Zafira 2,0 DTI tipikus problémái amik nálam jelentkeztek:
-Turbó letiltva max sebesség 80-90 km/h. Általában vagy az EGR szelep van elkormolódva vagy a turbó vezérlő vákuum szelepet (légszűrő mögött) kell kipucolni. Általában a szelep kipucolása és WD40-el megfújva vagy a szelepet kicserélve megoldódik a probléma. Vigyázzunk, hogy a vákuum szelepre a cső megfelelően van-e rádugva. Ja és még a vákuum csövet is ellenőrizzük le, mert van, hogy kidörzsölődik. Autós boltban nem igazán lehet kapni de a 4 mm-es sűrített levegő cső (pl: Mcmann, Festo) tökéletesen jó hozzá.
-Motor elindul majd néhány másodperc múlva leáll, üzemagyag rendszer levegős, majd hosszas indítózás után beindul. Ha lejtől lefelé áll meg az ember semmi probléma. Nekem egy visszacsapó szelep beépítésével (a gázolaj szűrű után a flexibilis csőbe) a probléma megoldódott.
-Autó kissé lomha 80-90 körül motorkontrol lámpa kigyulad elalszik. A motort ki kell kormolni, mi ezt úgy csináltuk meg, hogy lebontotuk egészen a pillangó szelep sorig felöntöttük koromoldó folyadékkal hagytuk állni egy napot majd kifujatuk a motort és átfogattuk (izzitógyergyákat ki kell venni!) a szelepfdelet átmostuk és a hiba megszűnt. Babra munka de megéri.