Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Nocsak

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    3
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

676 profile views

Nocsak's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Köszönöm a választ Neked is. Leírom még egyszer, hogy Te se értsd félre. "Hengerfej síkba csiszolása, nyomáspróba, rendben! Új gyűrűk, minden ami kell, új tömítés. Rendben! Mondhatjuk, hogy a motort felújították." A gépműhelyben ,mert szerintem csak itt lehet megfelelő körülmények között ezt az eljárást lefolytatni (a hengerfej csiszolását) volt röntgen is. Ezért nem kellett a hengerfejet komplett cserélni. Azt is leírtam, hogy biztos, hogy kerül az égéstérbe víz, mert az olajbeöntő nyílásnál kicsapódva megjelent a fagyálló adaléka iszap szerűen. Kérdésem: Amikor szétszedték az autót... teljesen... nem terheli felelősség a szerelőt, HA már döbbenetes módon (állítólag soha nem láttak még ilyet) felforrt a motor, hogy a blokkot is megnézze? Nem a szerelőre akarom verni meg senkire, mert nincs balhé. Én csak pusztán azt szeretném tudni, hogy van e felelőssége abban, hogy MINDENT átnézett, megcsinált kivéve a motorblokkot. És utólag mkor jelentkezett megint a baj, akkor miből tudta pusztán ránézéssel megállapítani, hogy a motorblokk repedt meg!?? Laikusként nekem ez úgy hangzik, hogy egy betegnek a szívét kiveszik, orvosolják rajta amit kell, de alatta van még gond, amit meg KELL nézni mielőtt visszateszik a szivet. De nem kellő gondossággal jár el az orvos... a műtétet megcsinálta, de a beteg meghalt. Azt gondolom minden autónak is a motor a lelke! És bocs a hasonlatért, csak hangsúlyozom ismét, laikusként én így gondolom.
  2. 1,4 benzines. Elnézést a pontatlanságért, de az eseten valóban nem sokat változtat. Nem jelzett mikor felforrt a víz.. ugye a H astraba nincs erre mutató, csak piros felkijáltójel, de akkor már le is állt a motor. Én is úgy gondolom teljesen laikusként, hogy átkellett volna nézniük a megfelelő szerszámmal. Számlát nem kaptam, de egy leíró vázlatot arra vonatkozólag, hogy mit csináltak, mit javítottak, mit cseréltek stb. igen.
  3. Sziasztok, az alábbi esetre szeretnék véleményeket és segítséget kérni tőletek. Egy népszerű H astráról van szó, 1.3 benzin. Eset: Egy vízcső szívárgása miatt, beállt a motor. Kilyukadt egy kis cső, elfolyt a hűtővíz, nem jelzett az autó csak mikor már nagy volt a baj. Nyár volt, nagyon okos hozzá nem értő emberek ráöntöttek hideg vizet, motort újra indít, tovább szenved még 10km és végleg megáll. Trélerre fel, szerelőhöz el. Megállapítás: Felforrt a motor, mindent újítani cserélni kell. Ámen! Tudomásul vettem, meg is csinálták. Hengerfej síkba csiszolása, nyomáspróba, rendben! Új gyűrűk, minden ami kell, új tömítés. Rendben! Mondhatjuk, hogy a motort felújították. 1 hét után újra nálam az autó. Örömködés :) Majd... eltelt 2 hónap, az autót használom távolabbi utakra. Egyik alkalommal "véletlenül" nyitom fel a motortetőt, (elfogyott az ablakmosó) megdöbbenve látom, hogy nincs fagyálló a hűtő kiegyenlítőjébe. Sokkolt a látvány! Megvártam még kihül szépen, feltöltöttem újra. Újabb 500km és fogy a fagyálló... jelentősen. Újra szerelő. Megállapítás: (Csak szimpla ránézéssel) A motorblokk repedt és valószínűleg ott ereszt, mert a motorba van víz!!!!!!!!!! (olaj beömlő nyílásnál már szépen ki is csapódott a fagyálló, mintha iszap lenne benne...) Kérdésem: Amikor szétszedték az autót... teljesen... nem terheli felelősség a szerelőt, HA már döbbenetes módon (állítólag soha nem láttak még ilyet) felforrt a motor, hogy a blokkot is megnézze? Összerakták az autót úgy, hogy egy alapvető alkatrészt nem vizsgáltattak be. Most a lehetőségem amit ők javasoltak. Adjam el az autót ahogy csak tudom... vagy vegyek új motort bele. Közel 300e magyar forint volt a motor felújítása. Kicsivel kellett volna megtoldanom, (ha jelzik a motorblokk repedését) és másik motort rakatok bele. Most van egy felújított motorom... repedt blokkal. További kérdésem, hogyan lehet megállapítani a motorblokk repedését? Nem lehet, hogy ők rontottak el valamit vagy esetleg a hengerfej tömítés volt hibás és ott enged át? Javaslatokat is várok egyben, hogy Ti mit cselekednétek a helyemben. Előre is köszönöm!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.