Jump to content

Pepe80

Forummember
  • Content Count

    47
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Pepe80 last won the day on September 18

Pepe80 had the most liked content!

Community Reputation

9 Semleges

About Pepe80

  • Rank
    Újonc

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Opel Calibra 16v
  • City
    Bp.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Pepe80

    Egyebek

    Ja, amúgy hogy lehetne megállapítani, hogy egy generátor hány amperes? Kaptam egyet, elég viseltes kívülről, semmi adat nem látszik, 3 pk.-s. Enyém még sima ékszíjas.
  2. Pepe80

    Egyebek

    Értemértem...a terv kétlépcsős, az egyik az, hogy a centrállal bezárt autóba is bejuthatok a csomagtéren keresztül, annak a zárja megmarad, nem is lehet gusztusosan eltüntetni (amúgy eltüntetném de plekót nehéz feltűnésmentesen hegeszteni). Bár a zár nem szereti ha centrállal zárt helyzetben (kulcsnyílás vízszintben) kulccsal nyitják, megfeszül és széteshet, és akkor össze kell rakni. A másik, hogy 2 szálat eldugok valahová én is. Nekem az a B veki, amelyiknek a gépteteje folytatódik a tükrökben. A zárakat már kivettem amúgy, a rudazatát is eltettem hogy azért meglegyen, végül megcsináltam a másik kilincset is, egyelőre így marad...majd eljátszok vele, ha nem barátkozok meg az esztétikájával. Szerintem meg tudnám csinálni a saját belső részével együtt (elég nehéz olyat találni, bár még csak futólag néztem) spiáterből van, mér-vág...valahogy össze lehetne rakni. Sosem figyeltem meg, hogy a facelift Calin gyárilag az új kilincs van! Új infó, köszi.
  3. Pepe80

    Egyebek

    Mármint milyen elektronikára gondolsz?
  4. Pepe80

    Egyebek

    Ez a terv, igen! Az utasoldaliba betoltak egyszer egy csavarhúzót és kiiktatnám (és akkor már a vezetőoldalit is mert nincs rá szükség) Az utasoldalt már be is hegesztettem lefestettem stb. de valahogy nem úgy mutat, ahogy szeretném. Zavar a helye, az a sík felület. Ha van valami megoldás, a másik kilincsbe már bele sem kezdek...Jól nézne ki egy szinte ugyanolyan kilinccsel mint a gyári de ahol a helye sincs meg a zárnak. Az enyém még a legrégebbi Cali, az első hónapokból. Akkor megnézem melyik az a kilincs amit mondasz, mert nem nagyon van meg melyik lehet (remélem nem az az íves kinézetű )Na, látom! Te v.szeg a B veki kilincseire gondolsz (legalábbis csak az tudná takarni a zárat) az annyira nem jön be. Ha jól sejtem az A Veki kilincs belső felét nem egyszerű megszerezni. Külső viszont még újban is van. Összenézem a Cali belsőjével, hátha össze lehet mégis hozni, valahogy összeszabni.
  5. Pepe80

    Egyebek

    Hy mindenki. Jól emlékszem, hogy az A vectra hátsó kilincseit lehet betenni a Caliba csont nélkül?
  6. Pepe80

    Egyebek

    Őőő, a jobb oldali már jó, ha odateszem a kezem megáll és visszaenged, ha nincs akadály, felmegy teljesen és ott is marad, már hozzá sem kell nyúlni csak kárpit fel és kész. Az áramtalanítás megoldotta. Na a bal oldali, az nem csinál semmit ablakügyileg, nemrég még jó volt. Persze lehet, hogy kifingott valami elektromos cucc, csak sok a véletlen, az ablakok piszkálása, a por meg stb. Most szedem ki a középboxot mindjárt, csak lóg ott, minden szét van kapva és tiszta por itt minden vastagon. A működését 10 év alatt sem állítottam össze fejben, csak használtam és kész. de érdekes azért
  7. Pepe80

    Egyebek

    Az átvezető szét-összedugása megoldotta a problemet. Jobb ajtó o.k. A bal viszont nem működik egyáltalán. Se a kis gombbal, se sehogy, áramtalanítás után sem. Ahhoz még hozzá sem nyúltam és a múlt héten még működött. Talán csak az ablakemelő gombjai tele lettek gittporral, stb. Viszont ami furcsa, hogy gyújtás nélkül, csukott ajtóknál is működik a jobb ablakemelő, táviránnyal bezárva is, szóval mindenhogy. Szerintem úgy nem kéne mert benyúlok egy dróttal az üveg szélén és megnyomom a gombot. Ezt sem tudom már, milyen volt. Más: ha bent ülök a kormánynál és bezárom magam az ajtónyitónál, bezár a központi, mindhárom ajtót, ez rendben. Ha ugyanezt az anyósoldalin csinálom, csak azt az ajtót zárja...jó ez így vagy be kéne zárnia a másik kettőt is?
  8. Pepe80

    Egyebek

    Én is így tudtam, hogy felvett áramot néz... Nyitott ajtónál csinálja, csukottnál nem próbáltam, leragadtam a problémánál a küszöbön ülve a szétszedett ajtó előtt mert 1 perccel azelőtt még jó volt, aztán rászokott erre a dologra. Nagyon elégedett voltam, mert minden üveg szépen áll, úgy dől ahogy kell, szépen bepattan az üveg a kéder alá felül, amikor becsukom az ajtót és felfekszik körbe. Nekem a régi kapcsolós van, ott a kis gomb. Akkor használtam (ritkán szerencsére), ha megállt az üveg a jég miatt. Ekkor lepucoltam, jégtelenítettem de utána sem működött az ablak, csak ha megnyomtam azt a gombot és feloldottam. Érdekes, hogy ez a könyv nekem is megvan valahol de ezt itt nem olvastam, hisz' nem volt vele gond. A szorulás azért nem jutott eszembe mert egyenletes sebességgel és minimális erőlködési hang nélkül megy fel a felső holtpontig ott kattan ahogy kell de egy villanással utána le is engedi azt a pár centit. Lehet meg van tekeredve a 2 sín egymáshoz képest mégis... Az a bosszantó, hogy szóltam, hogy ne szedjenek szét tovább semmit, én szétszedtem mindent a fényezéshez. Pláne ha nem tudják összerakni. Mert most legózhatok, nem voltam ott ugye. Az ajtó tabu, ebben meg is állapodtunk. Nem is volt miért szétszedni és végül ki is derült, hogy felesleges. Hibátlan működésű cucc volt. Na majd lesz is. Amúgy elég átgondolt az üveg és a sínek konstrukciója, jól látni mi miért van így. Na mindegy, áramtalanítok és megnézem becsukva is a működést.
  9. Pepe80

    Egyebek

    Persze, az tiszta hogy benne van a komfortmodul, működik is, (merthogy úgy tudom, sok Caliban kifingik időskorára) Eddig is úgy volt, hogy ha akadályt észlelt, megállt. De sosem ment vissza! Ilyenre nem emlékszem, ki is próbáltam régen (bár lehet hogy pont ez az, hogy régen volt és rosszul emlékszem) odatettem a csuklómat és rendesen rászorított ugyan de megállt. Ez rémlik. Utána egy kis gombbal kell visszaállítani az ablakemelő működőképességét mert addig se kép se hang. Már hazafelé jártam, amikor feltettem a kérdésemet és közben eszembe jutott, hogy egy áramtalanítást valóban megért volna a dolog, igen. Na holnap.
  10. Pepe80

    Egyebek

    Felmerült egy olyan gond, hogy amikor automatában felemeli az ablakot, eléri a felső holtpontot, kattan ahogy kell de visszaenged 3-4 centit. Sok apró nyomkodással lehet felvinni a felső végállásba, akkor ottmarad. Olyan, mint az újabb autókon, hogy ne tudja odaszorítani a nyakad, megáll és visszaenged. Na ebben ilyen eddig nem volt. Előzmény: a kocsi összerakása közben észrevettem, hogy az ajtókban szinte semmilyen csavart nem húztak meg, kilincsek, üvegek is csak úgy bent vannak. Recsegett ropogott kattogott minden. Az üveg is addig ment fel, amíg csak tudott. (de akkor sem engedett vissza) Tehát beállítottam mindent, dőlésszöget stb., a végállást is, na azóta mindig visszaenged. De most már mindig visszaenged, bárhova állítom a végállást. Ötletek...?
  11. Pepe80

    Egyebek

    Ahaaa, xer. Hát az tényleg nem xev a gyakoriságát tekintve de nem egy bonyolult konstrukció az sem. Ha amúgy működő kocsiról van, nagy gond csak nem lehet de tényleg menet közben derül ki hogy mi van. (ez a 400k. valami váltószám lehet mert az én kocsim motorjára is ennyit locsoltak, mielőtt eladták nekem)
  12. Pepe80

    Egyebek

    Kicsit sokallom az árat. Ha jársz Bp. felé, szerintem térj be a Szakálmetalhoz és konzultálj velük. A munkahelyem kapcsolatban áll velük de erre való hivatkozás nélkül estem be hozzájuk, 5k.-ért húzták síkba 1 éve kb. és lehet hogy az ember volt csak jó fej velem de a nyomáspróba akkor lett volna kifizetős ha van is valami gond és velük csináltatom meg. De nem volt gond. Lepucolták tisztára a felfekvő felületet és egyenes volt és csak azért szedtek le belőle halványan egy kicsit, hogy nyugton legyek. Én még nem hallottam erről, hogy összerakva ne tárolgassuk a cuccot de lehet, hogy csak az órákon nem figyeltem a suliban...Gépészetileg nyilván az a legjobb minden gépelemnek, ha használva van de ha lenne is baja az állásban, az nem hetekben mérhető. A szárazon állás baj LENNE de olajban tocsogva rakják össze. A sz.sz.szimering a legkisebb tétel, a szelepvezetők cseréje sem ügy felszerszámozva. Ha nagyon gatya a fej, akkor sem léphet túl 80k.-t a művelet egy 4 hengeres, 16v motornál, ami amúgy tök hagyományos és minden van hozzá + bejáratott eljárás van. Sok helyen az ipari tanulók csinálják és jól!!! az ilyen elterjedt hagyományos cuccokat. O.k., szerintem ne számoljuk ide hogy pl. megszorult benne minden olajhiány miatt vagy széthajtották és vonalba kell fúrni a veztengelyek fészkét és tényleg mindenhez hozzá kell nyúlni vagy megette a gatyi fagyálló az alut, fúrni faragni hegeszteni és kreatívoskodni kell nekik mert akkor szólnak, hogy inkább hozz egy olyat, amit rentábilisabb gatyába rázni. De Xev-fejet azért lehet találni. Tőkét cserélni max. akkor és csak azt, amiben törött a rugó mert amúgy minek? Ha tegyük fel lóg a fészkében, azon az új sem segít mert a fej alumínium, a tőke meg príma acél, annak nem lesz baja. Könnyebb dönteni, ha tudnánk, mi a baja és van-e egyáltalán annak a fejnek, mert minden temetőszökevény fejet nem kell megmenteni. De ezt úgyis megmondják, hogy érdemes-e vele tovább foglalkozni. Amit lényegesnek tartok, hogy a blokk síkját is ellenőrizni kell mert ritkán de azt is kellhet síkolni, na az gázabb mert ott kezdődik hogy blokk ki, ha nem egyenes. De ezt helyben ellenőrizni lehet.
  13. Pepe80

    Egyebek

    Ott kerestem többek közt, nem jártam sikerrel (de akkor talán csak egyelőre...)
  14. Pepe80

    Egyebek

    Már nem tudok merre keresgélni: tud valaki egy eladó jobb hátsó emelőpont-takarót? Már újban sincs, kifújt a dolog.
  15. Pepe80

    Egyebek

    Az alucső, ugye? Ha pösti vagy, tudnék egy helyet ahol csak nem küldenének már el... Amúgy mi a baj a cserével? Ha van olyan cső és nem holdkőzet-árban adják, akkor korrektebb dolog a csere.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.