Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Pepe80

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    64
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    2

Pepe80 last won the day on Szeptember 18 2019

Pepe80 had the most liked content!

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Calibra 16v
  • Város
    Bp.

Legutóbbi látogatók

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Pepe80's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

14

Hírnév

  1. Pepe80

    Egyebek

    Lesz teljesítménymérés? Én Márc.-Ápr. környékén viszem ha addig összeáll rendesen, szóval meg lesz írva a chip és talán a kipuff is meglesz az elejétől a végéig...
  2. Pepe80

    Egyebek

    Na akkor jó, ez megoldódott. Nekem is most rakódik össze a szerkezet és eddig tele volt minden hibával a műszerfalon, gondolom a sok állás miatt, meg füstölt gázelvételnél egy pöffenetnyit a kipuff de mivel minden 2. nap megyek vele valamennyit szépen kiszóródnak a hibák, az ABS sem világít, az alacsony olaj sem világít már (pedig az ABS is működött a gyakorlatban és volt olaj is a mociban) már csak a kiégett izzó jelzés világít viszonylag sokat, pedig minden működik elöl-hátul. Kicsit ingadozik az alapjárat, szerintem csak használni kéne a gépet és megjavítja magának ezeket a dolgokat. Ja meg elfelejtette a távirány a dolgát, újra kellett tanítani de most már nyit zár mindent elsőre. Van még pár anomália, ha nem oldódik meg majd idefirkálom, hátha segítség lehet másoknak a későbbiekben. A szerelők: amikor fényezték a kocsit napokig-nemtom meddig nézték, hogy világít a beltérvilágítás és takkra teszi az akksit, inkább az én költségemre trélerre tették és úgy hozták vissza hozzánk a műhelyünkbe mert már semmi sem parázslott a műszerfalon. Jó, csak 5k.-t kértek a fuvarért és nem kellett kockáztatnom egy ellenőrzést a lejárt műszakival (nem mintha érdekelne mifelénk) na de azért na. Úgyhogy mondtam is, jó munkakapcsolat ide vagy oda, de ha tönkretették a szinte vadiúj akksimat, jönnek egy újjal nekem. Ez tiszta prosztóság, vegye le a sarut. Nem is értem. Ilyenért engem lecseszne az ügyfél, stb.
  3. Pepe80

    Egyebek

    Na de mitől törhetett el bármi? Nem is használtad gondolom, ott volt a távirány(?). Amikor nagyon meg van bolygatva valami egy régi kocsiban és utána előjönnek mindenféle anomáliák, mindig az jut eszembe hogy véletlenek nincsenek vagy legalábbis kevés az esélye hogy pont akkor romlik el a kp.zár, amikor elöl szét van kapva minden. Vagy esetleg lehet, hogy a szerelő kulcsról akarta zárni nyitni mert áram nélkül volt a kocsi nyilván és túlfordította vagy nem tudom? Amúgy ha nagyjából olyan a felépítése mint az enyém (réginek) akkor az ott egy olyan szögegyszerű dolog, hogy nagyon. A kilincs hátulról rögzítő spiáterére fel van dugva egy mikrokapcsoló, egy U alakú drót vagy omega-gyűrű formájú cucc a helyén tartja és amikor fordul a cilinder a kulcs által, megnyomja :D Nagyon brutál :D Talán csak leesett a helyéről. Egy kis téglatest az egész (ha hasonló megoldás) és nincs benne semmi, ami elromoljon, egy rugóacél nyelv hajladozik és zárja a kört. Ha a tiéd nagyon más, akkor is meg lehet oldani bármilyen mikrokapcsolóval csak olyan helyre kell tenni, hogy elérje a cilinder és ott rögzíteni. Bár annyira még nem látom át, pont ti magyaráztátok el nemrégiben, hogy hogy van a mesteroldal, mit lehet vezérelni balról amit jobbról nem meg hogy van az ablakemelővel. Mondjuk azóta kihajítottam a zárakat, nekem nem kell. Az olajgomba: jaja, én a régebbifajtát szereztem meg, azon tényleg más a csati de a lényeg, hogy nem összecserélhetőek a vezetékek.
  4. Pepe80

    Egyebek

    Vagy: volt a környéken egy ugyanilyen egysarus csati bármi funkcióval és az lett idedugva, amaz meg oda. Amikor le volt kapva a h.fejem, én is dugdostam mindent ahogy kijött, ahogy elértek a vezetékek és még maradt is szabadon Aztán csak sikerült kifésülni, ki-kivel van. Amúgy minden rendszer működik az olajnyomásos cuccokon kívül?
  5. Pepe80

    Egyebek

    Meg is néztem (bár nemtom' hogy kell képet közvetlenül betenni, tényleg, hogy?) és az egyik csati sarus, a másik csavaros. A sarusról jön egy 10 centis vezeték, annak a végén egy 1 pines csati van. Gondolom ez az a szál lenne, ami a hagyományos, kieg. műszer nélküli gombának a pozitívja, tehát ez megy piros kannácskához a műszerfalba. A test az test mindenhol, ez tiszta. A kieg. műszeres gombán ugye 1-el több az érintkező, ez pedig a csavaros. Ez neked gyárinak kell hogy legyen mert amúgyis benne volt a kocsiban, na ez megy a kieg. műszerre pozitívnak, máshogy nem logikus. Gondolom a műszer(ek) nem lett bolygatva sem a piroskannácskás műszerfalban sem a kieg. műszer mögött (ott sem lehet összekeverni mert egy 4-es sorcsati van és ez a tiedben felbecsülhetetlen gyári cucc) Egyszerűen hülyebiztos, nincs mit összekeverni, tehát egy választ látok racionálisnak: a nagy szerelgetések közepette a két + közül az egyik letestel, mondjuk egy alkatrész alá került vagy csavarfej alá, az meg jól meg lett tépve és nyekk.
  6. Pepe80

    Egyebek

    Hm. Elméletileg nem lehet elnézni és felcserélni...van egy ilyen gombám vadi új, dobozban, megnézem holnap. Az biztos, hogy ha nem jól van bekötve, mindig a maxot mutatja, merthogy "fordítva" működik mint gondolná az ember. Lehet, hogy valamikor felcserélődött.
  7. Pepe80

    Egyebek

    Ráadásul nekem eléggé szét is vannak zuhanva a kárpitok, a patenttartók sok helyen elváltak, vissza kell ragasztani + a szövetes rész a műbőröstől...az két külön papundeklis darab, össze is vannak tűzve meg ragasztva is. Kivűlről viszont teljesen jó, leszámítva a napszítta részt. Ezért is gondoltam, hogy most lenne kézenfekvő kárpitozni mert jelenleg tökegyszerű lenne. Ha van anyag. Nem szívesen mondanék le a mexico antracitról, ezzel autentikus. Hát igen, én is kerestem méterben de biztos voltam benne hogy felesleges időtöltés. Ez nem merci. Mondjuk azokról is lehetne írni pár mondatot, hogy sokszor az az anyag valahogy nem az az anyag mint amit vártál volna, hanem csak valami OLYASMI. Messziről és hunyorítva.
  8. Pepe80

    Egyebek

    Aha...hm. De mintha az ülés anyaga más lenne, puhább szövet, az ajtókárpit meg vastagabb szálból szőtt, nem? (bár lehet hogy csak azért tűnik sprődebbnek mert sokszor átkefélgették már és megbolyhosodtak a szálak)
  9. Pepe80

    Egyebek

    A feljövős fajta De még nem jött fel 30 évesen. Viszont kicsit megszítta' a Nap az első kárpitok tetejét és gondoltam, mivel sokkal könnyebb szép hátsó kárpitot szerezni mint elsőt, abból kárpitoztatnám át. Mert ugye ilyen szövet nincs (pontosabban ilyen sincs) újban.
  10. Pepe80

    Egyebek

    Vajon egy hátsó oldal kárpit kiadna egy ajtókárpitnyi anyagot? Mármint a szövet, persze...?
  11. Pepe80

    Egyebek

    Nagyon szép, és ugye nem lett olyan durva az ár! (legalábbis ez a tétel) És ez így komplett. Összesen sem olyan vészes azért a jópár + paciért! Jó, ez hülyén hangzik a mai világban de akkor is. Van aki felnit vesz ennyiért, nem is kevesen és akkor még sehol a gumi. Megéri-neméri...turbót szinte bárki tud tuningolni, az nem kunszt...ez az igazi. Ebbe kell beletenni a melót, egy jól összerakott szívó nálam mindent visz és az az igazán elismerésre méltó.
  12. Pepe80

    Egyebek

    Így is sokat segítettél!
  13. Pepe80

    Egyebek

    Alig kell árnyékolni vagyis annyi van, amit az az áttetsző fehér pötty árnyékol. Nem világítanak erősen, mondjuk oda nem is kell. A szélvédőfűtés gombjában pl. 2 hagyományos rizsszemizzó van és alig parázslanak 12v-al, mondjuk oda sem kell sok és hülyén is nézne ki, hogy mondjuk a hátsó ülés támlájan tisztán kivehető az ikon
  14. Pepe80

    Egyebek

    Nagyon jó a kép! Gyárilag nincs ellenállás, az tuti. Itt van elöttem szétborítva. A történet röviden: pár hónapja amikor akadozott az ablakemelő, szétszedtem ezt az egész cuccot, hátha kontaktos. Nem kellett volna mert sajnos letörtem mindkét led mindkét lábát, szerencsére csak a forrasztások dobták el magukat. Visszarakhatnám őket de ha már így alakult, kicserélném kékre. Ledboltban: ilyen pici méret nincs 12 esben csak kevesebb voltosban de ad hozzá ellenállást. Ezekszerint akkor ez lesz és kár keresnem ebben a méretben 12-est. 6v. + ellenállás mondjuk. Amúgy érdekesen gyárthatták ezeket, mert az "alapműanyag" egyik oldalán ül a led, a lábai átmennek a túloldalra és plusz lábanyag nélkül vagy hogy mondjam, oda vannak forradva a réz érintkezőkhöz...na de hogy, amikor azt már csak akkor érik el a lábak, ha össze van pattintva minden?! Érdekes.
  15. Pepe80

    Egyebek

    Vajon hány voltos lehet az ablakemelő gombjának megvilágítását intéző led? Túl pici ahhoz, hogy 12-es legyen (persze nem kizárt) de nincs sehol semmi, ami redukálná a feszkót mondjuk 6V.-ra. Meg nem is olyan egyszerű ledet dimmelni. Pláne 1990-ben. A másik irányból nézve viszont ha 12-es is, nem világít valami erősen.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.