Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dracho

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    5
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    1

Dracho last won the day on November 14 2016

Dracho had the most liked content!

MOTE klubkártya

  • Város
    Kecskemét

Dracho's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

2

Hírnév

  1. Akkor a pillangószelep állító motor ment tönkre, vagy a rudazat volt széthullva? Megcsináltatod vagy így használod. Kíváncsi lennék, hogy hogyan viselkedik nélküle. BMW-knél bevált szokás kivenni őket és ledugózni, de opellal kapcsolatban nem sok tapasztalat van.
  2. Első körben le kellene vennetek az EGR-t. És kitakarítani + ha le van véve nézzétek meg, hogy alap helyzetben teljese el van-e zárva. Az elektromágneses felében a szelepet mozgató tengely hüvelye ki tud kopni és előfordulhat, hogy megakad és nem tud teljesen visszamenni a helyére így résnyire nyitva marad és teleköpi a szívósort korommal, némelyik típusoknál az elektromágneses részt is szét lehet szedni és így tűreszelővel javítható a probléma. Egyébként EGR-nek több hibája is lehet hogy azért jelez a lámpája mert túl sok kipufogó gázt enged a szívósórba, vagy azért mert túl keveset. Szerintem a te esetedben az utóbbi eset áll fent, ha így van akkor elvileg egy EGR takarítás megoldja a problémát. Ha már úgy is szereltek akkor neked is ajánlom a MAP szenzor takarítását.
  3. Bocsi a késedelemért. Ha van torx bitfejed akkor ki tudod szedni. Az alábbi képen meg van jelölve a MAP szenzor:. A csatlakozóján a sárga biztosító műanyagot hátrahúzod a kábelek felé majd van egy fekete fül a csatlakozón azt óvatosan benyomva lehúzod a csatlakozót. A csavart ezután érdemes kivenni. Ha az is kész akkor kis forgató mozdulatokkal húzd ki a szenzort: egy kicsit nehezen jön mert van rajta egy tömítő O gyűrű. Én a tisztításhoz féktisztító spayt használtam meg egy ecsetet. Egy kis tisztító utánna ecsettel óvatos dörzsölés ezt egy párszor el kell játszani. Mielőtt visszaraknád várd meg míg teljesen megszárad, bár a féktisztító hamar elpárolog.
  4. Sziasztok! Csak egy tanulságos esetet szeretnék megosztani veletek. Az én C vectrám is elkezdte ezt a 2000-es fordulat alatt nem akarunk gyorsulni történetet, persze hibakód nem volt. A szerelők egyből EGR-re gyanakodtak, le is szedtük és lám alap helyzetben nyitva volt egy kicsit. Jött a takarítás visszaraktuk, pár napig jobb is volt, de aztán megint kezdte. Sajnos akkor új EGR-t kell venni. Biztos tönkrement az elektromágnese és megint nyitva van. Megrendeltem az újat másnapra meg is volt a gyári Pierburg cirka 38000-ért kedvezménnyel együtt. Ahogy hazaértem neki is estem, leszedtem a régit és lás csodát nincs nyitva, zár rendesen. Ekkor jutott eszembe, hogy pár hónapja olvastam egy Alfás fórumon, hogy a Map szenzort se árt néha kipucolni, tudniillik az Alfákban is van ugyan ilyen Z19DTH-s motor. Ki is szereltem a MAP szenzort és csodák csodájára ki se látszott a koromból. Kapott egy kis féktisztítót, ecsettel kitakarítottam és ment is vissza a helyére. Azóta úgy megy a Vectra mint előtte soha. Persze az új EGR-t már nem vették vissza. Szóval mielőtt bárki 30-40 ezres költségbe veri magát nem árt megnézni a MAP szenzort ha nem akar gyorsulni az autó.
  5. Sziasztok érdeklődni szeretnék, hogy van-e valakinek tapasztalata z19dth-nál az örvényszelepek kiiktatásával kapcsolatban? Úgy néz ki hogy a kis drááágaszágunkon elkezdett szórakozni az EGR és ha már megbontjuk akkor szeretném kitisztítani a szívósort is + már a mienken is mocorog az örvényszelepek rudazata, szóval vagy kiiktatjuk az örvényszelepeket vagy elküldöm ide: http://www.szivosor.hu/tipusok/motorkod-szerint/z19dth/ Szerintem ők elég korrektül fel tudják újítani a szívósort. Csapágyazzák a lapátokat és a mozgató rudazatot is.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.