Jump to content

kori

Moderátorok
  • Hozzászólások

    6.514
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    8

kori last won the day on Március 27

kori had the most liked content!

Hírnév

192 Segítőkész

3 követő

kori névjegye

  • Felhasználói rang
    kori
  • Születésnap 1977-11-21

Elérhetőség

  • MSN
    kori@opelklub.hu
  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Lánycsók
  • Érdeklődés
    Opel, PDA-k

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Omega MV6; Opel Rekord 2.0E; Opel Vivaro 2,5 CDTI
  • Város
    Lánycsók

Legutóbbi látogatók

16.562 profile views
  1. kori

    Váltó

    Elvileg a váltócsere miatt nem megy el a tempomat. Mivel itt nincs külön egység, mint a benyásnál, rádugnék egy Ol-comot vqgy Tech2-öt és megnézném, hogy engedélyezve van-e a sebességszabályozó. Ha igen, akkor a féklámpakapcsoló és az akku mellett lévő csatiknál keresném a hiba okát.
  2. kori

    Váltó

    Szia. Ezek alapján én is kontakthibára gondolnék. Esetleg a váltó bal oldalán a csatlakozót nézzétek meg. Hirtelen csak ezt találtam: https://app.box.com/s/pgasvm4hdmcblil6hforw8jc6t7pijhb Illetve innen az extrak.rar-t csomagold ki, és van benne kapcsolási rajz a váltóhoz: https://app.box.com/s/gpx11g3wuarlj5kckqmxbgzka6r97q11
  3. kori

    Váltó

    Ment pü.
  4. kori

    Elektronikus gondok

    Ahogy Td írta adagoló lesz a hibás. Lehet, hogy csak a HDK fej az adagoló tetején, de lehet nagyobb baj is.
  5. kori

    Vivaro

    Az ebayen autós telefontöltő után kutatva botlottam bele szivargyújtó helyére szerelhető, két usb-t és voltmérőt tartalmazó cuccba, potom 1300 forintért. Az anyós ülés előtti, teljesen haszontalan kampót már régóta szerettem volna szivargyújtóra cserélni, így megrendeltem a töltőt, pláne hogy így figyelemmel követhetem a töltést. Miután megjött felkeszültem, hogy a bal oldali szivargyújtóról kell vinnem áramot. A kampó kiszedésével nem voltam tisztában, ezért kis tükörrel és egy lámpával benéztem a műszerfal mögé. Meglepődve láttam, hogy a kampó házába egy vezeték csatlakozó van berakva. A kampót csak ki kellett feszegetni. A hátuljába fogatott csatlakozóban volt áram, nem kellett a másiktól áthozni. Persze a műszerfal lyukja kisebb volt, de reszelővel kitágítottam. Majd kiderült, hogy a töltő előlapja nagyobb, mint a sülyeszték. Azt is lereszeltem. A vezetékről a gyári csatit levágtam és két csúszósarut raktam fel. A vezetékekre ráhúztam a tartó anyát, csatlakoztattam, majd helyére nyomtam a töltőt. Az anyát alulról felnyúlva feltekertem a töltő házára. Most örülés van, mert rendben működik a cucc, és szépen mutatja a töltést illetve alaphelyzetben az akku töltöttségét.
  6. kori

    Vivaro

    Újabb autószerelés. Mint feljebb írtam, rosszalkodott a világításkapcsolóm: nem kapcsolt tompítottat, de ha kicsit feszegettem a kart, vagy refire húztam, utána világított. Mivel egyre nehezebben kapcsolt fel, ki kellett találnom valamit. Hiába kontaktspréztem, nem lett jó. Első körben nem mertem szétszedni. Azonban az ablaktörlő kapcsolója is szarakodott, bekapcsolás után kicsit előre kellett nyomni, csak utána törölt. Ezt már bátrabban szedtem szét. Csak benyomható fülek fogják össze, utána egy kis feszegetés hatására szétjött. Tele volt kosszal és zöldes lerakódással. Csavarhúzóval és féktisztító sprével megpucoltam az érintkezőket, összeraktam és láss csodát hibátlan lett. Ezután már bátran kaptam szét a világításét. Ez is tele volt kosszal és zöld oxidációval. Megpucoltam, összeraktam, de nem lett töketes. Feszegetve kellett elforgatni a kapcsolót, hogy felkapcsoljon. Ezzel nem elégedtem meg, ismét szét szedtem. Van benne egy fehér csúszka, benne két érintkezővel, amit rugók nyomnak ki. Az egyik hibatlan volt, de a másikat nem nyomta mi rendesen a rugó és beégés következteben egy kis kráter is volt rajta. Átcseréltem a két érintkezőt, a gyengébb rugót pedig megnyújtottam kicsit. Összerakás után már hibátlan lett.
  7. kori

    Elektronikus gondok

    Biztosan más a köteg. Be lehet tenni, de sokat kell kábelezni és a check controll egysége is kell.
  8. kori

    Elektronikus gondok

    Szia. Ha Op-commal néztétek, az nem csak kódot ír, hanem a hiba megnevezését, és van magyar nyelvű program is. Sajnos, ha rosszul van elvezetve a kábel, az ülés előre-hátra tologatása közben elszakadhat. Én ezt is megnézném.
  9. Opel Omega MV6 vásárlás. Nagyon kevés MV6 van már, és ha néha felbukkan egy-egy eladó példány, kicsi az esély arra, hogy érdemes vele foglalkozni. Ebből mindjárt az is adódik, hogy nem sok esély van válogatni szín, évjárat, belső kivitele, váltó fajtája szerint. Nagyon sok az Omegák közt a lelakott, elhanyagolt példány, amit szakszerűtlenül tákoltak. Pár tanácsot azért szívesen adok: Karosszéria: sajnos hajlamos a rozsdára. Leglátványosabb az ajtók alja (kinyitva is érdemes megnézni, mert a belső feléről a lemezek illesztését fedő tömítőanyag alól indul a rozsda), a hátsó ajtók kerék felöli íve a gumi tömítés alatt, az ajtók az ablak lehúzógumijai alatt, a hátsó sárvédőívek. Azonban hajlamosak még a rohadásra a küszöbök, a hásó lökhárító mögött, az első kerékdobokban a kerékdob-tűzfal-első nyúlvány találkozásánál (ez sokszor csak belülről a szőnyeg és hangszihetelő alatt látszik, bár egy csavarhúzóval kívülről is ellenőrizhető), a kombik hátsó ajtója, az első nyúlványok (bár ez ritka), limuzinnál a pótkeréktartó. Jó állapotú ajtókat nehéz kapni hozzá, ami szerencsére cserszavatos a B és a B2 között, és ami ránézésre jónak tűnik, sem biztos hogy hibátlan. Belsőtér: A B szebben öregszik, mint a B2 (C). Személy szerint, nekem jobban is tetszik. Itt mindent ki kell próbálni, hogy működik-e? Tetőablak, digitklíma fújási irányváltása, fűtés hatékonysága (nagy az esély, hogy alig vagy nincs is fűtés, ami csak radiátorcserével orvosolható a műszerfal kibontása után), elektromos ülések mozgatása minden irányba, légzsáklámpa megléte, ülésfűtés, kijelző pixelhibája, távirányítós kp-i zár működése mind vizsgálandó tétel. A családban volt 2 bőrös és egy plüs belsős MV6 is, de hiába szép a bőr, sok kompromisszumot kíván, a plüss sokkal komfortosabb. Érdemes a szőnyeget ellenőrizni, hogy vizes-e. Lehet fűtőradiátor és elrohadt doblemez is a kiváltó ok. Motor: a legérzékenyebb része az autónak. Elég sok hibát tud produkálni: repedt kipufogóleömlő, kifújó sortömítés (hidegindításkor kicsit rekedtesebb hangja van az autónak), egr szelep hiba, hengerfejesség (üzemmeleg állapotban kőkemények a vízcsövek, esetleg még szivárog is valahol), szelepfedél tömítés elfáradása, rosszabb esetben szelepfedél vetemedése (a gyertyák állnak az olajban), főtengely jeladó meghibásodása (valamiért a hengerfejhiba jele), a két hengersor között elhelyezett olajhűtő lyukadása (olajos a hűtővíz, nálam még nem fordult elő a 16 év alatt, normális hűtőfolyadékot kell használni), hűtőcsövek lyukadása (belülről kezdenek szétrepedni), utángyártott hűtőn a felső vízcsonk körberepedése, szervoszivattyú elromlása (általában a nem megfelelő szervoolaj használata), klíma hibája (90% hogy a kompresszor engedi el a gázt, maradék 10 a klímahűtő elporladása), gyújtótrafó elhalálozása. Az a tapasztalatom, hogy a gyári hengerfejtömítés csak 10 évet bír, érdemes mindkét oldalon cserélni, mindjárt a vezerléssel együtt. Ez a munka elég zsebbenyúlós. Munkadíjat nem tudok, de az anyagköltsége 100e forint felett van. Futómú: csak gyári, vagy jó minőségű (Lemförder) szilentekkel és gömbcsuklókkal szabad felújítani. Sajnos az olcsók 2-3 évet bírnak, és ha elszállnak nem venni észre, csak mikor kilóg az első gumik szövete. A gyári cuccok 10 évnél is tönbet kibírhatnak. A hátsó futóműben leginkább a kerékcsapágy szokott elszállni, aminek megint nem egyszerű a cseréje. A hásó difi is szólhat, ez terhelésváltáskor hallatszik. Ha kanyarodás közben kicsit daráló hang hallatszik, akkor valószínüleg sperr difi van az autó alatt (ami a közhiedelemmel ellentétben nem volt széria felszereltség). Sajnos az automata váltók is nehezen tűrik a ridegtartást: ha gázadásra nem indul meg, váltáskor felpörög (megcsúszik a váltó) vagy koppan egyet, menet közben kidobja üresbe, nem kapcsolja végig a 4+1 (a plusz egy a lock up, a nyomatékváltó fixre zárása) fokozatokat, akkor váltócsere szükséges. A mechanikus váltóknál pedig kettőstömegű lendkerék van, bár sokkal többet bírnak, mint a modern dieselek ugyanezen alkatrésze. A fékek is jól bírják, kivéve a kézifeket, de ha hozzá kell nyúlni akkor normális cuccokkal 40e forint körül lehet számolni tengelyenként. A gyári illetve gyári minőségű lengéscsillapítók is jól bírják, de a csere ebben az esetben sem F Astra kategória. Szóval alaposan át kell nézni az autót, mert rosszul választva egy pénztemetőt veszünk a nyakunkba. Én 97.09 és 99.09 közötti B-t vennék, mert azokban már van oldallegzsák, fejlettebb az ABS és TC, gyárilag van xenon lámpa de még nem baltával faragott B2. Esetleg egy fehér holló 3.2-őt is nézhetsz, azokban nincs EGR, nem reped a kipuff leömlő. Itt pedig van néhány prospektus: https://app.box.com/s/i4hbrzgxz6wrv2dz0p7b Amúgy nem rossz autók, csak öregek és az eddigi tulajok nagy része nem költött rájuk, vagy ha igen, kókler szerelőhöz vitte.
  10. kori

    Elektronikus gondok

    T10 rizsszemizzó kell bele. Vegyél 3 és 5 wattosat is. Ha már szétszeded mindjárt cseréld ki a műszerfal világítást, illetve a kijelzőnek a világítását is. Ment pü.
  11. kori

    Elektronikus gondok

    Szia. Itt vannak kapcsolási rajzok: https://app.box.com/s/gpx11g3wuarlj5kckqmxbgzka6r97q11
  12. kori

    Elektronikus gondok

    Jobb A oszlop tövében.
  13. kori

    Elektronikus gondok

    Távirányítóban világít a piros lámpa, ha nyomod? Ha nem akkor elemcsere, vagy az összes forrasztás átnézése, mert el szokott engedni. A kulcs problémára a legegyszerűbb megoldás, ha kompletten veszel zárakat bontva egy autóból, egy kulccsal.
  14. kori

    Elektronikus gondok

    Sajnos caravannál nem tudom, hol megy a kábelköteg. Limuzinnál a csomagtartó hátsó üléssor mögötti részén megy le. Csak a vezeték van a jeladó és az ABS között.
  15. kori

    Vivaro

    Látom nem írtam meg a fékbeesés befejezését. Nagyon nem hagyott nyugodni a dolog. Mivel volt olyan szerelő, aki azt állított, hogy a munkahengerek visszanyomásától átfordulhattak a karmantyúk a főfékmunkahengerben, kicseréltem azt. Meglepetésemre ezután is ugyanaz maradt a jelenség. Mivel a fékkel amúgy nincs gond, maradt így. Utána beszélgettem másik szerelőkkel is, akik szerint ez ilyen. De azért volt még kaland nyár vegére is. Parkolóból való kitolatás közben leült az autó bal eleje. Kiszállás után megrémülve láttam, hogy a talpasból szakadt ki a gömbcsukló. Mondanim sem kell, hogy elötte semmi hangja nem volt. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy otthonomtól négy kilométerre történt és nem egy héttel korábban, trélerezés közben Németországban. Mivel nem tudtam a futómű többi alkatrésze milyen állapotban van, mennie kellett a két szilentnek is. Persze a jobb oldal is mint a kukába. Hab a tortán, hogy a balos kormányösszekötő gumija is kiszakadt, azt is cserélni kellett. Késöbb kiderült, hiba volt a szilenteket bezsírozva helyükre nyomni. Rossz minőségű úton forgolódva kiurott az egyik szilent a lengőkarból. Most két pöttyel odahegesztettem. Legközelebb szilikont használok. Most, hogy megjöttek az esők, kiderült, megint szarakodik az ablaktörlő. Egy éve már szét kellett szednem. Hajlítani kellett a szakaszos törlésért felelős érintkezőkön. Eddig bírta, hiába szedtem szét megint, 5 törlés után mindig megállt, és nem indult el többé. Szerencsémre a csergőben volt egy utolsó gyári motor, gyorsan lecsaptam rá. Meg kaptam a recsegő tetőhangszóró helyett is, utolsó elfekvő darabot. A következő megoldandó probléma a világításkapcsoló kontakthibája.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.