Jump to content

csaba66

Forummember
  • Content Count

    2,634
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    35

csaba66 last won the day on July 27

csaba66 had the most liked content!

Community Reputation

315 Segítőkész

About csaba66

  • Rank
    Fórumlakó

Személyes információ

  • Neme
    Nem adja meg

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Astra H
  • City
    Budapest

Recent Profile Visitors

4,217 profile views
  1. Ird meg, milyen hibakodokat ad, a kiolvasas modjat ld. itt:
  2. Ha a vezermuszij hajtja a vizpumpat, akkor tanacsos cserelni, mert ha megszorul a pumpa, akkor szakad a szij, stb.... Nalam (Z17DTH) nem a vezermuszij hajtja, igy meg a gyari vizpumpa van benne, 375e km utan. Vezermuszijbol (90ezres csereperiodus) az otodik fogy eppen, 360ezernel vettem egy nagy levegot, es sk. kicsereltem, igy 25ezer Ft volt. Hogy a vizpumpa csere miert 50ezer, azt nem tudom; nekem 8500 Ft lenne egy INA vizpumpa (vezerlesbol is azt vettem). A tizrol hat ev valoszinuleg valami tapasztalaton alapul, lehet, hogy az inditasok szama sokkal jobban szamit, mint a megtett tavolsag. Az olajcserenel is ez van, sokan megis szornyulkodnek, hogy 30ezret semmilyen olajjal nem lehet megtenni. Pedig de; ott is az a titok, hogy a csereperiodus 30ezer km vagy egy (regebben ket) ev. A szijnal is, ha sokat mesz egy evben, akkor valoszinuleg hosszu utakrol van szo, amit jobban bir.
  3. A tablazatot nezve 2011-tol mindent levettek hat evre, pedig biztos, hogy nem tortent az osszes motoron egyszerre ezt erinto modositas, es a szijak minosege sem romlott. Sot, eppen ellenkezoleg, a dologra jol ralato ismeros azt mondja, egyre ritkabb a szijszakadas. Ha csak hetvegen es hosszabb utakon hasznalod, azaz nincs tul sok inditas, es nem szoktad lepadlozni, akkor minden valoszinuseg szerint gond nelkul kivarhatod a tiz evet, persze garancia semmire sincs. Ha viszont rovid utakon utod, vagod, akkor egyreszt konstatalhatod, hogy nyolc ev utan sem szakadt meg el, masreszt inkabb idoszeru a csere
  4. A minden egyeb modul talan tulzas, valoszinuleg csak a HS CAN-en levok. Itt megirtam, mi hol van: https://www.opelforum.hu/topic/1022-elektronikák-elektromos-kérdések/?do=findComment&comment=1098634 Ha az ECU-t lehuzva a tobbi HS modul rendben van, akkor eleg egyertelmu a helyzet, eltekintve attol, hogy mivel nem allando a hiba, nem zarhato ki valami veletlen egybeeses sem. Ha nem lehuzod az ECU-t, hanem csak megutogeted, vagy a csatlakozot, kabelkoteget megmozgatod, akkor mi lesz? Vagy a lehuzas utan egybol visszadugva? Azt kene kideriteni, mitol javul meg.
  5. Valoszinuleg a CIM modul, de a fene se tudja, pontosan hol hajtja vegre azt, hogy indexelni kell... De ha Tech 2-vel ra tudtok nezni, akkor egyreszt talan lesz hibakod, masreszt esetleg ki lehet loni a rovid index opciot.
  6. HSCAN - Dual-wire, High Speed CAN-BUS, 500 kbps MSCAN - Dual-wire, Medium Speed CAN-BUS, 95 kbps SWCAN - Single-wire, Low Speed CAN-BUS, 33.3 kbps Mind a harom kint van az OBD csatlakozon: 1 LSCAN 3 MSCAN-H 4 test 5 test 6 HSCAN-H 11 MSCAN-L 14 HSCAN-L 16 12V MCP2515 CAN Bus Monitor Demo Board -ot hasznaltam, az adatokbol az allomasnev konnyen azonosithato volt, annak az atirasaval jatszadoztam. A homerseklet is megvan az MSCAN-en, mert megjelenik a titkos menuben, de most nem talalom amit anno kivarialtam (de nem is volt tul sok). Itt akad nemi informacio: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1qEwOXSr3bWoc2VUhpuIam236OOZxPc2hxpLUsV0xkn0
  7. A radio a MSCAN -en kommunikal a kijelzovel, 95 kbps sebesseggel. A procihoz sajnos nem tudok hozzaszolni, en Microchip -et hasznaltam. A kozos CAN hiu abrand, az alap modulok igy vannak bekotve: CIM Column Integrated Module LS HS ECU Engine Control Unit HS ABS/TC/ESP HS EHPS ElectroHydraulic Power Steering HS IPC Instrument Panel LS SDM Airbag LS UEC Underhood Electrical Center LS REC Rear Electrical Center LS ECC Electronic Climate Control LS MS EHU Entertainment Head Unit MS DIS Info Display LS MS
  8. Laci tudtommal atpartolt a keszen kaphato cseh kutyuhoz... En valameddig meg jatszottam vele, de aztan kimult az erdeklodes Elsosorban azt szerettem volna, hogy a homerseklet ki legyen teve a GID-en mondjuk a radioado neve melle. Odaig eljutottam, hogy at tudtam irni az ado nevet, de ez hamar felulirodott, mert a radio eleg gyakran kitolja a CAN buszra az ado nevet, akkor is, ha nem valtozik. Itt az lett volna a lehetoseg, hogy szurom a CAN busz forgalmat, vagy rajovok, hogy lehet a GID-et ravenni, hogy ne frissitsen, vagy csak reszben, stb. Ha van kerdesed, es tudok ra valaszolni, szivesen megteszem, sot, akar elo is kaphatom a regi dolgokat, ha ugy adodik. Az lenne jo, ha sikerulne keriteni egy listat a CAN utasitasokrol, es a GID vezerleserol, de ez eleg remenytelennek tunik. Probalkoztam az OpCom altal generalt forgalom analizalasaval is, de nincsenek hozza kelloen profi cuccaim. Pedig az OpCom egy idealis interfesz lenne a CAN busszal valo kommunikaciohoz mondjuk egy Raspberry Pi-vel, de az ehhez szukseges informaciokat is titkoljak... A HA5MI egy hivojel? Adom sosem volt, de regi Radiotechnika olvasokent legalabb tudom, mirol van szo
  9. Probaltad hosszabban nyomni a kart? Rovid nyomasra harmat villog, ez nem hiba. Ha hosszabb nyomas utan sem hajlando tobbre, az sem a kar hibaja, hanem az elektronikae. Elso korben akku le 10-20 percre, hatha az rendbeteszi. Egyebkent talan OpCommal lehet allitani, hogy hanyat villogjon rovid nyomasra, de erre nem teszem a nyakamat.
  10. Ha a szelepfedel alol szivarog, akkor ki kell cserelni a tomitest (de szakszeruen, lepucolni a feluleteket, nyomatekra huzni a csavarokat, stb.). Viszont a kepek alapjan nem tunik olyan tragikus mertekunek a dolog...
  11. Friss olajat azert is lathattal, mert egy kicsit melleontottek, es az folyt le. Ha negyed literrel tobbet tesznek bele, attol onmagaban nem fog kifolyni. Azt, hogy a hasznalt olaj honnan jon, senki nem fogja igy tavolbol megmondani, ki kell nyomozni. Ha regebben nem jott, csak a csere utan, akkor konnyen lehet, hogy a szuro nincs jol visszateve.
  12. Bemasolom a valaszt, amit maganban irtam a napi otos limit miatt. A furt kupakkal nem indulnek el, mert ugy konnyebb felforralni a vizet, illetve a lukon at is el tud menni a goz, vagyis akkor is fogyast lathatsz, ha egyebkent nem is lenne. A kisebb nyomas miatt viszont van masik iranyu hatas is, azaz ha tenyleg kezd hengerfejes lenni, kevesebb viz fog abban az iranyban elmenni, ugyhogy a rendes valaszhoz a jo kupakkal kellene merni. De ha azert van furt kupak, mert biztos, hogy hengerfejes, akkor nincs mit merni, szoval a fo kerdes az, milyen indokkal lett kifurva.
  13. Legfeljebb a hutokozeggel egyutt, ugyanis abban van. Ha pedig a kompresszorbol ki tudna jonni az olaj, mar regen nem lenne benne gaz. Periodikus cserere amugy nincs szukseg.
  14. A vizszintre alapmodellekben nincs visszajelzes, lampa csak akkor gyullad ki, ha tulmelegszik. A fogyas eldontesehez nezni kell a vizszintet (hidegen, mindig azonos korulmenyek mellett). Ha ugyis mentek szervizbe, akkor valamit nyilvan mondanak, de egy ilyen idos autot nem okvetlenul penztarcabarat megoldas markaszervizbe vinni.
  15. Ha most nem fogy a viz, akkor 300 km alatt valoszinutlen, hogy ez tragikus mertekben valtozna. Olyasmit is nehez mondani, hogy most eleg lenne tomitest cserelni, 300 km mulva pedig mar sikolni is kell majd. Erre akkor szokott szukseg lenni, ha mar forrt fel viz a motorban, tulmelegedett, deformalodott, stb. En el mernek indulni vele, de egy jo hutosapkaval, es nagyon ugyelve arra, hogy fel ne forrjon a viz. A titkos menuben lehet nezni a homersekletet, es azt hiszem, 104 vagy 106 fok meg normalis ennel a motornal. De garancia persze semmire sincs, barmi, barmikor szeteshet...
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.