Jump to content
OPEL FÓRUM

droland

Forummember
  • Content Count

    130
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

droland last won the day on July 14

droland had the most liked content!

Community Reputation

7 Semleges

About droland

  • Rank
    Fórumlakó

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Astra F
  • City
    Kecskemét

Recent Profile Visitors

451 profile views
  1. Monroe SP2870 lett, ami viszonylag olcsó is volt. 68-ról 63cm-re süllyedt a sárvédő magassága.
  2. Hello, köszi az infót. Ez is 97-es ferdehátú x14nz.... Visszahoztam a rugót a szerelőtől, ezeken egy-egy szürke pötty van és ilyet nem láttam a 7zap-on. 310mm-et alig éri el, gondolom a kora miatt kicsit gyengült már. Amiket láttam boltokban, a legrövidebb 314mm volt, valószínűleg az lenne a nyerő. Ez szürke, akkor mi lehet? Lila, zöld fehér jelöléseket láttam csak. Az biztos, hogy eredeti gyári még. .... Na, mégis meg lett. 3 12 037, 90511259 és mint kiderült, ez sportfutóműhöz való, ezért nem jó a hosszabb és/vagy keményebb rugó. 308mm a hossza, 5,75 menet...
  3. Hello, Nem vettem ki, de elég nagy hely van a kerék és a keréjárat között így sikerült lefotózni a számot, bár az egyik oldalon kicsit le volt kopva, a másik oldal meg befelé nézett, ott csőkamerával sikerült lefotózni így a kettőből: Starline PR TH239 2172. Hát autóalkatrész boltban van ilyen az F astrahoz.
  4. Ez most itt patt helyzet, én állítom, hogy nem jó és bizonyítom fényképpel, ők meg azt mondják ez a jó. Egyértelműen látszik, hogy nem ehhez van, lehet hogy légkondishoz való??? Mit lehet ilyenkor csinálni, vegyem ki és rakjam a régi mellé Előbb-utóbb az lesz, ez így nem maradhat, a lengéscsillapító is az egekben.... Majd akkor csinálok egymás mellett képet. Volt már ilyen, hogy nem megfelelő volt az alkatrész, csak ott elismerték. Ezek meg el akarják tusolni (pedig a fényképen is látszik, hogy nem ok).
  5. Semennyire, kötik az ebet a karóhoz: "10 éve ezt küldik az 1.4-es Astrához"...
  6. Annyira nem néztem meg, odaadtam a szerelőnek (ehhez nincs megfelelő szerszámom pl rugó összehúzó...), illetve abban a tudatban voltam, hogy biztos jó, minden azonosító számot elküldtem a rendelésnél. Lehet van rajta valami szám, de most így beépítve vagy látszik vagy nem. Viszont azt mondták, hogy nincs alternatíva, mindenki ezt viszi ez az egyfajta van. Nézegettem autósboltokat, létezik 314, 316, 340, 341cm hosszú rugó az anyag vastagság pedig 11.7, 11.75, 12mm. Szerelő mondta, hogy hosszabb volt, de nem aggódott, mert ha puhább akkor is jó lehet... Nem lett jó.... Mondjuk ha szól időb
  7. Igen, erre gondoltam, rá is kérdeztem, állítólag az 1.4 és 1.6-ba azonos rugó kell és hetente viszik ezeket, eddig nem volt panasz. Benéztem egy másik Astra alá, ott is majdnem vízszintes a lengőkar...., nálam nem. Hát max a régit visszarakjuk.... ezt meg bukom :(.
  8. Legegyszerűbb, semmi extra, x14nz, idős házaspáré volt, ők biztos nem tuningolták a rugókat ;) Szóval biztosan gyári. Nálam most 68 cm a sárvédő íve, bár egy kicsit lejtőn áll, másik oldal lehet picit több. Azért lett a komplett lengőkar cserélve, mert, szilenteket is kellett volna és a gömbfejeket, ha még lefúrkálni is kell, akkor már árban ugyanott lett volna munkadijjal, mint így csak a csere a komplett karral és ez így nincs "barkácsolva" sem. Egyébként meg jól rugózik, nem lett túl kemény sem, csak épp nagyon kiemeli...
  9. Hello, 5 ajtós Astrán, toronyszilentet kellett cserélni, illetve lengőkart is kapott újat a szegecselt gömbfej miatt és egyúttal akkor már toronycsapágy és spirál rugó is ki lett cserélve. A probléma, hogy az új rugó miatt nagyon megemelkedett az eleje, nem mértem, de 6-8cm-t biztos, a sárvédő és kerék között baromi nagy lett a távolság. Menet tulajdonsága nem változott, csak a visszapillantó tükörbe "belelóg" a csomagtér ajtó teteje, annyira megemelkedett az eleje (lámpákról nem beszélve, azt is után kellene állítani). Valószínűleg a kerék is kopni fog, mert a lengőkarok is elég mer
  10. droland

    Motor

    Ok, köszi. Majd tanulmanyozom a kapcsolási rajzot is. Kábelnek -ha húznék ki egy újat- a villanyszerelési jó vagy kell vmi speciális PVC vagy teflon szigetelesű, gondolok itt az időjárási- és hőhatásokra?
  11. droland

    Motor

    Hello, A vezérműkeréknél megtakarítottam, nem változott a TPS feszültsége 0.68-4.52V-ig (3.84V) megy. Kíváncsiságból visszatettem a gyári 23 éves potit, ennek a csavarlyukai nagyobb szabadsági fokot adnak, (így) 0.49-4.40V-ig (3.91V) működik még nagyobb tartományban, mint a hall szenzoros. Az utángyártott ERA is ~0.7V-ról indul, a végét nem tudom.... Mondjuk a hallos esetében érdemes lett volna megmérni nem-e beterheli (beesik) az 5V a hall poti (ha jól emlékszem) 12mA-es terhelése miatt, de nem valószínű, akkor ugye a MAP szenzor is hülyeségeket mutatna. (Közben eszembe jutott,
  12. droland

    Motor

    Tegnap kifújattam féktisztítóval, működni látszott, ma már hidegen nem nyitotta a szelep. Megint kitisztítottam, egyből nyitotta, majd pár perc után kezdte elzárni. Szóval néha működik. Kíváncsi leszek holnap reggel hidegen működni fog-e. Lehetne esetleg ezt helyettesíteni más autóból? Mintha korábbi hozzászólásaidban VW-ben lett volna ilyen. Tartók tőle, hogy bontott ugyanígy működne. Megcsináltam én is az élőgyújtás beállítást leddel (álló motorral). Utána ellenőriztem stroboszkóppal is, teljesen jó. Végre újra van benne erő, megy mint a villám. Köszi. Elég volt a dobot kic
  13. droland

    Motor

    Köszi a választ. Remélem hozzáférek a másik (motortér felőli) oldalához is, de lehet alulról is van annyi hely (?).
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.