Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Kecskemét és környéke -CHAT


redline

Recommended Posts

Dinike!

Ha ugye vennéd fáradságot és kicsit utánaolvasnál a problémának,mielőtt engem és Tomit is hülyének titulálsz autóhifi témában,akkor talán rájönnél,hogy van megoldás a problémádra és valszeg te nem értesz az autóhifihez.

Kb 10mp keresés után találtam:

A problémák jelentõs része úgynevezett földhurok probléma, erre ezek lehetnek megoldások:

- A földelési pontok helyes megválasztása

- Soha ne vidd az RCA kábelt táp kábel közelében (keresztezés esetleg, de 90 fokban)!

- Ha Az akkutól viszed a minuszt is, akkor csavart érpárt kell képezni a tápkábelekbõl. Minimum 8 csavarás méterenként. Egyébként nekünk még nem kellett ilyet alkalmaznunk, legalábbis nem zavarelhárítás miatt.

- További zavarcsillapítást érsz el, ha a hangszóró kábellel ugyanezt a csavarást vagy kettõnél több ér esetén fonást alkalmazod.

- Ha többszörös árnyékolású az RCA kábel, akkor a külsõ árnyékot csak a forrás oldalon szabad földelni!

- Az erõsítõ földelése nagyon kritikus, nem mindegy, hogy a pozitívhoz és az RCA-hoz képest milyen irányból halad az erõsítõhöz! Erre nincs ökölszabályos megoldás.

- Nagyon fontos a jó kontakt MINDEN elektromos kötésnél, csatlakozónál.

- A fentebb leírtak egyaránt érvényesek generátor és gyújtás zaj esetén is (a generátorzaj annál nagyobb, minél nagyobb a terhelés a generátoron).

- Ha végképp nincs megoldás (ilyen nincs), akkor tüneti kezelésként "földhurok felszakítót" használj, de ez minõségi romlást fog okozni sok szempontból.

És egy korábbi hozzászólás a topicról, ugyacsak pdenestõl:

A generátor zaj földhurok esetén okoz gondot. A földhurok többféle eredetû is lehet. A leggyakoribb eset az, amikor az RCA jelkábel a táp(+12V) kábel mellett vagy közelében halad. Szélsõséges esetben néhány cm-nyi is elég a problémához. Elsõsorban a kábelek fizikai közelségének megszüntetésével lehet ellene védekezni, ill. a "zavarvédett" csavart érpáras RCA és hangszóró kábelekkel. Egyes esetekben az ún. "irányított" RCA kábel is segít.

A másik gyakori hiba (ami az elsõböl következik) az alkalmazott eszközökben (fejegység, erõsítõ, antenna, DSP, stb)lévõ földelési hiba . Pöde módszere ennek a hibának a feltárására nagyon jó. Gyakori probléma pl: a fejegység RCA kimenet földfólia szakadása, amit egyszerû ellenállás mérõvel ki lehet mérni. De lehet erõsítõ bemeneti földhiba is, ill. rossz táp- föld is. Ha egyenáramú potenciál különbség van a két összekötendõ eszköz között, akkor szinte kötelezõ a generátorzaj megjelenése.

JVJ-461893.jpg

U.i.:

Tomi!Rituális szertartás keretei között mindketten elégetjük a bizonyítványunkat,mert nem tudtunk egy fos 3000 ójrós erősítő gerjedését megjavítani telefonos távkapcsolattal. <_< :wacko: :(

Link to comment
Megosztás:

Dinike!

Ha ugye vennéd fáradságot és kicsit utánaolvasnál a problémának,mielőtt engem és Tomit is hülyének titulálsz autóhifi témában,akkor talán rájönnél,hogy van megoldás a problémádra és valszeg te nem értesz az autóhifihez.

Kb 10mp keresés után találtam:

http://autodvd.unas.hu/shop_ordered/9806/s.../JVJ-461893.jpg

U.i.:

Tomi!Rituális szertartás keretei között mindketten elégetjük a bizonyítványunkat,mert nem tudtunk egy fos 3000 ójrós erősítő gerjedését megjavítani telefonos távkapcsolattal. <_< :wacko: :(

Ezt mar olvastam amugy. :o Csak gondolam mivel ti ezt tanultatok, megerősítetek benne, hogy ez amit itt leirt valaki az igy is van, és nem baromság stb .

Értem én hogy villanymortor, es nem arrol van szo hogy nen értesz hozza, én csak erdeklődtem és az elektromosagban tudok hülyét kérdezni és csak vissza kerdeztem, és persze hogy lehet egy 3000 euros erősitő is szar de azt lehetőleg a legutolso megoldasnak szanom, feltételezzük hogy az jo, feltételezhetjük hogy az összes kontakt tökéletes,és igazabol minden pontban a leirtak alapjan jartam el. azt lehet mondani minden ugy na az autoban mint a nagykönyvebn, ergo akkor a következő lehetőségek maradtak:

-Ha többszörös árnyékolású az RCA kábel, akkor a külsõ árnyékot csak a forrás oldalon szabad földelni!

-fejegység RCA kimenet földfólia szakadása,

Na igazabol ez a kettő lehet megoldás, de sajan az utobihoz nincs eszközöm lemérni :o

Mondjuk most egyenlőre jo csak kompromisszumos megoldással.

u.i.: nem akartam tegnap bunkó lenni meg beszolni ám, nehogy megsértődjél nekem ;) ;) tudom ám hogy olyan vagy :)

Link to comment
Megosztás:

Nos, ugye mint az köztudott volt, téli autót kerestem magamnak, mert bicajon xarrá ázva nem jó sem munkába tekerni, sem onnan haza jutni.Nézegettem én mindent, Suzukitól a Nissanon át a Toyotáig, de amiért pénzt volt érdemes adni, az v.hol 200e.ft körül és felette kezdődött.Annyim meg ugye erre a projektre nem volt.

Így hát maradtam a jó "öreg" Opel fronton, mert ugye ahhoz értünk, meg láttunk párat szétszedve, meg ha mindez nem működik, felhívjuk Bazsit.

Ma végre volt időm, és elmentem Nyáregyházára megnézni egy Opel Corsa A-t aminek a hirdetésében még az is le volt írva, hogy az autó ára tükrözi az állapotát.Bizakodó voltam, bár az eladó leginkább bunkó hangnemben adta elő magát.Sem, baj.Bementem az udvarba, és egy porrá rohadt Corsát találtam.A beindítást már nem vártam meg.Elköszöntem.Azt azért hozzá tettem búcsúzóul, hogy az autó nem hogy a hirdetett árat, de még annak töredékét sem éri mert jelen állapotában egy rozsdaboglya, lapos gumikkal.

Elindultunk anyukával haza, Cegléd felé, gondoltam ott is szétnézünk autóilag, de elkezdett esni az eső, úgy, hogy inkább Kecskemét felé vettük az útirányt.

A METRO körforgónál lévő autóker.ben feltűnt egy fehér Corsa A!Óvatos fék, irányjelző hirtelen jobbra, és fordulás.Úgy kb. beestem az autókereskedés parkolójába.Kipattantam a Vectrából, és elindultam Corsát nézni.Megnéztem a külső kritikus pontokat, kb.-ra rendben voltak, így kértem egy kulcsot.Az értékesítő srác megrökönyödésemre a kezembe nyomta a kulcsot, és nem lihegett a nyakamban, hogy éppen mit csinálok, így volt időm alaposan átnézni a kisautót.Nagyon tetszett, azt láttam rajta, hogy nem egy lehajtott darab, pár a szokásos helyeken, mint pl. küszöb, sárvédőívek, az első köténylemez alja, elkezdett dolgozni a rozsda.A belseje egyben volt, szép bordó árnyalatú volt a műszerfal, csukható kesztyűtartó, irattartó polc, váltókonzol, ugyanolyan színű ülések, piperetükör jobb elöl.Akkor már tudtam, hogy ez egy Berlina felszereltségű modell, a kor akkori kérhető extráival.

A motortérben csak a jobb toronynál van pici rozsda, ami nem gáz még, a balos sértetlen, olajszivárgás van de nem vészes, zárhíd és t.sai rendben.Nézem a motorkódot, 12ST tehát 45LE-s egykettes.Nem tudom mióta állt ott, de pöccre indult és szépen járt.A benne lévő olaj nem volt fekete, leginkább amolyan nemrégen cserélt benyomását keltette, szaga nem volt.

Nah, mondom jöjjön a csomagtartó.Ott is gyári bordó kárpitok, kendácsolásnak semmi jele, minden gyári, a csomagtartó belső hátsó peremén nincs rozsda, a kalaptartó is bordó és gyári, nincs szétfúrva.

A bal oldali ajtón még a gyári, guminyomást leíró matrica is rajta volt, az ajtók alja nem rohad.A jobb oldali hátsó sárvédő íven némi húzás, ott hiányzik a díszléc.......mert ugye a Berlina felszereltséghez az is járt.......

Következett az adattábla.Évjárat, 1984.Mondom nem gáz, egyben van a gép, látszik, hogy volt gazdája.Az ár......és itt kicsit elkeseredtem.149e.ft.Számolás fejben, hogy téliautóprojekt költségvetése mit bír el.Szóval 120e.ft.Ennyi a keret vételre, és nem több.Lesz ami lesz, oda mentem az eladó sráchoz, és mondom, hogy mi a felállás.Ismételt megrökönyödésemre semmi ellenkezés, meg sokan nézegették duma, egyből küld az ügyintéző hölgyhöz, aki nem elég, hogy kedves csinos, mondhatni sexi volt, de aranyos is.Egy telefon, és vihető az autó.Mondjuk azt mondtam, hogy azonnali K.P. + papírok, semmi svindli.Az autó valóban egy öreg bácsié volt, 77 évesen döntött úgy, hogy leteszi a lantot.Gondolom ehhez köze van a jobb oldali húzásnak is.

Így némi papírozás után, egy 1984-es, 1.2S fehér színű Corsa A tulajaként, Corsával hagytam el az autókereskedést.

Hétfőn még vissza kell menjek, és pár dolgot elintézünk még, aztán jöhet az átírósdi meg a többi nüansz.

Képek hamarosan, ha a tárponthú is úgy akarja, ill. a kötelezővel lesz némi varia, mert erre már köthető youngtimer bizti, ami lényegesen kedvezőbb, mint a jelenleg kialkudott, havi 1600ft. A0-ban.A Veki ugye feleség nevén fut.

Viszont annyi gubanc van az autóval, hogy picit csúszik a kuplung, azt most délután megszakértem, mert nincs túlállítva a dolog, inkább szvsz. szorul a bowden.

Na ez volt a mai story....... :wacko: Corsás lettem újfent. <_<

Link to comment
Megosztás:

Na igazabol ez a kettő lehet megoldás, de sajan az utobihoz nincs eszközöm lemérni ;)

Mondjuk most egyenlőre jo csak kompromisszumos megoldással.

u.i.: nem akartam tegnap bunkó lenni meg beszolni ám, nehogy megsértődjél nekem <_< :wacko: tudom ám hogy olyan vagy ;)

Mondtam,hogy kitudod mérni egy sima multiméterrel is,de ugye én nem értek hozzá!

Amúgy meg nem sértődöm meg,inkább jól beugatok! :(

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.