Jump to content

nyemi

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    74
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    2

nyemi last won the day on Szeptember 3

nyemi had the most liked content!

Hírnév

6 Semleges

nyemi névjegye

  • Felhasználói rang
    Érdeklődő

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    opel astra
  • Város
    Csabacsűd

Legutóbbi látogatók

114 profile views
  1. nyemi

    Motor

    Ami az ECU-ba bemeneti jelként fogad, és ami kijön az mindenek köze van egymáshoz. Apropó, fűtött a λ szonda (?) ... Ja nem, akkor honnan is tudjuk, hogy mikor vehetjük szabályzásra alkalmasnak keverékképzéshez? Amúgy meg nem kerülöm mert a ti pénzetek. De biztos vagy abban, hogy egy tanulási eljárás nem e kell lefuttatni, egy új hőmérséklet szenzor beszerelésénél? Engem foglalkoztatnak ezek a kérdések . De ha téged nem . Nem muszáj elolvasni amit írok. Köszönöm.
  2. nyemi

    Motor

    Amit kiderítettem : Az hogy az ECU két méréstartományt alakít ki hogy átfogja teljes motor hőfok értékeket, egy érzékelővel. Ezt azért csinálja hogy pontosabb értékeket kapjon. Az egyik tartomány : -20°-tól +50°-ig (4V-ról_1V-ig feszültség tartományig) a másik meg +50°-től +100°-ig (3,7V-ról_1,7V-ig feszültség tartományig). Mint látható a két hőfoktartományon belül vannak egy forma feszültség értékek. Például amikor az érzékelőn 2,5Volt mérhető ez jelenthet +10-15C° vagy +70-75C° is , persze az Ecu-nak tudni kéne melyik táblázatból dolgozik és OP-com-al nézve ezt ki is kéne jelezni . De te nálad nem történik meg a váltás, valami oknál fogva, lehet persze ECU szoftveres vagy hardveres hibája , de én feltételezem hogy ezt is tanulnia kell az ECU.nak vagy netán valamelyik másik érzékelőnek működése kell hogy aktiválja(λ szonda?). Még keresem megoldást , hátha ECU csere nélkül is megoldható a dolog .
  3. nyemi

    Motor

    C14NZ-és Ecu, , X16XEL-be volt berakva ? Az hogy működöt? Attól hogy hogy újra lett csiszolva a sarú , tövében még eltörhetett a vezeték a zsugór cső meg egybetartja. De ha Ecu-ra gyanakszol tényleg csak egy próba darab lesz a megoldás. Kíváncsian várom.
  4. nyemi

    Motor

    Először is nézd meg a testteléseket közvetlenül a vezérmű kerék mellet (2 sarú 4 vezeték) nem e szakadtak- e . Sőt a hőszenzor csatlakozójában levőt is sípoltasd össze a aksi negatívjával (vagy a motor blokkal). Mert a hő szenzor és a vákuum szenzor egy testtelésen van az A11- kimeneten, ami az ECU-ban össze van kötve az A12-sel, ami odamegy a vezérmű kerék mellé. Esetleg még Ilyen hibajelenséget lebegő test pont is kitud alakítani. Ez akkor tud létrejönni ha szakadt a A11 menő vezeték de hő szenzor és a vákuum szenzor még kapcsolatban van egymással a testtelésükön keresztül . Amúgy a vákuum szenzor értékei, jók kiolvasva? Már csak ezekre tudok gondolni. Mert nem hinném, hogy az ECU hibásodott meg , meg ugye írtad is, hogy egy másik autóba tökéletes volt.
  5. nyemi

    Motor

    Ha egy 10MΩ belső ellenállású Multiméterrel mértél az ecu-tól jövő hőszenzor csatlakozóra az nagyon meg tud vezetni . Bőven tudsz mérni egy szakadt vezetéken is 5V-ot. Csatlakozóra köss egy 1-1,5kΩ ellenállást és azon mérj feszültséget, hogy be legyen terhelve a kijövő 5Volt. Akkor a bekötött ellenálláson 2-2,5Voltot kell mérned(2-1,6mA terheled kijövő 5V). Ha nem e körüli értékeket mérsz , hanem csak netán pár tized voltot akkor csak vezeték szakadás lesz vagy az ecu-nál rossz kontakt.
  6. nyemi

    Motor

    Szia . Véleményem szerint három hiba fordulhat elő a hőmérséklet szenzorral . Első : nem jó mér . Íme a táblázat : Ez szerencsére kimérhető. Most tettem meg az enyémmel egy 20Km utat (~94C°)220Ω mértem rajta. Második : Időszakos vagy állandóan fen álló test zárlat (beázás?) nálam mindkét ágon test fele 40MΩ-ot mértem (az jó szerintem). Harmadik: ami nálad is probléma lehet, Időszakos szakadás a vezetékben vagy a szenzoron belül. Mert szerintem ha egy pillanatra megszakad szenzor áramköre (vagy irreális nagy értéket észlel), az Ecu lekapcsolja a figyelését . Majd újra indításkor (nagy reset) ha megint látja akkor figyelembe veszi megint az első értelmezhetetlen értékig (jártam már így, igaz nem opel volt). Ezért szerintem ha méred a szenzort : csak melegen mérd és nyugodtan ütögesd meg egy kicsit csavarhúzóval, hogy ha van belső kontakt hiba az kijöjjön. Aztán lehet a csatlakozónál a vezeték van tőbe megtörve . Még az is elképzelhető. Sok sikert kívánok, mert ez a hibák legrosszabbja.
  7. nyemi

    Elektromos

    De ugye alapjáraton kívül , van még motorfék , lassú és hirtelen gyorsítás, hideg- meleg indítás , és ezekhez mindegyikhez tartozik egy alapjárati motor helyzet ami egy számmal jellemezhető. E úgynevezett lépés szám ( ami nálunk 8,5mm távolságra 204 lépés avagy 1 lépés 0,04167mm-ter !!) ami aztán egy regiszterbe az epromba el lehet menteni és aztán elővenni ha kell. Sőt meg merem kockáztatni hogy van olyan érték ami nem is tanult hanem tervező által meghatározott fix érték. Például egy hirtelen gázadáskor biztosra veszem hogy alapjárati motor is kinyit teljesen mert az után szokott jelentkezni hogy nem találja az alapjáratot , legalábbis nálam , úgy figyeltem . Amúgy enyém azóta hogy beállítottam jó nincs vele bajom csak a miértjére vagyok kíváncsi. Tényleg egyszer mesélted, hogy sikerült kiugrasztani az alapjárati motorból a szabályzó kúpot, hogy sikerül neked az? Mert avval lehet meglehetne csinálni a kalibrálást , ha utána eszközölünk egy akkumulátor sarú levételt (ECU reset) és akkor az előbb linkelt kütyüt nélkül is megoltható lenne dolog.
  8. nyemi

    Motor

    Szívesen máskor is. Szuperül működik . Látom a fiúk nem bírtak lebeszélni róla , de nem is baj hisz télen jó fog jönni majd az a kis meleg levegő. Én is beruháztam egy has pajzsra meg még a gyári hűtőtakaró műanyagot is megkapja, nehogy fázzon a kicsikém.
  9. nyemi

    Elektromos

    Hát ezt amit nem szabad, mert kitöröd a kúp tengelyén levő hornyok stabilizálására szolgáló műanyag pöcköket : Onnantól a alapjárati motor használhatatlan lesz (ki lehet dobni). Elektronikusan kell megmozgatni , adok is egy kapcsolást : Ezt meg kell építeni , a Bk1-Bk2 nyomógombokkal lehet ki-be mozgatni. Én megépítettem, tökéletes (azért merem ajánlani). Van még egy elemes és csak kapcsolókból álló kapcsolás is mindjárt meg keresem azt is (mondjuk elég speciálisak a kapcsolók).
  10. nyemi

    Elektromos

    Először egy kép a beállításnál hogy kell mérni a 28mm-tert. A közvetlen link:https://workshop-manuals.com/vauxhall/ @zotya975 írta: Az igaz de az eeprom-ba lépés számértékként van el mentve az alapjárati érték és ha "0" alap eltolódik az onnantól már az nem jó. Az új beállt érték meg ha túl nagy, valószínűsíti a "0" alap érték valahol a szabályzási tartományban helyezkedik el. Mesélte a haver , hogy volt baj az alapjárattal annak idején is , műszerezettség hiányában. Alkalmaztak olyan "barkács megoldás" hogy bekapcsolt gyújtáson érintgették az aksihoz a sarut hogy vissza pofozzák alap értékre az alapjárati motort (ezt nem akartam nagyon elmesélni mert tönkre tehető vele az ECU!!) Szóval nem volt az élet akkor se egyszerű
  11. nyemi

    Elektromos

    Hát nem tudom. Mert találkoztam egy régi autó szerelő technikus haverommal és ő elmagyarázta hogy is van ez . A lényeg hogy az Opel Astra-nál csak 204 lépést mozog a motor teljes bezárástól(0)----nyitásig (204)ezt rendes működés közben tudja ezért nem is ad több impulzust a alapjárati motornak akkor se ha teljesen kinyitja. De amikor a "balga" felhasználó csekk lámpa villogtatásra adja fejét és bekapcsolja evvel az alapjárati motor teszt üzemét is , amiben már 0 tól-255 ig impulzusokat ad az ECU az alapjárati motornak (ezt szoftver hiba tán(?)). Evvel aztán eltapsoljuk a "0" a teljes lezárástól , akkor kialakulhat olyan, hogy : 50 teljes lezárás............0...................154 teljes kinyitás és akkor ha a betanult érték mondjuk 37 az akkor két helyen található meg a teljes szabályzási ciklusban , egyszer a nulla előtt és után is. Ez úgy megzavarja ECU-t , ha alapjáratra kell állni akkor nem a jó 37-re ugrik(0 előttire) hanem a rossz 37-re (0 utánira ), és ekkor énekel a magas fordulaton az alapjárat. Azt mondta:"-Úgy kell beállítani ahogy a szemvíz könyvbe le van írva. Aksisaru le---alapjárati motor ki--28milire beállítani- alapjárati motor be---Aksisaru vissza --- majd indítani és fényszóróval fűtő ventilátorral beterhelni a járó motort, hogy ezt az értéket tanulja meg. Annak alapjáratnak jónak kell lenni ha mással nincs baj" Mit szóltok hozzá ennyi lenne csak tényleg a baj , valaki próbálta már ez beállítási módot?
  12. nyemi

    Motor

    Szabályoz, mert nekem ahogy melegszik alapjáraton a motor lassan zárja a meleg levegőt, de ha odanyomom neki akkor teljesen lezárja. Múltkor mondom veszek újonnan (legyen tarcsiba) , kis valami nem lehet drága : aha 19 ezer , na jó nincs tartalék Azért írtam a többi cikk számot is hátha valamelyiket olcsóbban meg lehet szerezni.
  13. nyemi

    Motor

    Szia . Mint írtam két rendszer van . Van még egy bimetallos vákuum kapcsoló az injektor fedélben ami a fedélben levő hőmérséklet függvényében kapcsolja a vákuumot a membránra( lásd kép 11 számú alkatrészt. Cikk számok :90108631, 035129630b, 049129630a, 113129828a , utolsó három Volkswagen de az is jó)
  14. nyemi

    Elektromos

    Elméletileg igen, de elé van bekötve még a kartergáz , tankszellőztetés, EGR szelep is (bár nekem nincs) és ezek is adnak járulékos levegőt . Azt meg, hogy 100km/ó folyamatos menet közben, hogy milyen állapotban van nem tudom, de szerintem akkor teljesen le kéne zárnia. Amúgy megtudtam még pár fontos dolgot még az alapjárati motorról. Tápfeszültsége: 7,5Volt- tól 12Volt-ig. így az áram intervallum amin még működik egy 50Ω tekercselés ellenállásnál (legrosszabb eset) 150mA-tól 240mA-ig ! Használható ellenállás érték: 50Ω-tól 65Ω-ig! 50Ω alatt hibás a motor akkor is ha új!!! (12Volt/65Ω =185mA 12V*0,18A=2,2Watt___12Volt/50Ω =240mA 12V*0,24A=2,88Watt ebből látni hogy a 34993-as dríver integrált áramkör komoly teljesítményt kezel , és csak kis hűtőborda van rajta lehet ez a baj). Mozgató erő: 8Nevton 80dkg meg kel hogy emeljen!(gyorsaság miatt fontos ez) Korosabb motornál ha forgó rész mágnese gyengül , rossz minőségű újnál meg eleve gyenge ez is probléma lehet. Teljes mozgási intervallum :10,4mm-ter 256 lépés , a felfekvő felület -kúp vége közötti méret: Teljesen behúzva:22mm Maximális nyitás így :32,4mm-ter . Egy Ecu reset után ha 0- vagy 256 indul rendszer mindenképp valamelyik véghelyzetből kell indítani az alapjárati motort mert az ECU mindent elfelejt. Ez a érték elgondolkoztatott, hogy lehet nem is lezárással kell alaphelyzetbe állítani alapjárati motort hanem teljes nyitással. Holnap kipróbálom.
  15. nyemi

    Motor

    Szia. Igen igen jól gondolod . Hát én úgy tudom , hogy akkor rövidül meg egy termosztát ha belső tömítettsége megszűnik. Mert minden mechanikus termosztát , gáz vagy folyadék hőmérséklet növekedés folyamán kialakuló tágulásán alapul. Na márt most a a benne levő anyagból elszökik egy kicsi is , akkor vagy megváltozik a nyitási karakterisztikája , vagy megszűnik végleg működni. Múltkor víz termosztátot cseréltem és az amit cseréltem és az újat is kipróbáltam forrásban levő vízben. Működött mind a kettő , de a régi fele annyira se nyitott ki mint az új. Tanulság:szerintem, idővel azt is cserélni kell, hogy ne érje meglepetés az embert (Pld: vezérmű szíj cserekor) .
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.