Sziasztok!
Csak egy tanulságos esetet szeretnék megosztani veletek.
Az én C vectrám is elkezdte ezt a 2000-es fordulat alatt nem akarunk gyorsulni történetet, persze hibakód nem volt. A szerelők egyből EGR-re gyanakodtak, le is szedtük és lám alap helyzetben nyitva volt egy kicsit. Jött a takarítás visszaraktuk, pár napig jobb is volt, de aztán megint kezdte. Sajnos akkor új EGR-t kell venni. Biztos tönkrement az elektromágnese és megint nyitva van. Megrendeltem az újat másnapra meg is volt a gyári Pierburg cirka 38000-ért kedvezménnyel együtt. Ahogy hazaértem neki is estem, leszedtem a régit és lás csodát nincs nyitva, zár rendesen. Ekkor jutott eszembe, hogy pár hónapja olvastam egy Alfás fórumon, hogy a Map szenzort se árt néha kipucolni, tudniillik az Alfákban is van ugyan ilyen Z19DTH-s motor. Ki is szereltem a MAP szenzort és csodák csodájára ki se látszott a koromból. Kapott egy kis féktisztítót, ecsettel kitakarítottam és ment is vissza a helyére. Azóta úgy megy a Vectra mint előtte soha. Persze az új EGR-t már nem vették vissza. Szóval mielőtt bárki 30-40 ezres költségbe veri magát nem árt megnézni a MAP szenzort ha nem akar gyorsulni az autó.