Eszemben sincs, de azért mégsem egy 2.5 V6 kerülne be egy 1.4 16v helyére, hogy ordítson a különbség. Igazából az első vizsga érdekes csak, mert azt NKH előtt kell produkálni, tehát vagy arra az időre járóképessé kell tenni a benne lévő XEV-et, vagy... Egyéb módon valahogy le kell vizsgáznia, most tételezzük fel, hogy ez megoldható.
A regadó a kinézettt típusra egész pontosan 111.000 Ft. A többi ktg (behozatal, átírás, vizsga, okmányiroda) bármilyen más (külföldről hozott) autó esetében is játszik.
Tehát ami adott, az a típus vételára (400 EUR, ennyiből még rozsdamentes kisblokkos F Astrát se lehet kint kapni), az XE bekerülési költsége és az átszerelés költsége. Én úgy számoltam, hogy ezekkel együtt még mindig egy alacsonyabb összeg jön ki, mintha egy normális állapotú 16v GSI-t vennék (F), vagy egy szívó G OPC-t. Persze, azok különlegesebbek valamilyen szinten a felszereltségük miatt, de nekem nem ez a legfontosabb.
Elég régóta nézegetem a sportos Opeleket, 2007-12 között volt egy E Kadettom (sajnos csak 1.4S, de imádtam) és a C20XE-hez megjött a kedvem. Az utána következő Ecotec-ek már nem ébresztenek bennem birtoklási vágyat. Gyári C20XE-t viszont gyakorlatilag lehetetlen normális állapotban találni épeszű áron (úgy, hogy a körülötte lévő karosszéria se legyen szétrohadva). Innen jött az ötlet. :)
A vizsgán akkor még gondolkozom, ha pedig a motorcseréhez van ajánlatotok (mármint, hogy ki lenne megfelelő egy ilyen műtéthez), akkor kérlek ne tartsátok magatokban. Köszi!