Jump to content
OPEL FÓRUM

nyemi

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    270
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    4

nyemi last won the day on Június 17

nyemi had the most liked content!

Hírnév

21 Segítőkész

nyemi névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    opel astra
  • Város
    Csabacsűd

Legutóbbi látogatók

782 profile views
  1. nyemi

    Motor

    Szívesen máskor is. Azért írtam hogy " kalibrálása biztosan megtörténik" mert megfigyelésem alapján a gyújtás levétel után még vagy 3mp-ig él az ECU. Ami idő alatt megtörténik az alapjárati motor 100 lépésre való alaphelyzetbe állítása és a fojtószelep kalibrálása is (ez mindenkor) . Amire vigyázni kell még , hogy gázbovden holtjátéka meg legyen mindenképp , és a pedál lenyomásával is elérd a teljes nyitási értéket. Szerintem más buktatója a cserének nincs de ha valami el akadsz írj nyugodtan. Szia.
  2. nyemi

    Motor

    Igen sőt úgy jársz a legjobban ha szerelés előtt már leveszed, kikapcsolt gyújtásnál! A visszarakás után meg 10 másodperces időközönként 3-szor csak ráadod a gyújtást majd leveszed , de nem indítasz rá csak a harmadik 10 másodperces pihenő után. Evvel a kalibrálása biztosan megtörténik.
  3. nyemi

    Motor

    Igen nem sok az állítási lehetőség az alap furatokkal. De nem is lényeges, mert egy jó minőségű új TPS szenzor hozza ezeket az értékeket kalibrálás nélkül is, és feszültség átfogásától függetlenül. Nekem például a gyárilag berakott 3,7V-os volt ami most benne van meg 3,9V-os. Így ugye az alapjárati beállításom 0,65V-ról 0,55V -ra változott , ami így jó Amit persze egy pár perces akkumulátor saru levétellel meg kell erősíteni az ECU felé, hogy újra kalibrálja magát.
  4. nyemi

    Motor

    Még annyit szeretnék a többiek hozzászólásokhoz hozzá fűzni , hogy a mért feszültségek miért fontosak , vagyis mi az elve a fojtószelep helyzetének érzékelésekor, végül is hogy kell beállítani . Vegyük példának zotya 975 által mért értékeket szükségünk lesz mind a két véghelyzet értékeire. A lényeg hogy 50% fojtószelep nyitásnál 2,5Voltot küldjünk az ECU felé. A fojtószelep alap beállítása ilyenkor figyelmen kívül hagyandó(ami a fojtószelep levakolt ütköző csavarral van beállítva gyárilag). Kis számolással kideríthető hogy zotya értékei jók e. Jöjjön egy kis Matematika : 4.4
  5. nyemi

    Motor

    Az EGR meg nézve (?) TPS szenzor hiba esetleg még.
  6. nyemi

    Motor

    Hát igen ami nincs az nem romolhat el, bár van levegő hőmérséklet szenzorod és pár injektorral több de mégis valahogy egy jobban sikerült konstrukció az "SE" az "NZ"-nél. Az biztos
  7. nyemi

    Motor

    Ja nem az , hanem a motor levegő szűrőbe bemenő levegőhöz, ugye egy vákuum szelep keveri a kipufogó csonkokról jövő meleg levegőt, és hogy ez a rendszered működik-e? Amúgy automatán dolgozik ez, amit egy bimetálos vákuum kapcsoló vezérel (35-45°C-ra).
  8. nyemi

    Motor

    Beszívott levegőfűtés működik?
  9. nyemi

    Motor

    Valószínű ilyen 87°C fajta van benne : Szerintem Nyáron jobb ez mint a 92°C-es . Bár nekem is még az van benne , de erre akarnám majd cserélni. Amúgy van gyári téliesítő hűtő takaróm(képen 14-es cikk sz.90452419) is ami ilyenkor már berakok így nincs a fűtéssel gond. így nézz ki hátulról: Előröl, alul két borda marad nyitva.
  10. De jó hogy megkérdezted. Határozottan nem ajánlom ezt az olajadalékot! Tilos beleönteni olyan motorba ahol a hidratőkék még jól működnek mert azokba bejutva kitámasztják a szelepeket. Amúgy az olaj valószínűleg jó ha azt mondják mert én még ezer kilométert se mentem vele mert le kellett cserélnem az adalék miatt. Ez elég drága tanuló pénz volt , szerencsére a motornak nem lett baja a Mol Dynamic Prima 5w-40-es rendbe hozta. Az aktuális Dexos2-es Lista.
  11. nyemi

    Elektromos

    Szia. Igen a 3102.3855 számú kell neked. A generátor mérésénél mindenképp oszcilloszkópot ajánlok mert a Bosch generátorban a Z-teljesítménydiódák (Z-leistungsdiode) működnek , amik szivárgási hibája multiméteres méréssel nem biztos hogy kimutatható.
  12. nyemi

    Elektromos

    Szia,ha jól értem átépítetted SE-re és mégis fen áll az alapjárat ingadozás ? Akkor egy megmaradó külső tényező az ami a problémát okozhatja. Hmmm.... "Generátor " ha az elektromosságnál maradunk.
  13. nyemi

    Motor

    Ha meg venni akarsz gyárit így keresd
  14. nyemi

    Motor

    Jól írja Zoli , sajnos nagyon érzékeny ez a motorvezérlő a használt lambda szonda típusára . A mért érték se igazán jó mert, egy jó diagnosztikát nézve 10mV alá és 900mV fölé is kellene mennie a mért értékeknek. Annyit megtehetsz még ami a videó mutat : Ez egy tisztítás és tesztelés is egyben (figyeld a műszert !).
  15. nyemi

    Motor

    Gondolom 250--900 milli Voltról van szó (csak elírás) ami azt jelenti, hogy működik a lambda szonda. De mégis jelentkezik a 13-as hibakód. Na márt most akkor csak egy tudok gondolni, hogy nem belevaló a szonda . Milyen típusú van benne , és ki gyártó? Mert lehet hogy túl lassú , de azt tényleg csak oszcilloszkóppal lehetne megállapítani.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.