Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Chat


nyuszifül

Recommended Posts

  • Hozzászólások 23,9k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

  • mackosajt

    4294

  • adorjant

    3721

  • nyuszifül

    3645

  • Sörös Sanyi

    2865

Legtöbb hozzászólás

Hát mostakkor te vagy a hunyó

Vasci arra gondoltam, hogy a hidegtől megváltozhatott az olaj állaga, betöltöttem egy pár decit, és azóta nem villan fel a jelző, bár ugyanabból a fajtából, de majd teszek bele 20w40-est is, egyébként az volt az érdekes, hogy nekem azsonták, hogy a sűrűbb az kisebb számozású, pl. 5W40

Biztos, hogy Botond olaj való bele?:unsure:

Az első szám a viszkozitás, az minél kisebb, annál "hígabb" az olaj (szivattyúzhatósági határhőmérséklete annál alacsonyabb).

Link to comment
Megosztás:

Biztos, hogy Botond olaj való bele?:unsure:

Az első szám a viszkozitás, az minél kisebb, annál "hígabb" az olaj (szivattyúzhatósági határhőmérséklete annál alacsonyabb).

Akkor ha egész nyáron 20W40-nel járok, akkor csökken az olajpumpám élettartama? :-))

Link to comment
Megosztás:

Akkor ha egész nyáron 20W40-nel járok, akkor csökken az olajpumpám élettartama? :-))

Nem hinném hogy jelentősen befolyásolna az olajpumpa élettartamat, de szeritnem akkor már jobban járnál a 0W-s olajjal, ha ez lenne a konkrét cél. Továbbá a viszkozitás sem marad állandó a hőmérséklet változásával.

Link to comment
Megosztás:

Nem hinném hogy jelentősen befolyásolna az olajpumpa élettartamat, de szeritnem akkor már jobban járnál a 0W-s olajjal, ha ez lenne a konkrét cél. Továbbá a viszkozitás sem marad állandó a hőmérséklet változásával.

Pontosan erre gondoltam, ezért kellett utánatöltenem. a 0w akkor most miért jó? Most nem sűrűbb kéne fagyban?

nem szakmailag értettem :unsure:

csak olyan gondolatmeneted van,hogy most jött el az a pont,ahol feladom :blink:

Mert én teljes egészében nézem az autótunnigot, nem úgy, mint sokan, hogy csak menjen, mint állat, meg fullos legyen, mind1, mennyibe kerül, és kész :-))

Link to comment
Megosztás:

Pontosan erre gondoltam, ezért kellett utánatöltenem. a 0w akkor most miért jó? Most nem sűrűbb kéne fagyban?

Mert én teljes egészében nézem az autótunnigot, nem úgy, mint sokan, hogy csak menjen, mint állat, meg fullos legyen, mind1, mennyibe kerül, és kész :-))

fagyban sűrűbb?

ááá tényleg végem :unsure:

de nem érted mit mondok :blink:

Link to comment
Megosztás:

fagyban sűrűbb?

ááá tényleg végem :unsure:

de nem érted mit mondok :blink:

Gondolom azért kell sűrűbb, nagyobb viszkozitású, hogy a fagyban megvátoznak a fém méretei is, és ez jobban befexik a kellő helyekre, lassabbn csorog le a terknőbe, hamarabb felmelexik a motor

Link to comment
Megosztás:

Volt neked egy régebbi ottvanasabb ótód is nem? Hát akkor biztosan megtapasztaltad, hogy minden szerelő mást mondd :-))

volt,de nem mondtak össze-visszaságot :blink: meg nem is hordtam,csak két szerelőhöz.

na meg úgy utánaolvastam minden porcikájának,hogy a szerelők néha csak lestek :unsure: ;)

de az olaj az autófüggetlen,nem tudom elképzelni,hogy ennyire tájékozatlan legyen vki

Link to comment
Megosztás:

Hát ti készen vagytok! :blink:

Endli én nem mondtam olyat hogy a kisebb viszkozitású a sűrűbb! Az nem én voltam! ;) :unsure:

Szerény véleményem szerint télen jobb a sűrűbb olaj,pl egy félszintetikus,vagy egy 15W 40...

Nagyon sok dolog van ami befolyásolja az optimális kenőhatást,pl az olaj minősége,viszkozitása(nem ugyanaz a kettő! - egy 15w 40-es olaj nem rosszabb minőségű egy 5W 40-estől.egy fekete csaj is lehet jobb az ágyban,még hogy! mint egy szőke,pedig elég sokan a szőke puncira buknak) dermedéspont,forráspont...stb.

Ezen felül télen azért jobb a sűrűbb olaj,mert a manapság (pl elmúlt 20 év) kiadott otto motorok nagyrésze precíziós motor,amely többek között azt is jelenti,hogy a motorban külömböző helyeken olyan olajcsatornák és kelyhek(így olvastam ;))vannak kialakítva a külömböző mozgó alkatrészeken,amelyeken,amelyekben meg tud állni az olaj amikor leállítod az autót.Másnap reggel a hidegben mikor indítasz,nem kell arra várnod hogy megjöjjön az olajnyomás,hanem a kelyhekben megállt olaj azonnal fröcskölődik mindenhová,és míg ennek hatása él,már olajnyomásod is lesz...

Egy hete a Mol Rt. honlapján volt egy link egy tanulmányra(sajnos nem találtam meg pedig be akartam linkelni) melyben egy magáncég a külömböző kenőanyagokat vizsgálta,és azok viselkedését a hőmérséklet változásaival...a sűrű olajat javasolták itt is,és fel volt vezetve az olajok viselkedése, -tapadási tényezője,sőt még a felületi feszültsége is - a hideg,és a meleg fémhez...

Ennek ellenére mindeki olyat használ amilyet akar,szerintem érdemes megnézni az autónk gyári adatait,és a télre vonatkozó előírásait,régebbi autók esetében pedig a tapasztalatra tudunk csak hagyatkozni,ha nincs karbantartási útmutatónk vagy egyéb dokumentáció...

Link to comment
Megosztás:

Volt neked egy régebbi ottvanasabb ótód is nem? Hát akkor biztosan megtapasztaltad, hogy minden szerelő mást mondd :-))

Drága cimbora

ha a motortuningot igy nézed sajna meg kell jegyezzem sokat kell még fejlődnöd de idö az van mint tenger meg motor is

az aki azt állitja télen kell a sürübb olaj ........ egy kérdésem van mit jelent az a szó hogy viszkozitás és ezt mi befolyásolja??????

erre megadod a választ és benned is foganatoas lessz hidd el

a kopott motorokat ne hasonlitgassuk össze!!!!

az olaj magassab hőre változtatja a sürüsségét(ritkul) és veszik a kenése ilyen szempontból

télen ritkább olaj kellene a könnyeb inditás és a kisebb olajpumpa ellenállás miatt mert a motor sem melegszik annyira és elméletileg vagyis a régebbi konstrukcióknál a félszintetikus javasolt még az új konstrukciós motorok melyek olajhütővel vagy hőcserélővel rendelkeznek egy és ugyanazzal az olajjal képesek futni

régi motorok ugynevezett ráhagyásos illesztéssel vannak összeállitva(ásványi) még az újak sokkal precizebbek az illesztések ergo vékonyabb olaj is használható(félszintetikus) az olajnyonmás eléréséhez ami a kenést végzi

kivételt képeznek a turbo motorok melyek szintén nagyobb ráhagyással vannak tervezve a nagy hő miatti tágulásra ezek a motorok csakis a szintetikus olaj javasolt a magas olajhőfok miatt hogy elkeruljük az olaj kormosodását mivel az olajhütő sem képes csak motoron kivül hüteni !!!!

a számok az olajos flakonokon a viskozitást jelzik

de még belelehet bonyolodni a részletekbe ;)

:lol:

Hát ti készen vagytok! ;)

Endli én nem mondtam olyat hogy a kisebb viszkozitású a sűrűbb! Az nem én voltam! :P :unsure:

Szerény véleményem szerint télen jobb a sűrűbb olaj,pl egy félszintetikus,vagy egy 15W 40...

Nagyon sok dolog van ami befolyásolja az optimális kenőhatást,pl az olaj minősége,viszkozitása(nem ugyanaz a kettő! - egy 15w 40-es olaj nem rosszabb minőségű egy 5W 40-estől.egy fekete csaj is lehet jobb az ágyban,még hogy! mint egy szőke,pedig elég sokan a szőke puncira buknak) dermedéspont,forráspont...stb.

Ezen felül télen azért jobb a sűrűbb olaj,mert a manapság (pl elmúlt 20 év) kiadott otto motorok nagyrésze precíziós motor,amely többek között azt is jelenti,hogy a motorban külömböző helyeken olyan olajcsatornák és kelyhek(így olvastam ;))vannak kialakítva a külömböző mozgó alkatrészeken,amelyeken,amelyekben meg tud állni az olaj amikor leállítod az autót.Másnap reggel a hidegben mikor indítasz,nem kell arra várnod hogy megjöjjön az olajnyomás,hanem a kelyhekben megállt olaj azonnal fröcskölődik mindenhová,és míg ennek hatása él,már olajnyomásod is lesz...

Egy hete a Mol Rt. honlapján volt egy link egy tanulmányra(sajnos nem találtam meg pedig be akartam linkelni) melyben egy magáncég a külömböző kenőanyagokat vizsgálta,és azok viselkedését a hőmérséklet változásaival...a sűrű olajat javasolták itt is,és fel volt vezetve az olajok viselkedése, -tapadási tényezője,sőt még a felületi feszültsége is - a hideg,és a meleg fémhez...

Ennek ellenére mindeki olyat használ amilyet akar,szerintem érdemes megnézni az autónk gyári adatait,és a télre vonatkozó előírásait,régebbi autók esetében pedig a tapasztalatra tudunk csak hagyatkozni,ha nincs karbantartási útmutatónk vagy egyéb dokumentáció...

Roli ez amit irsz a konstrukcióról ez áll egy apróság hiányzik a visszacsapó olajszelepek melyek a járatokba tartják az olajat ij módon serkentik a mi hamarabbi kenést

ja az olajsürüség jó példája a váltóba tegyél télen sürü olajat és tapasztalod amit irtam nemfogsz tudni váltani :blink:

roli gyere msn-re

Link to comment
Megosztás:

Mucus!

Temmeg mihamarabb serkentsed má magad ide,mert visszacsapó szelepként fog működni a kezem,aztán visszacsapom a gyerkőcöt amelyik nem viszi má neked a senit hogy csinálhasd!

A váltó olajat meg azért akármi is van,ne hasonlítsuk össze egy napon se a motorolajjal,bár az tény hogy a váltó sűrű olajjal nem működne :unsure: De van nekem egy jó cimbim,majd cserél nekem az én automatámba olajat :blink:

Megkaptad az email-em?

Link to comment
Megosztás:

Mucus!

Temmeg mihamarabb serkentsed má magad ide,mert visszacsapó szelepként fog működni a kezem,aztán visszacsapom a gyerkőcöt amelyik nem viszi má neked a senit hogy csinálhasd!

A váltó olajat meg azért akármi is van,ne hasonlítsuk össze egy napon se a motorolajjal,bár az tény hogy a váltó sűrű olajjal nem működne :unsure: De van nekem egy jó cimbim,majd cserél nekem az én automatámba olajat :blink:

Megkaptad az email-em?

az csak hasonlat volt ;)

mért irtál ujat?

Link to comment
Megosztás:

gyerünk te Zsuzsika te, gyerünk a mozibabe, tudok egy olyan mozit, hogy az valami csuda... :unsure:

Módosítanék: Gyerünk te Zsuzsika te, gyerünk a klubba be... ;)

persze hogy van :lol:

Vilinek hívják,a színe után (villám ezüst)

és ugyanolyan gyors is :blink:

Mint a festék? Az lassan szárad... :lol:

:P Na végre valami jó is történt velem, végre kipróbáltam az új fürdőszobámat ;)

Már kipróbáltad, nem? Videóm is van róla. :D ;)

Jó reggelt Opelesek!

Álmos vagyok, de a reggelin lassan túl vagyok. Ma sem leszek sokat a gép előtt, de ez már a tréning utolsó napja. Megyek, előkészülök a munkához (csak még olvasok egy kicsit :lol: ).

Link to comment
Megosztás:

Én nem tudom,mivel találnak meg mások,tudod hogy én nem rosszindulatból mondom,és ha valamiről komolyan rossz véleménnyel lennék,már úgyis tudnál róla!

Szóval ki bánt? segberúgjam? ;) ;)

Kemény vagy Csoki!? Ízirájder öcsém! :unsure:

Tamás: itt mindenki megtalál mindenkit, hol így, hol úgy. :P

Tomi! Én már az évzáróra a zsét is elutaltam... ugye te is jössz? No meg a többiek is.

Fáj a torkom.... :blink:

Link to comment
Megosztás:

jó reggelt!

ne adjátok fel,ma péntek van! (mellesleg a legborzasztóbb nap a héten :blink: )

évzáróra konkrétat nem tudok mondani,de mivel a helyszínen is meg lehet váltani 18 óráig a vacsorajegyet,így ha esetleg későn kapnék észhez,hogy menni akarok,akkor sincs akkora gáz.

viszont ha már a taliknál járunk,a december 9-el akkor mi lesz a helyzet? csak azért kérdem,hogy ha inkább lefújjuk,akkor szervezzük a szülinapi talit ;) de ez csak úgy eszembe jutott :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.