Jump to content

Dzotti

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    1
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Hírnév

0 Semleges

Dzotti névjegye

  • Születésnap 1984-03-12

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Omega '99 2,5 V6 Edition 100, Opel Astra Classic 2000 1,6 16V
  • Város
    Kaposfő
  1. Dzotti

    DIGIT-KLÍMA

    Sziasztok, segítségre lenne szükségem. Adott a Vas, egy '99-es B1 kombi, 2,5 V6 benyás, manuál váltós, digit klímás, tetőablakos. Egy kis sztori még a kocsihoz, hogy teljes legyen a kép. A kocsi 4 éve van nálam, hobbiautóként használva. Volt egy időszak, amikor szinte csak 2-3 hetente beindítottam, és néha megjárattam egy kicsit, amúgy egyáltalán nem használtam. Aztán felébresztettem csipkerózsika álmából. A kevés használattól függetlenül az autó folyamatosan szervizelve volt, nem volt elhanyagolva, hiszen szerelemgyerek. A következő tüneteket produkálja már egy ideje: Folyamatosan fűt, hiába állítok a klímavezérlőn hőfokot. Először a klímavezérlő panelra gyanakodtam, kicseréltem (van két másik Omega is alkatrésznek), de ugyanúgy csak fűt-fűt-fűt... Biztosítékokon nem találtam hibát. Ami érdekes, hogy most, ilyen hideg időben viszont nagyon lassan fűti fel a kocsit. Normális esetben ha minuszokban elindítottam a kocsit, "feltekertem" a fűtést, "Auto" üzemmódban, bekapcsolt szélvédő-tükör fűtéssel, mire elszívtam egy cigit, addigra már meleg volt az autóban, és szépen kiolvadt. Na ez most nem így van. A fűtőventillátor max sebessége is elmarad a normálistól. Ezen kívül a szélvédőre nagyon soványan fújja csak a levegőt. Vajon a fűtésbox adta meg magát? Vagy csak beragadt egy zsalu? A kocsiban szélvédő volt cserélve. Talán a hőmérséklet szenzor adta meg magát? Milyen irányba induljak a hiba forrásának a kiderítése céljából? (Ha nem muszáj, nem kapnám szét egyből az egész műszerfalat, hogy a fűtésboxot kicseréljem). Járt már valaki közületek így? Aztán van más is... A hűtővíz szenzor is néha fals infót küld, egészen pontosan rinyál, hogy kevés a hűtőfolyadék... Ez persze nem igaz. (2017 augusztusában volt vízpumpa cserélve vezérléssel együtt) Az olajszint jeladó is egyre gyakrabban bejelez... Az olajszint tökéletesen ugyanott van nivopálca szerint, ahol lennie kell (tavasszal és ősszel olajcsere van, a tavaszi olajcserénél olajszűrő is) A kocsi nem eszi az olajat, nem is veri az olajat, csont száraz a motortér... ennek ellenére mégis enyhe olajszagot tol be a "klíma" amikor meleg a motor. (Évente kétszer, tavasszal és ősszel pollenszűrő csere is van). Vajon mi lehet a gond? Előre is köszönök minden ötletet, javaslatot, tanácsot!
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.