Jump to content

zotya975

MOTE klubtag
  • Content Count

    30,446
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    294

zotya975 last won the day on April 18

zotya975 had the most liked content!

Community Reputation

1,690 Lelkes-segítőkész

5 Followers

About zotya975

  • Rank
    Super Spam (Ro)Bot
  • Birthday 04/16/1975

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Győr
  • Érdeklődés
    számitógép, internet, Opel

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Opel astra f caraván c14nz-c14se
  • City
    Győr

Recent Profile Visitors

22,036 profile views
  1. Én szeretek az autóval foglalkozni meg a környéken nincs is olyan sok mester aki fantáziát és üzletet lát egy öregebb autó javításában. Egy új több milliós autón sokkal nagyobbat lehet kaszálni, így vagy el sem vállalják az öreg kocsit, vagy rábólintanak hogy hagyd ott és hetekig hozzá sem nyúl. Sok olyan kocsi került már hozzám ami előzőleg szerelőnél volt, és vagy egyéb hibát okozott a mester vagy nem bírt az eredetivel. Persze biztos van olyan hiba aminek én sem állnák neki, de ilyennel a saját autómon még nem találkoztam. Egyedül akkor szoktam műhellyel csináltatni konkrétan a féket, ha műszakin eltérést találnak a fékhatásban, én nem tudom visszamérni csere után a féket így nem sok értelme van nekiállnom, pofát-betétet, vagy tárcsát-dobot cserélnem.
  2. zotya975

    Motor

    Sorra került a hidrotőke csere is újra, mert ugye eddig csak mosással próbálkoztam. Végülis az lett a döntés hogy nem ürítem ki a gyárilag töltött tőkéket, találram egy elég korrekt leírást a működési elvükről, ahol azt írják hogy beszerelhetők üresen és töltve is. A műveletben elég nagy rutinom van, már így nem sok időt vett igénybe a végén kicseréltem a már pár 100 kilométer után szivárgó vezérmű tengely szimeringet is. Azért indításkor volt némi kelepelés, a többit majd meglátjuk. A napokban megejtem az olajcserét is.
  3. Hát mostanában csak a várost járom vele, de volt pár év amikor pályáztam, például ingáztam Bécsbe jellemzően 5 személlyel+megpakolva ahol lehetett padlógázon, ami ugye itt 150-et jelent.
  4. Próbáltam de ugye ez nem gyári és máshogy van peremezve a rögzítő gyűrű, nem jött le úgy mint arról, roncsolni meg nem akarom. Szerintem az lesz hogy összerakom így, csak nehezebben fog menni, mert amikor üres és összenyomható nem kell hozzá szeleplenyomó sem, a tökét nyomom le és simán felrakható rá a szelepkupak+himba. Összehasonlítottam a magasságát egy üres tőkével, amiben nincs olaj, csak a rugó nyomja szét és pont olyan magas mint az. Nem tiszta teljesen a hidrotőke működése ( kábé igen de pontosan nem) a neten található leírások szerint a hőtágulás okozta szelepszár hosszabbodásokból kialakuló szelephézagokat hivatott kialakítani. Enélkül be volt állíva egy X szelephézag, amikor bemelegedett a motor ez szinte nullása csökkent. Ezek szerint nem gond ha hidegen maximális a tőke magassága ( így ekkor is szinte nulla a szelephézag)majd melegen "megy össze" a tőke, és a szelephézag marad a közel optimális. Nem egészen tiszta továbbá az sem hogyan tudja a tőke a magasságát csökkenteni amikor az aljában rugós-golyós visszacsapó szelep van de a tetején van egy pici kupak, szerintem ott tud olajat kiengedni amivel egyben a tőke.himba kapcsolatot is keni. Vagy valami ilyesmi. Ez ugye még a gyári. Szerk: ráakadtam egy elég jó és alapos leírásra ( nekem már kissé túl bonyolult is) ahol azt írják hogy mindegyik megoldás jó, be lehet tenni a tőkéket üresen és feltöltve is. Persze sok mindent írnak amit én nem csinálok meg, pölö nem lesz új tengely, pedig elvileg cserélni kellene az új tőkékhez.
  5. Nézegetem a tőkét amit vettem, de kőkemény gondolom tele van olajjal. Tök úgy emlékszem amikor egyszer cseréltem újra akkor összenyomhatók voltak, és az olajnyomás töltötte fel őket. Most ez így oké, vagy öntsem ki belőlük az olajat? Mert ugye a magassága a szelephézagtól függ, ez így meg nem nagyon enged vissza.
  6. Nem csináltam még, talán videón láttam.
  7. Jójó, de mi a jó az olyan LEGO-ban amit más rak össze?
  8. Azért még mindíg nagy előnye a fórumnak hogy valamilyen szinten szűri az embereket, én pont ezért vagyok csak itt ( +még egy fórumon)és nem pölö a fészbúkos csoportokban.
  9. Én azt bánom hogy a légkulcs helyett nem vettem 220-as ütvebehajtót, ez gyenge is, meg ugye kompi nélkül sokra nem megyek vele.
  10. Úgy emlékszem ő is favorizálta a GM olajat, de nem biztos , nem keresem vissza, és Te se tedd nekem légyszives. Amúgy megjött a csomagpontra az olajam,szűrők, tőkék, szimering, így ha lesz egy szabad napom az ünnepek alatt olaj és minden más csere a terv.
  11. Úgy tudom van hozzá felújító szett, de nem két fillér.
  12. A kék cső végénél én elvágtam rádugtam egy új benzin csövet, bilincsel rászorítottam a kék műanyagra és azt kötöttem rá az injektor hídra. Igazából először a hídra kötöttem rá, mert fejre állítva asztalon ez még egyszerűbb volt, mint a motortérben. A kipufot sajna nem tudom. A blokkon az egyedüli amit nekem változtatni kellett hogy fel kellett szerelnem a főtengely holtpont jeladót a konzoljával együtt a szíjtárcsa mögé ( tehát még a felrakása előtt) , ehhez ki kellett takarítanom a menetes zsákfuratot. Ha jól emlékszem ez is az olajpumpán van mint a feszítő görgő.
  13. Én annyira nem értek az olajokhoz, nem is nagyon szoktam nézegetni az adatlapokat ( kábé soha) mindig is GM 10W40-et kapott, ( egyszer talán Castrolt, most Total Clasicot, mert pont ezt találtam a weboldalon GM-et nem), és az autó működik vele 25 évesen lassan a 350 ezer kilométert futja. Olajsár sehol nincs a motor tiszta . Miért lenne jobb ha drágább olajat tennék bele, és most miért rosszabb, mert olcsóbbat? Elindítom, elalszik az olajnyomás visszajelző, a legmagasabb ponton az veztengelyen nincs különösebb kopás, a "rendesen működiknek" nincsenek fokozatai. Értem én hogy fejlődött az olajgyártás, de az autó nem, ugyanaz a motor működik benne, mint 94-ben ha akkor GM-et tettek bele a gyárba miért ne lenne most is neki jó?
  14. Kismotornál-fűnyírónál egyszerűen kézzel összenyomtam a gyűrűt hogy bemenjen a hengerbe a dugó. Az olajlehúzó mókásabb, ha több részből áll. Szokott olyan lenni hogy hullámos, meg egyenes "lemezek" vannak egy fészekben. Inkább a ráhelyezéstől tartanák, mert én úgy szoktam eltörni, nagyon szétfeszítem, vagy egyik oldalon beugrik a horonyba a másikon meg húzom tovább, és akkor pattan el.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.