Jump to content

tuskes

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    402
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    4

tuskes last won the day on Június 13

tuskes had the most liked content!

Hírnév

26 Segítőkész

tuskes névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó

Elérhetőség

  • AIM
    Tel.: 06 20 353 07 42

Személyes információ

  • Érdeklődés
    Autók-motorok, minden ami szerelhető gép....

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra F 1,6 8V 1999 Classic kombi. x16szr
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

669 profile views
  1. tuskes

    Egyéb csevegés

    Akartam is jelezni, hogy nem adod áron alul? Nekem elég kevésnek tűnt az ár.
  2. tuskes

    Egyéb csevegés

    Sziasztok! Lassan összeáll a gép, a hengerfej már felkerült, szerkezetileg kész. Még a vezérlést beállítom, felkerülnek az egyéb apróságok, és indulhat a szekér. Kérdés: A hűtővizet leengedtem a radiátor alján. Visszatekertem tegnap a gombát, biztonság kedvéért kicsit be is kentem tömítőpasztával. Vettem 5 liter 70 fokos fagyállót, nagyjából felére higítom, és feltöltöm a rendszert. Próbáltam összeollózni korábbi beszélgetésekből ennek menetét, most összegezném, jól gondolom-e? Feltöltöm a tartályt, még nem járó motornál, közben nyomkodom a csöveket. Mikor már nem tudok többet beleönteni, jön az indítás, levett kupakkal, folyamatosan utánatöltögetve. Ha jól olvastam, a hőfok jeladó a szívócsonkon van, amire egy vezeték csatlakozik. Ezt kell menet közben kitekernem? Azt olvastam, itt esetleg még meg tud állni a levegő. Nem itt akarom elbarmolni, jól jönne a megerősítés. Köszönöm!
  3. tuskes

    Motor

    Tegnap lemértem a múltkor vásárolt bontott tengelyt. A bütykök tökéletesen egy méretűek, kopásnak egyáltalán nincs nyoma. Viszont a mért értékek továbbra sem az elvileg gyári adatok. Az emelések szívó oldal 5,6 mm. a kipufogó oldal 6,2 mm. Most bontom szét az autót, a hf.-et viszem gépműhelybe, anyagok + vezérlésszett megrendelve. Reményeim szerint összerakom holnap. Még a tengelyt házat szépen elpucolom, míg nem tudok visszamenni a hf-ért a gépműhelybe, próbálom hasznosan tölteni az időt. Remélem nem kell sos segítséget kérnem.
  4. tuskes

    Egyéb csevegés

    Ma bejelentkeztem szerelőmhöz vezérlés cserére. Mivel magam nem tudtam megindítani a főtengely csavart legutóbb, így a vízpumpa-feszítő házilagos cseréje is esélytelen. 17.-re kaptam időpontot, de a hengerfej cserét már nem tudta vállalni, így az marad ismét parkolós szerelés. Erre extraként megy még egy főtengely szimering csere is, mert jelenleg a természetes, folyamatos olajozás jellemzi a motorteret. Most kértem időpontot gépműhelybe is, hengerfej síkolásra, jövő Csütörtök-Péntekre. Elég szoros a határidő, mert ma elutazok, legközelebb jövő Szerdán leszek, de az ügyintézős nap. Szóval szétszedni lesz kb. 1 napom, összerakni a hétvége és max Hétfő. Még az alkatrészeket össze kell szednem, tömítések-csavarok stb. 20.-n indulás körutazásra, nem fogok unatkozni addig. Ha már így van, lecserélem a hűtőfolyadékot is. Nagyon nagyon kíváncsi leszek rá, milyen lesz az autó hangja az " új " vez tengellyel. Remélem nem lesznek különösebb bonyodalmak, az nem fog beleférni az időbe. Minden szivárgási pontot meg akarok szüntetni. Szurkoljatok!
  5. tuskes

    Egyéb csevegés

    Az is nagyon jó, menyasszonyom kocsiján az van.
  6. tuskes

    Egyéb csevegés

    Egyenlőre lehet azért nem csúszik, mert durva a felülete, és a szíj megkapaszodik. Talán! Azért jó lesz ha beszerzel egy jó állapotút szerintem. Bár nem néztem árakat, de gondolom talán elfogadható egy bontott jó állapotú gyári. Mondanám hogy postázok neked, de ebből pont nincs plusz. Viszont tőkéket himbákat nagyon szívesen, úgy emlékszem azokkal is beljebb lennél. Elméletileg lesz még egy hengerfejem, amit szívesen eljajándékozok, de az nem sértetlen. Nem jártam utána mibe fájna a rendbetétele..... Más: Ma felrakattam az új gumikat, a tavaji Kingstar mellé, s mint kiderült a most vásárolt idei , 2018-as gyártás. Hátul használtan vett Michleinek voltak, ami csattogott az úton, mint anno az a bizonyos lepke. Beleuntam, hogy nem tudom a felnim sz..r -e vagy a gumi. Namost úgy néz ki, a gumi volt a ludas. Érdekes mód, negyed annyira kellett kisúlyozni is, pedig én Pesten lakom, és sokszor nem nagyon kímélem a futóművet, felniket ha sietek, és azért itt vannak komolyan sz...r utak. Tavaj vattem Kingstar Road fit sk10. 195/50r15-öt előre, ami tökéletesen bizonyított!!! Volt nem 1-2 vészfékezésem, de meg sem nyikkant, úgy álltam meg az autóval, mint anno egy saab 9.5-el. pl. Hibátlan! egyszern egy friss taknyos úton csúszott meg kissé, de a sok 1000 km-es vezetéssel töltött sok típusú autós, sok országban tapasztalatom szerint példásan viszgázott. Legutóbb pl. nem hittem volna, hogy meg tudom állítani az autót, az M 0-on volt egy hirtelen megállás, de gond nélkül ment, holott eddigi tapasztalatom szerint csattanni kellett volna. Nyilván, nagy szerepe van a jó minőségű új lengéscsillapítónak, futóműnek, amre ha emlékeztek Kayaba és Monroe kombó.
  7. tuskes

    Egyéb csevegés

    Esetleg egy donor generátor addig? De gondolom ezt az utat is végigjártad már. A tippet köszönöm! Van lábpumpám is, de lehet az lesz, hogy az autós kompresszor végébe a nagyon vékony fúvókát fogatom be. Jól megnyomom féktisztítóval, és sorban egyessével ledugózva vagy valahogy elzárva a lukakat kifúlyatom. Meglátom, de már kissé szorít az idő, így lassan túl kell legyek rajta. 20.-n. indulunk, addig pedig még 1 hét, amit szintén nem leszek itthon, nem tudok szerelni.
  8. tuskes

    Egyéb csevegés

    Értem, de az szerintem max 1 óra. Odagurulsz az autóval, leszedem a tárcsát, megcsinálja, majd visszarakod. Megvan 3 óra alatt. Más: A vez. tengely járatait hogy tudom biztosan és hatékonyan kitisztítani? Kompresszorom nincs. Max amivel a kereket fújom, de az ugye elég gyöszös.
  9. tuskes

    Egyéb csevegés

    Esztergélyos szépen pontosan meg tudná csinálni, és szerintem 1-2000-ből max kijönne. Persze ha az anyag bírja, de szeintem megvan bőven az anyagvastagság hozzá.
  10. tuskes

    Egyéb csevegés

    Nincs elfekvőben másik tárcsád? Illetve bontó? Nem hiszem hogy olyan drága lenne...
  11. tuskes

    Egyéb csevegés

    Nekem mondjuk mázlim van, kb. 4 percre vannak tőlem. Idő közben elmentem és megvettem a sráctól a vez. tengely házat, tengellyel, tőkékkel, himbákkal, hengerfejjel, szelepekell, rugók stb. szívócsonk, komplett cucc. Ez volt 15 ropi. A tengely és a ház érdekelt igazán, nekem azok a sz...ok. Szemre hibátlan állapotúak, a tengely bütykein egyáltalán nem láttam semmi kopást, a bütykök széléhez viszonyítva, kézzel sem volt érezhető. Ez eddig nagyon jó hír, mert ha a hf.-et nem is tudom használni, szemre az nem annyira jó állapotú, a többi bőven megérte. Annyi, hogy ez G Astrában volt, és a gyújtás felfogatásnál láttam egy köztes darabot, amit úgy itéltem meg, onnan csavarral lebontható, úgy már felmehet az én DIS kockám. Nyilván egy komoly takarítás, olajjáratok stb ráfér bőven.
  12. tuskes

    Egyéb csevegés

    Szívesen. Én is náluk vásárolok, itt gyakorlatilag szinte rögtön, de max pár óra alatt szinte mindent beszereznek. Árban ugyanazok a cuccok, nem tudom hogy csinálják, de sokszor sokkal kedvezőbb. A tőkéknek is megvan az élettartamuk, gondolom egészségesen persze használattól függően érdemes cserélni, végülis nem annyira horror ára van. Most megyek a hengerfejért épp az imént beszéltem az emberrel. Örülnék ha a tengelyt és a házat jó állapotban találnám...
  13. tuskes

    Egyéb csevegés

    INA tőkéket és himbákat vettem, emlékeim szerint 2000 /db volt. zsu-ban
  14. tuskes

    Egyéb csevegés

    Köszönöm! Igazából nekem nem a hengerfej kell ebből, hanem a tengely, és a ház kombó. Az enyémen az hibás, nyomja ki az olajat a vezérműszírra is, illetve a tengelyemen néhány butyök be van maródva, előző tulajának köszönhetően. Itt grátisz lenne a hf, a szívótorok. Új tőkéim, ér remélem még hibátlan állapotú emelőim is vannak.
  15. tuskes

    Egyéb csevegés

    Sziasztok! Találtam egy komplett hengerfejet, a meglévő vez. tengely, és ház problémámra. El tudnék menni megnézni és megvenni. Elvileg X16szr kódú, mint az enyém. Hogy látom hogy DIS kockás-e? Illetve mit kellene még megvizsgánom mielött megveszem? Akár a tengely bütykök vizsgálata, esetleg mérése? Nyilván viszek tolómérőt, de a butykök " íveit " nem tudom hogy kellene mérnem.. Erről lenne szó: https://weproxy.eu/__at.php?_proxurl=aHR0cHM6Ly9hdXRvLmpvZm9nYXMuaHUvcGVzdC9PcGVsX0FzdHJhX0dfMV82X2Jlbnppbl9oZW5nZXJmZWpfWDE2U1pSXzc4ODAwMjc2Lmh0bQ%3D%3D
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.