Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gabo78

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    2
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Gabo78 névjegye

  • Születésnap 1978-09-03

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Budapest XIII.

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra J 1,6 Cosmo
  • Város
    Pomáz

Legutóbbi látogatók

895 profile views

Gabo78's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Néhány hiba a "hibalistámból", amivel a szervizhez fordultam... hátha tudtok rá valami okosat mondani): Egy Astra J 1.6 Cosmo-ról van szó. 1.: Első jobb oldali ülés (anyósülés) nyikorog, ha kanyarodásnál ülnek benne. A nyikorgás alulról a sínek felől jön. - ezt bezsírozták... most csak egy kicsit nyikorog 2.: Jelezte a gépkocsi, hogy alacsony a hűtőfolyadék szint. Ezt ioncserélt vízzel pótoltam, de a használati útmutató szerint elképzelhető a szivárgás. A hűtőfolyadék koncentrációja nem tudom, hogy így, mennyire lett megfelelő. Nagyjából 6-7 deciliter folyadékot kellett pótolni. - erre azt a választ kaptam, hogy normális a csökkenés, "párolgás" 3.: Az autó pár napja elkezdte azt a hibát produkálni, hogy nagy sebességnél a motortérből (amennyire hallani lehet jobb oldalról) éles - fémszerű zizegő - zörgő hang hallatszik. Az észlelést követően 110 km/h sebességnél kezdődött el ez a jelenség - nagyobb sebességnél intenzívebben hallatszik. Most viszont már 80-90 km/h sebességnél is hallatszik egyre erősebben a hang. - nem tudták a hibát produkálni, az autót 100 km fölött tesztelni... úgy gondolták, hogy valami rögzítő bilincset hagytam el (patkázásnál, fennakadásnál), ami miatt a sárvédődob zörgött, nagy sebességnél... ezt javították, pótolták a rögzítőbilincset. -----> a zörgést továbbra is tapasztalom. 4.: Kárpitok zörgése. - Középső világítás-mozgásérzékelő jobb oldala zörög. Ha lefogom a kárpitot, akkor jobbára abbamarad a hang. A középső világítás-mozgásérzékelő konzolon az egyik fedőműanyag "behajlott, megereszkedett". Ezt már javították elvileg, de ismét nem pattan a műanyag a helyére. Ha bepattintom, akkor kipattan pár perc után. - A jobb oldali ülés biztonsági öv tartó felől szintén zörgés hallatszik. Illetve randomszerűen szoktam még zörgő kárpitot észlelni, de ezek az esetek, amiket sikerült behatárolni. - elvileg javították, illetve berendeltek egy műanyag burkolatot a világítás-mozgásérzékelő részhez... a zörgések nem múltak még el. 5.: A jobb első kerék sárhányója folyamatosan "kipattan" a helyéről. Kézzel ez visszarakható, de ettől függetlenül kipattan ismét. - javították... most okés 6.: A hátsó sárvédő a lámpa alatt eláll - kipattan. Kézzel a kocsi síkjába vissza lehet pattintani, de pár km megtétele után ismét kipattan. Ez hidegben gyakoribb és szembetűnőbb. - nem tapasztalták a hibát... majd télen, hidegben 7.: A motortérből álló helyzetben hangos "pulzáló" hang hallatszik (random szerűen, nem állandóan). Pár hónapja a szervizben az ékszíj és ékszíjfeszítőre gyanakodtak. A szilikonnal való befújás körülbelül 3-4 órára megoldotta a hibát. Azóta ismét tapasztalható. - szerintem most is csak szilikont használtak... a probléma ismét tapasztalható 8.: 100-ból körülbelül 3-4 indításkor a kocsi megremeg, mintha le akarna fulladni, gázra nem reagál. Majd magától helyrejön. - nem tudnak rá mit mondani 9.: Fűtés gombok - rádió alatt - több alkalommal teljesen kialudt. Nem reagált semmire. Újraindítás után rendeltetésszerűen működött. - azt mondták, hogy a szoftverfrissítés, amit elvégeztek megoldja a problémát... sajnos pár napja újra tapasztaltam a hibát 10.: Az autó pár napja az alábbi hibát jelezte elindítás után: Service Theft Deterrent System. Ez a használati útmutató szerint az indításgátlóval - riasztóval van összefüggésben. A hibajelzés megszűnt miután az autót újraindítottam. - állítólag a mozgásérzékelő szenzor valamiért elmozdult a helyéről, ez okozta a hibát... visszapattintották a helyére. 11.: R - hátramenetbe - kapcsolás közben 10-ből 5-6x akad(!), fémes-zörgő hang hallható. Mintha "akadnának a fogaskerekek". - nem tapasztalták a hibát, szerintük rendben van. 12.: Néha alapjárat közben (állva, üresben) ingadozik a fordulatszám. A mutató mozog. Majd beáll a rendes alapjáratba. Ez a jelenség havonta 1-2 alkalommal tapasztalható. - azt mondják ez normális... számítógép állítja be alapjáraton a fordulatot (3 szint között) 13.: Klímahasználat közben a kocsi másként viselkedik. Laikusként megértem, hogy az erejét jócskán visszaveszi az autónak, de szerintem ez már túlzott teljesítménycsökkenés. Egész télen klímával fűtöttem, ekkora teljesítmény visszaesést akkor nem tapasztaltam, de ami már laikusként sem érthető számomra: amikor megy a klíma, akkor minden sebességben észrevehetően sokkal másabb az autó hangja. Élesebb, szenvedősebb. Ez a jelenség csökken a sebességek felfelé váltásával. Magyarul 1-esben nagyon észrevehető, 3-asban már kevésbé. Ezelőtti autóm - igaz az nem Opel volt, nem produkált hangilag ilyet, illetve a teljesítmény sem esett vissza ilyen drasztikusan, pedig az csak 1.4-es motorral volt szerelve. Ezt a szenvedős hangot úgy kell elképzelni, hogy már nem is szívesen használom a klímát, annyira idegesítő a jelenség. - erre azt a válasz kaptam, hogy az európai előírásoknak megfelelően, gyárilag annyira "lefolytják" a motor erejét, hogy nagy melegben, a motornak már erőlködnie kell, hogy ezt a nagy klímaberendezést ki tudja szolgálni... 14.: A hűtés-fűtés ventillátor 1-2 fokozatban cicereg. - sajnos réz alkatrészek adják ki ezt a hangot... állítólag a GM-től kapott információk szerint, idővel bekopik, és már nem fog ciceregni.... kíváncsian várom.
  2. Üdv, sziasztok! Nekem 1 éves az autóm, 20.000 km-el. Egy hónapja voltam szervizben, egy 15 pontos hibalistát sikerült összeállítanom. Igazából nagyon bosszantó a dolog, hogy egy új autónál sikerült 15 hibát összeírnom, de majd írok erről is. Kérdésedre válaszolva, nekem is jelezte a számítógép, hogy alacsony a színt. Olvastam a füzetben, hogy , töltsem utána, majd keressek fel egy szervizet. Én desztillált vízzel töltöttem fel. Kimondottan hűtőfolyadékot nem kaptam sehol. Kérdeztem a szervizben, hogy normális-e, hogy ilyen rövid idő után tölteni kell bele hűtőfolyadékot? Azt válaszolták, hogy igen, és hogy ellenőrizték a folyadék koncentrációját és mindent rendben találtak. Az előző autóimnál soha nem tapasztaltam, hogy ilyen gyorsan csökken a folyadékszint. Számomra ez elég furcsa, de a szervizben minden egyes problémámra azt a választ kaptam, hogy ez így normális. :)
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.