Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Kisisti

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    14
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Kunsziget

Kisisti's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Kisisti

    Dízel

    Azt nem tudom egyezik-e az isuzu motoros és az opel motoros főtengelyen lévő szíjtárcsája. De ha nem akkor csalás lehet a fordulatszám mérésben, és a töltés sem lesz tökéletes.
  2. Kisisti

    Dízel

    A főtengely ékszíjtárcsa meg a generátor ékszíjtárcsájának aránya adja meg hogy egy főtengely fordulatnál a generátor mennyit forog, mennyit tölt, mit mutat a fordulatszám mérő. Ha másik autóra teszed a generátort akkor azon is akkora átmérőjű ékszíjtárcsa kell hogy legyen a főtengelyen. Mert ha nem akkor csalni fog a fordulatszám mérő. Ha nagyobb átmérőjű a főtengelyen a tárcsa, akkor többet fog mutatni a fordulatszámmérő, ha kisebb akkor kevesebbet, értelem szerűen a töltés is így változik. Olyan mint a váltós kerékpár. Ha elöl nagy a fogszám hátul kicsi akkor kevés tekeréssel sokat haladsz, ha egyformák akkor sokat kell tekerni hogy haladj. Isuzunál elő szokott fordulni hogy ha kopott a generátorékszíj, vagy nyúlott akkor megcsúszik hideg motornál a utóizzítás miatt megnövekedett áramfelvételtől , ilyenkor sem mutat normálisan, csak akkor tér magához mikor már nem csúszik a szíj.
  3. Kisisti

    Dízel

    Az isuzu motornál elektromos a fordulatszámmérő, és közvetlen a generátorra csatlakozik. Az adja neki a motorfordulat jelét. Ha műszer egységet cserélsz akkor generátort is kell, és ott az áttételt ugyan úgy kell beállítani mint a gyári isuzunál.
  4. Kisisti

    Dízel

    Sziasztok! Valaki szedett már szét közületek isuzu hengerfejet? Van egy olyan gondom hogy hengerfejes lett a kocsi. Gátrepedés. Vettem egy bontottat, elvileg jó kocsiról. Felújítattam: síkba köszörülés, szelepek köszörülése, ülékek köszörülése, szelepszár szimeringek cseréje. Nyomáspróba. A felújító műhely szerint minden oké pénzt elrakták. Összeraktuk minden kötelezően cserélendő alkatrész kicserélve. Az első perctől nyomás volt megint a rendszerben, és csipegette a vizet. 2000km után durva nyomás a vízben, és megint levettük a fejet. A hengerfejen minden hengernél fagyálló lerakódás a szelepek körül. Szétszedve 2 szelepnél a beszívónyílásban a szelepvezető mellett víz nyom van. Most visszavittem a felújító műhelynek, és szép szóval elhajtottak azzal hogy a nyomáspróba sem 100% Meg hogy ők nem baszták el, mert a víztér környékén nem is munkáltak. Találkozott már valaki ilyennel??? Lehetséges olyan hogy egyszerre mind a 4 hengernél a szelepek alatt megreped a fej???? Vagy megmunkálás során el lehet baszni valamit??
  5. Kisisti

    Dízel

    Sajnos megoldódott a "nem fűtésem" :unsure: Úgy néz ki hengerfejes az autó, már indítás után füstöl a tágulási, meg forr benne a víz.
  6. Kisisti

    Dízel

    Sziasztok! Találkozott már valaki olyan jelenséggel, hogy isuzu motor alapjáraton nem fűt? Megyek autópályán nincs gond. De ha megállok valahol és alapjáraton megy elmegy a fűtés, és majdnem hideget nyom, ha megint elindulok, és normál tempóban megyek, akkor megint fűt. Mi lehet ez?
  7. Kisisti

    Dízel

    Ezeket is köszönöm szépen sok segítség volt. A végük kormos is volt, felette volt a dzsuva. Nem füstöl, se nem gőzöl. Annyit még kérhetek, hogy megnéznéd a tieden a kiegyenlítő tetejébe bemenő csövet járó meleg motornál (a vékonyabb motor felőli cső az) hogy alapjáraton megy-e néha a kiegyenlítőbe buborék. Köszi!
  8. Kisisti

    Dízel

    Ma kivettem az izzító gyertyákat. Csak a végük izzott. Viszont a 3-4 es hengerek gyertyái furcsa szagúak voltak, és mintha még valami folyós anyag szerű lett volna rajtuk. Most csak egy kicsit szisszent hidegen a kiegyenlítő kupakja mikor levettem. Utána indítottam, izzítás jelző kialvása után nekem csak kb 10 másodpercig izzít, és már hallom is hogy kattan a relé. így utána ismét izzítottam, elindult, de nem teljesen egyenletesen az első pár másodpercben. Néztem a kiegyenlítő tetejébe bemenő csöveket, és a blokk felőlin folyamatosan jön vissza a víz és néha buborék is. Levettem a csövet, és beledugtam a tartályba. Így habos lett a tartályban lévő vizem. Viszont ha nem alapjáraton jár a motor hanem fordulaton akkor nem jön buborék és így nem habosít. Ez természetes dolog???
  9. Kisisti

    Dízel

    Pedig nekem is ugyan ez a műszercsoportom van. Itt nem is látod a 82°c-85°c ot. De nekem 90 alatt egy picivel tanyázik a mutató. Ja és olyan lehet hogy nem szakadt az izzítógyertya, de nem izzít rendesen? Csak extrém esetben megy feljebb, nagy terhelés alatt, nyáron, klímával hegynek felfele. Nem tudom mit tegyek. Levetessem a hengerfejet, és "újíttassam fel, majd új tömítés. Vagy csak simán szelephézag állítás.
  10. Kisisti

    Dízel

    Neked nyomás van a tágulásiban hidegen? Hogy-hogy nekem 85°c az még a kék mező a műszeren? (igaz enyém vectra)
  11. Kisisti

    Dízel

    Kössz a gyors választ. Hidegen nem gőzöl a kiegyenlítő, de nyomás van benne, még motor indítás előtt is, ez miatt ugye ahogy írtam még vizet is köpött ki. Többi jelenségtől mentes. Indítás elött ha nem számolok az izzításra +6ot 7et akkor kb 10 másodpercig "bakkecskézik a motor. 82°C-86°c ott még a kék mező van a műszeren a 90°c alatt szokott egy hajszállal lenni, 90°c a kék utáni első jelölt érték. Akkor ki sem kellene a kékből menni??? Az izzítógyertyákat műszerrel mértem, szakadtnak nem szakadtak. Ezen kívül lehet még baja??
  12. Kisisti

    Dízel

    Sziasztok. Egy kis segítséget kérnék. Isuzu motor témában. kb 2000 kilométerenként 1-2 deci vizet kellett utánatöltenem a hűtő rendszerbe, de már szinte mióta nálam van. Hidegen is pisszent a kiegyenlítő teteje mikor letekertem. Most hogy hidegebbek lettek így ha kialszik az izzítást jelző lámpa és indítózok akkor egyik henger nem megy szabályosan. Azt hittem szelephézagot kell állítani, esetleg izzító gyertya. De ha várok utána még 5-7 másodpercet akkor szépen indul. Mikor 5 éve télen megvettem, akkor -20ban is simán indult. Szelephézagot én még nem állítattam, pedig 100ezernél többet mentem vele. Aztán valamelyik nap letekertem a kiegyenlítő tetejét hideg motornál, és sziszegés közben víz is folyt ki belőle. Ezután jól meghajtottam kb 3500ös fordulaton megfogtam a csöveket melegen, nem kifejezetten voltak kemények a tágulási tetejét is le tudtam venni, és nem csapott ki. Bár a tágulási tetején ahogy van a visszafolyó cső ott néha megy vissza buborék. A víz nem olajos, nem füst szagú, nem gőzöl a kipufogó, csak amennyit más kocsi is hidegen. Olaj nem fehér. Fűteni rendesen fűt, motor hőmérséklet mutató 89-91 fokra szegezve, még terhelésre sem nő meg, és kb 6-7 kilométer alatt eléri 2000 körüli fordulaton. Szerintetek hengerfejes lehet, vagy a szelephézag meg vízhűtéses turbó hiba okozhatja ezt a jelenséget. A kocsi folyamatosan karban van tartva, vízpumpa nemrég cserélve, egyedül a szelephézag amivel adós vagyok neki. Ja és kíméletesen járok vele, még sokáig szeretném használni.
  13. Kisisti

    Dízel

    Köszönöm a gyors választ. Féltem tőle hogy az, alig férek hozzá :-(. Olvastam hogy sok embernél természetes, de nálam egyik napról a másikra jött a hiba. Előtte már indítózás alatt kialudt. És nekem vissza is folyik az olaj! Ha pár óra állás után veszem le az olajszűrőt akkor már nem sok olaj van benne, olajszűrő olyan mint amit 6éve használok, na meg az olajcsere előtti szűrővel mentem kb 6000 kilométert, aztán jött a hiba. . És kopogósabb az első 4-5 másodpercben. Hol van ezekben nyomásszabályzó szelep, illetve visszacsapó, ha egyáltalán van???
  14. Kisisti

    Dízel

    Sziasztok. Nekem egy vectra a van, de dízel TC4EE1 es motorral. Pár hete van egy olyan hibám, hogy visszafolyik az olaj a motorból a teknőbe pár órás állás alatt. Ez a hiba tök hirtelen jött, nem volt előjel stb. Azóta cseréltem olajat olajszűrőt, de nem oldódott meg a probléma. Ha indítok akkor kb 3-4 másodperc mire elalszik a visszajelző, ha akkor leállítom a következő indítózásnál már elalszik. Hosszú távon nem villan ki, ha megpróbálom "lefullasztani" akkor sem. Szerelők azt mondják: "nem gond, jó az úgy". Lóf.szt, nem jó úgy!! Hallom a hangján hogy addig nincs kenés!! Egy hónapja még nem ilyen volt!! Nem tudom a hiba okát, már régóta nálam van a kocsi, de ilyen még nem volt. Olajat rendszeresen cseréltem, karban volt tartva. Havi szinten rengeteget megyek, és nem akarom hogy cserbe hagyjon az ország bármely pontján. Nincs valakinek isuzu motorhoz szerelési könyv, esetleg robbantott ábrák?? Hol találom az olajgombát?? Hol lehet benne a nyomásszabályzó szelep mint az opel motoroknál? Válaszaitokat előre is kössz!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.