Jump to content
OPEL FÓRUM

az igazi kilroy

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    63
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Hírnév

4 Semleges

az igazi kilroy névjegye

  • Felhasználói rang
    Érdeklődő

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra F
  • Város
    Pécs

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kedves Nyemi, ha már ilyen szépen beszélgetünk, még egy kérdés. (De természetesen más is válaszolhat.) A kérdésem lényege az, hogy mitől tud, mitől szokott elromlani a hall jeladó? Lehet ezt valamennyire tudni? Ugye, az egy nem mozgó alkatrész (az előtte forgó fémpalást ugyan mozog, de az nem közvetlen része neki, nem az romlik el), nem igazán látható, hogy azon mi lesz rossz. Nálam az volt, hogy menet közbeni motorleállás után, a rotorom vége el volt szenesedve. Utána, már új rotorral sem indult be, vagyis a hall jeladó is valamikor akkor romolhatott el, amikor a rotor. Ugyan azt tu
  2. Jó, oké. A segítőkészséget mindig méltányolom. De nézd... én eléggé "szerelő típusú" ember vagyok, barkácsolgatok ezt azt, nem nagyon ijedek meg az ilyen feladatoktól, sőt inkább szeretem őket magam megoldani. De ha azt látom, hogy egy ilyen szerkezet így néz ki ahogy, és egy ugyanolyan funkciójú szerkezet meg egészen máshogyan, és a másikat csak igen bizonytalan kimenetelű házilagos barkácsolgatással lehetne belerakni, ha egyáltalán ugye... akkor mi van? Ki áll neki ilyesminek, otthon a teakonyhában? Jó, nem a teakonyhában, de akkor is. Megvesz az ember blikkre, látatlanban egy biztosan
  3. Ezzel tulképpen sértegetsz, mert azt feltételezed rólam, hogy miután apró darabokra szedtem az elosztót, olyan hülye vagyok, hogy azután sem tudom, hogy milyen típusú/kinézetű hall jeladó kell bele. Hát az enyémbe nem olyan kellett volna, amilyet te linkeltél ide. Hanem ilyen: https://alkatreszek.hu/8_4702_facet_m
  4. Na, megjavult az autóm (Astra f, C14NZ) Mivel én ebből a fórumból már nagyon sokat tanultam, - nem csak az általam feltett kérdések, és arra adott válaszok révén, hanem keresztbe-kasul átolvastam már jóformán az egész fórumot - ezért úgy illik, hogy viszonozzam, és beszámoljak a történésekről. (Hosszú lesz.) Amely történésekben egyébként nincs nagyobb újdonság (öregapám szavaival: nem egy nagy vaszisztdasz), de utólag mindig nagyon okos az ember -kár, hogy előre meg nem. Az egyik országos főközlekedési úton (szerencsére nem autópályán) egyszer csak sárga műszerfal lámpa, majd az
  5. Az lenne a kérdésem, hogy az Astra f, 1993, 1.4, benzines, ferde hátú, 60 LE, 1389 cm3, c14nz-be beletehető-e ez a (az ilyen) gyújtáselosztó: https://www.autoalkatreszonline24.hu/automega/9012629 Ugyanis gyárilag nem ilyen van benne, hanem egy fekete fedelű. Csak azt éppenséggel már nem nagyon lehet kapni, meg drágább is, mint emez. Azt hiszem, az is különbség köztük, hogy más külsejű hall jeladó van bennük, és persze a fedél, és a rotor is másmilyen, úgyhogy azok nem kompatibilisek egymással - a másikból nem tehetők át. A linkben mutatott elosztó hall jeladója sokkal olcsóbb mint a
  6. Újabb kérdés - de hát azért vagyunk itt, nem? Hogy aki nem tud valamit, megkérdezze, és aki tudja, válaszoljon rá. Szeretném laptopon diagnosztizálni az autót. Most főleg a HALL-jeladó által kiadott jelekre volnék kíváncsi. Ugye, a HALL (ha jó), kiad egy szögletes fűrészfogszerű jelet (grafikusan ábrázolva), ha meg nem jó, az már ebből a jelből meglátszik. A kérdésem az, hogy mi kell ehhez? Laptop van. Milyen program, és milyen csatoló? És esetleg milyen más egyéb?
  7. Először is: nem "jóemberezünk". Ez a megszólítás/elnevezés sértő. Nem hogy leszedtem az elosztófedelet, hanem az egész elosztót leszedtem, benne a hall jeladóval, és másik elosztót tettem fel. Sőt, a régi elosztót (benne hall jeladóval) kiszerelve, rákötve 12 volttal (igen, az áramkörbe ellenállásokat is beiktatva), próbálom mérni, hogy az-e a rossz. Sőt, a vezérlést is megnéztem, hogy megvan-e a szíj, vagy nem ugrott-e át esetleg. Természetesen cseréltem trafót, és gyújtásmodult is. Vezetékeket is néztem, ill. próbáltam méregetni, már amennyire tudom, mi merre, de nem látszik szakadás.
  8. Még volna kérdésem. Nincs szikra, és úgy tűnik benzint sem kap az injektor (központi), de ez utóbbit még jobban ki kell szagolnom, ha nem egyedül leszek, és valaki indítózik. Egyelőre nem nagyon éreztem az injektorban benzinszagot, de nem tudom, hogy mennyire kellene érezni, mennyire feltűnő, ha indítózáskor kapja. Mire utal ez? Ha se benzin, se szikra, akkor - kivéve azt a ritkább esetet, hogy a gyújtás vonalon, és az üzemanyag vonalon egyszerre rossz valami - leginkább a vezérműtengely jeladó rosszaságára, nem? Vagy persze valami érintkezési, kábelhiba. Ha viszont az injektor kap
  9. Igen, csak azt nem értem, hogy ha ugye a gyújtásrendszerben amúgy is van tervezett zavarszűrő ellenállás (pl. a gyújtókábelekben), akkor egyáltalán mire kell a rotor 1-5 Kohmos további zavarszűrő ellenállása? Hiszen az mennyiségben már tényleg nem sokat tesz hozzá. És mi van akkor, ha nincs neki ellenállása (mármint a rotornak)? Akkor az onnan hiányzik vajon? Vagy később problémákat okoz? Tehát külön minden elemnek kell legyen zavarszűrő ellenállása, vagy ha az egyiknek van (és a kábeleknek biztosan van), az már viszi magával az egészet, és nem kell a többi részegységnek, pl. a rotornak?
  10. Bocs Zotya, de ellentmondok. A papírforma szerinti 1-5 Kiloohm (vagyis 1000-5000 ohm), és a most vett új rotor 0,5 ohmos ellenállása közti különbség nem nagyon fér bele a szórásba, hiszen ez min. 2000-szeres különbség, vagyis 3 nagyságrendnyi. Gondolom, általában csak a nagyságrenden belüli különbségek férnek bele a szórásba, de ez így már túl sok. Persze a lényegi kérdés az, hogy lehet, hogy "ez gyárilag ilyen", vagyis szándékosan van ilyen elhanyagolható ellenállása? Nem értem a dolgot, és persze azt sejtem, hogy a boltból elhajtanak azzal, hogy "jól van az úgy". Csak hát akkor miért va
  11. Egy viszonylag sürgős kérdésem lenne: ma vettem egy, az elosztóba való rotort. Úgy tűnik, hogy - erről itt fentebb két napja volt szó - hogy a rotorok zavarszűrő ellenállásának 1 Kohm-5 Kohm-ig kell lennie. De amit én vettem annak gyakorlatilag nincs is ellenállása, 0,5 ohm az egész. Most mi van ilyenkor? Lehetséges, hogy ez így jó, hogy gyártanak zavarszűrés nélküli rotorokat is? Ugyanakkor néztem a neten, és erre a típusra (Lucas-rendszer, JP Group gyártmány) 5 Kohmot ír. Nem akarok hülyét csinálni magamból, hogy visszaviszem a boltba, ott meg kiröhögnek, hogy jól van ez így. De
  12. Köszönöm a vizsgálódást, de kár volt szétszedned, mert az a maga 1,16 Kohm-jával egy jó rotor volt. Ennyit kell tudniuk, 1 Kohm körül. Igaz nem túl drága, kb. egy ezres de mindig jó, ha van tartalék... Arról van tippetek, hogy az enyémet mi a fene égethette szét? Valami túláram persze, de az mitől lehetett? Isten tudja, vagy még ő sem?
  13. Hát azért ne szedd szét, hátha jó még az a régi. Azért plauzibilis az, hogy a két réz bigyó között legyen ellenállás, méghozzá ilyen, viszonylag nagy érték 1 kohm, mert ez valami zavarszűréshez kell állítólag. Ugye, az ember azt hinné talán, hogy a gyújtókábeleknél (is) az a jó, hogyha minél kisebb az ellenállásuk. Aztán a fenéket, azoknak is több kiloohmos ellenállás kell, akkor jók. Mindenesetre, ha a rotornak valami nagyon kicsi ellenállása lenne, akkor attól még gondolom, egy ideig működne (de persze a szerkezetéből adódóan nem is lehetne ilyenje, hiszen ez nem egy, hanem két d
  14. De - ahogy írtam is -, vannak a gyújtásmodulnak ellenállás-értékei. Ezek nyilván jelentenek valamit (nem közömbös a mértékük), csak nem tudom, hogy mekkora érték lenne a jó - tekintve azt is, hogy a két gyújtásmodulom különböző (nagyságrendileg nem, de kb 2x-es) értékeket ad. Igen a rotor... ott viszont biztosan van értelme mérni ellenállást - gondolom. Van erről elképzelésem, csak megerősítést kértem. Tehát, ha a két rézbigyó (a középső, és a szélső) között mondjuk 1 Kiloohm van, az jó, de ha semmi nincs (nem nulla, hanem szakadás), akkor az rossz. Csak mert ez a régebbi rotorom pont ezt
  15. Általában (mindig), amikor egy-egy téma érdekel, előtte hosszasan keresgélek, olvasgatok itt a fórumon (is), hátha már megválaszolták. De erre nem találtam választ. Autó: Astra F, C14NZ motor (benzines). A gyújtásmodulom (az a kis gyufásdoboznyi fekete izé a trafó alatt) kissé gyanús nekem. Nem úgy mint Karinthynál a felesége (aki nyilvánvalóan sok okot adott a gyanakodásra), de kicsit. Tudni szeretném, hogy a 4 db lábán a lábakat rendre összemérve egymással (1-2, 1-3, 1-4, stb.) milyen ellenállás értékeket kellene mérnem egy jó gyújtásmodulnál. (Ill, egyáltalán azt, hogy melyik lába
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.