Jump to content

tuskes

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    594
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    10

tuskes last won the day on Február 9

tuskes had the most liked content!

Hírnév

41 Segítőkész

tuskes névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó

Elérhetőség

  • AIM
    Tel.: 06 20 353 07 42

Személyes információ

  • Érdeklődés
    Autók-motorok, minden ami szerelhető gép....

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra F 1,6 8V 1999 Classic kombi. x16szr
  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

855 profile views
  1. tuskes

    Egyéb csevegés

    Szervó bontás ok. értem. Megpróbálom megemelni az autó elejét kibakolva, úgy könyebb lessz tekergetni a kormányt. Ezek szerint mikor véglegesre beépítem, menetrögzítőzni nem árt a csavarokat. Van elég erős akkus csavarozóm, bár a mindet vivő nagy akkut nem hoztam haza feltölteni, de van plusz 2 kisebb. Klíma dugózás ok. Szíj bekötését fotózom, és a konzol valamint klímakompresszor-szervómotor beépítés elött új szíjat veszek, egyértelműen azzal rakom majd össze. Motortartót csak akkor, mikor már minden elő van készítve véglegesre. Úgy tervezem, hogy a beépítés minden egy nagy lélegzetvételre. Hengerfej - klíma - szervó. Kábelek: Ezzel jó lenne tisztában lennem, mert nálam 3 típusú autóból tevődik össze. Van ugye a meglévő x16szr. Ez fog kapni egy c16se fejet, hozzá motorvezérlőtől ( szemböl bal oldal ) kábelköteget. Ez ugye intézi a befecskendezést, és a hozzá tartozó néhány dolgot. Nekem viszont x14xe a donor, amiből van motortéri kábelköteg, lámpákra, azok magasságállító motorjára, indexekre, ködlámpára, ellentétje utastérben, az ablakemelő, elektromos ablak, kp. zárak, stb. és, hasonló finomságokra futó csatikkal. Most ha ez a köteg csatlakozása lábtérnél nem jön össze az x16szr csatijával, akkor saját magamat sz..m le, mert át pinezni biztos nem fogom tudni. Ez már nagy legó nekem. Van valami célszerszám ha a wish-en jó láttam csatik bontására, de ahoz tudás-tapasztalat is elkéne mellékesen. Másik innen és ebből fakadó kérdés, hogy ha az x14xe köteg nem jó, ( a km/h spirál melletti ) akkor ha bontom a köteget, tudom-e vajon a klíma vezetékeit külön választani, és bekötni a beépítendőbe? Alakul a dolog látom.
  2. tuskes

    Egyéb csevegés

    Majd nem szippantok mélyeket. Megpróbálom minél kevesebb helyen bontani, hogy lehetőleg összerakva ne engedjen majd. Nem sok tippem van így vakon tapogatózva, majd a helyzet hozza valahogy. Szervóolajat majd valami legalsó ponton bontva megpróbálom felfogni, és lehet kis kompresszorral átnyomni hogy lehetőleg minél több kifollyon ott. Nincs véletlenül valami fotó arról hogy a műszerfalat hol fogják csavarok? Nem találtam egyértelműt a neten, és jó lenne minél kevesebb copással. Van pesrsze amit látok, és ha jól vettem ki, akkor a fém kerettel együtt jön. Vezetékek kapcsolók már kikötve, a fűtésre kell még rájönnöm azokat a kapcsolókat hogy kell bontani, de meglesz az is.
  3. tuskes

    Egyéb csevegés

    Lehet. Kivettem a kesztyűtartót még multkor, abban extra csak a világítás volt. Körülötte sem láttam semmi " gyanusat " Apropó. Ha megbontom a klímát, a hűtőközeg miatt kell vajon valamire különösen figyelnem? Ill. olajat is írnak. Nem tudom hogy készüljek rá, a garázs padlója nem lehet dzsuvás, mert elzavarnak a francba. Bár még ott lesz a szevó is.... Az is hogyan fogom? Vannak kifejezetten olyan kötési pontok ahol ezeket érdemes bontani? Holnapra ez a program.
  4. tuskes

    Egyéb csevegés

    Lebuktam! Egy életem egy halálom. Úgy vagyok vele, hogy nem akarom többször szétbontani. Egyrészt azért, mert az időigényesebb, másrészt mert most még frissek a tapasztalatok, és a képek a fejemben, mi hogy áll össze. Mivel nem csináltam és nem is láttam még ilyen folyamatot, ezért csak szenvedés árán tanulok, ami nem baj, így kell. ( a szervósítást kihagytad ) Képet mindig csinálok, teljesen idegen dolognál, pedig mindenről. Plusz mindent cimkézek, ezért is lassúbb a folyamat. https://kepkuldes.com/image/6LiZ9H https://kepkuldes.com/image/6Li9Tj Ezek szerint valamit nem vettem észre, mert nekem egyformának tűnik a kábel, és hogy csak a klíma vezetékei vannak pluszban a donorén. Vizuálisan okosabb leszek ha kibontom a műszerfalat, hogy hogyan is van az ecu kapcsolódás. Igen, olvastam hogy a mostani átkötő rész nem jó így. Nem akarom megspórolni a hegesztést, de volt olyan ötlet is, hogy a ponthegesztéseket kifúrom, és visszafelé csavarral rögzítem, mert itt statikai szerep nincs. Ez menne akkus géppel, hegesztéshez valami helyet kéne találnom, garázsban nincs csak világítás. Tűzfalnál még nem tudom milyen a kivágás, ha lehet, egy fém koronafúróval oldom meg, és kap élvédőt a kivágás. Eddig ennyi az ötlet. Köszi a biztatást! Hál istennek nem szokásom feladni, max mérgelődni, szerencsére bő a szókincsem. Zotya. Kesztyűtartóba nem láttam semmit, illetve mögötte, pont ma kukkoltam be. De ez szintén holnap kiderül.
  5. tuskes

    Egyéb csevegés

    Akkor úgy néz ki szerencséd van. Végre sikerült a lököst leszedni, de volt még 4 csavar elöl! Majd dobok fel videót róla, hátha segít valakinek. Most hogy ne unatkozzak, a motortéri kábelköteget bontom, mert itt megy a klímához is. Még nem tudom milyen meglepi lesz, de a tyúkbelekkel már tele a hócipőm. És ez még csak a bontás! Egyre inkább gondolkodok alternatíván. Frissítés: Idő közben rájöttem, hogy pl. ez a lufinak a része, tehát át kell pakolnom. Megy egy csatlakozás a kesztyűtartó felé is, így bővithető lesz. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=192Ke_769_pernyo_779_foto.png Ez pedig a gázosítás része lehet szerintem, így csak a villamos csatlakozásokat bontottam, a csövezést nem, mert pl. van még a tartályban gáz. https://kepkuldes.com/image/6J7gjq https://kepkuldes.com/image/6J7XKd Ezzel van kábelesen összekötve: https://kepkuldes.com/image/6LLYWB Tegnap még annyira kesze-kusza volt minden, és annyira zsúfolt, hogy benéztem. Ennek semmi köze a fékrásegítőhöz, csak nem láttam rendesen. Szóval ezt sem piszkálom, vezetékek lekötve, féredobálva. Igazából ez része annak a kötegnek, ami a motorvezérlőhöz megy, de az már részemről úgy marad, nem bontom ki. Egy kábelkorbácsot kell még bontanom, ami a km/h spirál mellett megy az utastérbe, onnan a műszerfalba, mert van rajta 2 csatlakozó, ami a klímának kell. Ezt leszámítva ugyanaz mint ami benne van, dehát ez van.... Holnap bontom a műszerfalat, akkor már reményeim szerint látni fogom a klímát hol tudom leg-egyszerűbben szétbontani. Mondjuk nem tudom mire számítsak ha megoldok egy cső kötést. Az ígért lökös videó a felfogatásról: https://videa.hu/videok/jarmuvek/lokos-felfogatasi-pontok.mov-8AG8RWYLulk7WpI.f
  6. tuskes

    Egyéb csevegés

    Valami mintha a az íveknél fogná, de semmit nem láttam, pedig vagy fél órát kerestem. Ezeket a pontokat kicsavartam. Nem tudom... Próbáltam képeket keresni guglin, hogy néz ki közelebbről, persze nem találtam. Még patent vagy hasonló fogja a csavarokon túl? Hát lassan kezdődik, csak dolgoznom is kellene, de annyira haladni akarok ezzel hogy igazából jelenleg ez foglalkoztat leginkább. Most még lemegyek, kiszedem amit tudok. Jó lenne a klímát, és a szervót, ha túl vagyok a lökös leszedésén. Ami kicsit zavar, az hogy gázosították a kocsit, és azt is ki kellene majd szednem, mert nekem mondjuk nem lell, de a tartály jó lehet kompresszornak, vagy még nem tudom. De ha kell valakinek, szívesen odaadom az egész rendszert, csak szerelje ki. Megvan róla a bizonylat is, szóval nem házibarkács.
  7. tuskes

    Egyéb csevegés

    Ezek szerint nyertem egy klímát is? Másik oldalról nincs képem, de gyanusan a klímakompresszor. Ilyen ( gugliról ) https://bontoplaza.hu/pic.php?t=p&id=1A3560FF-2D24-4647-8DE9-DA54C4EFA63B&s=original https://kepkuldes.com/image/6JTSN0 https://kepkuldes.com/image/6JTxZq https://kepkuldes.com/image/6JTBwA Ez sem volt egyszerű. Tegnap kijött a komplett utastéri kábel. 1-2 ponton kénytelen voltam vágni, mert nem jött másképp mint pl. a tankajtó elektromos zár, ez a bal hátsó ülés mellett nem fért át a lemez kivágásán. De minden cimkézve van, és jó állapotú. https://kepkuldes.com/image/6JTD8F https://videa.hu/videok/jarmuvek/img_1107.mov-Tmj9xIZTRr!UpYCYh Motorvezérlő és a csövek is megjöttek: https://kepkuldes.com/image/6Jm0IA https://kepkuldes.com/image/6JmHWF https://kepkuldes.com/image/6JmeXf https://kepkuldes.com/image/6JmKuy Cikkszám miatt: https://kepkuldes.com/image/6JmZo3 Végül a bizonyíték arra, hogy az autó tényleg járt " dojcslandiában " https://kepkuldes.com/image/6JTp4t https://kepkuldes.com/image/6JT7u0
  8. tuskes

    Egyéb csevegés

    Köszönöm! Ezek megvannak, kép: https://kepkuldes.com/image/6JwuaN de valami mégsem tuti. Video: https://videa.hu/videok/jarmuvek/img_1119.mov-c3ZN!bWj5aHTKaqR4 Video végénél, bár nem látszik, ott, és a másik oldalon volt 1-1 csavar, azokat is kiszedtem. Megpróbáltam kicsit megrángatni, de mikor már éreztem hogy törne, hagytam. Ködlámpák csavarjai is kiszedve, mert gondoltam lehet ott is van átkötés a lökössel. Nem láttam még szétszedve ilyet, így fogalmam sincs mi-mivel van kapcsolatban. Eltörni nem akarom, ez gyári ködlámpás, ez fog az enyémre menni, ami vásárlás óta törött.
  9. tuskes

    Egyéb csevegés

    Mobilról nem megy a kereső, mindig hibát ír, már lassan 1 órája próbálok rájönni az első lököst hogy lehet leszedni? Itt állok díszmagyaban, felszerszámozva, és nincs meleg a garázsban. És aknám sincs. ( taposó sem )
  10. tuskes

    Egyéb csevegés

    Gondolom a lényeg hogy a himbák párjukban a a kupakkal legyenek cserélve. Szonda 1 vezetékes van abban amit vettem ha jól rémlik. Majd megnézem.
  11. tuskes

    Egyéb csevegés

    Ma kibontva, már postán leadva. Elvileg ez kell nekem: https://videa.hu/videok/jarmuvek/ecu-kabel-1-Y.GBOm1dcPguiwieK https://videa.hu/videok/jarmuvek/ecu-kabel-2-Q7.c3dL8L1MaYsR6t Ma átvettem a motorvezérlőt, a víz és levegőcsöveket. Teljes a lista.
  12. tuskes

    Egyéb csevegés

    Jó lenne nekem is puskáznom abból a könyvből, az enyém sajnos nem ír ilyenről. Gondolkodtam rajta, megpróbálok valahonnan venni egyet, hátha kapok. Kimatekolom majd hogy hogyan-miként-mekkorára sikoltassam, a korábbi írásokból. Tényleg az lesz az első, hogy utánajárok milyen vastag hf. tömítést tudok egyáltalán beszerezni. Azt hiszem most nem csak sikoltatom, de a szelepeket is becsiszoltatom, hogy tuti jók legyenek. Az megint dilemma lesz, hogy az SE fejben lévő szelepemelőket, korongokat, hidrotőkéket cseréljem-e, mert azok még gyanusan az eredetiek. Enyém meg mindenből 1 éves, ráadásul a szelepemelők, régihez képest könnyítettek, ami gondolom nagyon nem mindegy. Te cseréltél lambda szondát? Mert más a motorvezérlő, és a kipuf. csonk is. Nem tudom kell-e más értékű bele ilyenkor, bár laikusan azt mondanám nem.
  13. tuskes

    Egyéb csevegés

    Nekem teljesen megfelelő a kormányállása, nem gerjedek az állíthatóra. A 2 kulcsos megoldást azért gondoltam, mert halvány fogalmam sincs arról hogy a betét miként cserélhető. Ezzel most újat mondtál... Elvileg holnap kiszereli a srác a kábelköteget a vezérlőhöz, azt kompletten 2500-ért + posta adja. Szerintem korrekt, és remélem rendben is lesz a dolog. Várom a hétvégét, akkor okosabb leszek mit hogyan tudok majd átpakolni. Most az ékszíjtárcsák vannak képben, hogy azokat összehozzam a donorból, és a megfelelőt megtalálni pl. a vez. tengelyre. Nem tudom vizuálisan hogy áll össze a rendszer, vízpumpa feszítő kapcsán, majd ha kézben lesznek kiszerelve a dolgok, okosabb leszek. 1-2 hét és szerintem meglesz a műtét.
  14. tuskes

    Egyéb csevegés

    Hát ha komplett cserélem, akkor szigorúan csak amennyi szükséges lesz. Leosontam a garázsba , elvittem a leömlőt és a csonkot. Ha már ott voltam, megmértem a hengerfej magasságát, és megcsináltam az ígért fotókat. https://kepkuldes.com/image/6uSwCj https://kepkuldes.com/image/6uSGNV https://kepkuldes.com/image/6uSX5t https://kepkuldes.com/image/6uS824 https://kepkuldes.com/image/6uSVxN Magasság: https://kepkuldes.com/image/6uS7bd https://kepkuldes.com/image/6uSMyy Pontosan 96mm. Kiindulásnak jó lesz. Síkoltatás elött megnézem milyen tömítést kapok egyátalán hozzá. Még össze kell legóznom hogy a szervósítás miatt mit kell szereznem. A generátort úgy ahogy van átrakom, azzal levan a gond. Többi ékszíjtárcsát is gondolom át tudom tenni ( remélem ) a vez. tengelyre kell szerezzek egy hosszbordás tárcsát. Vízpumpát viszont cserélnem kell, mert az nem lesz jó, és azt nem építem át a donorból.
  15. tuskes

    Egyéb csevegés

    A lábtérnél mondod? Ott kukkoltam már, valami hasonló kombó rémlik. Hétvégén talán lesz időm bütykölni, remélem sokat haladok majd. Szervósításról is lementettem egy leírást innen, majd csekkolom a szíjtárcsákat is, mi hogyan lesz van. Ahogy kivettem, igazából a kocsi alatt matatni, és amiért ajánlott az akna, az a szivattyú konzolos tartóbakja miatt van. Ha ezt meg tudom akna nélkül is oldani, ( gondolom nem probléma csak nagyobb copi ) Akkor nyert ügyem van. Lehet be kéne ruházni egy akkus felxre, mert a garázsban nincs áramvételi lehetőség. Ha valamit vágni kell, akkor megáll az élet.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.