Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

...viszont tegnap hallottam a végső adut amire nincs mit mondani: Gáz főzésre, olaj sütésre, az autó benzinnel megy. :D (Gondolom most beloptam magam a gázosok meg a dízelesek szívébe is...)

De csak a gyári autók. :icon10:

Ha piszkálod a keverékarányt,kompressziót,akkor etanol.

Benzint dúsítod,akkor csúnya vége lesz azt mondják. Többen tapasztalták is a turbo topik szerint. :D

Link to comment
Megosztás:

Központi injektorosból kis pénzből kijön az ugyanakkora Si teljesítménye. Csak a központis alulról jobban fog húzni. Nekem nem újdonság.

Mivel állított rendszernyomást? 0.75 baros pisilősön lehet feljebb engedni?

Nekem 3baros pumpa van,nyomásszabályzót nem bántottam.

A C12NZ-ból hogyan lehetne kicsit több paripát elő csalogatni?

Link to comment
Megosztás:

Központi injektorosból kis pénzből kijön az ugyanakkora Si teljesítménye. Csak a központis alulról jobban fog húzni. Nekem nem újdonság.

Mivel állított rendszernyomást? 0.75 baros pisilősön lehet feljebb engedni?

Nekem 3baros pumpa van,nyomásszabályzót nem bántottam.

Fojtószelepházon van valami amit meg kell fúrni, onnantól hernyócsavarral lehet állítgatni. Nem vagyok benne pontosan nem tudom sajna.

Link to comment
Megosztás:

Fojtószelepházon van valami amit meg kell fúrni, onnantól hernyócsavarral lehet állítgatni. Nem vagyok benne pontosan nem tudom sajna.

Tudom,én leszedtem a nyomásszabályzót aztán raktam alá 1 aztán két darab alátétet,de sem jobb sem rosszabb nem lett.

Mondjuk e85-tel még nem próbálkoztam alátétezni. Most olyan 12:1 AFR-rel megy nyélgázon,de tudtommal a szesszel el lehet menni 1:10-hez is.

Link to comment
Megosztás:

Már bent van a megfelelő. Majd 3 hét múlva megmutatja padon is mi sikerült.

Az emberke aki csinálta a hengerfejemet vett egy corsat x14nz motorral. Tett bele SE szelepeket, állított a benzinnyomáson, és padon lett 75 paripa és 127nm.

Ezt azért megnézném :)

Link to comment
Megosztás:

Benzint dúsítod,akkor csúnya vége lesz azt mondják. Többen tapasztalták is a turbo topik szerint. :D

Meglehet oldani a témát hot spot nélkül is. :)

Megfelelő kialakítással lehet a szívóból is erőt kicsalni, de ez láncreakciót indít el és a végén már ott jársz, hogy egy turbós kialakítással egyenrangú az ára.

Link to comment
Megosztás:

Már volt téma sokszor.

1.6-os befecskendezőszelep,c14nz ecu,tisztán etanollal.Katalizátor nélkül. (immo-nélküli ecu+befecskendezőszelepet tudok adni együtt 13ropi.)

Simán meglesz a c14nz 60lova.

ehez mikell még? Mármint kel még megvenni hozzá valamit, vagy te kompletten adsz mindent és csak bekell szerelni? :)

Link to comment
Megosztás:

ehez mikell még? Mármint kel még megvenni hozzá valamit, vagy te kompletten adsz mindent és csak bekell szerelni? :)

Egészen pontosan 1db csillagcsavarhúzó (ezzel kibontod az anyós oldali burkolatot az ecu-hoz) meg 1torx kulcs és egy darab kiskalapács kell amivel bepöcögteted az injektort a helyére.

Ecu-nál régi kipattint 1.4-es bepattint.

Az egész 15perc kb.

Olyan tapasztalatom van,hogyan megy x12sz x16sz ecu-val. Benzinnel érezhető volt,hogy alul túl volt etetve,de felül pörgetve szerintem jobban ment,mint egy 1.2-es alapból.E85-tel viszont zsír lenne szerintem.

c12nz computer helyébe csak c14nz-t lehet átalakítás nélkül rakni,de ez még kevés lesz szvsz,ezért jó lesz bele 1.6 injektor de lehet,hogy 1.4-es is elég lesz.

Ha gondolod küldök ecu-t meg 1.4 és 1.6 injektort is,aztán amelyik tetszik azt veszed ha nem leszel elégedett akkor meg visszaküldöd....

Ha minden igaz,akkor spórolni is tudsz majd,mert tisztán mennie kell majd etanollal is. Meg erősebb is lesz...

Link to comment
Megosztás:

Meglehet oldani a témát hot spot nélkül is. :)

Megfelelő kialakítással lehet a szívóból is erőt kicsalni, de ez láncreakciót indít el és a végén már ott jársz, hogy egy turbós kialakítással egyenrangú az ára.

Ha a mostaninál jobban belenyúlok,akkor már csigát akarok.

Persze nem a központi injektoromhoz,mert az akkor már nagyon kevés lesz,hanem a 190E mercimhez.(off: nagyobb injektorok,nagyobb nyomás a jetronicnak,meg egy magasított HF-tömítés,e-DIS gyújtás hogyha kopogna akkor vegyen vissza és mehet rá a csiga.Itthon is van egy két embernek valamelyik már 50ekm-t is elment gond nélkül. :D

Tőlük lehet rendelni mindent,szimpatikus társaság. :D ) C20Ne is ugyanígy alacsony sűrítésű,meg túlméretezett blokk,szerintem arra is gond nélkül lehetne csigát rakni.
Link to comment
Megosztás:

Egészen pontosan 1db csillagcsavarhúzó (ezzel kibontod az anyós oldali burkolatot az ecu-hoz) meg 1torx kulcs és egy darab kiskalapács kell amivel bepöcögteted az injektort a helyére.

Ecu-nál régi kipattint 1.4-es bepattint.

Az egész 15perc kb.

Olyan tapasztalatom van,hogyan megy x12sz x16sz ecu-val. Benzinnel érezhető volt,hogy alul túl volt etetve,de felül pörgetve szerintem jobban ment,mint egy 1.2-es alapból.E85-tel viszont zsír lenne szerintem.

c12nz computer helyébe csak c14nz-t lehet átalakítás nélkül rakni,de ez még kevés lesz szvsz,ezért jó lesz bele 1.6 injektor de lehet,hogy 1.4-es is elég lesz.

Ha gondolod küldök ecu-t meg 1.4 és 1.6 injektort is,aztán amelyik tetszik azt veszed ha nem leszel elégedett akkor meg visszaküldöd....

Ha minden igaz,akkor spórolni is tudsz majd,mert tisztán mennie kell majd etanollal is. Meg erősebb is lesz...

Katalizátorom off, a levegőnél megoldottam a többlet levegőt, és akkor ha kap nagyobb injektort mondjuk csak C14NZ akkor jobban nyomja majd a benyát? Az ECU pedig majd úgy dolgoztatja mintha 1.4 benzin lenne? Bírni fogja a kocsi ugye? Ami benne van AC pumpa az is jólesz ugye?

Az a baj E85-ös átalakítóm nincs. Tehát benzinnel járok. Arra is jó ez a megoldás?

Link to comment
Megosztás:

Katalizátorom off, a levegőnél megoldottam a többlet levegőt, és akkor ha kap nagyobb injektort mondjuk csak C14NZ akkor jobban nyomja majd a benyát? Az ECU pedig majd úgy dolgoztatja mintha 1.4 benzin lenne? Bírni fogja a kocsi ugye? Ami benne van AC pumpa az is jólesz ugye?

Az a baj E85-ös átalakítóm nincs. Tehát benzinnel járok. Arra is jó ez a megoldás?

Az 1.4 ecu meg az 1.6 vagy 1.4 injektor lesz az átalakító. :icon1:

Pumpa maradhat persze.

Nekem gyári az ecu +van egy lambda-tuning chippem (dúsítja a keveréket gázadásra) meg 1.8-as injektorfejem,teljesen jó tiszta e85-tel is,olcsóbban jön ki mint az 1.2-essel benzinnel. és gyorsulásmérő szerint is ugyanúgy megy,mint 100-as benzinnel.

Benzinnel is hajthatod,de a dúsabb benzin nem túl egészséges,bár én is jártam majdnem egy évig úgy. Állítólag megolvadhat tőle a dugó.

Az e85-nek nagyobb a párolgáshője,jobban hűti az égésteret.

Link to comment
Megosztás:

Az 1.4 ecu meg az 1.6 vagy 1.4 injektor lesz az átalakító. :icon1:

Pumpa maradhat persze.

Nekem gyári az ecu +van egy lambda-tuning chippem (dúsítja a keveréket gázadásra) meg 1.8-as injektorfejem,teljesen jó tiszta e85-tel is,olcsóbban jön ki mint az 1.2-essel benzinnel. és gyorsulásmérő szerint is ugyanúgy megy,mint 100-as benzinnel.

Benzinnel is hajthatod,de a dúsabb benzin nem túl egészséges,bár én is jártam majdnem egy évig úgy. Állítólag megolvadhat tőle a dugó.

Az e85-nek nagyobb a párolgáshője,jobban hűti az égésteret.

És ha mondjuk csak ECU csere meg injektor csere lenne akkor jobb lenen kicsit? De nem lenne semmi gond ugye? Mert ilyen Chipet nem akarok. Katalizátorom nincs, max ezt a kettőt szeretném, mást nagyon nem :)

Vagy feltétlen meg kell ezeket megcsinálni? (Chip, E85)

Link to comment
Megosztás:

És ha mondjuk csak ECU csere meg injektor csere lenne akkor jobb lenen kicsit? De nem lenne semmi gond ugye? Mert ilyen Chipet nem akarok. Katalizátorom nincs, max ezt a kettőt szeretném, mást nagyon nem :)

Vagy feltétlen meg kell ezeket megcsinálni? (Chip, E85)

Szerintem az egyel nagyobb ecu ugyanaz a hatás,mintha chip lenne.(Nekem az ecu gyári,mert az 1.8nz-é más és nem ment bele ezért jó a chip nálam).Meg akkor vagy 1.4 esetleg 1.6-os injektor azok is többet tudnak nyomni. Ezek a módosítások nálam beváltak.

Mondom ismerek olyan 1.2-es corsát,ami 1.6-os vezérlővel megy fél éve gond nélkül,de nagy fordulaton kormol annyira meg van etetve benzinből. Etanolból pont jó lenne a keverékarány szerintem.

Szóval ha dúsabb keverék témában gondolkodsz,akkor ajánlott legalább fele-fele etanol-benzin keverékkel járni,hogy biztos ne hevüljön túl a rendszer. Amúgy ha eléggé be van dúsítva az e85,akkor jobban lép az autó mint bármilyen benzintől.

Nem ígérhetek semmit,de tudok küldeni ecu-t meg injektorokat,aztán próbáld ki.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem az egyel nagyobb ecu ugyanaz a hatás,mintha chip lenne.(Nekem az ecu gyári,mert az 1.8nz-é más és nem ment bele ezért jó a chip nálam).Meg akkor vagy 1.4 esetleg 1.6-os injektor azok is többet tudnak nyomni. Ezek a módosítások nálam beváltak.

Mondom ismerek olyan 1.2-es corsát,ami 1.6-os vezérlővel megy fél éve gond nélkül,de nagy fordulaton kormol annyira meg van etetve benzinből. Etanolból pont jó lenne a keverékarány szerintem.

Szóval ha dúsabb keverék témában gondolkodsz,akkor ajánlott legalább fele-fele etanol-benzin keverékkel járni,hogy biztos ne hevüljön túl a rendszer. Amúgy ha eléggé be van dúsítva az e85,akkor jobban lép az autó mint bármilyen benzintől.

Nem ígérhetek semmit,de tudok küldeni ecu-t meg injektorokat,aztán próbáld ki.

Hát akkor max azok kellenének amikkel jó lenne véleményed szerint :)

Az ECU meg az injektor. És akkor ha ezeket is kicseréltem azt mondod tankolhatok rá E85-öt? meg benzint keverékbe és jobban fog menni? :)

Link to comment
Megosztás:

Hát akkor max azok kellenének amikkel jó lenne véleményed szerint :)

Az ECU meg az injektor. És akkor ha ezeket is kicseréltem azt mondod tankolhatok rá E85-öt? meg benzint keverékbe és jobban fog menni? :)

Bizony,tankolhatsz.Először kezd fele-fele arányban,aztán fokozatosan próbáld,hogyon reagál a nagyobb arányú e85-tel.

Akkor küldjem őket?

Link to comment
Megosztás:

Egészen pontosan 1db csillagcsavarhúzó (ezzel kibontod az anyós oldali burkolatot az ecu-hoz) meg 1torx kulcs és egy darab kiskalapács kell amivel bepöcögteted az injektort a helyére.

Ecu-nál régi kipattint 1.4-es bepattint.

Az egész 15perc kb.

Olyan tapasztalatom van,hogyan megy x12sz x16sz ecu-val. Benzinnel érezhető volt,hogy alul túl volt etetve,de felül pörgetve szerintem jobban ment,mint egy 1.2-es alapból.E85-tel viszont zsír lenne szerintem.

c12nz computer helyébe csak c14nz-t lehet átalakítás nélkül rakni,de ez még kevés lesz szvsz,ezért jó lesz bele 1.6 injektor de lehet,hogy 1.4-es is elég lesz.

Ha gondolod küldök ecu-t meg 1.4 és 1.6 injektort is,aztán amelyik tetszik azt veszed ha nem leszel elégedett akkor meg visszaküldöd....

Ha minden igaz,akkor spórolni is tudsz majd,mert tisztán mennie kell majd etanollal is. Meg erősebb is lesz...

Ez az etanolos dolog csak elmélet, vagy tényleg így van? :)

A benzinnyomáson hogy emelsz? Mert azt írtad, hogy azon is kell emelni? Másik AC pumpa kell?

Link to comment
Megosztás:

Ez az etanolos dolog csak elmélet, vagy tényleg így van? :)

A benzinnyomáson hogy emelsz? Mert azt írtad, hogy azon is kell emelni? Másik AC pumpa kell?

Az etanol-ról én is csak azt tudom mondani amit utánaolvastam,illetve a saját tapasztalataimat.

Szóval nekem van 3baros pumpa,egy ilyen meg 1.8-as injektor. A benzinnyomást legegyszerűbben a szabályzó alá rakott alátétekkel lehet növelni,de ez is csak eszköz,ahhoz,hogy több nyálat nyomjon bele,másként is meg lehet oldani szvsz,pl 1.6-os injektor az 1.2-re meg az egyel nagyobb ecu-val el lehet érni ugyanazt a keverékarányt,mint az én rendszeremmel.Én nem tudtam a chipet kikerülni,mert az 1.8-as vezérlője más. Meg csak egyel nagyobb központi injektor létezik. Teccikérteni... :goofy: Szóval én tudok adni kölcsön ecu-t meg injektorokat is 1.4-et,1.6-ot kisérletezni vágyó embereknek.

Nálam az e85 70-80% arányban működik a legjobban, tisztán e85-tel nem a legjobb a hidegindítás 10fok volt a garázsban,de csak második indítózásra indult és pár percig gázadásra leesett a fordulat. Ez a központis hosszú szívócsövének következménye,amíg nem melegszik kicsit,addig nem keveredik szépen a levegővel.Meleg motornál semmi gondja tiszta e85-tel,de én azért locsolok majd mellé néhány liter benzint mindig.

Link to comment
Megosztás:

Az etanol-ról én is csak azt tudom mondani amit utánaolvastam,illetve a saját tapasztalataimat.

Szóval nekem van 3baros pumpa,egy ilyen meg 1.8-as injektor. A benzinnyomást legegyszerűbben a szabályzó alá rakott alátétekkel lehet növelni,de ez is csak eszköz,ahhoz,hogy több nyálat nyomjon bele,másként is meg lehet oldani szvsz,pl 1.6-os injektor az 1.2-re meg az egyel nagyobb ecu-val el lehet érni ugyanazt a keverékarányt,mint az én rendszeremmel.Én nem tudtam a chipet kikerülni,mert az 1.8-as vezérlője más. Meg csak egyel nagyobb központi injektor létezik. Teccikérteni... :goofy: Szóval én tudok adni kölcsön ecu-t meg injektorokat is 1.4-et,1.6-ot kisérletezni vágyó embereknek.

Nálam az e85 70-80% arányban működik a legjobban, tisztán e85-tel nem a legjobb a hidegindítás 10fok volt a garázsban,de csak második indítózásra indult és pár percig gázadásra leesett a fordulat. Ez a központis hosszú szívócsövének következménye,amíg nem melegszik kicsit,addig nem keveredik szépen a levegővel.Meleg motornál semmi gondja tiszta e85-tel,de én azért locsolok majd mellé néhány liter benzint mindig.

Hát majd meglátjuk melyikkel lessz jobb :)

És akkor nem kell semmiféle átalakító meg semmi? Csak így simán nyomathatom énis? Nagyobb Injektor meg ECU és akkor E85 keverve benzinnel? És ha mondjuk csak simán 95-el járnék? Vagy akkor több benzint kap és akkor füstölne?

Link to comment
Megosztás:

Az etanol-ról én is csak azt tudom mondani amit utánaolvastam,illetve a saját tapasztalataimat.

Szóval nekem van 3baros pumpa,egy ilyen meg 1.8-as injektor. A benzinnyomást legegyszerűbben a szabályzó alá rakott alátétekkel lehet növelni,de ez is csak eszköz,ahhoz,hogy több nyálat nyomjon bele,másként is meg lehet oldani szvsz,pl 1.6-os injektor az 1.2-re meg az egyel nagyobb ecu-val el lehet érni ugyanazt a keverékarányt,mint az én rendszeremmel.Én nem tudtam a chipet kikerülni,mert az 1.8-as vezérlője más. Meg csak egyel nagyobb központi injektor létezik. Teccikérteni... :goofy: Szóval én tudok adni kölcsön ecu-t meg injektorokat is 1.4-et,1.6-ot kisérletezni vágyó embereknek.

Nálam az e85 70-80% arányban működik a legjobban, tisztán e85-tel nem a legjobb a hidegindítás 10fok volt a garázsban,de csak második indítózásra indult és pár percig gázadásra leesett a fordulat. Ez a központis hosszú szívócsövének következménye,amíg nem melegszik kicsit,addig nem keveredik szépen a levegővel.Meleg motornál semmi gondja tiszta e85-tel,de én azért locsolok majd mellé néhány liter benzint mindig.

Nekem bent van a katalizátor a helyén, az gondot okozna? Mert azt írtad, hogy katalizátor nem kell.

Link to comment
Megosztás:

Nekem bent van a katalizátor a helyén, az gondot okozna? Mert azt írtad, hogy katalizátor nem kell.

Nem okoz az gondot,de érezhető ha nincs.

Csigi!

Neked van kéznél 1.4es vezérlőd,meg összehasonlítási alapod is van 1.2-1.4nz terén. Szóval küldenék neked levélben 1.6-os injektort benzin helyett legközelebb önts hozzá e85-öt,hogy kb. fele-fele arányban legyen benne. Ezt a keveréket saját vezérlőjével is ki tudod járni belőle ha próba után visszarakod az eredeti injektort,ecu-t,páran járnak így NZ-motorral. Vagy az 1.4nz is elmegy az 1.2-es vezérlőjével,csak gyengébb lesz. Én egy darabig 1.2-es vezérlővel jártam az 1.6tal.

Cserébe lefényképezem meg leírom a pontos paramétereit a hidrotőke-kiszedőnek,hogy tudj leírást csinálni belőle.

Szóval érdekel a dolog?

Sokat segítenél itt egy-két embernek ha kipróbálnád és leírod,hogy megéri-e ez a dolog. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Nem okoz az gondot,de érezhető ha nincs.

Csigi!

Neked van kéznél 1.4es vezérlőd,meg összehasonlítási alapod is van 1.2-1.4nz terén. Szóval küldenék neked levélben 1.6-os injektort benzin helyett legközelebb önts hozzá e85-öt,hogy kb. fele-fele arányban legyen benne. Ezt a keveréket saját vezérlőjével is ki tudod járni belőle ha próba után visszarakod az eredeti injektort,ecu-t,páran járnak így NZ-motorral. Vagy az 1.4nz is elmegy az 1.2-es vezérlőjével,csak gyengébb lesz. Én egy darabig 1.2-es vezérlővel jártam az 1.6tal.

Cserébe lefényképezem meg leírom a pontos paramétereit a hidrotőke-kiszedőnek,hogy tudj leírást csinálni belőle.

Szóval érdekel a dolog?

Sokat segítenél itt egy-két embernek ha kipróbálnád és leírod,hogy megéri-e ez a dolog. :icon1:

Őszintén szólva én nem vagyok híve az E85-nek, ez persze nem azt jelenti hogy nem érdekelne, csak most az vt csere után végre örülök, hogy "rendben" van motorikusan a járgány, nem szeretném most belezni megint.

A hidrotőkés célszerszámra nem volt szükségem akkor mivel komplett csere volt, így szét kellett szedni hf. amikor már láttam "mi fán terem" így már nem probléma elkészíteni a szerszámot ha szükség lenne rá. Ráadásul pár nappal utána neten találtam egy oldalt ami tele van célszerszámokkal, többek között ennek a gyári verziójával, illetve vt rögzítő, stb.

Egyszóval én most nem szeretném módosítani az autót ha nem muszáj. :)

Az átalakításos hozzászólásokkal kapcsolatban amit Drummer-nek írtál, ahhoz nem kellene az etanolos átalakító elektronika? Az nem valami olcsó dolog ahogy néztem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.