Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

OPC modelltörténet


forumadmin

A Német Autósport Szövetség előírta ugyanis, hogy legalább 2500-as darabszámban gyártott kocsikkal lehet indulni a klubversenyeken. Mivel az Opel hagyományosan erős volt ezen ágazatban, elhatározta egy ütőképes pálya- és rali alapmodell létrehozását, a meglevő Astra alapján – ez lett az Astra OPC.

  • Amatőr autóversenyzésre készült: az első Astra OPC, 1999-ből
  • Megteremtette a sport-egyterű piacát: a Zafira OPC
  • Széles skálán: OPC Astra, Zafira, Vectra és Vectra kombi

Az egyszerű, de becsvágyó elképzelés sikert hozott. A kissé módosított aerodinamikájú karosszériába kétliteres, 118 kW/160 lóerős szívómotort, nagyon sportos futóművet és erős féket építettek, a belső térben a recaro kagyló ülések csak tetőzték a vezetési élmény érzetet. Az első Astra OPC belevaló kocsi volt, a százra gyorsulás 8.2 másodperces ideje és a 220 km/órás sebesség csak sejteti hatását!

Összefoglalva az első generációs Astra OPC-t nevezhetjük a kategóriájában stílusteremtő, érdeklődést felkeltő típusnak.

Ám úgy tűnt, nemcsak az aktív versenyzők vártak e kocsira. A háromezer darabra korlátozott szériát hónapok alatt elkapkodták – a németek mellett különösen az osztrákok és a svájciak lelkesedtek érte. Az Astra OPC megjelenésével egy új szín az Arden kék is megjelent a szín palettán ami még csabítóvá tette az új modelleket.

Ez az autó kétségkívül felkeltette az érdeklődést, majd 2002 végén jött az újabb lökés. A módosított, és turbófeltöltővel ellátott motor teljesítménye 147 kW/200 lóerőre nőtt, amivel a 230 km/órás sebességre volt képes. A kinézetén is módosítottak kapott opc2-es spoiler szettet ami még jobban az erőt sugallta, ezzel Astra OPC belépett a sportkocsik ligájába.

2001-ben következett a trendformáló Zafira OPC.

Az Astra OPC után két további modell következett: az Astra kombi OPC és a hétüléses Zafira OPC, a kompakt egyterű, ugyanolyan motorral és 220 km/óra csúcssebességgel. A dinamika, a sportos viselkedés és a célszerűség ötvözetét kínáló Zafira OPC megteremtette a tágas sportkocsi fogalmát. Olyan igény mutatkozott iránta, hogy fel kellett srófolni a gyártási tervet. Az első generációs Zafira OPC termelési adatai magukért beszélnek: 12 ezer darab készült belőle.

2006-os modellév: négy tagból áll az OPC-család

Megszeretni való, sportos csúcsmodellekként különleges szerepet játszanak az OPC változatok az Opel választékában: valamennyi újabb típus – az Astra, a Zafira és a Vectra – is készül már a nagy teljesítményre utaló OPC emblémával.

Az Astra OPC és a Zafira OPC új nemzedékét a kétliteres turbómotor továbbfejlesztett kivitele hajtja, 177 kW/240 LE teljesítménnyel. A háromajtós Astra 6.4 másodperc alatt gyorsul százra, és 244 km/órát ér el, míg a Zafira adatai 7.8 másodperc, illetve 231 km/óra. A legmagasabb szintű vezethetőségről és biztonságról az Interactive Driving System (IDSPlus az Astrában, illetve IDSPlus2 a Zafirában) gondoskodik.

Az új Vectra első ízben került bele az OPC kínálatába – ötajtós és kombi karosszériával. Mindkettő hajtását a 2.8 literes V6-os, változó vezérlésű, kettős beömlésű feltöltővel ellátott motorra bízták, amely a limuzint 6.7, a kombit 6.9 másodperc alatt gyorsítja százra. Csúcssebességük 260, illetve 254 km/óra, ez is sportkocsihoz méltó. Akárcsak a Zafira OPC, ezek is a legkorszerűbb IDSPlus2 futómű-szabályozással készülnek.

2006-ban a Meriva modell ráncfelvarrásával egyidejűleg megjelent belőle OPC változat is amibe 1.6-os turbo motor került amely 180lóerő leadására volt képes, természetesen az OPC spoiler kit erről sem hiányozhatott.

2007 év végén bemutatták a Corsa D OPC változatát, ami a Merivába már debütáló szintén 1.6-os motor kicsivel erősebb változatával került a gyártósorra. Így a 192lóerős OPC-nek már csak 7,2másodpercre van szükséges a százas tempó elérésére és ezzel nyomdokaiba ért a Corsa A gsi-nek és elég közkedvelt lett a fiatalok köreiben. 2011-ben a ráncfelvarrást követően továbbfejlesztették, kiadták a Nürburgring editiont ami 2centivel alacsonyabb Bilstein futóművet kapott amit a Nürburgring pályára optimalizáltak, továbbá 4 dugattyús brembo fékeket 18"as alufelniket és sperr difit kapott.

2009-ben az Insignia típus nagysikerű debütálása után elkészült az OPC változat is, ami a Vectrábol már ismert 2.8as v6-os turbomotor továbbfejlesztett változata, 325lóerőre és 435Nm-re volt képes.

6 sebességes automata vagy manuális váltót és a Saab (Haldex) aktív négykerék hajtását kapta. Első felfüggesztése egy módosított MacPherson amit HiPerStrut-nak nevezetek, hátul LSD differenciál művel és hozzá tartozó Opel FlexRide adaptív 3 fokozatban állítható lengéscsillapítóival fokozták a kényelmet és a megfelelő sportosságot.

2011 áprilisában készült az új Opel Insignia OPC Unlimited Edition, amiben nem volt sebesség korlátozás és így 270km/h-ra volt képes.

2012-től jelent meg az Opel Astra J OPC változata amiben a jól bevált két literes turbó motor dolgozik de már 280lóerő és 400Nm leadására képes. HiPerStrut első felfüggesztés és LSD hátsó differenciálmű és FlexRide aktív lengéscsillapítók kerültek bele. OPC spoiler kittel, brembo fékekkel, 19" alap vagy 20" választható alufelnikkel és Recaro belsővel került forgalomba.

A nulla-százas sprintet 6 másodperc alatt futja és 250km/h-nál korlátozták a végsebességét.

2014-re várható a Opel Astra J OPC EXTREME változat.

2015-től Opel Corsa E OPC

OPC modellek

gallery_457_235_494383.jpg

Astra G OPC 1 (1999–2002) 2.0 literes négyhengeres, 118 kW/160 LE, darabszám: 3,000

 

gallery_457_235_182251.jpg

Zafira A OPC (2001–2005) 2.0 literes négyhengeres turbó, 147 kW/200 LE, darabszám: 12,000

 

gallery_457_235_33958.jpg

Astra G OPC 2 (2002–2004) 2.0 literes négyhengeres turbó, 147 kW/200 LE, darabszám: 3,500

 

gallery_457_235_45445.jpg

Astra Caravan OPC (I) (2002–2004) 2.0 literes, négyhengeres turbó, 147 kW/200 LE, darabszám: 500

 

gallery_457_235_247537.jpg

Astra OPC (III) (2005–2010) 2.0 literes négyhengeres turbó, 177 kW/240 LE

 

gallery_457_235_132557.jpg

Zafira OPC (II) (2005–2010) 2.0 literes négyhengeres turbó, 177 kW/240 LE

 

gallery_457_235_220425.jpg

Vectra OPC (I) (2005–2008) 2.8 literes V6 turbó, 188 kW/255 LE

 

gallery_457_235_299969.jpg

Vectra Caravan OPC (I) (2005–2008) 2.8 literes V6 turbó, 188 kW/255 LE

 

gallery_457_235_71744.jpg

Meriva A OPC (2006–2010)

 

gallery_457_235_86742.jpg

Corsa D OPC (2007-2014)

 

gallery_457_235_1073808.jpg

Insignia A OPC (2009- 2014)

 

gallery_457_235_41770.jpg

Corsa D OPC Nürburgring Edition (2011-2014)

gallery_457_235_861738.jpg

Astra J OPC (2012- )

 

large.Opel-Corsa-OPC-6.jpg.d7354986661dc

Corsa E OPC (2015-

 

Írta: Lanti

Módosítva : forumadmin


Visszajelzések

Recommended Comments

Nincsenek hozzászólások



Guest
This is now closed for further comments

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 44 Vendég (Teljes lista)

    • There are no registered users currently online


×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.