Jump to content
OPEL MAGAZIN és FÓRUM

nyemi

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    282
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    4

nyemi last won the day on Június 17 2020

nyemi had the most liked content!

Hírnév

25 Segítőkész

nyemi névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    opel astra
  • Város
    Csabacsűd

Legutóbbi látogatók

963 profile views
  1. Gratula Hát igen felejt , de a SE-ECU-k nagyon jók és átgondolt vezérlők. Azt hogy minden gyújtás kikapcsolásakor csinál egy alapjárati motor alapbeállítást, evvel kiküszöbölve a nehéz meleg vagy hideg indítási problémákat , alapjárati anomáliákról már nem is beszélve . A videóban is látható az oszcilloszkópon, hogy a gyújtás kikapcsolása után az alapjárati motor kitolásával majd vissza húzásával alaphelyzetbe állítja az ecu. Sajnos ez a C14NZ-X14NZ-C16NZ motorvezérlőkről nem mondható el, meg is van az eredménye. Nem titkolom, de irigyellek Vigyáz rá
  2. nyemi

    Motor

    Szia . Alapjárati motor kéne megnézni nem e koszos. Mert az alap helyzetéből (100 lépés kifele , a teljes lezárástól) a motor hőfokának megfelelően gyújtás ráadásakor indítási segítséget hajt végre. 10°C-nál marad alaphelyzetbe, felette zárja-alatta nyitja a fojtószelep megkerülő csatornát.
  3. nyemi

    Motor

    Ha kicsit értesz az elektronikához akkor van megoldás . Winaldl+ USB-Soros átalakító+egy tranzisztoros áramkör. Úgy-nézem ez működik, 1227808-as beállított motor kóddal.
  4. nyemi

    Motor

    Gyertyák avagy a gyújtás ,levegő szűrő, gyári hűtő takaró? Meg illik ilyen hidegben belső keringtetésre kapcsolni a fűtést (ha a pára már lefújva az ablakról), mert még 15Km is kevés jó termosztáttal is a 90°C eléréséhez.
  5. Köszönöm a bizalmat . A Hall jeladó (szenzor) egy elég komplex alkatrész, mágneses érzékelő Wheatstone híddal, egy komparátor fokozattal , meg egy tranzisztoros nyitott kollektoros kimenetel, plusz egy belső referencia feszültséget előállító tápegységgel. Ez egy elég mostoha körülmények között üzemel az elosztó belsejében , ahol folyamatos hő és EMI-nek( Electromagnetic interference) van kitéve. Nálad is az történhetett hogy a rotor szétégése következtében a szikra út megnőtt az elosztóban ami olyan zavart generál, amit már a szenzor áramkörei nem viseltek el . Ez köszönhető a szenzor ve
  6. Távol álljon tőlem . De egy kis csavarozással forrasztással megúsztad volna a dolgot:http://www.baro-ker.hu/index.php?cPath=40 Itt mind a négy fajta kapható és szerintem elfogatható áron.
  7. nyemi

    Motor

    Én még annyit szeretnék hozzá fűzni: általánosságban elmondható (gyakorlati tapasztalat), hogy a lemezből préselt dekni-hez először mindenképp hozzá kell ragasztani tömítő anyaggal a tömítés. Majd ezt lefordítva egy kartonlapra megvárni míg részben meg köt (az ívnél egy befaragott hungarocell darabot nyomtam alá hogy odanyomja) ezután a belülre kifolyó részeket el is lehet tüntetni. Utána megkenni újra a tömítést de már felülről , ép csak egy vékony kukaccal , mert a blokk és a tömítés közé már sokkal kevesebb tömítő anyag is elég. Jól felrakni ezt a tömítést, sajnos idő igényes felad
  8. Ezt kellett volna csak beütni a keresődbe: 'HME-2000-1" és max 3500-ból megúsztad volna a dolgot.
  9. nyemi

    Elektromos

    Sziasztok. Ezúton szeretnék Boldog karácsonyi Ünnepeket Kívánni mindenkinek . A témára rátérve:A gyújtás modul lábainak összemérését belső kapcsolásának paraméterei határozzák meg. Csak egyforma típusú és évjáratú elektronikáknál van értelme az összehasonlítós mérésnek. A gyertya és a rámenő primer hálózat teljes alkatrész készlete soros ellenállás értékekkel terhelt, az íváram megfelelő szinten tartásához, avagy a zavarszűrés szempontjából. Ezek értékei: Eredeti GM RC10DMC4 Gyertya soros ellenállása:~ 4-5kΩ. Rotor ellenállása (BOSCH):~1kΩ. Elosztó fedél belső é
  10. nyemi

    Motor

    A bemelegedés utáni hibák a legrosszabbak mert egy döglődő alkatrész jeleznek. Két dologra gondolok a gyújtás alkatrészek valamelyikére ( gyújtásmodul, impulzus tekercs, gyújtó trafó) és természetesen a hőfok gombára (BOSCH: 0280130107). Mint előző hozzászólásaidat olvasva ezt még nem cserélted, de ez el tud úgy romlani hogy bemelegedve kontakt hibássá válik( az azonnali újra indulás is ezt valószínűsíti, ) . Mint hogy ez a legolcsóbb alkatrész a "gondoltak közül" ennek cseréjét ejtsd még meg. Uí. A hőfok szenzor működése és kétfajta ellenállás kiosztása. Mi
  11. nyemi

    Motor

    Szia . Hát most már csak találgatni tudok. Ugye ez a fránya spontán leállás a hibád vagy rángatózik csak? Rögtön indul-e utána (ha leállna)? Hidegen nem , csak melegen csinálja?
  12. Test kábel vagy valamelyik csatlakozó aksisaru vagy test sarú. Tapogasd ö-ket végig , indítózás után ha melegszik valahol az a hunyó :).
  13. nyemi

    Motor

    Szívesen máskor is. Azért írtam hogy " kalibrálása biztosan megtörténik" mert megfigyelésem alapján a gyújtás levétel után még vagy 3mp-ig él az ECU. Ami idő alatt megtörténik az alapjárati motor 100 lépésre való alaphelyzetbe állítása és a fojtószelep kalibrálása is (ez mindenkor) . Amire vigyázni kell még , hogy gázbovden holtjátéka meg legyen mindenképp , és a pedál lenyomásával is elérd a teljes nyitási értéket. Szerintem más buktatója a cserének nincs de ha valami el akadsz írj nyugodtan. Szia.
  14. nyemi

    Motor

    Igen sőt úgy jársz a legjobban ha szerelés előtt már leveszed, kikapcsolt gyújtásnál! A visszarakás után meg 10 másodperces időközönként 3-szor csak ráadod a gyújtást majd leveszed , de nem indítasz rá csak a harmadik 10 másodperces pihenő után. Evvel a kalibrálása biztosan megtörténik.
  15. nyemi

    Motor

    Igen nem sok az állítási lehetőség az alap furatokkal. De nem is lényeges, mert egy jó minőségű új TPS szenzor hozza ezeket az értékeket kalibrálás nélkül is, és feszültség átfogásától függetlenül. Nekem például a gyárilag berakott 3,7V-os volt ami most benne van meg 3,9V-os. Így ugye az alapjárati beállításom 0,65V-ról 0,55V -ra változott , ami így jó Amit persze egy pár perces akkumulátor saru levétellel meg kell erősíteni az ECU felé, hogy újra kalibrálja magát.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.