Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Ascona


gabo007

Recommended Posts

  • Hozzászólások 2,1k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Azért arra is figyelni kellene, hogy a motorszámon kívül ott a motorkód is, amiből azonnal kiderül, hogy valami nincs rendben (már ha nem tudná a KPM-es, hogy ezt a típust nem gyártották 16V-vel, vagy V6-tal). Én is ezen agyalok, hogyan lehetne a kifelé öntött betűket utánozni a blokkon, ha kétliteresre cserélem az egyhatosat. Valszeg egyszerűen simára köszörülöm a blokk oldalát, és lefestem az egészet, természetesen "dizájn célból" :lol: .

Egyébként jó eséllyel nem az út szélén fognak belekötni, hanem vizsgán. Azért nem hülyék annyira, hogy elhiggyék a 16V verziót. Én inkább C20NE-t tennék bele, az sokkal hihetőbb.

Hát igen a 2.5 v6, és a 2.0 16v eléggé feltünő lenne.Ezért is jó a C20NE javaslat, mert azzal gyártották ezt a tipust, és azért az is 130 LE.Ha a motorszám helyét nem csak kiflexeled, hanem polirozod is, akkor nem látszik meg a köszörülés sem.Sőt ha le is fújod enyhén valami más szinnel a dizájn miatt mondjuk az ékszijtárcsákkal együtt (nekem igy van) fel sem tünik senkinek.Pláne nem egy útszéli KPM-esnek.

Motorkódra jó ötlet a leköszörülés sikba, majd valami ######a höálló festékkel lefújni, vagy lekenni a blokkot, és adni az ártatlant ha mégis beüt valami nagyeszű tudor hogy te ezt nem is tudtad.Müszakin meg zöldkártyán komolyan lexarják az egészet, csak összehasonlitják a számot a forgalmival..vagy azt sem, ha évek óta egy helyre viszed zöldkártyára meg müszakira.egyébként az a legjobb ha a másmilyen öbcentis motorblokkot koppra ugyanúgy néznek ki...nekem pl a B Asconába fel sem tünne az 1.9-es, 2.0-ás vagy a 2.4-es CIH moci van e benn ha nem tudnám hogy hol keressem a motorkódot..mind ugyanaz, és ugyanolyan ha karbisra át van alakitva.

Link to comment
Megosztás:

Egyébként az a legjobb ha a másmilyen köbcentis motorblokkot koppra ugyanúgy néznek ki...nekem pl a B Asconába fel sem tünne az 1.9-es, 2.0-ás vagy a 2.4-es CIH moci van e benn ha nem tudnám hogy hol keressem a motorkódot..mind ugyanaz, és ugyanolyan ha karbisra át van alakitva.

Miért is jó, hogy ugyanazt a motorblokkot használta a cég, csak más főtengellyel :D

4 hengeresek között sztem (ha vizsgán nem egy ugyanolyan olyan áll elötted), soha nem veszik észre, hogy jé, ezen több madzag van. 6 hengeresek között meg ld 2,6 - 3,0. Amúgy még szerencse hogy nincs röntgenszemük :lol:

Link to comment
Megosztás:

Azon én nem aggódnék, hogy a porlasztóm helyett injektor van feltéve. Egyrészt úgysem tudják, másrészt nagyívben lexarják, harmadrészt meg elmagyarázom, hogy rákombináltuk a befecsit, ha már tudtunk bele tenni digitműszerfalat...

Mellékesen nekem papíron kéziváltós a kocsi, de az eddígi két vizsgán (KPM) ez az apróság senkinek nem tűnt fel. Ennyit a hozzáértés/odafigyelésről. (Szerencsére. Mi lenne, ha értenének mindenhez? :lol: )

Link to comment
Megosztás:

elképzelhető hogy jobban megy azzal a hengerfejjel, de a puding próbája is az evés ugye...mivelhogy nekem is az 1.9-es mocin 2000-es hengerfej van, 2000-es veztengellyel, meg 3mm-rel nagyobb szelepekkel, viszont az 5-ös váltóval nyökögve megy 180-at, mig a négyessel 3-ba ment 160-at, és 195 volt a vége, és 1-2 be ha agressziven indultam csúszott a segge mint állat..most meg alig..(de azért csúszik csak nem annyira)

A két veztengely között is van különbség, mert összehasonlitva az 1.9-esé hiába tompább viszont a szelepnyitási és zárási ideje hosszabb mint a 2000-esé, lévén jóval kisebb átmérőjü szelepek vannak az 1.9-esbe mint a 2000-esbe és köztük csak 10LE a különbség.(de gyébknt meg is mértem)Valamint az 1.9-es hengerfejének az égéstere is kisebb mint a 2000-esé.(más a kompresszió)Tehát elméletileg ha egy 1.9-es hengerfejbe beleteszek nagyobb szelepeket, meghagyom a veztengelyt, és ezt ráapplikálom egy 2000-es mocira elméletileg (még nem próbáltam) teljesitménynövekedést kell tapasztalni.

De mondom, mindez természetesen csak próba után dől el, mert ki tudja hogy viselkedik egy ilyen öszvér moci.

Link to comment
Megosztás:

Akkor ezek szerint gond és átalakítás nélkűl fuzionálhato c20ne blokk c18e hengerfejjel,és elvileg erösebb is lesz.

Ez a motorkódosdi is elég kusza mert a blokkon kifeléálló számok vannak, olyat meg elég nehéz lenne csinálni...Nem?

VAgy ha 2évente amikor vizsgára megy motorcsere a régire!

Mennyi idő kell egy motorcseréhez, és mennyit kell vele szarakodni, hogy összeálljon a project???

Egy ideje észre vettem hogy nem úgy húz a gép mint ahogy kéne, elvittem a szerelőmhöz,soroltam a gondokat, nézegette a kocsit stb..

Azt mondta hogy hengerfejes és lyukas a kipuff csonk.

Ez eredményezheti a teljesítménycsökkenést???

Megaztán kb 1,5hónapja nem gurultam a géppel, és valamelyik nap beröffentettem, füstölt amikor nyomtam egy kövérebbet, pedik nem szokott!!!Asszem kékes füst volt de nem vagyok biztos benne!

Lehet azért füstölt mert lerakódott a sok dzsuva amig nem ment???

Link to comment
Megosztás:

Ha a hengerfej felfogatása stimmel akkor elviekben fel lehet rá tenni a másikat.Érdekes ez a motorkód, mert nekem csak a blokk alsó részén , szinte alig látható helyen van egy 19-es szám ami az 1.9-re utal, a motorszámom (mert ugye régen nem voltak ilyen hülye motorkódok), meg a motorblokk egy erre kiképzett részére van beütve.Szóval nekem nincs semmi extra motorkódom, csak egy eldugott helyen egy 19-es szám a blokk aljánál.

Gyengeség, kékes füst többminden lehet.Hengerfejesség aggasztó jele ha nagyon melegszik a motor, meg ugye gyenge is.Kékes füst a kopott motoré, esetleg szelepszárszimmeringes, vagy gyürütörött.Bár gyürütörésnél is erősen legyengül a kocsi.Bár találkoztam olyan kocsival ami zabálta a vizet (20km-en 4 liter), azt hittük hengerfejes, ki let cserélve a tömités, a termosztát a hütö, de semmi változás.Második javitásnál kiderült hogy hüvelyrepedéses a gép....Szerencse hogy hüvelyezni lehetett.Még lehet az is hogy télen valahol megrepedt a blokk ha nem volt fagyállóval feltöltve rendesen.Igaz a fagydugónak ekkor lenne szerepe, delátam már szétfagyott blokkot.. :lol:

Ja motorcsere...igazából passz..mert én csak az enyém cseréltem már többször, de mivel karburátoros, meg mindenféle elektromos kütyü nincs a motortérbe 2 ember (ha elbirják az én 145 kilós motort) a komplett mocit minden beállitással kényelmesen 1 nap alatt megcsinálja.Ha már gyakorlottak, és akna is van akkor az egész nekem max 3-4 óra.

Link to comment
Megosztás:

Az a furcsa hogy mielőtt letettem volna az autót soha nem füstölt, akkor nyomott egy szemmel alig látható apró füstpamacsot amikor 5ből vissza 3ba és padló,de az is inkább feketés volt.

Kéken sosem füstölt pedig 20éves.De az nem lehet a füst oka hogy hosszú idön keresztül nem vilt beindítva és mikor már használom akkorra kiég??

Valszeg hengerfejes,mert a motor melegszik,és a vastag vízcső ami megy a hűtőbe néha kőkemény!!!Ekkor sapka le,levegő ki, és kész,

Télen az volt hogy amikor nagyon felmelegedett a víz, eltünt a fűtésem de amikor a viz jó volt, akkor fűtés is volt.

GYürüs, meg kopott nagyon nem lehet, mert eddig nem volt füst, lehet a szimering a ludas.

Menni megy mint a gép, de már nem úgy!!!

Majd kiderül ha a srác szétszedi...

Motorcsere, hát muszáj lenne valami nyomatékosabb, mert lassan a suzukik állva fogják hagyni a paripám.

Egyszer ráült a seggemre egy vagon R+ 1.3 VVT, azt mondtam na majd megmutatom,meg is mutattam de nem sokkal jobban gyorsítottam el mint ő...Pedig 1.8 as a vasam 115 gyári lóerővel,amennyiből ki tudja mennyi legelészik az örök lóerők vidékén...

Nem akarom hogy egy bádogdoboz legyorsuljon.... :evil:

Link to comment
Megosztás:

Akkor ezek szerint gond és átalakítás nélkűl fuzionálhato c20ne blokk c18e hengerfejjel,és elvileg erösebb is lesz.

Elvileg igen, ajánlották nekem is hogy a 18SEH (115 lovas) hengerfejét tegyem a C20NE-re, mert a "H" az a növelt teljesitményre utal, és ezáltal ( ami ott a 100 ból 115-öt hozott ki) az alap 115-ből úgy kb. 125 Le-re növelné a dolgot. Próba cseresznye?

Link to comment
Megosztás:

Hááát... Ha ki tudod várni, hogy elkészüljön az új első lökhárítóm, akkor az enyém eladó lesz... De ez nem ködlámpás.

Milyen lesz és mikor várható az új lökös?

Az nem problem ha nem ködlámpás, az a legkevesebb... Képet tucc küldeni?

Mennyi lesz ha meg akarsz töle válni?

Nagyon kéne mert a sajátomat ott hagytam egy árokban...

Hátul nem lesz új lökhárító? :lol: :D :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem tudod hogy honnan lehetne e.ablak kapcs.panelt szerezni, mert lassan már feladom a fél éves kutatási expedíciót utána, lehet hogy be kell érnem valami más -=Opel=- kapcspanellel...

Bontóban sehol nem találtam pedig már kapcsolatba léptem majdnem az összessel.

Ezek szerint nem sok gyári full extrás 8) AsconA 8) került hazánkba!!!

Link to comment
Megosztás:

Milyen lesz és mikor várható az új lökös?

Ó, már csak évek kérdése! :lol: Most épp ajtókárpit-prodzsekt van, aztán hátsólökös, és utána jön az első lökhárító. :lol: De közben még lakatoltatni is akarom, ami együtt jár egy csomó dologgal. Ja, és mindezek mellett dolgoznom is kell, hogy legyen mit beleszórni a feneketlen kútba. :lol: Tehát, ha találsz, nyugodtan vedd meg. [url=http://img.tar.hu/gpont/img/5347995.jpg#3]Itt egy nem túl jó kép a kocsi elejéről, csak most már megvan a vonószem előtt is a takaró.

Szerintem add fel a reményt, hogy lesz négyablakos kapcsolód... A fehér holló tipikus esete :D Nem lehet még egy kétablakosból megcsinálni?

Link to comment
Megosztás:

...lehet hogy be kell érnem valami más -=Opel=- kapcspanellel...

Az Opelokkal vigyázz! Kétféle kapcsolót használnak az ovális fajtából: az egyik a hagyományos, ez a ritkább, és Neked ez kellene. Astrákban van ilyen, de a Vectrákban, Omegákban lévő nem lesz jó, ha jól emléxem!

Link to comment
Megosztás:

Nemvalszeg hogy az mert elég régi fajta kapcs, az a lényeg hogy az elözö tulaj kibuherálta a 4kapcsolósat és 2 kapcsolósat tett bele, de minek piszkálta azt nem tom mert müködnek az ablakok.

Holnap teszek fel róla képeket ha megtalálom.

Link to comment
Megosztás:

Vagy inkább jó szögből van fényképezve... :?

Ez az egyetlen kép, ahol autóformája van. :lol:

És a sötét is jótékony hatású...

Mostanában az enyémnek nagyon sok nyűgje van

-Féltengelyek

-Kipuff.csonk

-Hengerfejezés

-Első kerékcsapágyak

-Vagy a váltó vagy a légmennyiségmérő, mert alacsony ford. lassan kigyorsitva rángatózik,

A fényezésem a géptetön és a tetőn elég gáz,de az oldala az nagyon szé...

Télen lett teljesen kilakatolva és az oldalai fényezve. 90e :roll:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.