Sziasztok! Ismét kérdéssel fordulok felétek, mivel még kezdő vagyok a téren, segíteni nem nagyon tudok, de tanácsok jól jönnének.
Történt az elmúlt pár hétben, mentem az autóval normál tempóval, amikor arra lettem figyelmes, hogy a víz hőfok 100 fok felett van, azonnal félreálltam, felnyitottam a motorháztetőt, és láttam, hogy spriccel a víz egy vastag csőből. leállítottam a motort, vártam egy 20-25 percet, majd 500m-t mentem vele szüleimhez, ahol megnéztük alaposabban, és a vastag vízcsőnél a csőbilincs adta meg magát. Le is cseréltük, minden szép és jó volt, kb 4x megjártam Esztergom-Budapest távot, semmi gond nem volt az autóval, azonban tegnapelőtt megint 100 fok fölé emelkedett a hőfok, megint motor leállít, csekkol, de nem találtam semmit, és láttam hogy a hűtővizem megint 0. Még jó hogy pont a Tesco parkolóban álltam meg, vettem vizet, fagyállót, megtöltöttem, aztán hazamentem. Másnap reggel megnéztem a vízszintet, megint 0 volt. kb 2 litert töltöttem bele. Elvittem egy szerelő ismerőshöz, aki benézett a motortétbe és rögtön kiszúrta, hogy a vízpumpánál jön ki a víz. Éppen vezérlés csere előtt állok, cseréltetek vízpumpát is, tömítést is, vezérműszíj és hozzátartozói.
Lényeg a lényeg. Ugye nem lesz hengerfejes a paripa? Nincs fehér füst, meg semmi. Mik a tünetei a hengerfejnek? Egyébként ha után töltöm a vizet teljesen jól jár a motor, jól megy, igaz nem hajtom, de több vizet eszik mint gázolajat.