Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

veris

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    2
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Város

veris's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Már egy másik fórumbanis feltettem, de az a fórum több mint egy hete (tetsz?)halott. Van egy Z16XE Zafira, amely a reggeli indulásokkor csak nagyon kevés gáz adagolást enged, mert egyébként rángat, és kigyullad a kipufogórendszert jelző lámpa. Ha a lámpa kigyullad, akkor továbbra is rángat, és alig megy, ezenkívül gázadásra villogni kezd a visszajelző. Ha óvatosan megyek, akkor 1-2 nap után kialszik a visszajelző, és újra normálisan lehet menni (feltéve, hogy az első pár kilométert óvatosan, 40 km/h alatt teszem meg). A márkaszervizben bemérték, és kicserélték a gyújtásmodult /60e/. Rövid ideig mintha jobb lett volna, de azután újra ugyanaz a probléma. Mikor visszavittem, hogy elvileg garanciális, akkor újra kimérték, és kiderült, megint gyújtásrendszeri problémát jelzett a gép. Azt mondták, hogy mivel már 220.000 km van benne, ezért lehet, hogy a szelepszárak koszosak, és hidegen ragadnak, ezért tegyek bele szeleptisztító adalékot. Már ötször tettem bele (teletankonként), és mintha árnyalatnyit javult volna 1-2 adag után. Most ahogyan elhagytam, 1 tankolás után fokozott módon jött vissza a probléma. Indulás után nem tudok olyan óvatosan menni, hogy ne gyulladjon ki a lámpa és ne rángasson. Nem csak rövid utakat megyek, és a motort is jó fordulatszámmal járatom. Most egy másik szerelővel beszéltem, és ő hidrotőke problémára gyanakszik, de én nem hallok kopogást a motor felől. Van-e valakinek valamilyen tapasztalata a problémakörről, mert így 80e körül már nem akarok kísérletezgetni. Egyébként nem lenne gond a kocsival, a fogyasztása is 7,5 körül megáll (vidéken), ha nincs ez a probléma (ilyenkor kb. 1 l-el megnő a fogyasztása. A szerelő szétszedte, és az olajat a hirotőkékből kinyomogatta, de a probléma ugyanúgy fennáll. Kompressziót mért a hengereken, és túl magas értékek jöttek ki. a műszer továbbra is gyújtáskimaradást mutat a 2 hengerre vonatkozóan, trafó is volt másik próbálva. Most másik injektort akar próbálni. Van valakinek valamilyen ötlete?
  2. Van egy Z16XE Zafira, amely a reggeli indulásokkor csak nagyon kevés gáz adagolást enged, mert egyébként rángat, és kigyullad a kipufogórendszert jelző lámpa. Ha a lámpa kigyullad, akkor továbbra is rángat, és alig megy, ezenkívül gázadásra villogni kezd a visszajelző. Ha óvatosan megyek, akkor 1-2 nap után kialszik a visszajelző, és újra normálisan lehet menni (feltéve, hogy az első pár kilométert óvatosan, 40 km/h alatt teszem meg). A márkaszervizben bemérték, és kicserélték a gyújtásmodult /60e/. Rövid ideig mintha jobb lett volna, de azután újra ugyanaz a probléma. Mikor visszavittem, hogy elvileg garanciális, akkor újra kimérték, és kiderült, megint gyújtásrendszeri problémát jelzett a gép. Azt mondták, hogy mivel már 220.000 km van benne, ezért lehet, hogy a szelepszárak koszosak, és hidegen ragadnak, ezért tegyek bele szeleptisztító adalékot. Már ötször tettem bele (teletankonként), és mintha árnyalatnyit javult volna 1-2 adag után. Most ahogyan elhagytam, 1 tankolás után fokozott módon jött vissza a probléma. Indulás után nem tudok olyan óvatosan menni, hogy ne gyulladjon ki a lámpa és ne rángasson. Nem csak rövid utakat megyek, és a motort is jó fordulatszámmal járatom. Most egy másik szerelővel beszéltem, és ő hidrotőke problémára gyanakszik, de én nem hallok kopogást a motor felől. Van-e valakinek valamilyen tapasztalata a problémakörről, mert így 80e körül már nem akarok kísérletezgetni. Egyébként nem lenne gond a kocsival, a fogyasztása is 7,5 körül megáll (vidéken), ha nincs ez a probléma (ilyenkor kb. 1 l-el megnő a fogyasztása.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.