Jump to content

nyemi

Forummember
  • Content Count

    190
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

nyemi last won the day on November 1 2018

nyemi had the most liked content!

Community Reputation

12 Segítőkész

About nyemi

  • Rank
    Fórumlakó

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    opel astra
  • City
    Csabacsűd

Recent Profile Visitors

345 profile views
  1. nyemi

    Motor

    Először még ne cserélj kondikat hanem próbálj meg így kitisztított rendszerrel járni vele hogy megtanulja az ecu az új vákuum és egyéb szenzor értékeket . Lehet helyre áll minden mert az előző hozzászólásomba említett dolgok csak lehetőségek amik okozhatják ezt a alapjárati fordulatszám ingadozós problémát. Ezt azért írom mert Zotya975 olyan lehetőséghez juttatott "Amit ezúton is szeretnék neki meg Köszönni" ami a téma további boncolgatását teszi lehetővé esetleges problémák felderítésében. Folyt.köv.
  2. nyemi

    Motor

    Igen azt a gyújtás okozta. A lényeg, hogy e fordulatszám és nem megfelelő üzemelési problémával, ezek régi MULTEC vezérlő C14NZ-X14NZ-C16NZ motorokkal szerelt gépjárművek mind előbb vagy utóbb találkozni fognak (idő kérdése). Szóval lehet vezérlőt cserélni de csak egy ideig fogja megoldani a gondokat . Mert a túlfeszültség levezetésére az ECU-ban használt Varisztorok és kondenzátorok is öregednek (nő a nyugalmi áramfelvételük és melegednek) , ezért ezek cseréje mindenképp javasolt (szerencsére nincs sok , pár száz forintból megoldható). Az ECU-ban levő 16034992 IC tápegység kapcsolása:
  3. nyemi

    Motor

    Nekem nincs rajta semmi se a trafón se a generátoron. Nem tudom aztán belül esetleg , amúgy ilyen generátor van az autón: Pedig még ha az emlékeim nem csalnak, az ETZ 250 motorkerékpárnál is volt egy 2,2u/50V kondenzátor a 30-as pontra kötve az ülés alatt .
  4. nyemi

    Motor

    Az aktív szenes "szűrő" mint a probléma okozóját esetleg , könnyen ki lehet szűrni. Az alapjárati motor melletti cső csonkról le kell húzni a csövet, a csonkot meg levakítani. De sajnos nem sok reményt fűzök hozzá mert tapasztalatom és olvasatom szerint is, valami elektronikus gabesz állhat a háttérben. Hogy mik is lehetnek ezek, több feltételezés is van. Az első: - Zavarszűrő Kondenzátor(Beru 2,2u-4,7u/110V anti Interference Suppressor Capacitor) kötését javasolják a Generátor (+) kimeneti pólusa és a test közé és a Gyújtó transzformátor Fekete (15-ös pont, kapcsolt - +) vezetéke és a test közé. Link:https://injectorservice.com.ua/alternator.php A második: Az hogy egy relével váltjuk ki a gyújtás kapcsoló által kapcsolt 12Voltot (15pont) Ez korszerű járműveknél általánosan használt eljárás, a gyújtás ráadásakor fellépő tranziensek kiküszöbölésére Link:https://www.drive2.ru/l/3177230/?page=0#comments Ehhez annyit hozzáfűznék, hogy én biztos adnék 2-3 mp késleltetést a relének, hogy mindenképp a zavarok lecsengése után kapjon tápfeszültséget az ECU . Ez azért is fontos mert ekkor méri a tápfeszültség értékét és állítja be a belső erősítést a megfelelő üzemhez. A harmadik:Ez a legbonyolultabb mert Az ECU-ba bele kell nyúlni és alkatrészeket cserélni. A bekarikázott részben található az ECU belső tápegysége aminek felülvizsgálata szükséges. Varisztor , diódák , elektrolit kondenzátorokra gondolok. Annyit itt is hozzá fűznék, hogy mint látható is a bal felső sarokban található két darab SMD kondenzátor (4,7u/10V, 47u/10V) ami feltehetően nem tantál kondenzátorok (nem sárgák:)) azokat mindenképp kicserélném. Mert rengeteg ecu képet nézegettem mostanában a neten és újabb vezérlőkben nem látni már csak sárga Tantál elektrolit kondenzátorokat amik minősége messze jobb a hagyományostól. Ennyit akartam nem mechanikus esetleges hibákról írni , amik a rendszertelen alap járatott és üzemet okozhatják. Ezek az információkat a netről halásztam elő amik igazak vagy nem , "senki se tudja" , de elgondolkoztatóak.
  5. nyemi

    Motor

    Akkor nem hiszem, hogy ott van a probléma vagy legalábbis nem mechanikus. Egy kérdés még mielőtt tovább keresnénk a problémádra a megfoldást: Előfordul e, gépkocsi vezetése közben alacsony sebességnél az ún. úszásos menet ? Ami azt jelenti hogy gáz adás nélkül is megy az autó magától.
  6. nyemi

    Motor

    Nem hiszem hogy ez probléma , hisz nincs hiba kódod meg a λ szabályzásnak ép ez a lényege hogy folyamatosan változik a keverék összetétele. Inkább azt javaslom hogy vedd le az elosztó fedelét és néz meg a forgásiránnyal megegyező és ellentétes , és tengely irányba is a holtjátékokat. Mert ugye egy 5° holtjáték a vezérmű tengely és elosztó közt, 10° jelent a főtengelyen és mintha ezt akarná korrigálni a vezérlőd folyamatosan így rángatva az alapjárati fordulatodat.
  7. nyemi

    Motor

    Igen nem olyan gyors mind szerintem is kéne lennie . De én úgy tudom hogy ilyenkor (motor hőfok alacsony 50°C alatti) még nem szól bele a keverék képzésbe. Én csak az előgyújtás változásra gondolok, ami kihathat jobban a fordulat ingadozásra. Ennek oka aztán lehet:mechanikai vagy elektromos eredetű is. Itt olvashatsz róla .
  8. nyemi

    Motor

    Hú ezt jó benéztem :). Így hogy akkor csak ilyen kicsi időről van szó, egy valami aggaszt hogy az alacsony fordulati előgyújtás nagyon ingadozik.15°-tól egészen 28°-ig Most hogy ez okozat vagy maga az ok azt nem tudom.
  9. nyemi

    Motor

    Szia. Hmm... az első körben álló autónál 1630 másodperc(27 perc!) alatt, amíg járt a motor,42-ről 44°C emelkedett csak a motorhőmérséklet? Keveslem .
  10. nyemi

    Egyéb csevegés

    Szia. Én nem hiszem hogy a motort szét kéne szedni , ha a hengerfejhez lett hozzányúlva. "4 henger milibarra pontosan 15 barra sűrít." Az szerintem nagyon sok , az valószínűleg a hengerbe befolyó olaj miatt. A szívó torokba nem jut be olaj valahonnan (karter gáz cső?). "Hazajöttünk a kék sz4rral (Meriva Z16SE), mondom kicsit tőkehangja van, bedobom a hengerfejet gépműhelybe,kap új kramancokat h.f. tömítéstől felfelé, de tényleg mindent, könyv szerint összerak, olaj be víz be azt kussol. Aha." Szelepszár szimeringek esetleg (nem jó méretű , vagy silány minőségű, például)?
  11. nyemi

    Motor

    Szerintem alapjáraton is van akkora vákuum hogy egy kicsit de nyitva van az ufó szelep. Túlnyomás akkor van a rendszerben ha a tartály meleg és fékezel vagy gyorsítasz , akkor megnő a tartályban a benzin felülete és evvel a kipárolgása is (ez aztán kinyitja az ufó szelepet - próbáld ki fújjál bele és láthatod milyen könnyen átereszt vákuum nélkül is). Azonnal, hisz mint írtam kinyit mer a szelep másik oldalán vákuum tud csak lenni. Én úgy tudom hogy van befecskendezés minden esetben,ép azért mert ez egy egyszerű vezérlés.
  12. nyemi

    Motor

    Az nem jó . inkább valami granulátum kéne , amit akvárium szűrésre használnak, az elég olcsó is :). Link:http://www.akvariumplus.hu/~akvariu1/akvariumplus/felueletaktiv-es-kemiai-szurok/1817-nova-aktiv-szen.html A szivacs megtalálása se lesz egyszerű mert ugye benzin állónak kellene mindenképp lennie .
  13. nyemi

    Motor

    Az SE motorost az én nem tudom, hogy hova csatlakoznak a csövek , nálam az ufó szelepet a fékrásegítőtől jövő cső vezérli . A szenes tartályról hogy tisztában lás készítettem egy rajzot: Mint látható az adszorpciós térbe (zöld) csatlakozik a tartálytól és az ufó szelepre menő is. A kiszellőzés (kék)az aktív szénen keresztül történik . A probléma akkor áll elő ha a légáteresztő szivacsok átszakadnak és eltömítik az ufó szelepre és a szabadba szellőzés csövét is. Ilyenkor megoldás az ufó szelep és a injektor ház kitakarítása és egy benzinszűrő berakása . A szellőzés megoldottá válik de hogy a szabadba menő eldugulva marad a hosszabb utaknál esetleg cuppanhat a tanksapka. A szétszedés nagyon egyszerű:alul a gyári ragasztásnál kőrbe kell vágni egy késsel, majd a szivacsok cseréje után (amiket műanyag keretek tartanak). 100-as csiszoló vászonnal fel érdesítve a vágási felületeket UHU pillanatragasztó géllel az összeragasztás könnyen megoltható.
  14. nyemi

    Motor

    Mind a kettőt dugózd le mert benzinszag lesz az autó körül. Bár hogy már eltüntetted az aktív szenet a rendszerből, erre mindenképp számítanod kell. A szakszerű javítás amúgy a csere vagy a szétszedés és a tönkrement légáteresztő szivacsok cseréje. A szén port kézzel megfogni tilos, mert ezek a kocsik ólmos benzinnel is mentek és mérgezés veszélye áll fen. Az alapjárati motor mellettit dugóz le, amin a gumi cső van.
  15. nyemi

    Motor

    Hát most el lehet képzelni mennyi levegő jut a rendszerbe egy ~100x150mm szénpor rétegen keresztül, ezért is nevezik aktív szenes adszorbernek nem szűrőnek.(A szén réteg csak a kiszellőzés ágba van elhelyezve). Amúgy ez relatíve egy zárt rendszernek tekinthető. Azt is tudni kell hogy a vákuum szelep (ufónak is nevezik) túlnyomás hatására is ki tud nyitni , ezért ha a tartályban nagy nyomás van azt beengedi a torokba. A tartályban ugye vákuum is felléphet amit a folyamatos benzinfogyás idéz elő ezt a gázelvételkor létrejövő vákuum ami a ufószelepet kinyitja kerül a rendszerbe az is torokból . De egy hosszabb útnál (autópálya) tudom csak elképzelni, hogy lép a képbe a szénporon keresztül áramló minimális levegő. Ezért is ez egy szükség megoldás amit utólag mágnes szelep vezérelté alakított a gyártó , lásd későbbi gyártású Astrákat.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.