Jump to content

nyemi

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    113
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    3

nyemi last won the day on November 1

nyemi had the most liked content!

Hírnév

7 Semleges

nyemi névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    opel astra
  • Város
    Csabacsűd

Legutóbbi látogatók

142 profile views
  1. nyemi

    Motor

    Én is erre gondolok ,hogy ez volt a legelső motorvezérlő ami a előgyújtás vezérlés is kezelte , és lehet nincs kellően még levédve zavarok ellen. Megpróbálok szerezni egy elosztó fedél sapkát aztán majd meglátjuk. Igen méréssel mindenképp megállapítható a hiba. Csak azt nem tudom mi végzi a mérést. Vagy dióda mér , az így néz ki: Van NTC ami meg így: Kb. 5mm átmérőjű 2mm vastag kis alkatrész, oldalaira forrasztott kivezetésekkel , ami hőmérséklet növekedésre csökkenti az ellenállását . Hajszárítóval fújva kipróbálható szerintem , hogy dolgozik e.
  2. nyemi

    Motor

    Az biztos , hogy valami vész üzem módba van a rendszer és egy gyújtás ki-be kapcsolással kiugrasztható belőle. De mi okozza ezt és esetleg, hogy lehetne védekezni ellene? Azért is nem írtam, hogy mondjuk a hőfok érzékelőnél van a hiba, mert szerintem mindenütt avagy meg van hülyülve a vezérlő. Ezért gondolok most már egy olyan okra ami minden Opelban van, ami szenved tőle. Ez ugye most az elosztó, szikráival, elektromos impulzusaival együtt. Annak idején még ifjú telefon szerelő koromba , hajtottam egy 1,4-es Opel Combo-t , az is központi injektoros volt de nem elosztós. Emlékszem reggeli hideg indításkor ha rögtön elindult vele az ember csak úgy "szaladt" gáz nélkül az automata dúsítás miatt. De ha be melegedet ok volt minden, nem volt soha ilyen alapjárat "éneklős bohóckodása". Pedig amit az akkor kapott tőlem hú... tudnák mesélni(kézifék behúzva, kormány kicsap oldalra , 1-es tök gáz és már megfordultunk a sáros úton a tanyasoron) . Visszatérve a problémára biztos hogy az ECU is fel van készítve erre a zavarokra, csak lehet hogy nem elégé. Vagy idővel sérül a belső védelme egy rossz elosztó vagy gyertya kábel miatt. Szóval ezért is forszírozom a ok keresést, mert szerintem egy ecu csere is csak "ideig -óráig" jelentene megoldás.
  3. nyemi

    Motor

    Most már én is a vezérlőre gondolok csak kicsit más aspektusban. Többször elolvasva esetleírásodat és a Kispotter diagnosztikai hőérzékelés rendellenességével összevetve a hőfok gomba feszültség átváltásának(50°C-nál) vagyis mérésének problémája merül fel bennem. Valamiért nem jön létre a váltás és végig működik a dúsítás és ezért is magas alapjárat. Ezt okozhatja valami külső elektronikus zavar (angol szóval EMI) ami mondjuk a gyújtás elosztó kelt(magas fordulat= több zavar) .Azt hogy egy másik fajta vezérlőnél ez nem okoz problémát, azért lehet mert nincs gyújtás elosztó meg lehet nagyobbra van méretezve vezérlőben ez védő egység vagy ugye még működik. Erre amúgy kondenzátorokat vagy varisztorokat és kétarányú szuppresszor diódákat (bidirectional suppressor diode) alkalmaznak. Ráadásul (most nézem) az ecu X14-es tápfeszültség csatlakozója pont elosztó mellet van . Sajnos az baj ha az ecu tervezője nem gondos és erre védelemre nem figyel , nagyon nehéz utólag kideríteni, tényleg ez a probléma oka. Arra lennék még igazán kíváncsi hogy az ECU csere valakinél bevált e ,, szóval megszünteti e teljesen a problémát vagy csak még ritkábbá teszi? Ez volkswagen gyújtáselosztó . Nem tudja valaki hogy a fedél egyezik az Opelével . Mert valami ilyenbe gondolkodnék , egy próbát megérne :).
  4. nyemi

    Motor

    Köszönöm a leírást ,teljesen ugyanez "szitu" volt a nálam is. Délutános műszakból jöttem haza . Már menet közben éreztem, hogy nem nagyon van motorfék és sebesség váltáskor sem esik le a fordulat . Ahogy az utcánkba befordultam , második fokozatban már nem is nyomtam a gázt , vitt vagy 100 méter majd a bejárómra befordulva megálltam. Kivetem üresbe és hallgatóztam pár másodpercig. Hát pörgött rendesen , 2,5 ezerrel biztos. De ahogy mondom kiszállok kinyitni a kaput , behúztam a kéziféket . Na abban a pillanatban visszaesett az alapjárat normál értékre. Na most attól, vagy hogy éppen akkor állt valami helyre benne, az nem tudom. De nagyon meglepődtem. Mindegy, most majd jobban figyelem és ha bejönne legalább bírnám kezelni. Nem tudom Kispotter hogy áll a dologgal ? Mert jól emlékszem ő szerzett egy másik motor vezérlőt, és biztos van ez ügybe új információja. Hátha erre jár és megosztja velünk. Mert én már abba sem vagyok biztos, hogy ugyan olyan típusú motorvezérlő cseréje megoldaná problémát. Túl általános, avagy gyári hiba lehet ez központi injektoros vezérlőknél.
  5. nyemi

    Motor

    Minap az enyém megint elkezdte. Hazajövet megálltam a nagykapu ellőt , és behúztam a kéziféket és, hogy a lámpája kigyulladt abba a pillanatban helyre ált az alapjárat. Na most mi köze az alapjáratnak a kézifékhez(?) ááá..... kész agyrém
  6. nyemi

    Motor

    Szia. Alapjárati motor volt cserélve? Amúgy meg próbakép meg lehetne csinálni egy, pillangószelep alap beállítást: Gyújtás ráad-- gázpedál kinyom ütközésig-- megtart(2mp)--felenged- majd gyújtás levesz. Ezt a procedúrát csináld meg vagy háromszor, majd gáz nélkül indítsd be az autót. Helyre kéne állni az alapjáratnak "elméletileg".:)
  7. nyemi

    Elektromos

    Én tapasztalatom, ne akarjatok LED-es világítást, mert a szemetek bánja. Csak olyan helyre ajánlom ahol csak azért kell fény, hogy például orra ne bukjál. Olvasáshoz halogénes sima izzó - szereléshez és más tevékenységekhez meg kompakt fénycsöveket használok. A LED-el az a baj hogy nem széles spektrumú a fénye avagy csak egy meghatározott frekvenciában sugároz( monokromatikus fény ), ezért is fogyaszt keveset. u.í.:Ezt találtam , és már magam se tudom mit higgyek. Az azért látszik hogy a hagyományos és halogén fénye hasonlít legjobban a napfényre.
  8. Sziasztok . Egy érdekes link:A lényeg hogy magas Szulfáthamu és TBN (1-1.5%- 9-12mg KOH/g) tartalmú olaj használatánál magas hőfokon kopogásos égés léphet fel ami tönkreteheti a motort. Egy másik link ami jobban tárgyalja! Megoldás: ACEA C3 DPF
  9. nyemi

    Általános műszaki problémák

    Ja értem nekem ODB2-es van . Be van kötve 4-5, a Test -16-os +12V, a 3-as mert van IMO-m és a 6.-7-es. A 12-es nincs mert nincs légzsákom. Ez eddig Ok, de írod hogyha a ECU-val akarok kommunikálni a "6" lábat kel használni . De miért nem a "7" hisz az K-line ?
  10. nyemi

    Általános műszaki problémák

    Nem akarok vitatkozni de van egy ECU-m csatlakozókkal pár centis vezetékekkel. Csináltam egy rajzott hogy mit is derítettem ki. -A C14-es kivezetés(fekete-fehér) tápfeszültsége a MAP szenzornak és fojtószelep érzékelő potinak. Egy vezetéket látok a csatlakozón, valahol a kötegben szétágazik kétfelé. -D1-D2-A11-A12 Test vezetékek és az ECU-n belül is összekötve! D1 vagy A12 elég testelni de ha mindkettő megkapja az se baj (4-re a másik 3-as test pontra megy!). A B3-D6 test vezetékek külön kapnak testet ezeket mindenképp le kell ellenőrizni(a motoron levő , 4-re a másik 3-as test pontra megy, rajz szerint! Vezérmű keréknél(?)). -A B3-D1-nél vannak a csatlakozóban duplán a test vezetékek, és gyújtás árnyékolásai vannak rákötve. -A B1-C16 állandó +12V (30) ECU-n belül is összekötve. -A6-D5 a HALL tápfeszültsége a kapcsolt +12V-ról (15) ECU-n belül 100Ω keresztül kapja meg. -Az A11-D2 -ről ECU csatlakozójánál csak egy -egy vezeték jön le , szóval csak lenni kell valahol elágazásoknak, hogy mind a négy szenzor megkapja testet. Ő csak villogtatni tudja a csekk lámpát szerintem , mert ha azon kommunikálna villogna a lámpa. Inkább a "G" kivezetésen mer oda ECU "G"-je is be van kötve. Nem?
  11. nyemi

    Általános műszaki problémák

    A kopogás érzékelő egy piezó kristályos mikrofon ami relatíve "nagy" és meredek feszültséggel dolgozik . Ő maga nem hiszem hogy beázott de a csatlakozását mindenképp nézd meg (fújd ki levegővel). Még az EGR szelepben (Y18) is van helyzetérzékelő potenciométer, ami nem hiszem, hogy beázott de csatlakozóját azért néz meg. Több tippem nincs.
  12. nyemi

    Általános műszaki problémák

    X16XEL-ről beszélünk ugye? Mert akkor van még levegő hőmérséklet szenzorod is. Sőt még kopogás érzékelőd is.
  13. nyemi

    Általános műszaki problémák

    Én nem szedtem még szét a kábelköteget, de a kapcsolási rajz alapján , igen lennie kell kötéseknek benne . A test vezetéken és a képen látható szenzorokhoz menő vezetékekben. Ha már látszik az imo X13 csatlakozón keresztül kommunikál az ecu-val a kapcsolási rajz alapján.
  14. nyemi

    Általános műszaki problémák

    Az ilyen random előforduló hibáknál, elsősorban vezeték szakadásra vagy érintkezési hibára gondolnák. A test vezetékek rendben vannak a vezérmű kerék mellet? Meg kéne rángatni őket nehogy a szigetelés alatt el legyen valamelyik szakadva. Az imóba a kapcsolási rajz alapján, kilométeróra jeladó jele is átmegy és úgy megy az ecu-ba. Ebből kisebb gondok lehetnek.
  15. nyemi

    Általános műszaki problémák

    A MAP szenzor is be tud ázni főleg ha nagynyomású vizet kapott felülről. Mert a tetején légző furatok vannak. Nem is tudom mit lehetne vele kezdeni . Esetleg kirázni vizet belőle, aztán felrakni a radiátora száradni, csatlakozóval felfele. A csekk lámpa nem jelez hiba kódot?
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.