Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Közben rájöttem, hogy nem szükséges az olajhűtőt feltölteni vízzel, mert mint Adam1 is írta, az a hűtőrendszer része.

Viszont egy fontos kérdés: Szelephézagokat szétszedett vezérléssel is belehet állitani ?

( Sajnos nincs nyomatékkulcsom, ezért egy szerelő segitségét fogom kérni a hengerfej meghúzására, illetve a szelephézagok beállitására)

Link to comment
Megosztás:

Közben rájöttem, hogy nem szükséges az olajhűtőt feltölteni vízzel, mert mint Adam1 is írta, az a hűtőrendszer része.

Viszont egy fontos kérdés: Szelephézagokat szétszedett vezérléssel is belehet állitani ?

( Sajnos nincs nyomatékkulcsom, ezért egy szerelő segitségét fogom kérni a hengerfej meghúzására, illetve a szelephézagok beállitására)

Különböző, meghatározott méretű lapkákkal lehet beállítani a szelephézagot. Szóval nem abból áll, hogy nekiesünk egy csavarhúzóbal, aztán eltekergetjük valahova, majdcsak jó lesz, mint a régi nyomórudas motoroknál.

Ez nem játék, nekem a hengerfej felújítósok csinálták. Meg kell mérni minden egyes szelepnél, hogy jelenleg mekkora a szelephézag (felfelé fordított bütyök mellett), és azt is meg kell nézni, hogy ezt mekkora lapkával tartja az adott szelep. Ha ez megvan, akkor a lapkát annyival nagyobbra vagy kisebbre kell cserélni, hogy a szívó 0,15 mm, a kipuffogó 0,25 mm legyen. Ha jó, akkor értelem szerűen nem kell cserélni. +-0,05 belefér.

Azt mondjuk nemtudom, honnan lehet beszerezni ilyen lapkát, katalógus termék? Vagy gyártanak le ilyet a hengerfej felújító műhelyben? Honnan tudják, milyen keménységű kell? Szerencsés esetben gondolom köszörülnek le a meglévő lapkából, ha a szelephézag lecsökkent.

Nem ártana ezt is szakemberre bízni, aki csinált már ilyet. Sokmindent megcsináltam már én magam az autón, pl vezérlés csere, klíma beszerelés a nulláról, de ha lehet ezt inkább kihagynám..

Link to comment
Megosztás:

Különböző, meghatározott méretű lapkákkal lehet beállítani a szelephézagot. Szóval nem abból áll, hogy nekiesünk egy csavarhúzóbal, aztán eltekergetjük valahova, majdcsak jó lesz, mint a régi nyomórudas motoroknál.

Ez nem játék, nekem a hengerfej felújítósok csinálták. Meg kell mérni minden egyes szelepnél, hogy jelenleg mekkora a szelephézag (felfelé fordított bütyök mellett), és azt is meg kell nézni, hogy ezt mekkora lapkával tartja az adott szelep. Ha ez megvan, akkor a lapkát annyival nagyobbra vagy kisebbre kell cserélni, hogy a szívó 0,15 mm, a kipuffogó 0,25 mm legyen. Ha jó, akkor értelem szerűen nem kell cserélni. +-0,05 belefér.

Azt mondjuk nemtudom, honnan lehet beszerezni ilyen lapkát, katalógus termék? Vagy gyártanak le ilyet a hengerfej felújító műhelyben? Honnan tudják, milyen keménységű kell? Szerencsés esetben gondolom köszörülnek le a meglévő lapkából, ha a szelephézag lecsökkent.

Nem ártana ezt is szakemberre bízni, aki csinált már ilyet. Sokmindent megcsináltam már én magam az autón, pl vezérlés csere, klíma beszerelés a nulláról, de ha lehet ezt inkább kihagynám..

Köszönöm a segítséget. Ezt a részét lehetőleg én is szakemberre bíznám. Egyébként milyen esetleges következményei lehetnek, ha a szelephézagok nem megfelelőlen vannak beállitva ?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget. Ezt a részét lehetőleg én is szakemberre bíznám. Egyébként milyen esetleges következményei lehetnek, ha a szelephézagok nem megfelelőlen vannak beállitva ?

Attól függ, mennyi az a nem megfelelő. +-0,1 mm rövid távon nem hiszem, hogy gondot okoz, még talán hosszabb távon sem.

Én nem hiszem, hogy van itt bárki is, akinek Isuzu motorja van, és betartja a 15 ezer km-enkénti szelephézag ellenőrzést. Én akkor szoktam csak, ha ereszt a szelepfedél tömítés, és emiatt le kell venni a szelepfedelet.

Ha nagyobb az eltérés, akár plusz akár mínusz irányban, akkor hosszabb távon elkophat a bütyök a vezérmű tengelyen. De ennek már vannak látható érezhető jelei is.

Link to comment
Megosztás:

Havernak ugyanilyen felni van fenn 1.4 60lovason,a hátsó műanyag sárvédőívbe beleér néha, 8liter alatt nem nagyon fogyaszt országúton sem és tök komolyan néznek ki a 236 tömör tárcsák mögötte. :hehe:

Uhhh :o :o :o

Milyen gumi/felni méretet tudnátok ajánlani?

Link to comment
Megosztás:

Ahány ember annyi vélemény felniügyben. Valaki pont leszarja azokat a hátrányokat,amit írtam feljebb meg neki nem is ér bele csak nagyon ritkán stb..stb..Attól függ a fogyasztás emelkedés,hogy mekkora motor tekeri az adott gumit.

Én azt mondom korzán 185/55 6X15 ET42-49 kombó még semmilyen hátránnyal nem jár. (ez a gyári tigra méret) De csak 1.4 82-90lovas vagy annál erősebb motornál van így,45-60le környékét már fogja a 165nél szélesebb gumi.

Link to comment
Megosztás:

Különböző, meghatározott méretű lapkákkal lehet beállítani a szelephézagot. Szóval nem abból áll, hogy nekiesünk egy csavarhúzóbal, aztán eltekergetjük valahova, majdcsak jó lesz, mint a régi nyomórudas motoroknál.

Ez nem játék, nekem a hengerfej felújítósok csinálták. Meg kell mérni minden egyes szelepnél, hogy jelenleg mekkora a szelephézag (felfelé fordított bütyök mellett), és azt is meg kell nézni, hogy ezt mekkora lapkával tartja az adott szelep. Ha ez megvan, akkor a lapkát annyival nagyobbra vagy kisebbre kell cserélni, hogy a szívó 0,15 mm, a kipuffogó 0,25 mm legyen. Ha jó, akkor értelem szerűen nem kell cserélni. +-0,05 belefér.

Azt mondjuk nemtudom, honnan lehet beszerezni ilyen lapkát, katalógus termék? Vagy gyártanak le ilyet a hengerfej felújító műhelyben? Honnan tudják, milyen keménységű kell? Szerencsés esetben gondolom köszörülnek le a meglévő lapkából, ha a szelephézag lecsökkent.

Nem ártana ezt is szakemberre bízni, aki csinált már ilyet. Sokmindent megcsináltam már én magam az autón, pl vezérlés csere, klíma beszerelés a nulláról, de ha lehet ezt inkább kihagynám..

Normálisabb autósboltokban beszerezhetőek a korongok ugy hogy több méretet viszel és a feleslegesseket visszavásárolják

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen a segítséget !

Sikerült össze rakni a kocsit. Szelephézagok 0,20 kipufogó 0,1 szivó átlagosan. Beinditásnál nem hallani szelephangot, minden rendben ilyen téren.

Vezérműtengely szíjtárcsája jár furcsán, olyan mintha egy nyolcas lenne benne. Összerakáskor sajnos egy kicsit benyomódott a pereme, így teszek rá egy másikat és remélem, hogy kész leszek vele.

Hűtő rendszerét milyen arányban öntsem fel, és mivel ?

Link to comment
Megosztás:

Poziciónáló

Én valami központositónak értelmeztem. De végül kihagytam belőle, egyébként is egy darab volt belőle. Ahogy néztem komoly szerepe nem igazán volt, esetleg abban, hogy a tömités pontosan kerüljön fel, mivel a HF csavaroknak kell lyukra esni.

Amivel gondba vagyok még :

- Két hétig állt a pincébe a kocsi behúzott kézifékkel, és hiába engedem vissza a féket, meg se mozdul. Gondolom beragadt vagy berohadt. Kézzel akarom kicsit hátrébb tolni h ne füstölje tele a pincét. Ezzel lehet valamit kezdeni ? Vagy majd csak ha sebességbe rakom akkor magától meglazitja ha elindulok ?

- Másik : Ha jól gondolom a hűtőfolyadék biztosítja a vízpumpa kenését. Ennek megfelelő arányokkal szeretném feltölteni a hűtőrendszerem. Milyen arányban öntsek hozzá fagyállót és deszt vizet ?

Link to comment
Megosztás:

Hali! Most vettem bontott gumi koptatót mert a műanyag meg volt törve. Most nézem, hogy a műanyagot le kellene vágni a lökhárítóról, a guminak pedig vannak fülei amiket feltűzhetnék a lökösre, de a lökösön pedig nincsenek ilyen "lyukak". Akkor a gumis koptató így mehet a kukába? Köszi!:)

Link to comment
Megosztás:

Fele-fele arányban tömény fagyálló és deszt víz.

Ilyenkor úgy lehet visszaugratni a kézit,hogy hátramenetben rá kell rúgni a fékre. Próbáld így állva,hátha..

Köszönöm a segítséget, sajnos még odáig nem tudtam eljutni.

Újabb problémába ütköztem, de ez most elég húzós:

A feszítőgörgőt a motortartóbak csavarja fogja fel a blokkhoz. Nekem ezt a csavart sikerült beletörnöm a blokkba. Kb 3-4 menetnyi része szorult bele. Ezt hogy tudnám szerintetek kiszedni a legegyszerűbben ? Motort nem akarom kivenni, fúró nem igazán fér be. Alsó vezérműfedelét letudom szedni anélkül, hogy az adagoló szíjtárcsáját fent hagyom ?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget, sajnos még odáig nem tudtam eljutni.

Újabb problémába ütköztem, de ez most elég húzós:

A feszítőgörgőt a motortartóbak csavarja fogja fel a blokkhoz. Nekem ezt a csavart sikerült beletörnöm a blokkba. Kb 3-4 menetnyi része szorult bele. Ezt hogy tudnám szerintetek kiszedni a legegyszerűbben ? Motort nem akarom kivenni, fúró nem igazán fér be. Alsó vezérműfedelét letudom szedni anélkül, hogy az adagoló szíjtárcsáját fent hagyom ?

Azt hogy sikerült? M12-es csavarról van szó, 10-es felett nem igazán szoktak szakadni. ,

Egy lehetőséged van, bele kell fúrni a csavarba 5-ös, 6-ös körüli fúróval, majd beleverni a furatba egy akkora méretű szeget, hogy beleszoruljon, majd annál fogva kicsavarni. Előtte gazdagon nyomni neki a csavarlazítót.

MEg kell billenteni a motort úgy, hogy hozzáférj vagy a sárvédő dob felől, vagy felülről.

Nekem az ékszíjtárcsa M8-as csavarját sikerült anno beleszakítanom a főtengelybe, nyomatékkulccsal húztam meg, előírt nyomatékkal (20 Nm), mégis szakadt. A fent leírt módszerrel vettem ki, és repült is a kukába mind a 4 csavar, újakkal fogattam, fel, érzéssel meghúzva.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget, sajnos még odáig nem tudtam eljutni.

Újabb problémába ütköztem, de ez most elég húzós:

A feszítőgörgőt a motortartóbak csavarja fogja fel a blokkhoz. Nekem ezt a csavart sikerült beletörnöm a blokkba. Kb 3-4 menetnyi része szorult bele. Ezt hogy tudnám szerintetek kiszedni a legegyszerűbben ? Motort nem akarom kivenni, fúró nem igazán fér be. Alsó vezérműfedelét letudom szedni anélkül, hogy az adagoló szíjtárcsáját fent hagyom ?

Ha van hegesztőd, és hozzáférsz akkor ráhegesztesz egy anyát a végére, patentfogóval ráfogsz aztán gond nélkül kitekered.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.