Jump to content

tuskes

Forummember
  • Content Count

    917
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    12

tuskes last won the day on July 17

tuskes had the most liked content!

Community Reputation

56 Segítőkész

About tuskes

  • Rank
    Fórumlakó

Elérhetőség

  • AIM
    Tel.:

Személyes információ

  • Érdeklődés
    Autók-motorok, minden ami szerelhető gép....

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Opel Astra F 1,6 8V 1999 Classic kombi. x16szr
  • City
    Budapest

Recent Profile Visitors

1,109 profile views
  1. tuskes

    Fényezés

    Szia! Én mindenképp elöbb pasztáznám, és ha nem jön be, mehet a fényezés, ha szükséges. 1 tubus jóféle paszta megvan egy tizesből, a fényezés pedig elemenként 25-től indul. 1 próbát megérhet.
  2. Erre gondoltam mikor írtam, hogy kell legyen a 2 relének valami közös pontja. Kábelek jók. Egyértelműen ezek kerregnek. Álló helyzetben kézifék behúzva, terhelés közben kitapiztam. Furcsa még mindig, hogy balra tekert kormányra érzékeny, de csak előremenetben. Tolatásnál nem szólnak.
  3. De kicseréltem mindkettőt bolti újakra. GM szám szerint kértem.
  4. Nem mértem, még mindíg nincs multiméterem. Nem is tudnám mit kell mérni. De nem értem az egészet. Egyáltalán mitől tud kerregni egy relé? Mit csinál olyankor? Be-behúz? Ha igen, akkor valahol kontakt hiba lenne, és ilyen szakaszosan kapna feszt? Egyszerre 2 relé? Akkor viszont betáp oldalon, kell hogy legyen közös pontjuk. De csak találgatok, nem értem az autó villamosságot, nekem logika szerint ez jön ki.
  5. Kerregés. Urak! Nem tudom..... A helyzet az, hogy megvettem a hűtőventi, és a nem tudom mi reléjét boltban. Kicseréltem. Ugyanaz a helyzet. Itt nem relé gond van, a hiba máshol keresendő. Az biztos, ( csináltam videót, de innen vidékről nem tudom feltölteni ) hogy a kerregéssel párhuzamosan a belső világítás, valamint a fényszóró fénye vibrál. Egyértelműen, kétséget kizáróan. Tehát a korábbi felvetésem, valószínű megállja helyét, miszerint gyanakodtam a világítás kapcsoló környezetében lévő rendellenességre. Kapcsoló a 3.-k van bent, tehát az konkrétan kizárva. Csatlakozóját magam forrasztottam, ott hiba nincs! Kerregés mitől lehet? Túlfesz? De miért 2 relé? Segítsetek kérlek!
  6. Megnéztem, szétbontottam belül az autót. Semmi hasonló. Sem kapcsoló, vagy szelep vagy bármi. 100% hogy csak ilyen megoldással szereltek klímát ezekbe? Elég nehezen tudom elképzelni, hogy a gyárilag klímával szerelt autóba, csak félig rakták bele. Az autó nem volt piszkálva korábban, érintetlenek voltak a csavarok. Még meg is lepődtem rajta.
  7. Ismét köszönöm! A vákuumcsövek onnantól valószínű úgy mennek, ahogy Wookie leírta korábban. Talán lesz időm hétvégén, akkor megkukkolom mi a helyzet. Lemegyek a garázsba is, átnézem a dobozokat amikben a bontásból megmaradt cuccok vannak, hátha elkerülte valami a figyelmem. Megvan még a klíma nélküli fűtésbox is, megnézem azon hogy mennek a dolgok, hátha kicsit okosabb leszek vizuálisan.
  8. Láttam éjjel mikor ezt írtad, azóta is próbálom megfejteni. Mondanám hogy csinálok egy rajzot hogy szerintem a leírtak alapján hogy néz ki a rendszer, de jobban jártok ha nem teszem. Nem annyira tiszta a dolog. Nemigen hagy nyugodni a dolog, bújom a netet, de tuti nem a megfelelő keresőszavakkal, mert szokás szerint fas...gokat találok. Viszint találtam egy ilyen képet, a fűtésboxról amit beépítettem. Ez a sajátom. http:// http:// http:// Első képen bekarikázott nagyobb henger alakú biszbasznak gondolom a történethez nincs köze? Össz ez a 2 vákuumcsövem megy a fűtéspanelba. Ami egy véletően szelepből zöld-feketére váltó cső, az megy a fűtőmotornál lévő zsilipekhez, ezzel szabályozva a belső-külső levegőt. Ezek szerint kellene keresnem, vagy szereznem egy mágnesszelepet, és egy mikrokapcsolót aminek a helye elvileg a fűtésszabályzó tekerőjénél van. De. A harmadik képen látszik, az a henger alakú biszbasz mechanikusan kötve van valamihez, de nem látom mihez. Szerk. Itt jobban látszik, hogy egy rúd megy át valahová a vezető oldalra. http:// Ebből bontás lesz, már megfeszülök tőle!
  9. Nagyon köszönöm! Pár kép nem megjeleníthető, de így is látszik a lényeg 70%-a. A fűtécsap tetején lévő vákuumcső gondolom bemegy az utastérbe? Kérdés, hova van rádugva. De ehez ke kell szednem a pütéspanelt ismét. Ha jól látom, a csap szóló oldaláról menő vízcső, megy a hengerre. A vezető oldali utastérbe menő vízcső, egy " T " idom, ami egyrészt a hűtőre előre, másik fele a vákuumcsap dupla oldali alsó pontjára. A fűtéscsap dupla oldali felső csöve, pedig megy az utastérbe anyós oldalon. Ez eddig már majdnem jó, csak az a vákuumcső még nem tudni mire csatlakozik. Wookie írta korábban idézem: " Vákuum vezérelt, egy magnesszelep kapcsolja neki a vakuumot, a magnesszelepet pedig egy mikrokapcsolo ami a futesszabalyzo tekerőnél van, akkor kapcsol ha leghidegebb állásba van tekerve. " Elméletileg a donorból átraktam a fűtéspanelt kompletten a tekerentyűkkel, kapcsolókkal. Vákuumcső össz 2 db van most ott, amivel a belső levegőt állítom külsőre. Lehet ott van valami plusz varázslat? Nem emlékszem hogy valami kimaradt volna összerakásnál. Panelt le kell vennem, ez biztos. A vízkört a képeid alapján meg tudom csinálni, így már könnyű lesz. Köszönöm ismét!
  10. 97-es volt a donor. Valami megoldás biztosan volt rá hogy ne égesse szénné az ember lábát nyáron, szóval ezért nem kerek. Ha valami csatlakozott volna a klíma rendszeréhez, azt szerintem biztos észreveszem. Így most a szivárgás keresésével is várok, mert ha valamit bontani kell a klímás szerint utólag, akkor ne legyen kidobott pénz. Szia! Igazából az a helyzet, hogy donor autóból mentettem át klímát, ami egyenlőre nem működik, mert valahol ereszt a rendszer, és nem vittem még el szakemberhez. A gondom az, hogy a lábtérnél bejövő fűtéscsövek állandóan forróak, így fűt folyamatosan. Állítólag lehet a motortérben egy vákuumvezérelt fűtéscsap, ami kizárja sz utastértől a meleg vizet, mikor nincs rá szükség. Én ilyesmivel nem találkoztam mikor a donort bontottam szét, és nem is találok rajzot róla. Szóval nem tudom a problémámat konkrétan hogyan lehetne orvosolni, erre keresek megoldást. Ha van motortérben fűtéscsap, az hogyan van a rendszerbe kötve, hogy van szabályozva belülről. Természetesen a belső fűtéskonzolom 2 kapcsolós, fűtésboxom szintén cserélve, tehát klímás. 2 vakuumcső jön a kapcsolókra. Ingyen vas kelendő. Akkuval tényleg barátibban jársz el ha a megfelelő helyre viszed.
  11. Én is gyűjtögetem a vasat évek óta vidéken, de már egyre inkább azon vagyok, kirakom az utca elejére, mert sosem lesz annyi hogy megérje a fáradságot. Mondjuk van 2 db csomiajtó, és hamarosan lesz 1-2 oldalajtó, amiket lecserélek. Úgy már talán.... Nálatok nincs olyan, hogy évente egyszer csinálnak egy veszéjes anyag gyűjtést megadott helyen? Illetve itt Pesten vannak lerakó helyek, különböző hulladék típusokra. Köszönöm wookie! Képről nagyjából megvan hogy ez hogy néz ki, de a rendszert nem látom át. Természetesen a klímás panelt is átraktam, ilyen van most nekem: https://racingbazar.hu/adatlap/alkatresz/hutes-futes-akatreszek-futeskapcsolo-panel/opel-astra-f-94-02-futesvezerlo-futesszabalyzo-konzol-klimas-16489831 Ezek szerint kellene egy mágnesszelepet, és egy csapot vennem? Mondjuk a kört akkor sem látom át. Így kellene vízcsövet vágni, ahová a csapot beraknám. Nem is értem, hogy mikor kibontottam a donorból, miért nem láttam? Illetve láttam volna biztosan bekötve a vízkörbe.
  12. tuskes

    Elektromos

    Zafiban is van szerintem a kipun rugós csillapítás.
  13. Köszönöm! Addig csak lesz itt jelentkező......
  14. Azért engem érdekel hogy ez gyárilag hogy néz ki, szeretném megcsinálni eredetire. Csak van itt valaki akinek van klímája, majd meglátom. Mostmár a hűtés nem is lesz annyira fontos szerintem, ahogy nézem az időjárást.
  15. tuskes

    Elektromos

    Most már annyira rá van állva a fülem erre a történetre, hogy szerintem a vezetékekben folyó feszt is meghallom.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.