Jump to content

wookie

Forummember
  • Content Count

    4,815
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    47

wookie last won the day on April 1

wookie had the most liked content!

Community Reputation

418 Lelkes-segítőkész

1 Follower

About wookie

  • Rank
    Fórumlakó
  • Birthday 07/20/1989

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://napivuki.blog.hu

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Magyarország
  • Érdeklődés
    Autók, motorok, bicikli, minden ami gurul. :)

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    '81 Opel Rekord E1, '90 Opel Vectra A1
  • City
    Gyula

Recent Profile Visitors

7,705 profile views
  1. A lényeg hogy ne legyen ovalisra meg hordosra kopva a henger. Meg kell honoltatni, alapos gyűrűt rá, és mehet.
  2. Motortérben a bal torony mögött.
  3. Mivel neked már az újabb fajta abs-ed van, amit szóra lehet bírni, így első körben ki kéne olvasni. Viszont gyanús hogy csak fékpedál nyomásra teszi ki, szóval én első körben féklámpakapcsolóra tippelnék. Féklámpád működik?
  4. Még nem néztem meg a videót, de akkor mégis hogyan lehet neki beadni az alapjárati motor alapállását?
  5. A 195/65/15 vectra méret, abból is a nagyobbik. Ha nagyon muszáj felmegy az astrára is, de kisblokkosnak pont kettővel nagyobb mint kéne. A gyári ehhez a motorhoz 195/55/15.
  6. 6 képet enged a hahu.
  7. Remélem nem haragszotok meg, ha ide is beteszem: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/opel/vectra_a/opel_vectra_a_1_6_gl-14185232
  8. A gyárit nem tudod belevagni, az utólagos meg sosem fog rendesen zárni.
  9. Neeeem, neeem, azt úgy nem szabad. Olyan autóba tuti nem ülnék bele amin így cseréltek tetőt, vagy bármely elemet. Azt úgy szokás hogy a tetőlemez a ponthegesztéseknél lefúr, és átrak. Haver is megcsinálta magának a vectrán. Ahogy fent is írtam, tetőlemez cserével gyári hegesztések mentén. Ehhez persze szélvédő(k ) ki, de ekkora munkánál már az elenyésző. Az utólag lemezbe vágósakat nem ajánlom, az soha nem lesz jó, meg nem is tudnak annyit mint a gyári. Én imádom, télen nyáron nyitva van, 18 éve az első vectránk tetőablakos, azóta az összes autónk az, ami véletlenül nem, ahhoz is megvan már a gyári tetőablak lemezzel. Ezerszer inkább ez, mint egy klíma. Ha még sokáig tervezed megtartani az autót, akkor javaslom hogy vágj bele nyugodtan. De csak ha van egy jó, és megbízható kasznisod.
  10. Az alapjáratit nekem évek óta csak egy fogja az seben, mert a. Másik belerohadt és leszakadt a feje.
  11. Nekem is a g astrae van benne. Pont most vadászok hozzá kulcsot mert a régit osszetortem. Viszont két féle van belőle, és egyik a másikkal nem kompatibilis. Illetve a retesz funkció nem fog vele működni.
  12. Kiindulva abból, hogy a 220e-t futott sz-ben gyakorlatilag nulla a hengerek kopása, nyugodtan gyűrűzheted, sőt, kár kihagyni ha már sézt van borítva. Azt majd látod ha szétszedted hogy milyen a hónolás, azt viszont lehet hogy érdemes volna megejteni. Felénk 12.000-ért megcsinálják.
  13. Se-síteni már csak a fogyasztás miatt is megéri. Nekem az se-vel akármit csináltam, csak durva vezetéssel nem lehetett 7 liter fölé vinni a fogyasztását, míg az nz simán megevett ilyenkor 8-at is, de nem ment. Nyilván sokkal homogénebb a keverék hengerenkéntivel, még úgy is hogy csak párban kapcsolgat. Amúgy én nem engednék olyan autót gyártani ami gyengébb mint 100le/1t. A mai forgalomban az olyanok csak mozgó akadályok.
  14. Na, akkor írom hogy én hogy szoktam. Tapasztalataim szerint (és 18 év alatt párszor szedtem szét vectrát :D ) ez a leggyorsabb, legegyszerűbb, és legkevésbé roncsolásos módszer. Kezdésnek ki kell kapni a kesztyűtartót a helyéről, ha még benne van, alul a lábtér burkolatot le kell venni, utána légzsák nélkülinél kivenni a kt. fölötti tárolóból a gumilapot, két oldalt kipattintani a kis műanyag ajtót (alját, de van is bevágás, utána picit lefelé húzni), majd nyitott kt. ajtónál kirántani az egészet magunk felé. Légzsákosnál ez nincs, ott csak simán ki kell tekerni a 4 csavart ami a kt-t fogja, és kész. Ha ez megvan, akkor már a háromból két bowdenhez hozzáférünk a fűtésbox jobb oldalán. A bowdenházat nem egyszerű, de ki lehet pattintani anélkül hogy eltörnénk, a végét már csak ki kell akasztani. Nehéz szóban leírni, de valahogy úgy kell lepattintani, hogy a hengeres részt a hüvelykujjunkkal nyomjuk bele a saját fészkébe, miközben a fület pedig nyomjuk/fordítjuk lefelé. Ha csak simán a fület akarjuk nyomni akkor tuti hogy letörik. A harmadik bowdenhez két dolog nem árt, az egyik, hogy gyári legyen a rádió, vagy ha nem az, akkor ki kell húzni, mert ha mögötte van 5m vezeték, nem fog beférni a kezünk. A másik a vékony(abb) kéz. Bár nekem se túl pálcika a karom, de még befér. Szóval be kell nyúlni a kt. felől kb a rádió magasságában a műszerfal mögé, a kormány irányába, és ott lesz a harmadik bowden. Na most aki már látott ilyet szétszedve, az tudja hol van, és megoldhatja így, aki nem, annak meg javaslom a km-óra kiszerelését, onnan rálátni a harmadik bowdenre. Km-órához a km spirált le kell húzni a váltóról, mert nem fogja kiengedni. 14 évesen még fel tudtam nyúlni a biztitábla mögött hogy lehúzzam a spirált az óráról, ma már nem menne. :D Ha ez megvan, akkor már csak a tekerő, és a gombsor csatlakozói fogják. A háttérvilágításhoz meg annyit, hogy gyárilag egy, azaz egy darab izzó van benne, annak a fénye jut el a plexi vezetőn át mindenhová, vagy ennyi idősen már inkább nem jut, mert az apró repedések a plexin útját állják. Én javaslom az egész hóbelevanc ledezését, annak a megvalósítását már mindenkinek a fantáziájára bízom.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.