Jump to content
OPEL FÓRUM

droland

Forummember
  • Content Count

    119
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

droland last won the day on April 22

droland had the most liked content!

Community Reputation

5 Semleges

About droland

  • Rank
    Fórumlakó

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Astra F
  • City
    Kecskemét

Recent Profile Visitors

368 profile views
  1. droland

    Motor

    Ok, köszi. Majd tanulmanyozom a kapcsolási rajzot is. Kábelnek -ha húznék ki egy újat- a villanyszerelési jó vagy kell vmi speciális PVC vagy teflon szigetelesű, gondolok itt az időjárási- és hőhatásokra?
  2. droland

    Motor

    Hello, A vezérműkeréknél megtakarítottam, nem változott a TPS feszültsége 0.68-4.52V-ig (3.84V) megy. Kíváncsiságból visszatettem a gyári 23 éves potit, ennek a csavarlyukai nagyobb szabadsági fokot adnak, (így) 0.49-4.40V-ig (3.91V) működik még nagyobb tartományban, mint a hall szenzoros. Az utángyártott ERA is ~0.7V-ról indul, a végét nem tudom.... Mondjuk a hallos esetében érdemes lett volna megmérni nem-e beterheli (beesik) az 5V a hall poti (ha jól emlékszem) 12mA-es terhelése miatt, de nem valószínű, akkor ugye a MAP szenzor is hülyeségeket mutatna. (Közben eszembe jutott, hogy ezen a diag. csatlakozó már nem 10, hanem 16 pólusú, így nem az A-B pineket kell rövidrezárni, hanem 5-6-ost. Az előgyújtást ellenőrizve (diag. módban), nagyon stabil az alapjárat, rövidzár nélkül mindig ingadozik valamennyire és az előgyújtás is jel felett van olyankor (ha jól értelmezem, akkor ilyenkor nagyobb mint 10 fok (?) ). Szóval valamit korrigálni akar, ha a szenzorok jeleit is figyelembe veszi.... Gondolom ez így jó is) Nem tudom mit lenne még érdemes megnézni, van-e még valami ötleted? (Egyáltalán érdemes-e 23 éves gépnél tovább keresgélni?) Földelést tovább böngészni esetleg, generátornál tisztítottam, az akkunál is ok. (Csak emlékeztetőül, hall poti, hőmérő szenzor, levegő termosztát kiiktatva (fix), a bimetálos vákuum szelep még kérdéses, gyújtás modul is csere volt. MAP szenzor is épp egy bontottból van, ja és a lambda szonda is új (Bosch), gyertyák és kábeleik és az elosztó is újak. (Végülis ezek közül csak a gyújtás modul és a map szenzor volt mellélövés.) ) (A bimetálos szelep/termosztát ~9700Ft bruttó )
  3. droland

    Motor

    Tegnap kifújattam féktisztítóval, működni látszott, ma már hidegen nem nyitotta a szelep. Megint kitisztítottam, egyből nyitotta, majd pár perc után kezdte elzárni. Szóval néha működik. Kíváncsi leszek holnap reggel hidegen működni fog-e. Lehetne esetleg ezt helyettesíteni más autóból? Mintha korábbi hozzászólásaidban VW-ben lett volna ilyen. Tartók tőle, hogy bontott ugyanígy működne. Megcsináltam én is az élőgyújtás beállítást leddel (álló motorral). Utána ellenőriztem stroboszkóppal is, teljesen jó. Végre újra van benne erő, megy mint a villám. Köszi. Elég volt a dobot kicsavarozni, a rezonátor hosszanti tengelye mentén van felfogatva, egyik végén gumiágyban, másik csavarral gumi alátéttel. Utóbbi volt túl laza, ezért mozgott túlzottan.
  4. droland

    Motor

    Köszi a választ. Remélem hozzáférek a másik (motortér felőli) oldalához is, de lehet alulról is van annyi hely (?).
  5. droland

    Motor

    Csak egy gyors kérdésem lenne hátha emlékszik valaki (lehet nem is a megfelelő topic, ezért bocs): A légszűrő alatt, a sárvédő felett van a rezonátor (ferdehátú, x14nz). Ennek nálam a motortérben a csonkja elég könnyen mozgatható oldalirányban, ha szemben állok a kocsival, jobbra mozdítva lefelé mozdul el, mintha csak bal oldalon lenne felfogatva egy csuklóval. A kérdésem ennek ilyennek kell lennie vagy fixen kellene állnia? (Ne szedjen már szét feleslegesen a sárvédőt, lökhárítót, jobb lámpát, stb....)
  6. droland

    Motor

    Köszönöm, egyelőre működik így, (azért tarsd meg, hátha jó lesz még). Egyedül a szelep fedelének fülei a gyenge pont, bár most már megvan a megfelelő módszerem, amivel le tudom venni sérülés nélkül.
  7. droland

    Motor

    Vennem kellett egy másik szűrőházat (az utolsót hoztam el a bontóból) a vákuum szelep borításáról már annyi pöcök le volt törve, hogy már nem tartotta össze rendesen a szelepet. Persze a másikban is rossz volt a termosztát, meg sem mozdult, teljesen nyitva volt a meleg levegő útja. De legalább a tüske ép volt és kivehető. 3-as fúróból vágtam akkorát, hogy még egy picit a rugót is összenyomta, így tökéletesen zárta a meleg útját. A bimetálos szelepet átmostam, először nem adott elég vákuumot, majd többször átfújtam, utána már volt elég vákuum és szépen kinyitotta a meleg csatornát. Majd pár perc meleg levegő szívása után lezárta. Ez most úgy tűnik jó lesz. (Jó lenne valami visszajelzés, ha bedöglik...) Köszönöm az infókat nyemi.
  8. droland

    Motor

    Tegnap már összeraktam a légszűrőt, most kikaptam 2 perc alatt újra megnéztem, hogy is működik: 13 fok van, jelenleg nyitott. Ahogy nézem, a légszűrő termosztátnak legalább egy centivel hosszabb pöcök kellene, hogy zárva legyen. De hogy lehetett ez gyárilag? Nem hiszem, hogy 13 fokban ez zárná a meleg levegő útját ??? Ennyire "beeshet" a pöcök? De ha melegítem, akkor sem jön kintebb 5-6mm-nél. Akkor ez most kuka nem? Vagy próbálkozzak másik tüskét beletenni, de akkor is kérdéses, hogy kell-e zárva lennie hidegen, álló motornál , pl. 20 fok alatt? Így nem lenne meg a szabályzási tartománya... Ahogy nézem, elég rossz a terelő lapátba befogása ennek a termosztátnak, nem nagyon fordul. A lapát mozgatásával egész termosztát elfordul, kijön a fészkéből a tüske. Ez a "talpas" termosztát nagyon feszesen áll a lapátban.... (Hogy működhetett ez valaha is ) Szóval azt a tüskét ki lehet tépni a termosztátból? Tegnap nekem nem sikerült, de lehet erősebben kellene....??? A bimetálos szelep, -ha jó-, hideg esetén kellene hogy nyisson, azaz vákuumot képezne és ezzel nyitná a meleg levegő útját. Ha pedig elérte a 35 fokot a levegő az injektor fedélben, akkor nem kellene tovább vákuumot produkálnia a légszűrő szelepben... Ehhez gondolom az is kell, hogy a légszűrőben a vákuumszelep jól zárjon, ne "szivárogjon" és akkor a bimetálos szelep engedi el a vákuumot....? Jól látom ezt? Félórával kesőbb: Közben sikerül kitépni a tüskét a termosztatból, egy rendes kanyar volt benne, ezért nem mozdult ez eleget kifelé. Micsoda erők működnek itt.... Megpróbálok rakni bele valami hasonlót.... Viszont így el is folyt belőle az olaj, nem működik hiába melegítem... belenyomok egy 3-as fúrószárat és akkor fix lesz mint a csavar módszer.... (Ez is egy WAHLER termosztát, nincs rajta semmi típusszám, csak a gyártási idő. Nem létezik, hogy nem lehet kapni valahol.)
  9. droland

    Motor

    .
  10. droland

    Motor

    Hello, A levegőszűrőben a szelep be volt szorulva. Szétszedtem, a termosztátot hőlégfúvóval melegitettem, meg sem mozdult, utána fagyasztó sprayvel lehűtöttem, de nem ment be a csap, satuval nyomtam be. Akadozva mozgott, utána már kimozdult, olyan 5-6mm-re, de vissza nem megy, viszont ujjal visszanyomtató, tehát a rugó megteszi, de gondolom ez így kuka. Összeraktam, persze alaphelyzetben nincs zárva a meleg levegő szelep. Ha jól értettem, akkor az injektor fedélben lévő bimetalos szelep, -ha jól működik-, vákuumot enged a szűrőben lévő szelepre és nyitja a meleg levegőt. A termosztátot pedig csavaros megoldással lehet kiváltani. A bimetálos szelepet hogyan teszteljem? Kivegyem és melegítsem és figyeljem, hogy nyitja-e a vákuum a meleg levegő útját? 15 fokban átengedi a levegőt (egyirányban a szűrő felől az injektor felé).
  11. droland

    Motor

    Kicseréltem a potit én is. Egyenletesebben jár a motor valamivel, pontosabban olyan simább a hangja. Dinamikusabb nem lett. A potin nem mértem a feszültséget, opcomban viszont hidegen 0.7V-ot látok, melegen 0.68V-ot mutat, nagyjából mint az utángyártott hagyományos kontaktos poti. Úgy látom a gázkar ütközőjét kellene állítani, hogy lentebb menjen a fesz, de ügye az gyárilag le van vakitva. Vagy kibővíteni a poti furatait, de az meg annyira hihetetlenül pontos.
  12. droland

    Motor

    Valahogy biztosan az ecu kalkulálja ki a fordulatszám és terhelés függvényében. Majd próbálkozom még az alapjáraton, ha nem lesz jó, akkor érzésre, aztán csekkolom lámpával, hogy mégis hol a legjobb. ( Na ezzel megint csináltam magamnak programot pár napra... )
  13. droland

    Motor

    Jó, de így még a 2000-es fordulatot saccolom. Azt tapasztaltam, hogy a fordulatszámtól erősen függ, hogy hogy áll a jel. (Szétszedem ezt a villogtatót és rákötöm egy arduinóra mérni a fordulatszámot.)
  14. droland

    Motor

    Mivel gépre volt dugva, a pontos fordulat miatt, így az AB nem volt rövidre zárva, legalábbis nem tudom, hogy az opcom rövidre zárja-e. Az A-B rövidzárnak akkora jelentősége lenne?
  15. droland

    Motor

    Hello, Ma bemelegítés után rádugtam a számítógépet és 2000-es fordulaton megvillogtattam. Beállítottam, hogy jelen legyen, többször ellenőriztem, majd mentem egy próbakört. Erőtlen lett. Ha nyomon a gázt alig gyorsul. Ha csak tartom a gázt/sebességet zúg, ha enyhén gyorsítok halkabb lesz kicsit, ha padlózom zúg alig gyorsul, mintha csúszna a kuplung. 120km/h a max sebesség a mutató szerint, az a valóságban jó ha 110km/h. Most akkor mi nem jó, hogy/hova kell beállítani?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.