Jump to content

nyemi

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    144
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    3

nyemi last won the day on November 1 2018

nyemi had the most liked content!

Hírnév

10 Segítőkész

nyemi névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    opel astra
  • Város
    Csabacsűd

Legutóbbi látogatók

199 profile views
  1. nyemi

    Egyéb csevegés

    Szia zotya975 . Én ilyet vettem mert, ez szilikon kaucsuk ( MVQ ) és jól bírja a hőt.
  2. nyemi

    Motor

    A képet amit beraktál azon még én is látni vélnék feszítésre lehetőséget, ahogy zotya975 is mondja . De a szivattyúval szerkezet méretével nincs gond szerintem. A szíj meg ha több fogszámú az a cserekor úgy is kiderül . Kíváncsian várom, hogy ki volt a hunyó
  3. nyemi

    Motor

    Micsoda, hogy még új korában is játszani kellet , hogy feszes legyen(?). Én amikor a vezérlést cseréltem , úgy állítottam be hogy teljesen megfeszítettem a görgőt , majd átforgatások közepette szépen lazítottam a vízpumpán, és amikor jó lett a csavarokat meghúztam. Ott valami nem kerek. Biztos hogy 111 fogas az a szíj ? Az ne tévesszen meg hogy az van ráírva , mert selejt is van a világon. Amúgy a Gates-nek van szíja 113-114-117x17-es méretben is. A pontos típus a C14NZ-X14NZ-hez Gates Powergrip® timing belt 5310XS 111x17-es, nekem is ilyen van benne.
  4. nyemi

    Motor

    Sziasztok . Így reggel gyors szétszedtem egy feszítőt és arra megállapításra jutottam hogy körbe 2mm anyagvastagság van a csapágy alatt (alumíniumból), és hogy ez felhasadjon tényleg nagyon nagy erőhatásnak kell hogy kialakuljon . Ráadásul teljes megfeszített állapotban, és ha ez be is következne akkor is a rögzítő fül elhajlása valószínűbb. Ezért más nem lévén a rendszerben a szíj nyúlására lehet még gondolni. De ugye egy kérdés vet fel : hogy ennyire megtudna nyúlni egy szíj szakadás nélkül ? Az akkor nagyon "gagyi" kell hogy legyen . Nem?
  5. nyemi

    Motor

    Ha a rögzítő tüskéje a helyén van , csak a görgővel lehet a baj. Valami belül eltört vagy el állítódott. A két képet összevetve csak a nyilak nincsenek egy irányba, más minden jól van (mégis a tiéden így nincs rúgó erő). Ez is ezt valószínűsíti. U.Í.Annyit még hozzátennék , hogy összeszereléskor ha túl lett feszítve és meleg motornál kevés a feszítő görgő rugózó mozgása . Azt elképzelhető hogy valami engedni fog a görgőben és előállhat egy ilyen probléma. Nekem a vízszivattyú egyik 6-os csavarját húzta ki a túlzott megfeszítés , anno.
  6. nyemi

    Motor

    Mert a rögzítő csavar a törést összenyomja , így úgy tűnhet, hogy még egybe van, de már elfordult egymástól. Avagy a feszítő görgőd feszített helyzete, alaphelyzetté "avanzsált". De a nyíl jól mutatja hogy rúgóerő már nincs rajta.
  7. nyemi

    Motor

    Köszönöm a bizalmat. A feszítőben van egy spiáter alkatrész amin van a nyíl, a csapágy, és a rúgó is oda csatlakozik (excenteresen elfordul az acél alaplemez csapján). A rúgó ez az alkatrész és és az acél alaplap között feszít. Neked ez a spiáter alkatrészed eltört a csapágy alatt , ezért a nyíl lement alaphelyzetbe a csapágyad meg feszítés nélkül maradt. Ez itt szerintem a probléma.
  8. nyemi

    Motor

    Sziasztok.Elnézést, hogy közbeszólok, de ilyen nincs ,hogy hosszú a vezérmű szíj, bármilyen hengerfej leszedésnél. C14nz-nél 111fogszámú 17mm széles kell. Ha ez hosszú akkor a vízpumpa nem belevaló. Esetleg ha egy képet felraknál a rendszerről , onnan több kideríthető lenne. Mennyi a vízpumpa fogszáma? Jaj már látom , Bocsánat . Szerintem a feszítő fordult el valahogy az alaplemezén , azt kéne cserélni.
  9. nyemi

    Motor

    Szia. Próbakép meg kéne ezt csinálni : gyújtás ráad, - gázpedál kinyom ütközésig,- majd felenged -végül levenni a gyújtást. Ezt a procedúrát csináld meg vagy háromszor, majd indíts be a motort és indulj is el. Kíváncsian várom mire jutottál. Alaphelyzetbe kell állítani valahogy a fojtószelepet , ez azt a célt szolgálná.
  10. nyemi

    Motor

    Itt van a bajság: Na neked az se jó amit az előbb linkeltem, mert coll méreteid vannak. Kell csináltatnod egy coll 1/8"--M14x1,5 BK-s közcsavart, valami esztergályossal.
  11. nyemi

    Motor

    Milyen nyomásmérő szetted van ? Mert lehet hogy úgy jártál ahogy én , hogy nincs benne M14x1,5--ös csak M14x1,25 menetes csonk. Ezért készítenem kellet egy átalakítót M10x1 anyából és egy Simson 51-es olajleeresztő csavarból. https://i.postimg.cc/MxmFqB6z/olajnyom-s-talak-t.jpg
  12. nyemi

    Motor

    Szia. A szivattyú után van az olajszűrő majd a csapágy rések és a hidrotőkék . A nyomás kapcsoló(mérő) a szűrő és csapágy rések között helyezkedik el minden motornál. Belátható ezáltal mindegy hogy a gyakorlatban hol helyezkedik el , mert úgyis a szivattyú által szállított és a csapágyakon elszökő olaj fogja ott a nyomást beállítani. Ezért jó olajszivattyúnál , tiszta szűrőnél , hideg új olajnál : be kell kapcsolnia a leszabályzó szelepnek (4,5bar), ha minden rendbe van.
  13. nyemi

    Motor

    Szia . Igen hőmérséklet ezáltal viszkozitás függő az olajnyomás . Hidegen maximum 4,5 bar , mert ott leszabályoz a túlnyomás szelep. Ahogy nő a motor hőfoka úgy csökken , de a hűtő ventilátor bekapcsolásakor (105°C-nál) minimum 1,3-1,5bar-nak meg kell lenni-e (szerviz könyv adat). Íme egy videó , igaz hogy ECOTEC de a lényegen nem változtat. A magas hőmérsékletű olajnyomás 5W50 olaj miatt kicsit magasabb (1,6-1,7bar ,ami nem feltétlenül jó).
  14. nyemi

    Egyéb csevegés

    Így mehet Nem ? Opel Astra F szerelési, javítási kézikönyv
  15. nyemi

    Sebességváltó

    Enyém is olyan, bár a laprúgós kuplungoknak van egy olyan sajátossága, hogy a benntartási erő mindig kisebb mint a be nyomási (átpattan negatívba). Lehet azért érzed könnyűnek , de ha nem csúszik , én nem foglalkoznék vele.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.