Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Galopp

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    2
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Vectra B1 1.6 16V
  • Város
    Kecskemét

Galopp's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Ma sikerült eljutni a klímáshoz. Gáz csak épp annyi volt benne, amitől még nem tiltott le a rendszer, de határesetes volt még ahhoz is. Kérdeztem a szakit a szagról. Azt mondta, a gázt nem érezhettem, de mivel a túlnyomást elengedő szelep a kompresszoron van, és a kipufogóhoz nagyon közel, minden bizonnyal a leömlőre fröcskölődő olaj szagát érezhettem. Azóta szerencsére a venti még működik, de valszeg csereérett lett...
  2. Üdv Srácok! Újoncként olvasgattam kicsit a fórumot, hátha találok okosságokat a korábbi hozzászólásokban. Részben sikerült is. De azért felmerült bennem egy kérdés. Konkrétan az a gondom, hogy az első klímahűtő ventilátorom nem igazán áll a helyzet magaslatán. Mikor először ez szemet szúrt, akkor nem ment egyáltalán akkor sem ha a klíma (manuális) be volt kapcsolva. Hűtőmaszkot leszedtem, kézzel megforgattam a ventit. Először szorult rendesen, majd elindult, de azt nem mondanám, hogy pörög, csak szépen komótosan forog. Gyanítom egy jófajta szétszedés, átnézés és egy esetleges csere kinéz neki. Persze ami a fontosabb az, amiért is a ventire terelődött a figyelmem: Jó melegben, míg a feleségemre vártam, állva is járattam a kocsit meg a klímát is járattam, hogy ne purcanjak meg a melegben. Egyszer csak elég fura szög kezdett érződni odabent, mintha valahonnan kintről valaki valami ammónia+LPG+ "amperszag" keverék szerű (nem igazán tudom jobban leírni az érzést) anyagot eresztett volna elém. Miután elindultam, ez a szag nem akart nem akart távozni, így sejtettem, hogy a kocsiból jön a dolog. Félreálltam, és a motorháztető alatt pont az első hűtők körül éreztem erősebben a szagot. És a kérdés: Ez a szag lehetett a ventilátor nélküli üzemmódból fakadóan a rendszerben megnövekedett nyomás elengedéséből adódó gázszag? Vagyis van szaga a klíma töltőgázának? Vagy csak a ventim beállása miatti "elektromos szag" volt? A klímám azóta nem tökéletes, bár még csak a városban használtam relative rövid távokon (3-5Km). Esetleg a klíma gyengélkedése (langyosnál kicsit melegebb levegő befújása) a félig megpurcant ventilátor problémakörére vezethető vissza? (Tekintve, hogy a városban a menetszél nem igazán tényező.) Egyébként a klíma még bekapcsol a kapcsoláskor megváltozott fordulatszámból és a bent hallható működés közbeni szuszogásból következtetve. Igen, írtátok, hogy a szuszogós, szörcsögős hang a közelgő újratöltésre enged következtetni, bár a rendszerben ezek szerint még van némi anyag, ha a nyomáskapcsoló engedi a klímát indítani.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.