Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Turbo-sokk-feltöltés


Atommanó

Recommended Posts

én f28-hoz tök hülye vagyok, fogalmam sincs mit bír ki, meg hogyan kell javítani, felújítani, szóval kussolok.

az f23-am elég jól bírja, eddig ennyit tudok arról. hogy mikor van neki vége, remélem közösen ki fogjuk belőle csikarni :D ;) :P ha nem, az még jobb, mert akkor q. sokat bír.

Link to comment
Megosztás:

oks, köszi, ez szép és az ára is igen-igen jó, még a brutkó dezső árfolyam mellett is. de vannak kérdéseim:

- mit is kellene ezzel akkor csinálni? a hengerfej felőli talpat teljesen le kéne venni, és a megfelelő helyen lukas, tehát új talpat készíteni hozzá + hegeszteni?

- rozsdamentes acál, és ezért úgy tudom, hogy a hegesztést nagyon körültekintően kell csinálni, mert egyébként szeret elengedni. a külső vesztgétet is valahova fel kell rá tenni még a talp mellett. kérdés tehát, hogy ki fogja ezt hegeszteni, hogy nyugodtan aludhassak?

esetleg a pontos dimenziókat ha meg tudnád adni jó lenne, hogy megnézzük mit kellene tenni a kocsi orrában, hogy elférjünk tőle biztonságosan.

kell egy z20let talpat csinaltatni .. cnc vel gondolom nem gond .. ehez kipu tömités jo szokott lenni mintának

mivel más a te kipu turkod alakja és a sr20det -é ezért a kész kipu talpat a sr20det felöli oldalon anyagvastagság feléig bele kell marni az sr20det leömlö alakjat igy teljesen passzolni fog ... ha t25 ös talpal veszel turbot már csak a külsö wastegate et kell megoldani

ha nem akkor már a t25 ös talpat is le kell cserélni de ez 1xrü ekkor annyi könnyebbség van hogy ilyenkor ugy allitodbe a turbot ahogy akarod és

tudsz jatszani hogy fog elférni ...

nekem van egy heggesztö ismerösöm aki igencsak megbizhato ... és szép melot végez .. de még mindig nem tökéletes mert a csövet ö sem tölti fel gazzal ..

Link to comment
Megosztás:

tán megkéne kérdezni egy olyat akinek megcsinálták az f28át igy me igy a gép elől lehetünk okosak ,de addig hiába mond rá bárki szar t meg jót....pláne ha semmi tapasztalat csak gondolat

Már beszéltünk erről, ha Te azt mondod, hogy ez teljesen jó és tartós megoldás, én elhiszem neked! :D

De még mindig vergődök az F18 és F28 között. ;)

Link to comment
Megosztás:

na múlt héten írtam a Turboneticses csókának...hogy szeretnék valami hasonlót mint a GT28RS....

gtkspecs.jpg

gt-k_turbocharger.jpg

A GTK 325-öt ajánlotta...

A 28RS 0.64-es AR-rel van...ez meg 0.48-al....

445343636n_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Várom a jótanácsokat...

Mondjuk ezt pl drágábban küldené mint egy t3/t4-et....

A GTK325 1400 dodo (+küldés) a T3/T4-ek 900 $+ küldés...(akárhogy nézem az 100.000 forint különbség jelen esetben... :D )

Link to comment
Megosztás:

Na írtam neki, és rögtön válaszolt is megint...

kérdeztem, hogy T3/T04B féle valami jót ajánlana e...

Azt írta, hogy össze tud rakni ugyan olyat mint a GTK 325, csak T3/T04B-ből, és 995 dodo a golyós, és 745 a sima...

Ja és Sonique!

Az odlalán a HP-k mind főtengelyen mértek...nem whp...

Link to comment
Megosztás:

Ok, your Total is $1130.00 (Make sure you pay for the wire transfer fee if

not, add $20 to cover it).

Here are our account details:

.........

.......

Thanks

Jesse

-----Original Message-----

From: Virágh Antal [mailto:gsi@opelklub.hu]

Sent: Tuesday, October 28, 2008 10:23 AM

To: Jesse @ Turbo Kits.com

Subject: RE: Turbonetics turbo?

Ball Bearing...

> Yes, Bank transfer... Which turbo did you want... Standard Bearing or

> Ball Bearing?

>

>

> Jesse

> Turbo Kits.com - Boost Your Horsepower http://www.turbo-kits.com

> 860.676.2929

> jesse@turbo-kits.com

> -----Original Message-----

> From: Virágh Antal [mailto:gsi@opelklub.hu]

> Sent: Tuesday, October 28, 2008 10:13 AM

> To: Jesse @ Turbo Kits.com

> Subject: RE: Turbonetics turbo?

>

> You mean bank transfer??? No problem ;-)

>

>> We only accpet wire transfers for international orders...

>>

>> Jesse

>> Turbo Kits.com - Boost Your Horsepower http://www.turbo-kits.com

>> 860.676.2929

>> jesse@turbo-kits.com

>>

>> -----Original Message-----

>> From: Virágh Antal [mailto:gsi@opelklub.hu]

>> Sent: Tuesday, October 28, 2008 9:43 AM

>> To: Jesse @ Turbo Kits.com

>> Subject: RE: Turbonetics turbo?

>>

>> Thanks, it sounds better for me...;-) Can i do pay pal?

>>

>> bye,

>> Anti

>>

>>> Sure, I can get a T3/T4 that matches the specs of the GTK and it

>>> would be

>>> $745 for Standard Bearing or $995 for Ball Bearing

>>>

>>> Jesse

>>> Turbo Kits.com - Boost Your Horsepower http://www.turbo-kits.com

>>> 860.676.2929

>>> jesse@turbo-kits.com

>>>

>>> -----Original Message-----

>>> From: Virágh Antal [mailto:gsi@opelklub.hu]

>>> Sent: Tuesday, October 28, 2008 9:38 AM

>>> To: Jesse @ Turbo Kits.com

>>> Subject: RE: Turbonetics turbo?

>>>

>>> And any cheaper series like T3/T04B ? What about with these?

>>> They are more cheaper, and i think the GTK325 is to expencive for

>>> me...:-(

>>>

>>>

>>> Bye,

>>> Anti

>>>

>>>>

>>>> Would you recommend any t3/t4? Yes the GTK 325 is a T3 Do you write

>>>> the Hp as wheelhp on your page??? Our turbo page states HP, not WHP

>>>> How much would they cost inclusive shippment to Hungary??? USPS

>>>> Express -

>>>> $135.25 USD

>>>>

>>>> Jesse

>>>> Turbo Kits.com - Boost Your Horsepower http://www.turbo-kits.com

>>>> 860.676.2929

>>>> jesse@turbo-kits.com

>>>>

>>>>

>>>> -----Original Message-----

>>>> From: Virágh Antal [mailto:gsi@opelklub.hu]

>>>> Sent: Tuesday, October 28, 2008 8:33 AM

>>>> To: Jesse @ Turbo Kits.com

>>>> Subject: RE: Turbonetics turbo?

>>>>

>>>> HI!

>>>>

>>>> Would you reccomend any t3/t4?

>>>> Do you write the Hp as wheelhp on your page???

>>>> How much would they cost inclusive shippment to Hungary???

>>>>

>>>> Thanks,

>>>>

>>>> Anti

>>>>

>>>>

>>>>

>>>>> I think a great T3 Turbonetics turbo to match the GT28RS would be

>>>>> the GTK 325. This turbo is $1395 and I can get one shipped right

out...

>>>>>

>>>>> Let me know if you have any other questions.

>>>>>

>>>>> Thanks

>>>>>

>>>>> Jesse

>>>>>

>>>>> -----Original Message-----

>>>>> From: Virágh Antal [mailto:gsi@opelklub.hu]

>>>>> Sent: Friday, October 24, 2008 7:37 PM

>>>>> To: jesse@turbo-kits.com

>>>>> Subject: Turbonetics turbo?

>>>>>

>>>>> Hello,

>>>>>

>>>>> I write from Hungary, so first of all sorry, about my english.

>>>>> I checked your hompage about turbonetics ball bearing turbos. All

>>>>> the datas are given in whp or hp??? I have a Seat Leon Cupra, 1.8t

>>>>> (Engine

>>>>> code: AMK, 210 HP, right now with a stock engine K04, ABT

>>>>> Software

>>>>> 247 HP not

>>>>> WHP!!!!) I would like to buy something like Garrett GT2860RS but

>>>>> from turbonetics.

>>>>> http://www.turbobygarrett.com/turbobygarre...g/Turbochargers

>>>>> /

>>>>> G

>>>>> T

>>>>> 2

>>>>> 8/GT28

>>>>> 60RS_739548_1.htm

>>>>> ->here you can check the infos about GT28RS.

>>>>> I would like to settel the engine about 320 HP (ca.270 whp?) which

>>>>> turbo do you recommend?

>>>>>

>>>>> Or do you sell any GT28RS just simple with manifold? (all the

>>>>> others I have

>>>>> allready)

>>>>>

>>>>> How much would they cost inclusive shippment???

>>>>>

>>>>>

>>>>> Thank you in advance,

>>>>>

>>>>> Best regards,

>>>>> Antal Virágh

Link to comment
Megosztás:

Na írtam neki, és rögtön válaszolt is megint...

kérdeztem, hogy T3/T04B féle valami jót ajánlana e...

Azt írta, hogy össze tud rakni ugyan olyat mint a GTK 325, csak T3/T04B-ből, és 995 dodo a golyós, és 745 a sima...

Ja és Sonique!

Az odlalán a HP-k mind főtengelyen mértek...nem whp...

na akkor végre ez is kiderült

igen a GTK széria az egy igencsak felsöketegoria már a turbonetics ek közül is ... viszont itt nincs tul nagy tehetetlensége a turbonak ahogy meg pöccinted a gazpedalt máris 1,5.... bar :D :D ;) :D :P :D

na jo nem de .. a lényeg ez ...

szerintem a sima golyos is elég neked .... ha kell golyos :D

viszont szerintem mág a sima t3/t40b is klasszisokkal jobb mint egy széria gt28..

a pénz részét már neked kell eldönteni ... de legalabb ott kint mindennap evvel foglalkoznak igy szart nem tudsz venni

yahh és a turbonetics 1év gari de olyan ha nem te voltal a hülye ... akkor akarmilyen indokkal egyböl cserélik

Link to comment
Megosztás:

ez az AR mit jelöl egész pontosan??? 0.48 vagy 0.63 lenne a jó nekem vajon??? :D

arratio.jpg

arhousing.jpg

A/R Explanation

A/R is the rated volumetric efficiency of a turbos 2 sections, so to speak. Imagine if you have a garden hose spraying water out at a pinwheel

with the hose open ended, the pinwheel spins okay. Put a nozzle on it an the pinwheel will spin like mad.

There are issues with the nozzle on the end, you lose volume but gain pressure. With the nozzle off you gain volume, but lose pressure and you can't turn the pinwheel as much.

Simply put, on small displacement engines a smaller A/R is better, on large displacement engine a larger A/R is better due to exhaust volume.

A larger A/R will spool later and provide a higher power band, if your engine is capable of reaching the RPMS it should be used in.

You can't cross compare different types of housings and wheels, but if you have a typical T3/TO4E 57 trim with a stage 3 exhaust wheel and a .48 A/R housing, it might have a powerband of 3000-7000, with the .63 it might be 4000-8000, and with a .82 A/R housing it might be 5000-9000. If you have headwork and cams that stop pulling at 8000 RPM's, it's smart to run the .63 A/R housing. If you have a fully ported head and huge cams that will make power till 9000, the .82 A/R housing would be a better choice.

Link to comment
Megosztás:

a lényeg az a/r .48 as sokkal jobbanfog reagálni a gázadásra de a csucs teljesitmény kevesebb ..

mig a .63as kicsitt lomhább de itt megasabb az elérhetö teljesitmény ....

itt van ugyan ez a leirás a garrett oldalárol páldával ismertetve

compressor_housing_showing.gif

A/R (Area/Radius) describes a geometric characteristic of all compressor and turbine housings. Technically, it is defined as:

the inlet (or, for compressor housings, the discharge) cross-sectional area divided by the radius from the turbo centerline to the centroid of that area (see Figure 2.).

Figure 2. Illustration of compressor housing showing A/R characteristic

The A/R parameter has different effects on the compressor and turbine performance, as outlined below.

Compressor A/R - Compressor performance is comparatively insensitive to changes in A/R. Larger A/R housings are sometimes used to optimize performance of low boost applications, and smaller A/R are used for high boost applications. However, as this influence of A/R on compressor performance is minor, there are not A/R options available for compressor housings.

Turbine A/R - Turbine performance is greatly affected by changing the A/R of the housing, as it is used to adjust the flow capacity of the turbine. Using a smaller A/R will increase the exhaust gas velocity into the turbine wheel. This provides increased turbine power at lower engine speeds, resulting in a quicker boost rise. However, a small A/R also causes the flow to enter the wheel more tangentially, which reduces the ultimate flow capacity of the turbine wheel. This will tend to increase exhaust backpressure and hence reduce the engine's ability to "breathe" effectively at high RPM, adversely affecting peak engine power.

Conversely, using a larger A/R will lower exhaust gas velocity, and delay boost rise. The flow in a larger A/R housing enters the wheel in a more radial fashion, increasing the wheel's effective flow capacity, resulting in lower backpressure and better power at higher engine speeds.

When deciding between A/R options, be realistic with the intended vehicle use and use the A/R to bias the performance toward the desired powerband characteristic.

Here's a simplistic look at comparing turbine housing geometry with different applications. By comparing different turbine housing A/R, it is often possible to determine the intended use of the system.

Imagine two 3.5L engines both using GT30R turbochargers. The only difference between the two engines is a different turbine housing A/R; otherwise the two engines are identical:

1. Engine #1 has turbine housing with an A/R of 0.63

2. Engine #2 has a turbine housing with an A/R of 1.06.

What can we infer about the intended use and the turbocharger matching for each engine?

Engine#1: This engine is using a smaller A/R turbine housing (0.63) thus biased more towards low-end torque and optimal boost response. Many would describe this as being more "fun" to drive on the street, as normal daily driving habits tend to favor transient response. However, at higher engine speeds, this smaller A/R housing will result in high backpressure, which can result in a loss of top end power. This type of engine performance is desirable for street applications where the low speed boost response and transient conditions are more important than top end power.

Engine #2: This engine is using a larger A/R turbine housing (1.06) and is biased towards peak horsepower, while sacrificing transient response and torque at very low engine speeds. The larger A/R turbine housing will continue to minimize backpressure at high rpm, to the benefit of engine peak power. On the other hand, this will also raise the engine speed at which the turbo can provide boost, increasing time to boost. The performance of Engine #2 is more desirable for racing applications than Engine #1 where the engine will be operating at high engine speeds most of the time.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.