Jump to content

kori

Moderátorok
  • Content Count

    6,524
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    13

kori last won the day on June 18

kori had the most liked content!

Community Reputation

202 Segítőkész

3 Followers

About kori

  • Rank
    kori
  • Birthday 11/21/1977

Elérhetőség

  • MSN
    kori@opelklub.hu
  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Lánycsók
  • Érdeklődés
    Opel, PDA-k

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Opel Omega MV6; Opel Rekord 2.0E; Opel Vivaro 2,5 CDTI
  • City
    Mohács

Recent Profile Visitors

17,257 profile views
  1. Sajnos a Vivaro/Trafic típushibája, hogy az első ülések könyöklöje lekókad. Az enyémben az elején még tartott egy kicsit, de hamar feladta a harcot. Egyszer már nekiálltam megcsinálni, de sajnos roncsolás nélkül nem lehet szétszedni. Ennek az az oka, hogy a ķönyöklő házára rahúzták a huzatot, majd kifújták szivacs anyaggal. Youtubeon láttam egy videót, ahol teljesen lebontották róla a kárpitot, de a szivacs annyira sérült, hogy összerakás után nagyon csúnya volt. Ezért én másik módszert választottam. 1. Leszerelés az ülésről: a deréktámasz állító tekerőjének a közepéből, egy kis csavarhúzóval ki kell szedni a négyszögletű biztosító műanyagot. Majd le lehet szedni a tekerőt. 2. A könyöklő felcsukott állásában, a deréktámasz tekerője alatt van két fül, amit kifelé kell feszíteni (van bevágás neki a könyöklő házában), közben le lehet húzni a könyöklőt az ülésről. De mielőtt eltávolítjuk, állítsuk be a könyöklő kényelmes állapotát lenyitott helyzetben. Ezt a házra és mellette az egyik fülre jelöljük fel. 3. A belső oldalon van egy takaróműanyag. Azon van négy hosszúkás vágat, oda csavarhúzót benyomva és a hegyét kifelé feszítve, eltávolíthatjuk. 4. Szikével a tengelynél lévő két vágásnál el kell vágni a kárpitot, kb a varrástól 3 mm-ig (ekkor még nagyjából takarni fogja az előbb eltávolított műanyag), majd a vége felé is be kell metszeni az anyagot. Ezután egy csavarhúzóval le kell választani a szivacsot a vázról. Minnél kevésbé sérül a szivacs annál szebb marad a beavatkozás után a kárpit. Ha megvan, lassan át kell nyomni a kárpitot a szivaccsal a váznak a végén. 5. Ki kell csavarni a négy csavart, majd a házat az első csavar előtt elvágni. Én multifunkciós szerszámba egyenes profilú favágó szerszámot fogtam be. Kb a váz feléig kell vágni, mert ott nyílik ketté a ház, és teljes profilban vágni kell, mert vannak benne merevítők. Csavarhúzóval le lehet feszegetni az elvágott fedelet. 6. A tengelyt helyénél van két műanyag fül, melyeket összenyomva, kitoljuk a perselyt. Majd eltávolítjuk az egész mechanikát. 7. Ismét a multifunkciós géppel vágjuk ki a kilincsmechanika mellett a tömör műanyagot úgy, hogy a vékony határoló megmaradjon. Itt egy sík részt kell kapni, mert ide lesz felcsavarozva a helyes pozícióért felelős határoló lemez. 8. Szereljük vissza a mechanikát. 9. Állítsuk a mechanikát az második pontban készített jelölés alapján a kívánt állapotba. Ezután a kivágott részre készítsünk 3-as lemezből egy határolót, amibe fúrunk egy 4-es lyukat a rögzítőcsavarnak. Itt nagyon fontos, hogy pontos legyen a távtartó, mert egy kis eltérés, a hosszú kar miatt nagyon más helyre pozícionálja a könyöklőt. 3-as fúróval fúrjuk meg a műanyagot, az lemezen elkészített lyukon keresztül, majd egy 4-es lemezcsavarral fogassuk oda. 10. Vissza lehet rakni a burkolatot, becsavarni a 4 csavart, majd visszahúzni rá a kárpitot. Pattintsuk vissza a műanyag takaróelemet. Ha nem vágtunk túl nagyot a kárpitnál, akkor csak egy kb 2 mm-es vágás fog látszani. Lehet visszaszerelni az ülésre, de figyeljünk, hogy most lenyitott pozícióban kell kicsit rányomni, majd felcsukni, és a végleges helyere nyomni, míg a két fül be nem akad. Mehet vissza a tekerőgomb és a rögzítője. Ha mindent jól csináltunk, lehet örülni a kényelmes könyöklőnek. Én a sofőr oldalit egy kicsit alacsonyabbra állítottam, mint az utasülését is, hogy kényelmesebben el lehessen érni a váltókart.
  2. Már 2 éve szenvedek, hogy menet közben leáll a 2006-os 2.5 DTI Vivaronk. Eleinte csak nagy melegben jött elő, hatodikban ha alacsony fordulatról szerettem volna gyorsítsni. Ilyenkor hirtelen erőtlen lett, és vészleállást csinált. Akár előzés közben is. Azonban mára már hideg időben is elkezdte. Az autóban 320e km van. Hibakódnak eleinte a rail cső nyomásszenzorját és a gázpedàl elektromos egységét dobta hibának. Mára már csak a 0191 maradt, a mi a rail nyomás szenzor tartományon kívüli működést jelenti. Kicseréltük a nyomás szenzort. Egy kb 250 km-es tesztút utolsó 30 kilométerén megint előjött a hiba. Szerencsére volt nálam laptop es Op-com. Ezzel csináltam élőadat mentést. Én injektor hibára, vagy magasnyomású pumpa hibára gyanakodtam. Megnéztem az élő adatok táblázatát. Sajnos wordben megnyitva egy katyvasz az egész. Közben feltöltöttem Dropboxba. Ott megnyitva, rendesen mutatta az oszlopokat. Az adatokat kielemezve nyilvánvalóvá vált, hogy leállás előtti másodpercben a pillanatnyi fogyasztás felugrik 51-ről 214 L/órára. A rail nyomás ekkor még 600 bar körül volt. A következő sorban az elektromos ac aktívból inaktívba váltott, majd fél másodperc múlva a nyomás is esni kezdett. Ekkor már nyilvánvaló lett, hogy injektor gondok vannak. Mivel ez nem filléres tétel, elvittem egy helyi Renault specialistához. Elmondtam a hibajelenséget, és rögtön rá is vágta, hogy rosszak az injektorok, hirtelen sok gázolajat engednek át, ezért vészleállást csinál az autó. Sajnos vállalni csak egy hónapos határidővel tudta. De állította, hogy biztos be vannak rohadva az injektorok. Rá is paráztam, pláne mikor megláttam az injektorok 154e/darab árát. Mivel nálunk nem munkaeszköz az autó, hanem a család helyváltoztatását szolgálja 3 gyerekkel és egy nagytestű kutyával, érzékenyen érintené az összköltség a családi költségvetést. Barátok unszolására, csak megpróbáltam kiszedni a rossz porlasztókat. De előtte mértem egy résolaj veszteséget. Kb 3 perc alatt 54, 42, 56, 49 ml gyűlt össze az edényekbe. Szerelő szerint ez sok, viszont az Opel szervizprogramja azt írja, hogy alegnagyobb mennyiség x3 nem lehet több, mint a négy mennyiség összege. Bár szerintem ezzel egy injektor hibáját lehetne kiszűrni ezzel. Kifújtam a porlasztófészkeket, 3 napig fújtam wd40-el. Először az egyes (a lendkerék felőli) csavarjait szedtem ki. Legnagyobb meglepetésemre jobbra-balra el lehetett forgatni. Utána rántottam egyet rajta, és már kinn is volt. Egy rozsdafolt sem tarkította a porlasztótestet. Utána a másik három is ilyen könnyen kijött. Jöhetett az injektor vadászás. Bárdi oldalán 154e volt darabja, kedvezménnyel is legalább 80ezer. Megnéztem Csergőben is, ott majdnem 100e lett volna kedvezménnyel, de volt egy darab gyári kedvezményes raktáron, amit megkaphattam 54e körül. Jófogáson is körülnéztem, és legnagyobb meglepetésemre Dunaföldváron árult egy cég gyári újat 50ezer forint/darab áron. Kértem képeket, és eredeti Renault dobozban, új porlaszók voltak, de sajnos csak 3 darab. Azért gyorsan megrendeltem, a Csergőben található egy darabbal együtt, ami GM-es dobozban érkezett. De csak miután leszivatott a Royal-futár. Ezúton is üdvözlöm őket. Leírás szerint beszereltem őket, és a kódjaikat is felírtam. A 3 darab Renault 928 996, az egy GM 549 067 kóffal volt ellátva. Op-comot rádugtam az autóra, de legnagyobb meglepetésemre inaktív volt a Programozás gomb. Gyors ketségbeesés után felhívtam haverom, hogy hozza el az Auto-comot, és azzal is nézzünk rá. Kiválasztottuk az Opel Vivarot, de nem jelent meg a programozás menüpont. Átmentünk a Renault Trafic alá, és ott már be lehetett menni a programozásba. A leírás szerint az injektor helyével kell kezdeni, pl az első a 01, második a 02, utána kell az IMA kód. Tovább olvasva a leírást, ismét levert a víz: a kódokban nem alkalmazzák a 0 és a 9 karaktereket. Na szuper, mert mondegyik szerepel az enyémben. Ettöl függetlenül megpróbáltuk felprogramozni, de helytelen kód üzenettel kidobott. Mindjárt az jutott az eszembe, hogy átvertek az oroszok, selejtes, hamisítvány, rossz injektorokat vettem. De a Csergő csak nem árul szart. De akkor miért van még náluk egy 2008-ban gyártott porlasztó, ráadásul nagyon jó áron. Ezután egy álmatlan éjszaka következett. Másnap elmentem az elején említett specialistához. Mondom mi a gondom, és hogy az auto-com szerint AAAAAAAA mind a négy injektor kódja. Erre nevetett egyet, és közölte, higy akkor nem kell feltanítani a rendszert az új porlasztókhoz. De felajánlotta, ha megnyugtat, egy későbbi időpontban rádugja a gyári Renault programot, de amúgy nyugodtan használjam az autót, mert biztos, hogy ő sem tudja programozni. Mivel az udvaron akkor is legalább 4 Vivaro/Trafic várt javítársa, így elhittem. Az autó azóta hibátlanul, leállásmentesen közlekedik, és nagy gázon sem füstöl, mint előtte. Szerencsére az elején vízionált 5-600ezres javítási számla 210 ezer lett, ami azért nem mindegy.
  3. Sajnos típushiba, hogy a csapágyak tönkremennek benne. De még mindig olcsóbb, mint a VW csoportos Sharan, T5 hibája, a szinkrongyűrűk elkopása. Amik sokat autópályáznak, többet bírnak. Még a rendszeres olajcsere, szigorúan gyári Elf olajjal is segít a tartósságon. Én Üllőn szerettem volna javíttatni a váltót, mert kimondottan Vivaro/Traficra szakosodtak, de majd 10e forint lett volna a futár, mert 55 kg a váltó. Aztán Szekszárd került szóba, de egy ismerősömnek 2 váltófelújítását is elrontották. Pécsváradi srácot többen is ajánlották. Bár miután kész lett, egy másik ismerősöm meg őket szídta.
  4. Végre kész vagyok a Vivarom szerelésével. Komplett alváz- és üregvédelmet kapott. Ezért le lett szedve az üza tank, minden hőterelőlemez, váltószerelés miatt pedig az első bölcső. Felbakolás közben a jobb első emelőhely összerogyott, annyira el volt rozsdásodva. Az és a bal oldali is ki lett javítva. A tankot fogó két pánt is lekerült, mert nagyon rozsdásak voltak, persze azok is kilyukadtak. A bal hátsó sárvédőív hátsó sarka is átlyukadt. A hátsó rugótányérok is nagyon rozsdásak voltak, de szerencsére csak felületi tisztítás kellett nekik. Az alvázon viszont rengeteg felületi rozsda volt. Majdnem az összes ponthegesztés hólyagosodott. A legrosszabb a hátsó rugótányérok körül volt. A bal első fellépőt is javítani kellett, mert az egyik vízelvezető furatnál nagyon elvékonyodott a lemez. A váltó felújítást Pécsváradon csináltattam. Üllőn szerettem volna, de majdnem 10e forintot kért a futárcég, hogy oda vigye a váltót, mert 55 kilogramm. Széthúzás után kiderült, hogy az összes csapágy ki lett már cserélve. Mivel 1 és 2 fokozatban gyorsításkor volt már hangja, ezért annak a csapágyai cserére kerültek a komplett kapcsolótengellyel együtt, mert az meg nagyon lötyögött. Ez 90e forintba került. Szerencsére a 2006-os 2.5 dci-ben nincs kettőstömegű lendkerék, ezért 74ezerből megúsztam a kuplung cserét. Mindjárt kinyomócsapágy is lett cserélve munkahengerrel együtt. Nem tudom milyen fajta volt benne, de műanyag volt a háza, és nem védte gumi harmónika sem. Most Valeo került bele fém házzal. Ha már jól hozzáférhető volt, mindjárt turbót is cseréltem, mert nagyon hordta az olajat. Wizardnál rendeltem felújítottat tömítéskészlettel együtt.. Mikor fel szerettem volna tenni, tűnt fel, hogy hiányzik 2 tőcsavar. Erre azt mondták, hogy van mimor az összes hiányzik, vegyek bele a csavarboltban. Na ja, csakhogy én az összeset benne hagytam. A beszerelési útmutató szerint olajat kell cserélni a felújított turbó felszerelésekor, ezért a hatezer kilométert futott olajat is ledobtam. És végre meglett, mi zörgött az első futóműben. A keresztstabilizátor gumiszilentjei voltak kikopva. Ezekből is újat kapott egy külső kormánygömbfej kíséretében. Remélem mostanában nem kell már költeni az autóra a kötelezőeken kívül.
  5. kori

    DIGIT-KLÍMA

    1. Termosztát jó? Városban, lassú tempónál 92 fok körül van a hőfok, de ha kimész országútra 90 feletti tempónál elkezd visszaesni a hőfok, akkor termosztát csere. 2. A terelőlapokat kis motorok mozgatják a lábtérben. Ezek elromolhatnak, vagy szétakad a mozgató rudazat. Szedd le a lábtérben a műszerfal alsó borító borítását, és állítgasd a hőfokot. Nálam a jobb oldalon a rudazat volt szétugorva. 3. Sajnos a hűtőfolyadék szintérzékelője egy idő után elromlik. Bár nem tudom miért, mert belül csak egy úszó van, ami egy csövön megy fel-le, a csőben meg reed relé van. De elromlik, és csak tartállyal együtt cserélhető 18e forint körüli áron. 4. Az olajszint jeladó jelzi, ha kevés az olaj, de azt is, ha az kezd elhasználódni. De ha nem sokkal olajcsere után is jelez már, akkor az is elromlott. Sajnos csak az olajteknő leszerelése után cserélhető. 5. A szelepfedél alól szokott az olaj szivárogni, ami pont a leömlőre folyik, ezért van égett olajszag, leginkább álló helyzetben.
  6. kori

    Egyéb csevegés

    Megcsináltam, mert ilyen sosem volt: Bőr Recaro elektromos állítással, oldallégzsákkal.
  7. HDK fej lett már cserélve. Ha kikopik, az tud hasonlókat produkálni.
  8. kori

    DIGIT-KLÍMA

    A jobb első lábtérben, a fűtésbox oldalán kellene ellenőrizni, hogy a fűtést kapcsolgatva, működik-e az összes állítómotor.
  9. kori

    Fűtés?

    Szia. Nem kell a klímarendszert megbontani. Azonban arra készülj, hogy a műszerfal házát le kell csavarozni a helyéről, és hátrébb húzni, máshogy nem fér ki a radiátor. Hacsak nem vágod meg inkább a középkonzol jobb oldalát. Minőségre van a Valeo, ami gyári méretű, és az összes többi. Utóbbiak nem gyári méretűek, így kókányolni kell velük. Sajnos a tizenpárezer forintos Behr dobozában is a párezer forintos kínai alkatrész van.
  10. kori

    Váltó

    Ausztriában lakik és dolgozik tudomásom szerint.
  11. kori

    Váltó

    Elvileg a váltócsere miatt nem megy el a tempomat. Mivel itt nincs külön egység, mint a benyásnál, rádugnék egy Ol-comot vqgy Tech2-öt és megnézném, hogy engedélyezve van-e a sebességszabályozó. Ha igen, akkor a féklámpakapcsoló és az akku mellett lévő csatiknál keresném a hiba okát.
  12. kori

    Váltó

    Szia. Ezek alapján én is kontakthibára gondolnék. Esetleg a váltó bal oldalán a csatlakozót nézzétek meg. Hirtelen csak ezt találtam: https://app.box.com/s/pgasvm4hdmcblil6hforw8jc6t7pijhb Illetve innen az extrak.rar-t csomagold ki, és van benne kapcsolási rajz a váltóhoz: https://app.box.com/s/gpx11g3wuarlj5kckqmxbgzka6r97q11
  13. kori

    Váltó

    Ment pü.
  14. Ahogy Td írta adagoló lesz a hibás. Lehet, hogy csak a HDK fej az adagoló tetején, de lehet nagyobb baj is.
  15. Az ebayen autós telefontöltő után kutatva botlottam bele szivargyújtó helyére szerelhető, két usb-t és voltmérőt tartalmazó cuccba, potom 1300 forintért. Az anyós ülés előtti, teljesen haszontalan kampót már régóta szerettem volna szivargyújtóra cserélni, így megrendeltem a töltőt, pláne hogy így figyelemmel követhetem a töltést. Miután megjött felkeszültem, hogy a bal oldali szivargyújtóról kell vinnem áramot. A kampó kiszedésével nem voltam tisztában, ezért kis tükörrel és egy lámpával benéztem a műszerfal mögé. Meglepődve láttam, hogy a kampó házába egy vezeték csatlakozó van berakva. A kampót csak ki kellett feszegetni. A hátuljába fogatott csatlakozóban volt áram, nem kellett a másiktól áthozni. Persze a műszerfal lyukja kisebb volt, de reszelővel kitágítottam. Majd kiderült, hogy a töltő előlapja nagyobb, mint a sülyeszték. Azt is lereszeltem. A vezetékről a gyári csatit levágtam és két csúszósarut raktam fel. A vezetékekre ráhúztam a tartó anyát, csatlakoztattam, majd helyére nyomtam a töltőt. Az anyát alulról felnyúlva feltekertem a töltő házára. Most örülés van, mert rendben működik a cucc, és szépen mutatja a töltést illetve alaphelyzetben az akku töltöttségét.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.