Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Car-PC


FPeter

Recommended Posts

sziasztok!

ha minden jól megy, akkor (végre) pénteken átvehetem a H-mat. mp3 mentes mittoménmilyen cd-s rádió, meg elől hangszórók - hátulról nem hallottam zizegést... <_< mennyire jó a vételi érzékenysége a gyári fejeknek? számíthatok rá, hogy székesfehérváron még veszi a pösti adókat?

kötötte már valaki erősítőre a gyári zizegőket? érdemes egyáltalán szórakozni vele, vagy kuka és rendes kell bele? milyen méretű hangszórók valók bele elől/hátul? (5 ajtós)

a jelenlegi kocsimban (octavia) egy komplett carpc rendszer teljesített szolgálatot, és azt szeretném áttelepíteni idővel az új vasba is, és elsősorban erről menne a zene, de másodlagosnak a rádiót is bekötném a rendszerbe. ehhez viszont szét kéne beleznem a rádiót, hogy spdif optikai kimenetet tudjak rá építeni... :rolleyes: szabad csak úgy kitépni a kocsiból? vagy ezek kódosak?

A topikot Hic nyitotta, az eddig történt 14 hozzászólást idehelyeztem, Mackosajt

Módosítva : mackosajt
Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 127
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

sziasztok!

ha minden jól megy, akkor (végre) pénteken átvehetem a H-mat. mp3 mentes mittoménmilyen cd-s rádió, meg elől hangszórók - hátulról nem hallottam zizegést... :P mennyire jó a vételi érzékenysége a gyári fejeknek? számíthatok rá, hogy székesfehérváron még veszi a pösti adókat?

Hello! ;)

Elvileg gyárilag szerelnek az Astrába elektronikus antennaerősítőt. De azért csodák nincsenek. :lol:

kötötte már valaki erősítőre a gyári zizegőket? érdemes egyáltalán szórakozni vele, vagy kuka és rendes kell bele? milyen méretű hangszórók valók bele elől/hátul? (5 ajtós)

Nem lenne az hosszú életű dolog. A gyári hangszóró a fejegység végfokához van méretezve. Inkább rakj bele valami jobbat (értsd: terhelhetőbbet), ha erősítővel hajtanád. Megfizethető első szettek 30 körül indulnak.

a jelenlegi kocsimban (octavia) egy komplett carpc rendszer teljesített szolgálatot, és azt szeretném áttelepíteni idővel az új vasba is, és elsősorban erről menne a zene, de másodlagosnak a rádiót is bekötném a rendszerbe. ehhez viszont szét kéne beleznem a rádiót, hogy spdif optikai kimenetet tudjak rá építeni... :rolleyes: szabad csak úgy kitépni a kocsiból? vagy ezek kódosak?

Szép terv. Kitépni szabad, van kódja, ha visszarakod akkor majd kéri, de amúgy semmi extra. (elvben a kód a használati útmutatóba van beragasztva, de ez attól függ, aki átadja, beragasztja-e. Valahol ott kell lenni a papírok közt....)

Spdif.... hát... magyarul azt tervezed, hogy a végfok előttről (vagy után?) levett jelet kis A/D-s ketyerével szépséges PCM-be formázod? Erre csak annyit mondhatok, sok sikert!

Nem telefon, hogy belebeszéljek, de én egyszerűsíteném a dolgot - ha car-pc, akkor minek a rádió? Dugsz egy USB-s receivert a car-pc-be, oszt már szól is a Sláger... :D (nem mellékes, hogy később csak kicseréled egy DVB-T vevőre és már TV, rádió, meg minden megy digitálisban.... Én nem szórakoznék itt Spdif berheléssel. <_<

A gyári fejet meg szépen vedd ki, tedd el biztos helyre, és már mehet is a helyére a 7" Touch-screen LCD.... Hát nem egyszerűbb?

Link to comment
Megosztás:

Hello! <_<

Elvileg gyárilag szerelnek az Astrába elektronikus antennaerősítőt. De azért csodák nincsenek. :P

Nem lenne az hosszú életű dolog. A gyári hangszóró a fejegység végfokához van méretezve. Inkább rakj bele valami jobbat (értsd: terhelhetőbbet), ha erősítővel hajtanád. Megfizethető első szettek 30 körül indulnak.

Szép terv. Kitépni szabad, van kódja, ha visszarakod akkor majd kéri, de amúgy semmi extra. (elvben a kód a használati útmutatóba van beragasztva, de ez attól függ, aki átadja, beragasztja-e. Valahol ott kell lenni a papírok közt....)

Spdif.... hát... magyarul azt tervezed, hogy a végfok előttről (vagy után?) levett jelet kis A/D-s ketyerével szépséges PCM-be formázod? Erre csak annyit mondhatok, sok sikert!

Nem telefon, hogy belebeszéljek, de én egyszerűsíteném a dolgot - ha car-pc, akkor minek a rádió? Dugsz egy USB-s receivert a car-pc-be, oszt már szól is a Sláger... ;) (nem mellékes, hogy később csak kicseréled egy DVB-T vevőre és már TV, rádió, meg minden megy digitálisban.... Én nem szórakoznék itt Spdif berheléssel. :rolleyes:

A gyári fejet meg szépen vedd ki, tedd el biztos helyre, és már mehet is a helyére a 7" Touch-screen LCD.... Hát nem egyszerűbb?

az a baj, hogy két éves a kocsi, most hozták be az országba, és elég valószínűtlen hogy megvan a kódja... :D no majd ezt meglátom...

az alternatív rádiókkal mindenki csak szív: PCI-os vagy USB-s TV/FM tunerrel esélytelen bármit is venni. pesten még recsegve bejönnek a pesti rádió adók, de 10 km-es távolságban már el lehet felejteni, a TV meg az adótorony mellett se vehető... egyszerűen nem bírják a kocsiban lévő zajt. asztalon elfogadhatóan vesz mindent, de a járó motor mellett kuka... és mások is csak ezt tapasztalták... létezik egy kifejezetten CarPC-s célra fejlesztett USB-s rádióvevő is, de mást se olvasni róla a fórumokon, hogy orrba szájba küldik vissza a gyártónak mert gondol egyet és többé nem létezik mint USB-s eszköz... egyszerűen gagyi tervezés, meghal garantáltan, és ráadásul 100 EUR... a DVB-T, -R talán már tényleg más lesz, dehát hol van az még...

az optikai jelátvitelt a földhurok és pc tápzajok kiküszöbölésére vezettem be. beépítettem az erősítőbe egy saját építésű DA receiver-t, és tökéletes tisztán szól vele. ezért tervezem, hogy a telefonkihangosítót és rádiót is így viszem hátra, mert ezzel garantáltan nem lesz földhurok, plussz más egyéb hasznos dolgot is meg tudok vele valósítani akkor már...

CS8416_1.jpg

CS8416_2.jpg

Link to comment
Megosztás:

az a baj, hogy két éves a kocsi, most hozták be az országba, és elég valószínűtlen hogy megvan a kódja... :rolleyes: no majd ezt meglátom...

az alternatív rádiókkal mindenki csak szív: PCI-os vagy USB-s TV/FM tunerrel esélytelen bármit is venni. pesten még recsegve bejönnek a pesti rádió adók, de 10 km-es távolságban már el lehet felejteni, a TV meg az adótorony mellett se vehető... egyszerűen nem bírják a kocsiban lévő zajt. asztalon elfogadhatóan vesz mindent, de a járó motor mellett kuka... és mások is csak ezt tapasztalták... létezik egy kifejezetten CarPC-s célra fejlesztett USB-s rádióvevő is, de mást se olvasni róla a fórumokon, hogy orrba szájba küldik vissza a gyártónak mert gondol egyet és többé nem létezik mint USB-s eszköz... egyszerűen gagyi tervezés, meghal garantáltan, és ráadásul 100 EUR... a DVB-T, -R talán már tényleg más lesz, dehát hol van az még...

az optikai jelátvitelt a földhurok és pc tápzajok kiküszöbölésére vezettem be. beépítettem az erősítőbe egy saját építésű DA receiver-t, és tökéletes tisztán szól vele. ezért tervezem, hogy a telefonkihangosítót és rádiót is így viszem hátra, mert ezzel garantáltan nem lesz földhurok, plussz más egyéb hasznos dolgot is meg tudok vele valósítani akkor már...

Kód nélkül cikis, szerintem meglesz az. De biztos van aki kikódolja, csak nekem nincs ilyen ismerősöm... :S

Ha megvan a HW akkor mehet a menet, azt hittem, most akarsz nekiállni a mókolásnak. Ettől függetlenül fenntartom, hogy én nem tartanám meg az eredeti fejet. Jó, lehet, hogy a bolti párezres USB tunerek gagyik, de azt gondolod a gyári rádióban valami nagy csoda van? Nem, nem.... a rádióvétel nem pálya, ha kell, akár te is összeüthetsz egy FM vevőt (gondolom AM amúgy sem játszik) - egy ICs produkció, kevés passzív elemmel. A szintézer beállítást egy kis mikrokontrollerrel összedobhatod, soros port, vagy ha lehet USB, és kész is. Végül csinálsz hozzá egy szép front-end-et a carpc-re. A rádióvétel mindig az antennakörön múlik. Ha a vétel sz@r, akkor az antennán kell javítani. Egy szelektív erősítő csodákra képes. Ha már itt tartunk, lehet a gyárit használni, ami eleve bent van az Astrában, de utólagos is megoldható. Ráadásul ezek mind filléres cuccok.

Viszont a TFT a fej helyén nagyon zsír, erre már G Astrában is voltak megoldások - egy rendes, WVGA display (nem a gagyi 240 soros, hanem valódi 800x480-as) beépített touch-panellel már nem olyan drága eBay-en. Ha kell, szívesen segítek, amiben tudok, de félmegoldásoknál ne állj meg.

Kérdés: a carpc-d Win-doze, vagy Linux? Tápellátás hogyan van megoldva?

Szerintem nyitni kéne egy jó kis carpc topikot....

Link to comment
Megosztás:

Kód nélkül cikis, szerintem meglesz az. De biztos van aki kikódolja, csak nekem nincs ilyen ismerősöm... :S

Ha megvan a HW akkor mehet a menet, azt hittem, most akarsz nekiállni a mókolásnak. Ettől függetlenül fenntartom, hogy én nem tartanám meg az eredeti fejet. Jó, lehet, hogy a bolti párezres USB tunerek gagyik, de azt gondolod a gyári rádióban valami nagy csoda van? Nem, nem.... a rádióvétel nem pálya, ha kell, akár te is összeüthetsz egy FM vevőt (gondolom AM amúgy sem játszik) - egy ICs produkció, kevés passzív elemmel. A szintézer beállítást egy kis mikrokontrollerrel összedobhatod, soros port, vagy ha lehet USB, és kész is. Végül csinálsz hozzá egy szép front-end-et a carpc-re. A rádióvétel mindig az antennakörön múlik. Ha a vétel sz@r, akkor az antennán kell javítani. Egy szelektív erősítő csodákra képes. Ha már itt tartunk, lehet a gyárit használni, ami eleve bent van az Astrában, de utólagos is megoldható. Ráadásul ezek mind filléres cuccok.

Viszont a TFT a fej helyén nagyon zsír, erre már G Astrában is voltak megoldások - egy rendes, WVGA display (nem a gagyi 240 soros, hanem valódi 800x480-as) beépített touch-panellel már nem olyan drága eBay-en. Ha kell, szívesen segítek, amiben tudok, de félmegoldásoknál ne állj meg.

Kérdés: a carpc-d Win-doze, vagy Linux? Tápellátás hogyan van megoldva?

Szerintem nyitni kéne egy jó kis carpc topikot....

már nem most kezdtem a mókolást: katt ;)

az octiban kb olyan magasságban volt beépítve a kijelző, mint ahol az astra rádió lyuka is van, és bár használható volt, azért jobb lenne magasabbra tenni ha már úgyis megint nekifutok a témának... az az elképzelésem, hogy az infó kijelzőt áttelepítem máshová (talán a váltó elé a hamutartó helyére), és oda kerül be a 8 colos TFT. kell némi műanyagos munka is majd, de tuti meg lehet oldani... így maradhat a gyári rádió, nincsen szükség a helyére...

sokat szenvedtem antennákkal, szűrőkkel, de feladtam végül... úgytűnik az autórádiókba nagyon más konstrukció kerül... de a vezérlést meg lehet oldani a canbus-on keresztül... biztosan le lehet emulálni a kormánytáv jeleit... :rolleyes:

winxp sp2 fut a vason. ha már úgyis újraépítem, lehet nem a 650-es duronra alapozom akkor már, hanem valami izmosabb A64-re. eddig egy M1-ATX-ről ment, de az utóbbi 1 hónapra tesztelés céljából átpakoltam az egészet a csomagtartóba, és egy szétberhelt szünetmentes tápról ment - hogy kiderüljön bírja e a hosszútávú szivatást. úgy tűnik tökéletesen megfelel a célra, úgyhogy ha el tudom helyezni valami rejtett odúban, akkor erre fogom alapozni az új nagyobb teljesítményű rendszert...

terveztem a carpc téma indítását valamelyik általánosabb főtopikba, de amíg nincsen meg a kocsi addig még nem rendeltem klubbtagságit... <_<

Link to comment
Megosztás:

már nem most kezdtem a mókolást: katt ;)

az octiban kb olyan magasságban volt beépítve a kijelző, mint ahol az astra rádió lyuka is van, és bár használható volt, azért jobb lenne magasabbra tenni ha már úgyis megint nekifutok a témának... az az elképzelésem, hogy az infó kijelzőt áttelepítem máshová (talán a váltó elé a hamutartó helyére), és oda kerül be a 8 colos TFT. kell némi műanyagos munka is majd, de tuti meg lehet oldani... így maradhat a gyári rádió, nincsen szükség a helyére...

sokat szenvedtem antennákkal, szűrőkkel, de feladtam végül... úgytűnik az autórádiókba nagyon más konstrukció kerül... de a vezérlést meg lehet oldani a canbus-on keresztül... biztosan le lehet emulálni a kormánytáv jeleit... :rolleyes:

winxp sp2 fut a vason. ha már úgyis újraépítem, lehet nem a 650-es duronra alapozom akkor már, hanem valami izmosabb A64-re. eddig egy M1-ATX-ről ment, de az utóbbi 1 hónapra tesztelés céljából átpakoltam az egészet a csomagtartóba, és egy szétberhelt szünetmentes tápról ment - hogy kiderüljön bírja e a hosszútávú szivatást. úgy tűnik tökéletesen megfelel a célra, úgyhogy ha el tudom helyezni valami rejtett odúban, akkor erre fogom alapozni az új nagyobb teljesítményű rendszert...

terveztem a carpc téma indítását valamelyik általánosabb főtopikba, de amíg nincsen meg a kocsi addig még nem rendeltem klubbtagságit... <_<

Nagyon jó, nagyon jó.... tényleg, el is felejtettem, hogy a H Astrában már ott a display helye. De a 8" nemtom befér-e, nekem kicsinek tűnik az a gyári hely... legfeljebb egy 5"-os VGA-ra cseréled :D Az lazán befér, asszem a gyári navi display is olyan.

Anno én is akartam carpc-t csinálni, be is szereztem egy jó kis gépet. Egy hp munkaállomás, csak Cel.833, de egytápos, mint egy notebook, tehát a táp egyszerű. Volt egy 7" WVGA 800x480-as Lilliput displayem, illetve ez meg is van még, csak az FFC kábelt kéne benne cserélni, mert kontaktos. Viszont sajna nem a touch-paneles verzió. Szóval mindenféle cuccom van, csak az a baj, hogy időm nincs. Nem is tudom mikor lesz - a hifit sem tudom szépen befejezni, annyi más dolog van....... Remélem, neked több időd lesz...

Link to comment
Megosztás:

Itt munka folyik, Johnny! Nem is lett annyira szétkapva az a műszerfal. Szerintem van ott még durvább kép is <_<

Mondjuk ha belegondolok nem nagy téma!

Az alaplapnak is csak 12V és 5V kell!Bár kiváncsi lennék,hogy a 12V-5V-os átlakítást hogy oldotta meg nagy teljesítménnyel,mert egy 7805 nem lenne rá elég! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nagyon jó, nagyon jó.... tényleg, el is felejtettem, hogy a H Astrában már ott a display helye. De a 8" nemtom befér-e, nekem kicsinek tűnik az a gyári hely... legfeljebb egy 5"-os VGA-ra cseréled :rolleyes: Az lazán befér, asszem a gyári navi display is olyan.

Anno én is akartam carpc-t csinálni, be is szereztem egy jó kis gépet. Egy hp munkaállomás, csak Cel.833, de egytápos, mint egy notebook, tehát a táp egyszerű. Volt egy 7" WVGA 800x480-as Lilliput displayem, illetve ez meg is van még, csak az FFC kábelt kéne benne cserélni, mert kontaktos. Viszont sajna nem a touch-paneles verzió. Szóval mindenféle cuccom van, csak az a baj, hogy időm nincs. Nem is tudom mikor lesz - a hifit sem tudom szépen befejezni, annyi más dolog van....... Remélem, neked több időd lesz...

széltében sztem elfér, felfelé meg ha kilóg az nem gond, csak műanyagozás...

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk ha belegondolok nem nagy téma!

Az alaplapnak is csak 12V és 5V kell!Bár kiváncsi lennék,hogy a 12V-5V-os átlakítást hogy oldotta meg nagy teljesítménnyel,mert egy 7805 nem lenne rá elég! :rolleyes:

pont az 5V a kisebb probléma, és a 12V-os ág a cumi... <_< vannak nagyáramú 5 voltos fesztstab illetve kapcsolóüzemű kapcsolások, akár 40-50A is megoldható... viszont a kocsiban indítózás illetve járó motor mellett ~9-10-14-15 volt között ingadozik az akkufesz, amely már bőven túlvan az 5-10%-os tűrésen. ehhez step-up konverterre van szükség, sokat szívtam ilyenekkel, de nem sikerült házilag megoldanom jóra, így maradtam az M1-ATX-nél...

viszont ennek elég korlátozott a terhelhetősége - illetve az újabb gépekhez szánt M2-ATX-nek is, így valószínűleg marad az inverter + ATX tápegységes kókányolás, ha el tudom helyezni úgy a kocsiban, hogy ne pazaroljam vele a csomagtartót...

Link to comment
Megosztás:

A hálózati inverter kényelmes, de szerintem marhaság 12V DC-ről 220V AC, aztán meg vissza 12V, mégis mindenki azt teszi be, mert senkinek sincs kedve barkácsolni......

1. 5V nem gond, egy rendes step-down konverter ma már 10A-nél nem is melegszik....

2. 12V - itt két lehetőség van: kapcsolóüzemben csinálhatsz belőle nagyobbat (1), aztán visszastabilizálod, vagy low-drop konvertert (2) használsz, esetleg kisebb teljesítményű step-up konvertert (3).

(1) esetben semmi gáz, egyszerű kapcsolóüzemű táp. 30A röhögve megvan - a trafó az érzékeny pont, de ha nem áll rá a kezed a tekercselésre, készre tekercselt darabokat lehet venni ócsóé. Egyébként kész kapcsolóüzemű táp is van dögivel - pl. Notebook tápok, stb. amit lehet venni. 16-20V-ból már röhögve megy a 12

(2) a Maximnak van 0.5-0.8V droppal konverter, 3A-t tud. Ez gyakorlatban elég lehet. Olvastam egy csóka leírását, aki ezt rakta egy OFF MX-5-be, járó motornál süti-főzi, álló motornál viszont necces, mert a 12V csak soványan van meg, de a videokártyától függ, megy-e. Bár szerintem alaplapi videoval nem lehet gond, meg a mai videokártyákkal sem. És ha 2.5" winchi megy bele, akkor komoly fogyasztás sincs 12V-ról.

(3) Pár passzív elemmel van már olcsó step-up konverter is, azzal is meg lehet csinálni. Mondjuk, ezt nem terhelném több amperrel, utána is kéne nézzek, mennyit bírnak ezek. De 2.5" hdd-vel, lehet, hogy ez is elmegy.

Link to comment
Megosztás:

A hálózati inverter kényelmes, de szerintem marhaság 12V DC-ről 220V AC, aztán meg vissza 12V, mégis mindenki azt teszi be, mert senkinek sincs kedve barkácsolni......

1. 5V nem gond, egy rendes step-down konverter ma már 10A-nél nem is melegszik....

2. 12V - itt két lehetőség van: kapcsolóüzemben csinálhatsz belőle nagyobbat (1), aztán visszastabilizálod, vagy low-drop konvertert (2) használsz, esetleg kisebb teljesítményű step-up konvertert (3).

(1) esetben semmi gáz, egyszerű kapcsolóüzemű táp. 30A röhögve megvan - a trafó az érzékeny pont, de ha nem áll rá a kezed a tekercselésre, készre tekercselt darabokat lehet venni ócsóé. Egyébként kész kapcsolóüzemű táp is van dögivel - pl. Notebook tápok, stb. amit lehet venni. 16-20V-ból már röhögve megy a 12

(2) a Maximnak van 0.5-0.8V droppal konverter, 3A-t tud. Ez gyakorlatban elég lehet. Olvastam egy csóka leírását, aki ezt rakta egy OFF MX-5-be, járó motornál süti-főzi, álló motornál viszont necces, mert a 12V csak soványan van meg, de a videokártyától függ, megy-e. Bár szerintem alaplapi videoval nem lehet gond, meg a mai videokártyákkal sem. És ha 2.5" winchi megy bele, akkor komoly fogyasztás sincs 12V-ról.

(3) Pár passzív elemmel van már olcsó step-up konverter is, azzal is meg lehet csinálni. Mondjuk, ezt nem terhelném több amperrel, utána is kéne nézzek, mennyit bírnak ezek. De 2.5" hdd-vel, lehet, hogy ez is elmegy.

az a baj, hogy pár amperes 12 voltos ággal nem lehet messze jutni... :rolleyes: az oldalamon alaposan körbejártam a témát, illetve a pc2car.hu oldalon is kifejtettem egy kis szösszenetben: régi vasak alá nem kell sok amperes 12 voltos ág, mert az 5 voltosról járatják az igényesebb cuccokat, de az ATX12V csatlakozó megjelenésével megszaladtak az amperek a 12-es ágon... bár van aki M2-ATX 12V@8A ágról hajt S754 sempron procit, de egyrészt drága, másrészt neccesen kevés... ~15A kell a biztos üzemhez egy átlag A64 office (integrált vga-val) konfighoz... majd csinálok méréseket, hogy mégis mennyivel rosszabb a hatásfoka a szünetmentes > ATX táp kombónak az M1-ATX-hez képest...

Link to comment
Megosztás:

az a baj, hogy pár amperes 12 voltos ággal nem lehet messze jutni... :P az oldalamon alaposan körbejártam a témát, illetve a pc2car.hu oldalon is kifejtettem egy kis szösszenetben: régi vasak alá nem kell sok amperes 12 voltos ág, mert az 5 voltosról járatják az igényesebb cuccokat, de az ATX12V csatlakozó megjelenésével megszaladtak az amperek a 12-es ágon... bár van aki M2-ATX 12V@8A ágról hajt S754 sempron procit, de egyrészt drága, másrészt neccesen kevés... ~15A kell a biztos üzemhez egy átlag A64 office (integrált vga-val) konfighoz... majd csinálok méréseket, hogy mégis mennyivel rosszabb a hatásfoka a szünetmentes > ATX táp kombónak az M1-ATX-hez képest...

Na igen, amikor én foglalkoztam a témával, még egy Celeron 833 szuper gépnek számított, és elsősorban az mp3 miatt izgatta a fantáziám. Kijelzőnek előbb egy 16x2-es karakteres, aztán meg egy 240x128-as grafikus LCD-t illesztettem a parallel portra... :rolleyes: Most meg a fiókban az egész.... :lol:... Azóta már a videó meg a navi a menő és már utánad dobják az mp3 fejeket... ;) <_<

De szerintem carpc-hez nem is kell mega teljesítmény - ha döccenőmentesen játszik videót, az már elég. Ha ma kezdeném, egyébként, akkor notebookból indulnék ki, azt hiszem. Olcsó P4 notebook, törött kijelzővel van eBayen sok (egy P3-as alaplapom egy thinkpadből van is, bár az kevés lehet) - táp egyszerűbb, alapból a kisebb fogyasztásra mentek rá, eleve mobil üzemre tervezték (alkatrészbeültetés, tűrések) és elég stabil viszonylag szélsőséges körülmények között is. (meleg, hideg). Ma már a RAM sem drágább bele (DDR). Mi a véleményed a notebookokról?

Egyébként, ezt a post-ot az otthoni gépen írom, ami egy ECS ez-Buddie barebone. Ha csak a tápon múlna, elvileg ideális carpc, ugyanis külső tápegysége van, ami 12V@16A -el látja el a gépet. (egyébként Northwood P2.4) - az egyedi alaplapot procival és 1GB RAM-mal 35 dollárért vettem eBayen. A ház pedig táppal együtt 4000 Ft-ba van (+FA). :D

Carpc-hez végülis elég lenne csak ez a ház+táp, a házat akár ki is lehet dobni, úgyis farag az ember egyedit, a táp része pedig bármilyen P4 alaplapot elvisz - ha érdekel, 4000-ért még van pár elérhető... :lol: (olyan ezBuddiekból, ahol az alaplap kuka lett és gariba cserélték a gépet)

PS: mérnöki szemmel nem is értem, minek egy mai PC-be még a 12V??? (eltekintve a drive-motorok meg a ventilátorok meghajtásától....) Mai hardverekben már az 5V is sok néha..... 3.6V vagy 3.3V megy leginkább.

Link to comment
Megosztás:

Na igen, amikor én foglalkoztam a témával, még egy Celeron 833 szuper gépnek számított, és elsősorban az mp3 miatt izgatta a fantáziám. Kijelzőnek előbb egy 16x2-es karakteres, aztán meg egy 240x128-as grafikus LCD-t illesztettem a parallel portra... :rolleyes: Most meg a fiókban az egész.... :lol:... Azóta már a videó meg a navi a menő és már utánad dobják az mp3 fejeket... ;) <_<

De szerintem carpc-hez nem is kell mega teljesítmény - ha döccenőmentesen játszik videót, az már elég. Ha ma kezdeném, egyébként, akkor notebookból indulnék ki, azt hiszem. Olcsó P4 notebook, törött kijelzővel van eBayen sok (egy P3-as alaplapom egy thinkpadből van is, bár az kevés lehet) - táp egyszerűbb, alapból a kisebb fogyasztásra mentek rá, eleve mobil üzemre tervezték (alkatrészbeültetés, tűrések) és elég stabil viszonylag szélsőséges körülmények között is. (meleg, hideg). Ma már a RAM sem drágább bele (DDR). Mi a véleményed a notebookokról?

Egyébként, ezt a post-ot az otthoni gépen írom, ami egy ECS ez-Buddie barebone. Ha csak a tápon múlna, elvileg ideális carpc, ugyanis külső tápegysége van, ami 12V@16A -el látja el a gépet. (egyébként Northwood P2.4) - az egyedi alaplapot procival és 1GB RAM-mal 35 dollárért vettem eBayen. A ház pedig táppal együtt 4000 Ft-ba van (+FA). :D

Carpc-hez végülis elég lenne csak ez a ház+táp, a házat akár ki is lehet dobni, úgyis farag az ember egyedit, a táp része pedig bármilyen P4 alaplapot elvisz - ha érdekel, 4000-ért még van pár elérhető... :omg: (olyan ezBuddiekból, ahol az alaplap kuka lett és gariba cserélték a gépet)

PS: mérnöki szemmel nem is értem, minek egy mai PC-be még a 12V??? (eltekintve a drive-motorok meg a ventilátorok meghajtásától....) Mai hardverekben már az 5V is sok néha..... 3.6V vagy 3.3V megy leginkább.

Na igen ebayon van renget törött kijelzős notebook! azzokkal mar lehet mit kezdeni viszonylag kisebb helyen elfér!:P

Szerezzünk valamit :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na igen, amikor én foglalkoztam a témával, még egy Celeron 833 szuper gépnek számított, és elsősorban az mp3 miatt izgatta a fantáziám. Kijelzőnek előbb egy 16x2-es karakteres, aztán meg egy 240x128-as grafikus LCD-t illesztettem a parallel portra... :rolleyes: Most meg a fiókban az egész.... :lol:... Azóta már a videó meg a navi a menő és már utánad dobják az mp3 fejeket... ;) <_<

De szerintem carpc-hez nem is kell mega teljesítmény - ha döccenőmentesen játszik videót, az már elég. Ha ma kezdeném, egyébként, akkor notebookból indulnék ki, azt hiszem. Olcsó P4 notebook, törött kijelzővel van eBayen sok (egy P3-as alaplapom egy thinkpadből van is, bár az kevés lehet) - táp egyszerűbb, alapból a kisebb fogyasztásra mentek rá, eleve mobil üzemre tervezték (alkatrészbeültetés, tűrések) és elég stabil viszonylag szélsőséges körülmények között is. (meleg, hideg). Ma már a RAM sem drágább bele (DDR). Mi a véleményed a notebookokról?

Egyébként, ezt a post-ot az otthoni gépen írom, ami egy ECS ez-Buddie barebone. Ha csak a tápon múlna, elvileg ideális carpc, ugyanis külső tápegysége van, ami 12V@16A -el látja el a gépet. (egyébként Northwood P2.4) - az egyedi alaplapot procival és 1GB RAM-mal 35 dollárért vettem eBayen. A ház pedig táppal együtt 4000 Ft-ba van (+FA). :D

Carpc-hez végülis elég lenne csak ez a ház+táp, a házat akár ki is lehet dobni, úgyis farag az ember egyedit, a táp része pedig bármilyen P4 alaplapot elvisz - ha érdekel, 4000-ért még van pár elérhető... :omg: (olyan ezBuddiekból, ahol az alaplap kuka lett és gariba cserélték a gépet)

PS: mérnöki szemmel nem is értem, minek egy mai PC-be még a 12V??? (eltekintve a drive-motorok meg a ventilátorok meghajtásától....) Mai hardverekben már az 5V is sok néha..... 3.6V vagy 3.3V megy leginkább.

a miért is kell 12 volt kérdésre egyszerű a válasz, de nem írnám le még1x: katt. nekem már az a fura, hogy az ennyire megszaladt amperek mellett miért nem vezették be a 16-18-20-24 voltos ágat is? :P

a laptop lehet jó, feltéve hogy meg tudod oldani, hogy kapásból legyen kép a másodkijelzőn is, és nem kell minden bútolásnál az Fn+Fx gombokat nyomkodni hogy képed legyen... mondjuk a win-ben ez már megoldható, ha a külső kijelzőt állítod be egyedüli alapértelmezettnek, akkor újra bútolva már elfogadja és úgy kapcsolja, de bút alatt sötét lesz... plussz a laptopok ugye nehézkesen bővíthetőek, szóval megvannak a korlátai, de tényleg nem járhatatlan út... laptop autós tápot meg 4-5e-ért lehet kapni, ami 5-6A-es terhelhetőséggel állít elő 15-24 voltot (állíthatóan). ez a legtöbb laptopnak tuti elég, csak ne egy asztali prescott procis gericom vagy hasonló csoda legyen... :lol:

Link to comment
Megosztás:

a miért is kell 12 volt kérdésre egyszerű a válasz, de nem írnám le még1x: katt. nekem már az a fura, hogy az ennyire megszaladt amperek mellett miért nem vezették be a 16-18-20-24 voltos ágat is? ;)

a laptop lehet jó, feltéve hogy meg tudod oldani, hogy kapásból legyen kép a másodkijelzőn is, és nem kell minden bútolásnál az Fn+Fx gombokat nyomkodni hogy képed legyen... mondjuk a win-ben ez már megoldható, ha a külső kijelzőt állítod be egyedüli alapértelmezettnek, akkor újra bútolva már elfogadja és úgy kapcsolja, de bút alatt sötét lesz... plussz a laptopok ugye nehézkesen bővíthetőek, szóval megvannak a korlátai, de tényleg nem járhatatlan út... laptop autós tápot meg 4-5e-ért lehet kapni, ami 5-6A-es terhelhetőséggel állít elő 15-24 voltot (állíthatóan). ez a legtöbb laptopnak tuti elég, csak ne egy asztali prescott procis gericom vagy hasonló csoda legyen... :D

Nemtom elolvasni a linket, mert reggelni kéne hozzá......

Na jó, persze gondolom mi lenne az ok - ha teljesítmény kell, akkor nyilván a nagy fesz/kis amper gazdaságosabb, ha pár szál dróton kell ide-oda húzni. (mint pl. a hibrid Totoyákban is 250V körüli a fedélzeti villany) - De a fő teljesítményevő a proc. a memória meg a chipset, ezeknek nem nyomhatsz 12V-ot, az alaplapon pedig rögtön ott a DC-DC konverter a kis tápfeszekhez, tehát a 12V csak arra szolgál, hogy a tápfeszt viszonylag vékony rézdróton lehessen elvinni az alaplapig, meg a perifériákig (Power Distribution - kártyák a buszon, driveok, stb) Magán az alaplapon már tápfólia rétegeken megy az elosztás a sokkal kisebb feszeknek. És még mindig ott a kérdés, kell-e az a nagy teljesítmény nekünk az autóban, amit a mai asztali gépek tudnak.... (Most nyilván nem arról van szó, hogy 3D játékokat játszunk az autóban hihetetlen felbontással és frame-rate-en, max. terhelés az xvid video lenne, amit akár P3 procival is jó eredménnyel dekódolhatsz)

Szóval minek a 12V, ha:

- a rendszer összteljesítmény-igénye alacsony (kevesebb MIPS is elég)

- a tápot helyben állítod elő, nincsenek hosszú tápvezetékek

- nem használsz bővítőkártyát (minden az alaplapon)

- az alaplap kompakt méretű (mATX, talán ITX, esetleg notebook)

- nem használsz 12V-os driveokat

- neadj' isten, még ventilátort sem (ld. VIA Eden)....

Notebook: természetesen csakis mobil processzoros csoda jöhet szóba, az asztali procos notikat az ócsóság miatt találták ki. Ülésfűtésnek max. az is jó lenne. :P A külső video (CRT) minden notebooknál amit eddig láttam (pedig szervizeltem nem keveset) BIOSból választható, induljon-e bootnál, vagy sem, tehát ez nem gond. Hátrány, hogy nem bővíthető, de minek bővítgetne az ember egy kész rendszert. A DIY cuccoknál ha nem tetszik, úgyis csinálsz újat, mert az ember már csak ilyen, nem tud nyugton ülni a seggén.... :lol: :rolleyes:

Na mindegy, ezen még sokat lehetne agyalni, sajnos részemről csak hangember vagyok, mert az elkövetkező 2-3 évben nem lesz se időm (2 gyerek...) se pénzem (építkezem...) ezzel komolyabban foglalkozni. De beleszólok, pedig nem telefon... :lol: <_<

Még fenntartom egyébként, hogy ha kell ezBuddie táp, akkor 4000 pénzért tudok intézni (nem biznisz nekem, én is ennyiért kapom). 12V-ról csinál P4-es ATX tápot, szerintem én lehet, beszerzek még egyet, hátha mégis csinálok carpc-t.... :omg:

(meg jó lesz tartalékba, ha besz@rna az otthoni gépben)

Link to comment
Megosztás:

Nemtom elolvasni a linket, mert reggelni kéne hozzá......

Na jó, persze gondolom mi lenne az ok - ha teljesítmény kell, akkor nyilván a nagy fesz/kis amper gazdaságosabb, ha pár szál dróton kell ide-oda húzni. (mint pl. a hibrid Totoyákban is 250V körüli a fedélzeti villany) - De a fő teljesítményevő a proc. a memória meg a chipset, ezeknek nem nyomhatsz 12V-ot, az alaplapon pedig rögtön ott a DC-DC konverter a kis tápfeszekhez, tehát a 12V csak arra szolgál, hogy a tápfeszt viszonylag vékony rézdróton lehessen elvinni az alaplapig, meg a perifériákig (Power Distribution - kártyák a buszon, driveok, stb) Magán az alaplapon már tápfólia rétegeken megy az elosztás a sokkal kisebb feszeknek. És még mindig ott a kérdés, kell-e az a nagy teljesítmény nekünk az autóban, amit a mai asztali gépek tudnak.... (Most nyilván nem arról van szó, hogy 3D játékokat játszunk az autóban hihetetlen felbontással és frame-rate-en, max. terhelés az xvid video lenne, amit akár P3 procival is jó eredménnyel dekódolhatsz)

Szóval minek a 12V, ha:

- a rendszer összteljesítmény-igénye alacsony (kevesebb MIPS is elég)

- a tápot helyben állítod elő, nincsenek hosszú tápvezetékek

- nem használsz bővítőkártyát (minden az alaplapon)

- az alaplap kompakt méretű (mATX, talán ITX, esetleg notebook)

- nem használsz 12V-os driveokat

- neadj' isten, még ventilátort sem (ld. VIA Eden)....

Notebook: természetesen csakis mobil processzoros csoda jöhet szóba, az asztali procos notikat az ócsóság miatt találták ki. Ülésfűtésnek max. az is jó lenne. ;) A külső video (CRT) minden notebooknál amit eddig láttam (pedig szervizeltem nem keveset) BIOSból választható, induljon-e bootnál, vagy sem, tehát ez nem gond. Hátrány, hogy nem bővíthető, de minek bővítgetne az ember egy kész rendszert. A DIY cuccoknál ha nem tetszik, úgyis csinálsz újat, mert az ember már csak ilyen, nem tud nyugton ülni a seggén.... :D :rolleyes:

Na mindegy, ezen még sokat lehetne agyalni, sajnos részemről csak hangember vagyok, mert az elkövetkező 2-3 évben nem lesz se időm (2 gyerek...) se pénzem (építkezem...) ezzel komolyabban foglalkozni. De beleszólok, pedig nem telefon... :P <_<

Még fenntartom egyébként, hogy ha kell ezBuddie táp, akkor 4000 pénzért tudok intézni (nem biznisz nekem, én is ennyiért kapom). 12V-ról csinál P4-es ATX tápot, szerintem én lehet, beszerzek még egyet, hátha mégis csinálok carpc-t.... :lol:

(meg jó lesz tartalékba, ha besz@rna az otthoni gépben)

sajnos a via alapú cuccok iszonyat gyengék... van egy C3 1200 alapú laptopom (ECS G320 klón), és még 1500-on is gyengébb, mint a 650-es Duron ami eddig teljesített szolgálatot a kocsiban... egyébként egy 800-1000MHz körüli P3/Athlon/Duron már valóban majdnem mindenre elég, de úgy vagyok a dologgal, hogy akkor már ha újraépítem akkor legyen kicsit több az erő, mert pl a pocketpc emulátorban futó igo még az asztali 2.66-os duplamagos P4-et (D805 tuningmentesen) is rendesen megizzasztja, éppcsak elfogadható...

valszeg egy AMD 690V/G alapú gigabyte mATX lapra alapozok, és egyelőre kap egy kisebb A64-et, amit ha kell le tudok cserélni még egy duplamagosra is... a vidkártyája elviszi akár az aero-t is gond nélkül, és sztem az emulátorral is megbirkózik...

Link to comment
Megosztás:

Ja, nem neked írtam. :rolleyes: Csak csodálattal tátom a számat a te, Hic és FBalázs bűvöletei előtt, és egy kukkot sem értek belőlük. <_< Én leragadtam a VT TV rádiónál. Én Újratöltvének írtam az előzőt. ;) Szinte mindent az E-Bay-ről szerez be. :D

Köszönöm a lehetőséget!

Csak azt veszem meg ebayon amit megéri megvenni de eddig nem sok mindet találtam ami itthon olcsobb lenne mint ott. :P

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.