Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

STibi

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    3
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Később

STibi's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Köszi a választ! - Az első leállás még a tisztítás előtt volt. - Előző nap tettünk az autóba ~300km-t (8-as főút, stb...). Szóval meg lett járatva. - Világos, hogy annyival kellene haladni, de útközben ez kivitelezhetetlen (pl. fekvőrendőr, körforgalom, piros lámpa). És arról nem tehetek, hogy akkor jött rá a tisztítás... - Tudom, csak a pillanatnyi fogyasztás ugrik meg, az átlag továbbra is 6L alatt maradt. - Okés, hülye voltam... :) Levegőszűrő-csere, levegőtömegszenzor-tisztítás, szívótorok-pucolás és gumicső ellenőrzés után kiüttetjük a hibát, és utána jelentkezem. Tibi
  2. Sziasztok! A Zafira-s topic-osoktól kérdeztem már, azonban eddig nem jött válasz. Remélem itt többen olvassátok, és tudtok segíteni. Zafira B 1,9 CDTI (150LE, manuális 6 fokozatú váltóval) autónk van, 2006-os. Hétvégi indulás előtt arra lettem figyelmes, hogy gyújtáson négy visszajelző lámpa világít: 1. Motorolaj-nyomás 2. Generátor 3. Kipufogógáz-kibocsátás 4. Motorvezérlő elektronika, sebességváltó elektronika, indításgátló, dízelüzemanyag-szűrő (ennek ki kellene aludnia az útmutató szerint gyújtáson pár másodperc után) Megpróbáltuk elindítani az autót, de nem sikerült. Második próbálkozásra elindult, és csak járó motornál aludt el a 4. jelzésű visszajelző lámpa is. Innentől kezdve nem is foglalkoztunk a problémával. 20km autózás után megálltunk 1,5-2 órára, majd újra elindítottuk, ekkor sikerült elsőre, de továbbra is csak a motor elindítását követően aludt el a 4. visszajelző lámpa. 8-10km megtétele után üresben gurulva (~35-45km/h) kicsit felpörgött a motor (~1500/min-re) majd leállt, és világított mind a 4 visszajelző lámpa. Indítózva azonnal elindult. Ettől kezdve részecskeszűrőt tisztított (a pillanatnyi fogyasztás 14-16L-es pillanatnyi fogyasztást mutatott városban 1500/perc környéki fordulatszámon). Az előző leállást követő ~5km után szintén üresben gurulva leállt a motor (tisztítás közben). Ezúttal nem indítóztunk, hanem 3. fokozatba téve a váltót és felengedve a tengelykapcsolót elindult a motor. Ez a jelenség felettébb fura, mert ha lefulladt és sebességbe teszem, akkor nem indulhatna el újra. (Továbbra is fent áll, hogy gyújtáskor mind a 4 visszajelző lámpa világít. Azonban arra vonatkozólag , hogy a 4. visszajelző miért világít folyamatosan, sem a gyárilag hozzáadott, sem a letölthető új kézikönyven nincs információ. Ha gyújtáskor villog, akkor az elektronikus indításgátló rendszer meghibásodott; a motort nem lehet elindítani. Ha járó motornál világít, akkor elromlott a motorvezérlő elektronika vagy a sebességváltó elektronika (manuális váltós autónk van, a motorvezérlő elektronika lehetne, de csak gyújtáskor világít, járó motornál kialszik). Ha folyamatosan világít, és mellette az InSP4 felirat is megjelenik, akkor vízteleníteni kell a dízelüzemanyag-szűrőt. Azonban nekünk NEM írja ki az InSP4-et.) Gáz-fék opcióval megnézve két hibakódot mutatott: 010008 (ami a P0100), illetve a 161450. Utóbbiról írtátok, hogy nem kell foglalkozni vele, azonban a 010008-ról semmi konkrétat nem találtam. Légszűrő és üzemanyagszűrő-csere a hétvégén esedékes. Tudnátok segíteni, mi legyen a következő lépés, merre érdemes tovább kutakodni? Köszi! Tibi
  3. Sziasztok! Zafira B 1,9 CDTI (150LE, manuális 6 fokozatú váltóval) autón van, 2006-os. Hétvégi indulás előtt arra lettem figyelmes, hogy gyújtáson négy visszajelző lámpa világít: 1. Motorolaj-nyomás 2. Generátor 3. Kipufogógáz-kibocsátás 4. Motorvezérlő elektronika, sebességváltó elektronika, indításgátló, dízelüzemanyag-szűrő (ennek ki kellene aludnia az útmutató szerint gyújtáson pár másodperc után) Megpróbáltuk elindítani az autót, de nem sikerült. Második próbálkozásra elindult, és csak járó motornál aludt el a 4. jelzésű visszajelző lámpa is. Innentől kezdve nem is foglalkoztunk a problémával. 20km autózás után megálltunk 1,5-2 órára, majd újra elindítottuk, ekkor sikerült elsőre, de továbbra is csak a motor elindítását követően aludt el a 4. visszajelző lámpa. 8-10km megtétele után üresben gurulva (~35-45km/h) kicsit felpörgött a motor (~1500/min-re) majd leállt, és világított mind a 4 visszajelző lámpa. Indítózva azonnal elindult. Ettől kezdve részecskeszűrőt tisztított (a pillanatnyi fogyasztás 14-16L-es pillanatnyi fogyasztást mutatott városban 1500/perc környéki fordulatszámon). Az előző leállást követő ~5km után szintén üresben gurulva leállt a motor (tisztítás közben). Ezúttal nem indítóztunk, hanem 3. fokozatba téve a váltót és felengedve a tengelykapcsolót elindult a motor. Ez a jelenség felettébb fura, mert ha lefulladt és sebességbe teszem, akkor nem indulhatna el újra. (Továbbra is fent áll, hogy gyújtáskor mind a 4 visszajelző lámpa világít. Azonban arra vonatkozólag , hogy a 4. visszajelző miért világít folyamatosan, sem a gyárilag hozzáadott, sem a letölthető új kézikönyven nincs információ. Ha gyújtáskor villog, akkor az elektronikus indításgátló rendszer meghibásodott; a motort nem lehet elindítani. Ha járó motornál világít, akkor elromlott a motorvezérlő elektronika vagy a sebességváltó elektronika (manuális váltós autónk van, a motorvezérlő elektronika lehetne, de csak gyújtáskor világít, járó motornál kialszik). Ha folyamatosan világít, és mellette az InSP4 felirat is megjelenik, akkor vízteleníteni kell a dízelüzemanyag-szűrőt. Azonban nekünk NEM írja ki az InSP4-et.) Gáz-fék opcióval megnézve két hibakódot mutatott: 010008 (ami a P0100), illetve a 161450. Utóbbiról írtátok, hogy nem kell foglalkozni vele, azonban a 010008-ról semmi konkrétat nem találtam. Tudnátok segíteni, mi legyen a következő lépés, merre érdemes tovább kutakodni? Köszi! Tibi
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.