Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gabor76

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    15
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Hódmezővásárhely

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Corsa B c12nz
  • Város
    Hódmezővásárhely

gabor76's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Csörömpöl (gondolom a kerámia) a katalizátorban valami. Engem nem izgat, legalább tudják, hogy jövök, de az asszony öl érte, mert égő :D Na mindegy, úgy szeretném rendezni, hogy ne szennyezzem a környezetet. Elképzelhető, hogy javítható, vagy ne is reménykedjek, vegyem az újat?
  2. Sziasztok! Mondok én is műszaki problémát: Indításkor nagyon erőtlen a motor, pörgetni kell, hogy elinduljon, pláne emelkedőn. 5 perc menet után „bemelegszik”, úgy húz, ahogy kell. Amennyire meg tudom ítélni, benzinszagú a kipufogógáz, de semmi színváltozás vagy egyéb árulkodó jel nincs. Mi okozhatja?
  3. Állítólag az olajpumpa vagy valami lánc nyikorog és amíg meleg állapotban nem nyikorog, addig nem érdemes cserélni. Elérhető a neten anyag a gép felépítéséről? Olyasmi, amiből lehet okosodni anélkül, hogy szétbombázom a kisautót?
  4. A legutóbbi olajcsere alkalmával hallottam olyan zajt a motorháztető alól, mint amit ma reggel, és meg vagyok szeppenve... Nyiszitelő zaj, mintha acéllemezt fúrnál kenés nélkül egy oszlopos fúrón. Eddig nem hallottam, de most rémlik, hogy durván egy hónapja is ez lehetett, csak kevésbé intenzíven; akkor azt hittem, az ékszíj nem elég feszes. Most viszont arra tippelnék, hogy az olajkenés kevés vagy szorul valami, ami az olajfilm felépülése után már nem nyikorog. Szelepfedéltömítést cseréltem a kocsin az olajcsere óta, más beavatkozás nem volt, és a tömítéscsere alkalmával illetve utána nem jelentkezett még a jelenség. Olajszintet néztem, rendben van. A zaj indítás után kb. 5-10 mp-ig hallatszik, utána elhalkul. 4 napig egy helyben állt az autó és akkor csinálta most is, a múltkor is. Egyébként naponta hajtom, nincs vele gond. Valami rémlik, miszerint ha az olajszűrő döglött (eltömődött), akkor viszonylag gyorsan leesik az olajszint üzem után...? Szerintetek?
  5. Nem szervós. Azt nem írtam, hogy indítás után kb. 5-10 mp-ig hallatszik, utána elhalkul. Most pihent egy fél napot a vas. Asszonnyal beröffentetem, én meg hallgatódzok a motorháznál. Remélem, előrébb leszek utána... Kipróbáltuk, nem nyikorog. Valami rémlik, miszerint ha az olajszűrő döglött (eltömődött), akkor viszonylag gyorsan leesik az olajszint üzem után...? Állítólag az olajpumpa vagy valami lánc nyikorog és amíg meleg állapotban nem nyikorog, addig nem érdemes cserélni. Elérhető a neten anyag a gép felépítéséről? Olyasmi, amiből lehet okosodni anélkül, hogy szétbombázom a kisautót? (Corsa B )
  6. A legutóbbi olajcsere alkalmával hallottam olyan zajt a motorháztető alól, mint amit ma reggel, és meg vagyok szeppenve... Nyiszitelő zaj, mintha acéllemezt fúrnál kenés nélkül egy oszlopos fúrón. Eddig nem hallottam, de most rémlik, hogy durván egy hónapja is ez lehetett, csak kevésbé intenzíven; akkor azt hittem, az ékszíj nem elég feszes. Most viszont arra tippelnék, hogy az olajkenés kevés vagy szorul valami, ami az olajfilm felépülése után már nem nyikorog. Szelepfedéltömítést cseréltem a kocsin az olajcsere óta, más beavatkozás nem volt, és a tömítéscsere alkalmával illetve utána nem jelentkezett még a jelenség. Olajszintet néztem, rendben van. Van ötletetek, merre lehet a hiba oka? (94-es Corsa B )
  7. Az enyémet most alvázvédőztettem. Azt mondták, két évente érdemes ismételni. Nem túl gyakori az? Más: ha belekap a rozsda, meg lehet fogni, vagy reménytelen? Nekem a motorháztető rügyezget, a festés alatt nyomja fel. Javítható (nem ideiglenesen, hogy rendszeresen tákolgatni kelljen a festést) vagy cseréljem le a motorháztetőt? Öcsém skodáján a hátsó tornyokat "páncéllemez" anyaggal javította egy nagyon lelkiismeretes szaki, de a lengéscsillapítók rögzítésénél csak szétrohadt a kasztni :D Az az érzésem, hogy ha elkezd rozsdásodni, akkor az visszafordíthatatlan folyamat.
  8. Sebváltó kulissza bekötésnél a szimmeringet szeretném cserélni. (Corsa B C12NZ) Egy cimbora szerint 26/13x7mm-es a szimmering, de jó lenne kinyomozni a pontos adatait. Unix/Bárdi környékén nem találtam a rendelhető holmik között. Ha valaki be tudja azonosítani, azt előre is köszönöm! Más: alváz- üregvédelmen vagyok túl, és körbekenték a külső műanyag karosszéria-elemeket valami trutymóval, amibe ragad minden szösz, bogár, de egységesen sötét színt kapott újra a kocsi (cserélve lett az első és a hátsó lökhárító, és nem mutatott túl jól a kiszürkült kerékív-borító elemekkel). Mi lehetett ez az anyag? Szilikonzsír? Állítólag egy lekenés után rendszeresen át kell vele kenni a felületeket, mert máskülönben utána kifakulnak.
  9. Megveszem a 4l-t olajcserekor, 3,5 belemegy, maradékot a következő olajcseréig megeszi. Corsa B 1994 C12NZ, 123 000 km. Nagypapától vettem 3 éve, azóta napi 60km megy bele, de a vezetési stílusom nagypapás. A hengerfejtömítés nem ép már, kicsit áztatja a motorblokkot, de az olajfogyás nem jelentős, inkább esztétikailag zavar az olaj.
  10. Köszi a jó tippeket! Stift-téma: nem szedtem még szét, nem látom, miről írsz, de ha jól értem: M8-as csavar azért kell, mert a csavarszár átmérője megegyezik a gyári stift átmérővel (8mm)? A végét azért kell M6-os menettel vágni, mert M6-os anya fér csak rá (M8-as anyának már nincs hely)?
  11. Köszi az infokat! A nívócsavar alatt van egy öblös rész, ami szűkül, és gondolom a szűkebb részig illik tölteni az olajat (kb. 2 centire van a nívócsavar alatt). A kulissza szimeringje (ahol a váltókar becsatlakozik a tengelykapcsoló-házba) viszont szerintem alatta van az olajnívónak akkor, ha teljesen fel van töltve olajjal a váltó. Most finomabb érzetre és hangra is a váltás (R-1-2 tartományban volt és van vele gond most is), viszont erősebben kell tolni, hogy bevegye a fokozatot. Ennyire nem kellett birkózni a váltókarral. Szeretném megnézetni valakivel, aki tényleg ért hozzá. Váltóhoz kapni alkatrészt vagy kompletten szokás cserélni?
  12. Szevasztok! Két kérdésem lenne: -Mennyire toltam ki a kocsimmal, hogy 3 napig állt olajleeresztés után, amikor ma feltöltöttem, és indítás után 2mp futást 4-5 mp nyikorgás követett, majd rendes futás. A nyikorgás olyan jellegű volt, mikor oszlopos fúrón lemezt fúrsz hűtő-kenő emulzió nélkül... Sajnos rosszul emlékeztem és mégsem volt itthon tartalék szűrőm. Persze az olajat leengedtem, mire kiderült, így 3 napig állt olaj nélkül a vas. Asszem hónoltam egy sort a hengerek falán. B) -Sebváltót nem akarta megnézni a szerelő cimbi, azt mondta, ha nem nagyon gáz, nem érdemes bántani, mert a belenyúlás mindig drága. Ráhagytam, de itthon a hajtómű tetején az ellenőrző gombát lecsavartam, bekukkantottam, és beletöltöttem némi hajtóműolajat (fél liter). Elfogyott, ezért vettem még. A vásárolt további 2l is belegurult úgy, hogy a nívó még most sem látszik tisztán. Kérdés: mennyi olaj fér a hajtóműbe? Kérdés másik fele: a kulissza rúd szimeringje ereszt, de ott csak nem folyhat el az az olaj, aminek a nívója lejjebb van... Úgy értem, a szimering felett még max. 1,5 liter olajnyi tér van, így ha 2,5l belement, és még férne bele, akkor valahol máshol is csurog belőle a sebváltó-olaj...
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.