Jump to content

tuskes

Forummember
  • Content Count

    675
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    11

tuskes last won the day on February 27

tuskes had the most liked content!

Community Reputation

46 Segítőkész

About tuskes

  • Rank
    Fórumlakó

Elérhetőség

  • AIM
    Tel.:

Személyes információ

  • Érdeklődés
    Autók-motorok, minden ami szerelhető gép....

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Opel Astra F 1,6 8V 1999 Classic kombi. x16szr
  • City
    Budapest

Recent Profile Visitors

924 profile views
  1. Köszönöm! Így fogom csinálni. Majd csinálok fotókat az egész folyamatról, ezt azért elrakom mappába.
  2. Az lesz, köszönöm a tippet. Végül amire nem gondoltam, az szivatott a leginkább. Klíma venti keretét alig bírtam kibontani, mert áram nincs a garázsban, így csak akkus fúróval kifurkáltam a hegesztéseket nagyjából, azután kisebb nagyobb ronycsolásokkal kijött. Az AC pumpa sem volt egyszerű akna nélkül. Megemeltem az autó hátulját a hídnál, majd alábakoltam, de fogóra alatta hagytam az emelőt is. Így is trükkös volt a csavarokhoz hozzáférni, de meglett. Amit nem sikerült vennem, sehol nem volt, az a pillangószelep, és az injektor fej közötti négyszögletes tömítés. Azt hiszem ideiglenesen kénytelen leszek valamit kitalálni, muszáj valahogy hazajönni majd az autóval. Kicsit félek a gyűrű és hajtókar csapágy cserétől, mert szintén nem lesz aknám, ráadásul símán a földön kertben fogok szerelni. Meglátjuk..... Ha gáz lesz, úgyis sikítok.
  3. Szerintem be fog állni magától hamar. Amikor összeraktam az enyémet 2x én nem engedtem ki belőlük. Persze jobban figyeltem az enyenletes lehúzásra, hogy szépen egyszerre nyomja össze őket a vez. tengely. De amikor újakat raktam bele, akkor is ez volt.
  4. A lidliben volt legutóbb akkus, az 400 newtont tud, még a 220 voltosa sem tud ennyit. Többet ér mint venni egy kompresszort 40-ért, hozzá a kulcsot, és ha jót akarsz magadnak, akkor még egy nagyobb tartályt. Most próbálom épp az XE-ről leoperálni a főtengely szíjtárcsát, és a generátort tartójával. Azután jön az AC pumpa, de azt még nem tudom hogy mászok alá a kocsinak, végül a klímaventit keretestől. Facca lesz! Jelentem! 25 perc, főtengely hosszbordás szíjtárcsa lennt van. Stafnifával fékpedál kitámaszt, ötödikbe téve, hosszú szárú nyomatékkulcsal motortérből erőteljes 3 húzást a megindult a csavar. Generátor lennt, feszítőgörgőt is leszedtem azért..... Jön a többi. Szervóba viszont elfelejtettem olajat venni, mondjuk nem is találtam milyen kell bele. A-nélkül hazavágom ha használom? Próbáljak kúton venni valamit? Illetve az AC pumpát akna nélkül hogy tudom kivenni kevés copáccsal? Kombim van, nem működik a hátsó ülés felől.
  5. Rengeteget segítettél! Az XE kipuff csövével nem is számoltam, de jó ötlet. Szintén nem vettem számításba az XE benzinpumpáját, és ezzel spóroltál nekem kb. 10-15 000-et! Nem is néztem utána, hogy abban is 3 bar-os való. Az enyémben is lett cserélve kb 2 éve, nem tudom milyen, de biztos az olcsóbb fajta. Már nagyon hangos volt az előző. Mikor bekerült, tapasztaltam hogy ne mán, ez pont úgy búg, és játszik mindenféle dallamot, mint az előző. Nem jó az olcsó. Ékszíjat is rendeltem, és minden egyéb mást, még este. Beszéltem szerelőmmel, kértem had ugorjak be, és levegős kulccsal kicsit járassa meg a főtengely tárcsa csavarját, így ezzel reményeim szerint le tudom majd szedni magamnak. Az XE esetében már tényleg trükkös lesz, arra még nagyon kíváncsi vagyok. Most második alkalom hogy bánom, legutóbb nem vettem 400 newtonos akkus ütvecsavarozót.
  6. Köszönöm! Le kellett mennem a garázsba, mert ezen nem jutok napirendre. Jó, a jeladó ok. akkor azzal semmi dolgom, marad ahogy van. Vezérmű szíj igen, ugyanúgy keresztbordás, de a főtengely tárcsa belül keresztbordás, kívül síma V alakú szíj a bennt lévő SZR-en. A vez. tengelyen semmit nem kell cserélnem ( nem is tudnék hiszen az XE-nél is ugyanaz ) csak a főtengely tárcsát kellene valahogy leoperálnom az XE-ről az SZR-SE kombóhoz, és tud minden mindenhez szíjjal kapcsolódni, ahogy kell. Ezt jól látom ugye? http:// Itt pedig szintén az XE hosszbordása, ahogy a főtengely, generátor, szervó, stb. kapcsolat van, a második szíjjal. Ugye itt a szervó és a klíma között van a feszítő, amit viszont nem tudok, hogy az SZR-nél hogy van, mert sosem én cseréltem vezérlést, de korábbi emlékeim, infóim szerint, nem itt, hanem a főtengelytől balra feljebb. http:// Az XE-ről levett szíjról sokat nem tudtam meg, ami rá van írva: MVB 1795 R6 Semmilyen más feliratot nem találtam, viszont erre a gugli nem dob ki semmit. Az hogy 5PK 6PK nekem annyit sugall, hogy mennyi borda van benne, de ez legyen a legnagyobb gondom, elöbb méret legyen. http:// http:// Hajtókar csapágyak, és csavarok ok. Lesznek újak. Gyűrű szorítóhoz is köszi a tippet, élni fogok vele, bár szándékosan 5 garnitúrát rendeltem gyűrűkből, ha törik egy, legyen pótlás, ha nem kell, visszaviszem. Ezek szerint az autónál nincs a dugattyú vájatában kis pöcök ami a gyűrűk helyzetét meghatározná? Merthogy írod, 120 fokonként beállítani. Mindegy, megcsinálom. Kipuff csövek. Abból az 1,6 SE-hez megvettem a leömlőt, és a folytatását is, így megvan a 4-2-1. Bár utóbbinak ( 2-1 ) a katalizátor felőli vége el van rohadva, azt terveztem valahogy meghegeszteni ívvel. De megnézem az XE 2-1 csövét is, mert ha az jó méretileg, akkor spóroltam 1 órát. Viszont így vissza garázs, és megnézem mim van, addig oda nem rendelek tömítést. AC pumpából nekem elég ez, http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=337Ke_769_pernyo_779_foto.png vagy komplett házzal együtt http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=841Ke_769_pernyo_779_foto.png kell vajon? Ezt SE caracanhoz néztem, és 3 bar nyomásút. Nem tudom itt a márkák között van-e különbség...... Huh! De jó lett volna ezt még frissiben csinálni..... Még próbálom összeszedni a gondolataimat mi kellhet, mert vidéken biztos semmi nem lesz nyitva ha kellene bármi is.
  7. Köszönöm! A benzincsövet megnézem ma. Ehez egyáltalán nem értek, de ha nem butaságot írok, akkor nekem az szr-en alapból ott van lennt a szíjtárcsa mödött a jeladó. HOGY fog kinézni most a szíjak kombója? Most nézem a fotókat. A vezérműszíj marad ugyanúgy mint most, és a főtengely tárcsára pluszban kerül a hosszbordás tárcsa ami a generátor - főtengely - feszítő - szervó - és klíma kombó? Vagy a főtengely tárcsa egyben cserélhető az XE-ére, aminek a belső fele a hagyományos keresztbordás, külső fele pedig a hosszbordás? Vagy most nagyon nem értem. A hajtókar csapágy készlet 8 db-os, ebből van gondolom több méret, amiből nekem talán alapméret kell. A hajtókar csavarokat azért kellene cserélni, mert ez is a HF csavarokhoz hasonlóan megnyúlik idővel, és ha bontom a csapágyak miatt, akkor nem érdemes visszarakni?
  8. Kismotornál én is úgy szoktam anno. Ha nem kapkodtam, nem törött gyűrű. Bár ott kevesebb van dugónként, tehát kézbe véve, alul felül fűzhető, így nem pattan be az előző horonyba. Ezt a kérdést itt is megoldom, csak gondoltam megkérdezem van-e + trükk. Összefoglalóm többi része stimmel? Segítsetek légyszi, mit hagyhattam még ki, ami kellhet? Nem szoktam ilyet csinálni. Írtad pl. hogy a " benzincsövet cserélni a tűzfalon befutó kék csőtől " Nekem kék cső meg a központi injektorig, csak kb. 3-4 cm. gumi toldalék van a rákötés miatt. Az elég? Amit tervezek, az nem csak az SE-sítés, lehetőség szerint a teljes kábel, ablakemelők, tükrök stb.... cseréje. Persze amire jut idő. Szóval minden gondolatot tanácsot nagyon szívesen meghallgatok. ( Pl. olvastam, kormány átrakásnál a légzsák karikáját is középső pozicióba kell állítani összeszereléskor, különben a lapkábel szakad. ) Ilyesmik is akár. Hálásan köszönöm!
  9. Így már értem.
  10. tuskes

    Motor

    Szia! Nekem cseréltek a kosárnál tömítést nemrég, így szerintem biztos van neked is. Nekem gyanusan unix vagy bárdi volt ahonnnan rendelt a szerelő.
  11. Sziasztok! Technikai kérdés, összegzés. Hosszú hétvégét tervezem kihasználni, és mivel üzletek nem lesznek, nem hibázhatok. Szervó beépítésnél érdemes valamit újra cserélni? Gondolok itt kötési pontokra, vagy ilyesmi. Szervóolajat x14xe-hez veszem. A hosszbordás szíjat gondolom szintén ehez a motorkódhoz kell vennem. Ha jól emlékszem, akkor hf.-től lefelé, ugyanaz a blokk, tehát feszítőt is x14xe-hez kell vennem, ez jó lesz az szr-hez. Hf. tömítést megbeszéltük. Csavarok gondolom mindegy, maradhatok az x16szr-hez megfelelőnél. Értelemszerűen kipuff.-szívó oldalra c16se tömítések. Ha jól látom, az se leömlője nem tűzkarikával megoldott mint az szr-nél, hanem tömítéssel, a 4-ről 2-re szűkítésnél. Ha szétbontom, kijönnek a dugók is, a hónolást megfelelőnek látom, akkor csak gyűrűket fog újat kapni. Itt viszont nem tudom van-e trükk arra, hogy hogyan rakjam vissza a dugókat. Tudom, van erre összehúzó amivel összenyomják a gyűrűket, és a dugó úgy megy vissza, akkor nem akad el. De a leg oolcsóbb is 5000 pénz, amit 1 alkalomra kicsit pazarlásnak gondolok.
  12. tuskes

    Fényezés

    Sziasztok! Házibarkács, hosszú hétvégére. Tervem, most cserélem az alufelnimet, és a régit felújítom, eladom. Ezt szeretném szépen kijavítani, festeni, lakkozni. Olvasgatok a témában, de annyira más-más vélemények vannak, hogy kicsit megtorpantam. Másik amit szeretnék, a ködlámpás lököst a saját autóm szinére fújni. Persze javítani ezt is kellene. Legutóbb javításból maradt műgyantám. Arra gondoltam, alapos csiszolás, tisztítás után, a nagyobb sérüléseket műgyantával javítom. Megcsiszolom, ezt követően szórógittel megfújom 2-3 rétegben, majd vizesen megcsiszolom. 1 réteg színt kapna, azután a maradék kis hibákat javítom, majd vizesen becsiszolom. Így, menne rá még 2 réteg szín, ( szükség esetén 3 ) majd másnap 2 réteg lakk. Ezt tervezném mind sz alufelnikkel, mind a lökössel. Nagyjából jó az elképzelésem? Ja, és mivel kompresszorom nincs, mindent spray-vel csinálok. Gyári minőség nem lesz, de ettől sokkal szebb. Hátsó lökösöm teljesen natúr, ott nem tudom kell-e valami külön műanyagra? Köszönöm!
  13. Utolsó mondatod nem értem, de mindegy... Végül egyenlőre úgy néz ki, marad a 15" de másik felni. Elvileg holnap mehetek érte, cca. 120 km. http:// http://
  14. Tehát akkor mindenképpen le kell szednem a hengert is, és hónoltatni? Vagy csak ha úgy ítélem meg? Bocs, csak számomra így egy kicsit nem érthető.
  15. Sziasztok! Ez szerintetek megér 60 ropit? http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=39856431904_2270988229647.jpg 16" 4x100 6" ET49 56,5 mm agyméret. Gumik kukák! Szerk. bár nekem bejön a linken: Ez: http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=39856431904_2270988229647.jpg http:// Vagy ez: http://
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.