Jump to content
OPEL FÓRUM

nyemi

Forummember
  • Content Count

    243
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

nyemi last won the day on June 17

nyemi had the most liked content!

Community Reputation

20 Segítőkész

About nyemi

  • Rank
    Fórumlakó

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    opel astra
  • City
    Csabacsűd

Recent Profile Visitors

631 profile views
  1. nyemi

    Motor

    Szia. Azt nem tudom, hogy technikailag miért kéne ez a csavar az olajszivattyú gyártásakor. De az biztos a olajrendszert nézve , hogy az olajszűrő, és a szivattyú teljes mértékben feltölthető olajjal az első indítás előtt, ezen a csavaron keresztül. A olajminőség ügyileg meg inkább az 5W40-est ajánlom egy technikai részlet miatt.: Ez egy 2mm fúvóka amin az egész hengerfej a kenését kapja. Ezért hígabbak az eredeti Opel olajok még 10W40-es verziónál is.
  2. nyemi

    Motor

    Képek és Videó az olajnyomás problémára komment nélkül. A kérdés a 12-es csavarral lezárt nyílás mire való! Íme a videó: Igaz hogy nem opel de GM és a csavar funkcióját tekintve ugyan az. UÍ. Kicsit érdemes átgondolni az Olajcsere menetét, kiknek olajszivattyúja rendelkezik evvel a csavarral! Köszönöm a figyelmet.
  3. Hát igen, a benzin energia tartalma meggyőződésem szerint folyamatosan csökken a 2000 évektől (az E10-sítés is ráadott egy lapáttal) . A mi öreg Multec központi injektoros járműveink hideg motor üzemanyag-levegő keveréke folyamatosan szegényedik, az ECU memóriában elmentett nyílt hurkú fix injektor befecskendezés idők miatt. Ezért én is tapasztalom hogy főleg télen nagyon sok időnek kell eltelni míg bemelegszik a motor és gyorsításkor nem rángat, ez persze többlet fogyasztást is okoz jócskán . Autó típus társaimmal beszélgetve szinte mindenki szenved ettől. Ezek kiküszöbölésére több lehetőség kínálkozik , amelyek megoldják a problémát.
  4. Szia . Benzin nyomást kellene mérni, vagy ha rég volt cserélve az üzemanyag szűrő azt első körben megejteni .
  5. nyemi

    Egyéb csevegés

    Szívesen. Annyit hozzáfűznék, hogy ugye nekem is ez a fajta van fen (központi injektoroshoz 3302.3855 -es típus) és teljes mértékbe megvagyok vele elégedve . Szóval csak ajánlani tudom mindenkinek.
  6. nyemi

    Egyéb csevegés

    Nem, mert ugye ha nem csatlakozik a szívó torokba a tank szellőztető cső akkor nem is szól bele a motor alapjárati működésébe. Akkor inkább tényleg a fojtószelep poti vagy ugye nálad van levegő hőmérséklet érzékelő is, én azt vizsgálnám meg.
  7. Igen akkor biztos hogy az enyém is szürke nem piszkos fehér :). Az autodoc ezeket hozza 310mm hosszúságban.
  8. Szia A régin milyen színjelzés van (festék paca a rugón ) ? Mert az enyémen piszkos fehér a hátsó meg AW467-es , 97-es X14NZ Ferde hátú. Kiderített cikk száma a fehérnek:90421780
  9. nyemi

    Egyéb csevegés

    Szia . Igen a közösségi oldalon van egy bolt én is onnan rendeltem. Ami neked C16SE motorhoz kelleni fog az ez a fajta: Бесконтактный ДПДЗ 3102.3855 Ez a "CTS 06595" a kiváltó típusa. Érdekes hogy nincs UFO szeleped.Mert akkor mi szabályozza a tank szellőztetésedet? Mert nálunk a központi injektorosoknál a tank felől jövő szellőztető cső , lásd képen 3-as megy a B-re. (1-es Betöltő cső , 2- es a tankolási levegőztető cső) Ez a Gravitációs szelep aminél az A-ról 4-es csőre ami aztán megy az aktív szenes szűrő benzingőz tárolóra. Onnan meg becsatlakozik az "UFO" szelepen keresztül fojtószelephez a torokba (ported vákuumra az ufót meg Manifold vezérli, ahogy előbb írtam ). Gravitációs szelep a betöltő csövön , nincs kapcsolatban vele csak a tervezők itt találtak neki helyet (helyzete fontos , a kocsi 24° nagyobb dőlésekor lezár). És szétszedve . Láthatók a labirintus rekeszek amiknek az esetleg mégis kijövő benzin megfogása a célja. Na azért hoztam ezt fel mert ha neked közvetlenül van bekötve a tankszellőztetés akkor ez a gravitációs szelep hibája- részleges dugulása vagy a csövek tömítetlensége is okozhat alapjárati hibát , gondolom.
  10. nyemi

    Motor

    A 5W40-es típust nem írtál, ezért nehéz dönteni hogy az lehetett e az oka a lámpa villogásnak. A alapjárat ingadozásnál meg első sorban néz meg a vákuum csöveket hogy a helyükön vannak és nincs e sérülés valahol. Aztán fojt köv
  11. nyemi

    Sebességváltó

    Melyik fajta volt pontosan és GL4 (+) pluszos fajta volt?
  12. nyemi

    Sebességváltó

    Köszönöm a választ zotya975. Szóval ez "19 40 182" cikkszámú olajat mondod. Jó-Jó de olvasataim szerint van jobb is hozzá. Mert tudjuk hogy ezek a F13-F17 váltók eléggé érzékenyek az olaj minőségére és mennyiségére(1,8Liter kell bele !). Amúgy ez a gyárinak mondott piros a Castrol BOT402-es és ebből kiindulva az AUTODOC ajánlását figyelembe véve Castrol syntrans transaxle 75w-90 vagy syntrans multivehicle 75w-90 gondoltam . Nem tudom, de ezeket próbálta e már valaki?
  13. nyemi

    Sebességváltó

    Sziasztok. Olajat szeretnék cserélni a F13 5/1 sebesség váltóban . Kinek mi vált be vagy mit ajánlotok?
  14. nyemi

    Egyéb csevegés

    Szia . Alapjáratban nem kéne hogy beleszóljon (fojtószelep alap állásától függ mert ufó szelep alapjáraton teljesen nyitva van) , de gyorsításkor plusz levegő miatt el fog szegényedni a keverék. Link: Mert a ported vákuum furatánál nagy szívás van gyorsításnál. Én is már rendbe raktam a rendszert:) Íme a vákuumok alakulása fojtószelep nyitásának megfelelően. C14NZ-X14NZ központi injektoros motornál a három fajta vákuumhoz csatlakozások és rendeltetésük: Venturi: Ide csatlakozik a szelepfedél vastag kartergáz csöve és itt található a meleg levegő vezérlő bimetálos termosztátja (a injektor házfedélben). Még a beépített benzin nyomás szabályzó szelep rugós oldala is ide csatlakozik (vákuum benzin nyomás korrekció) ezért a furat tisztaságára ügyelni kell. Ported: Ide csak a csatlakozik a benzingőz beeresztés 1,6mm furaton keresztül. Az aktívszenes szűrő avagy benzingőz tároló! és az vezérelt ufó szelepen át. (lásd linkelt hozzászólást). Manifold:Ide csatlakozik a legtöbb minden és itt szívhat fals levegőt a rendszer ha valami rossz. Fékrásegítő a visszacsapó szelepen keresztül . Az ufó szelep vezérlése, hogy csak alapjáraton (a túlnyomást) és gyorsításkor (ilyenkor szívja) engedje be a benzingőzt a Ported vákuumnál. A belső-külső fűtés levegő vezérlő. A bimetálos termosztát vezérlése és a munka szelepének működése. A szelepfedél karter gáz cső (a vékony) egy 1,7mm furaton keresztül. És végül a MAP szenzor is ide csatlakozik.
  15. nyemi

    Motor

    Én 6mm² Barna kábelt termeltem ki egy 1méteres MTK-ból, az kapott két 8-as sarút leforrasztva , és ennyi. A 10mm² már soknak tartottam ezen a kis távolságon.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.