Jump to content
OPEL FÓRUM

tuskes

Forummember
  • Content Count

    1,083
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    15

tuskes last won the day on January 1

tuskes had the most liked content!

Community Reputation

65 Segítőkész

About tuskes

  • Rank
    Fórumlakó

Elérhetőség

  • AIM
    Tel.:

Személyes információ

  • Érdeklődés
    Autók-motorok, minden ami szerelhető gép....

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Opel Astra F 1,6 8V 1999 Classic kombi. x16szr
  • City
    Budapest

Recent Profile Visitors

1,430 profile views
  1. Köszönöm! Cserélve lesz akkor a poti, és a levegő hőmérséklet jeladó is. Majd vissza keresem a potiról a bejegyzésedet, mert úgy rémlik valami beállítás szükséges hozzá, de lehet nem jól emlékszem. Mindettől függetlenül, bár gyárilag nem volt, de az aktív szén szűrőn lévő kivezetés miatt, most ugyan nincs, de valószínű beiktatok egy UFO szelepet, és a fékrásegítő csövét is kicserélem egy 2 kiállásúra. Akkor már kerek ez a történet is, és a most ledugózott csőnek is meglesz a szerepe, ami korábban az elektromos tank szellőztetőre ment. Mondjuk a fékrásegítőt is át kell majd néznem, mert benyomott féknél egy pillanatra megugrik az alapjárat. Vélhetően tömítetlenség.
  2. Továbbá köszönöm a linkeket is!
  3. Mikor még az X16SZR gyári fejjel volt, akkor ugye volt egy elektromos tank szellőztető ha jól emlékszem TIU írására, ami ugye az SE-sítést követően megszűnt. UFO szelep akkor sem volt. Most ugye van egy “ felesleges” szénszűrő tartályról motortérbe ékrező, csavarral lezárt vácuum csövem. Gondolom kellene egy 3 csöcsös UFO szelep, ami a fékrásegítőtől kiálló csőre kellene csatlakozzon. Ezt értem. De alapjárat ingadozásom nem olyan régen kezdődött, az átépítés pedig már több mint 1 éves. ha jól értelemezem a leírásod, akkor a gravitációs “szelepet” kellene megvizsgálnom, esetleg szétszednem takatításra?
  4. Köszönöm Nyemi a választ. Nekem egy X16SZR-ről átépített C16SE dübörög a géptető alatt, így néhány pont nem érint. Nincs UFO szelepem sem, továbbá egyértelműen nincs a vezérlő bimetálos termosztátja sem. Fals levegőt csöveknél biztosan!! nem szív, ezt garantáltan sokszorosan ellenőriztem, ami szükséges volt, csöveket cseréltem. Alapjárati patika tiszta, pillangó ház szintén. Elég értetlenül állok a dolog elött, már ami az alapjárat ingadozást jelenti. Gondolkozom rajta, hogy alapjárati moci csere lesz, még utánanézek milyet lenne érdemes. Illetve volt valaki írása korábban, ( talán pont a tiéd ) miszerint cserélve lett a gyári pillangószelep állító poti. Az még érdekelne, de mikor olvastam a beszámolót, akkor sem találtam az adott oldalon linket rendelési lehetőséggel. ( talán Ukrán oldal )
  5. Köszönöm Zotya! Egyetértek valójában, mert a rendszert nézve én sem látok semmi különlegeset. Mondjuk nekem UFO szelep nincs, csak MAP szenzor. De. Ennek szerintem max annyihoz van köze, hogy a tank a nyomástól nem pukkan, vagy épp a vákumtól nem roppan be. Ahogy a neve is mondja, a tank szellőztetését hivatott ellátni. Szerintem!!! csak szerintem, ennek az üzemanyag valós ellátásához nem túl sok köze van.
  6. Amit kiszórtam belőle, azt nem dobtam el, szóval ha szükséges a tank szellőztetéshez, akkor hasonló módon vissza tudnám rakni én is. De egyenlőre nem írta még senki, hogy mennyire fontos bele. Mondjuk a tervezők valamiért kitalálták......
  7. Direkt ebbe valót, ami egyben van?
  8. Üdv Urak! Gyors technikai kérdésem lenne. Hétvégén volt kis időm, és az aktívszén szűrőt kibeleztem, mert teljesen széthullott. Minimális alapjárat ingadozásom van, pedig tiszta minden, ezt leszámítva. Namost szétvágtam, kiürítettem, össze ragasztottam, és visszaraktam. Üresen. Kérdés az lenne, befolyásol-e valamit ha nem pótlom legalább szivaccsal vagy valamivel a szenet?
  9. Ha 1 rétegű kárpit anyagot használsz, akkor jóformán csak az ívek besimítására figyelj nagyon, hogy ne gyűrődjön, szépen feszüljön ki. Szerintem a spray jobban adagolható, könyebb a megfelelő réteget felvinni, mint ecsetelni. Ragasztót viszont ahogy Zotya írta, nem úszók meg fillérekből. Én is kárpitosnál vettem direkt erre való ragasztót, és teljesen jól bírja, nekem sehol nem engedett el. Ha több rétegű a kárpit anyaga mint pl. nekem, és szivacs van a közepében, akkor viszont rohadtul figyelni kell hogy mekkora erővel nyomod rá mikor simítod a felületre, mert pillanatok alatt “átázik” és sajnos úgy is marad a kárpit. Az pedig látványban nem épp pozitív. Jártam így is. Mostanra már egész jól belehöttem, az ajtókon is áthúztam. Az mondjuk elég szívás!
  10. Hát olyan saccra max 2 mm. Függ ugye a gyertya állásától. Ha merőlegesebben állna, akkor is max 3 mm. szerintem, vagy annyi se. Most még ugye síkolás elött áll, de ott nagyon minimálisat szednek úgyis le belőle. Akkor nincs gond ezek szerint. Nálam ez korábban nem tűnt fel, bár nem rémlik hogy betekert gyertyákkal nézegettem volna. Nincs nálam tolómérő hogy megmérjem a hengerfej magasságát, de inkább megmérem. Hétfőn viszem gépműhelybe. Más. Hogy beleférjek a hozzászólásokba, itt kérdezem mindenkitől. Szükségem lenne egy kukába szánt, fültörött vagy bármilyen sérült de ép üvegű BOSCH utas oldali Fl. elötti lámpára. Csak az üveg kell róla. Nem találok sehol, és mivel az enyém zsír új, semmiképp nem dobnám ki. Másik üveget szeretnék rárakni. Szóval roppant hálás lennék, ha valaki itt ki tudna segíteni egy ilyennel. Természetesen nem kérem ingyen!
  11. Sziasztok! c14ne Az mennyire normális, hogy a betekert gyertya, kilóg az égéstérből a hengerfej síkján túl? Le van bontva a fej, itt van nálam. Köszönöm!
  12. tuskes

    Karosszéria

    Köszönöm! Írtam pár sort priviben is.
  13. tuskes

    Karosszéria

    Szia! Megértem. Szabad esetleg tudni mennyibe ment el a teljes szett?
  14. tuskes

    Karosszéria

    Szia! Rápillantanék, bár van majdnem mindenem. Nem találtam a jófogáson. Esetleg egy linket akár privátban tudnál küldeni?
  15. Igen, igazad van. Nem érdemes tovább gondolni. Most láttam is egy 1,4 SE-t 25 000-ért. Jeleztem is ismerősnek. Jobb mint mókolni.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.