Jump to content

Pepe80

Forummember
  • Content Count

    20
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Pepe80 last won the day on February 28

Pepe80 had the most liked content!

Community Reputation

3 Semleges

About Pepe80

  • Rank
    Újonc

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Opel Calibra 16v
  • City
    Bp.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Pepe80

    Egyebek

    Az igaz, hogy maga a tömítés készlet filléres tétel de ha gáz van, akkor ebben a korban érdemes úgy számolni, hogy kevés lesz egy tömítéskészlet. Szét lehet kopva a belseje, a tengely is kopott lehet a tömítés élénél...Legfeljebb kellemes csalódás ér...talán annyit tennék hozzá, hogy ugye említettem én is a komprifelújítást de viszont ha amúgy teljesen jó, nem veszít gázt, Isten őrizz hozzányúlni. Szóval csak úgy - miért ne, ha már a kezemben van - alapon nagy hiba piszkálni, legalábbis magyar viszonyok közt. Több elcseszett felújítást láttam mint jót. Sokkal többet. De legalább van ilyen opció is. Hűtőből lepróbált jó állapotú bontott mellett érvelek, nálam alaptétel, hogy egy megfelelő bontott alkatrész mindig jobb mint egy utángyártott. Merthogy itt is a magyar viszonyok. Saját és munkahelyi pofáraesések miatt van ez a véleményem.
  2. Pepe80

    Egyebek

    Természetesen csak külföldben lehet gondolkodni, ami itt van az konkrétan egy nagy semmi. Itt ami klímás és a tiédféle az vagy reménytelen állapotú és hiányos vagy drága és jó, kár elbontani ill. nem eladó. Ha lenne egyáltalán de egyszerűen nincs merítés. Ismerősöm pl. 120k körül trélerez haza egy autót N.o. ból + vételár...de még úgyis jó lehet, csak ugye ő sem tud semmit nézni, megjelenik a címen és hozzá a zsákbamacskát.
  3. Pepe80

    Egyebek

    Valahogy így sejtettem én is... Akkor nem lenne hülyeség egy minden papírt nélkülöző toprongy calit megvenni, abból kivenni amit csak használni lehet az üggyel kapcsolatban, legalább látni mi hogy van...konkrétan átkopizni a megoldásokat és akkor nem kell kitalálni mi-merre van. És abban legalább gyári kompri van, amit fel lehet újítani! A maradékot pedig elpattintani, még akár jól is lehet kijönni a dologból, anyagilag legalábbis. Meg nagy időspórolás lenne. Egy ilyen calira még ha várni is kell de szerintem csak le lehet már csapni 100 mátyás körül mondjuk. Csak valahogy még ide kell teleportálni. Hát igen. El tudnál tenni egy donort valahova?
  4. Pepe80

    Egyebek

    Egy időben nagyon mentek az utólagos klímák, van még egy ilyenhez megfelelő ember? Vagy megszerezni egy Cali gyári cuccait és azt berakni? Mondjuk az biztos, hogy kell hozzá egy nagy levegő. Nem is értem, hogy a gyártás vége felé miért nem volt már széria az AC.
  5. Pepe80

    Egyebek

    Amúgy volt valami teszt, hogy a régi légzsákok manapság is akkor és úgy nyílnak, ahogy azt eltervezték. Egy bőven huszonéves autónál és 30 éves konstrukciónál nem a légzsák lesz a fontos tényező ha jól sejtem, akad más félnivaló ha kontakt van. Nadehát nem lehet rettegés az élet, legyünk már optimisták! Saját véleményem szerint a no airbages kormány szebb, már amennyire szépnek mondható a vectra-belső és a fogása is jobb, valamint talán könnyebb beleszaladni egy bőrösbe. Nem vagyok nagy bőrpárti de kormányban és pár kiegészítőben jöhet, csak ülni ne kelljen rajta.
  6. Pepe80

    Egyebek

    Ez a beszéd. Egy jó Cali. Az enyém XE is, Cossie is és nem hengerfejes is. Meg nem is eladó de majd lesz, talán. Nálam anno pont az XE, a tetőablak és a klíma volt nagyon fontos, szerencsére gyorsan szembejött...de régen volt. Meg az a helyzet, hogy ha nagyon XE-t akartál volna, a szétrohadt kasztnit is kerülni kellett volna és ezzel együtt már úgy beszűkülnek a lehetőségek, hogy konkrétan egy nagy nullához közelít. Az ábra szerint már a valamirevaló XeV is necces. Ez jó is meg rossz is.
  7. Ezzel a fajta fényezés-nélküliséggel közérdekből nem lehet közlekedni. Erősítene bizonyos sztereotípiákat.
  8. Apránként szedegetem az infómorzsákat hogy hogy van ez, hátha egyszerűbben meg lehet úszni a kérdést. Legrosszabb esetben megveszem majd hozzá az UNIX vagy bármelyik szerinti hozzávalót és akkor tuti nincs gond.
  9. Hozzáteszem, hogy a szendvicset már jóelőre beszereztem mert tudtam én, hogy úgysem tudom visszafogni magam egy szemberohanó műszer láttán mert ugye az egy rohadt fontos és nélkülözhetetlen dolog, nem ám telifényezünk előbb és precízen összerakunk mindent, aztán hülyéskedünk az ilyen műszerdolgokkal. Szóval olajcserekor (és egyéb szimmeringek, teknőtömítés stb. cserekor) odatettem, és hát a féltengely csúnyán leverné a szűrőt. Tehát szendvicsadapter 3 (vagy 4?) különféle menetes közdarabbal eladó.
  10. Vettem egy ilyen kütyüt. Mármint műszert...az eladó szerint bármi nem jó mert idézem "fordítva kell bekötni" mint a megszokott. (?) Rákérdeztem ez mit takar, olyan gomba kell, amiről ha lehúzom a vezetéket, 5 bart mutat a műszer. (?????????) Más gombáknál 0 mutatna. Ő sejtésem szerint Vectra 1.7TD (Isuzu) gombát használ mert ezeket a motoradatokat tudta és hogy 82 le., neki annak a gombája van. Ez az a motor. Na. Csakhogy az 1/8 collos menet és a kulcsnyílása is más (22) nekem meg 14x1.5 a menet 19 kulccsal. Hogy van az bent? Az a gomba 8k. körül már van, az ecotec Calibra kieg.műszereihez való (biztosra menve ahhoz kerestem mert nem értem ezt a fordított nem fordított dolgot) 12k körül már van. Valami bármi Depo vagy ilyesmi cucc 5k. Bár csábító de 1. tán túl gagyi, pontatlan 2. "fordítva" (????????) csinálná a dolgokat mert univerzális.
  11. Hogy kéne bekötni a kiegészítő műszerek olajnyomásmérő részét? Ami a pirosat villantja a műszerfalon, alkalmas erre? Valahogy mellé tenni, hogy az is működőképes maradjon, meg ez is menjen. Vagy valami precíziósabb gomba kéne ehhez és azt elhelyezni valahova? Hogy néz ki gyárilag? Szendvicsadapter nem fér el a szűrő alatt. És hogy kalibrálom be, hogy pontos is legyen?
  12. Utána levettem a sz.fedelet, úszik minden az olajban, szóval felkerülni felkerül ahová kell. A vez.tengelyeket meg úgy egyáltalán mindent úgy tettem vissza, hogy elmosva, kifújva levegővel. Mindent olajjal raktam össze, a tőkékbe nem öntöttem (jótanácsra) de olajozva raktam vissza őket ahogy és ahol voltak. Persze új olajjal-szűrővel indítottam be. 2-3 mp. után el is aludt a lámpa. Mielött szétszedtem a cuccot, épp csak kis tőkehang volt, ez egy egészségügyi puci lett volna, ha már úgyis h.fejtömítést kell cserélni. Ez egy alapvetően jó blokk, 15.k km-el. (sajnos a tömítés visszarakását elszúrták a felújítás közben, ezért ez a móka most) Azt mondták, hogy tökszáraz tőkét azokon a kis furatokon azzal az alapjárati fordulattal igen nehezen tölt fel, menni kéne vele egy kört úgy normálisan.
  13. 10 perc után sem hallgattak el, rosszabbak lettek mint voltak a puci elött. :/
  14. A tőkék nekem is. Most pucoltam ki őket. :/ Mintha üresen lennének és nem tölti őket az olaj(nyomás)
  15. Úgy gondoltam, hogy egy szelep után egy csövön keresztül "irányítottan" megy el a forrt víz, hogy ne a tartályon meg mindenen ömöljön végig. A mocimon úgy van, levezetve a lánc alá. Na mindegy, d.e. átnéztem és igen, a tartályon ömölne végig. Igazából egy elméleti kérdés volt mert tegnap szivárgást keresve megnyomtam a tartályt kompresszorral óvatosan és kis szivárgást tapasztaltam és hallottam a tágulásiból jövő egyik cső vége felöl, egy fentről láthatatlan részről. Reménykedtem hogy csak valami túlfolyó és esetleg túl erősen nyomtam meg levegővel. Azóta megtaláltam, a hármas elosztó gumicső felső csatlakozásánál folyik minimálisan, remélem csak elvágta a bilincs vagy elöregedett és nem a fagyálló zabált meg ott valamit. (mert a hf felújítás közben láttam pár bántó dolgot, szerencsére nem lényeges pontokon) sajnos az összerakás után elkezdett folyni a műanyag elosztó cső, visszabontottam mindent, cseréltem rozsdamentesre, összeraktam pár napja és most ismét szedhetem szét.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.