet nyugodtan, de bizonyos verzioknal a motor leallitasa utan is aktiv marad (bar latszani nem latszik). Viszont eszik 30-40 milliampert, ami egy gyengebb akkut egy-ket het alatt leszivhat. Szoval hosszu parkolas elott erdemes kilepni belole
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.