Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

smbdude

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    15
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Baranya

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    X20XEV

smbdude's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Tehát van checklámpa. Ki kell villogtatni, rögtön okosabb leszel. Nekem volt már ilyesmi hiba, 62 Fuel Tank Vent Valve (FTVV) High voltage. Arra már nem emlékszem, hogy a villámkezű szerelőm oldotta meg, vagy csak szimplán elmúlt. Kivillogtatás módja le van írva korábbi posztokban.
  2. smbdude

    Egyéb csevegés

    Ez történik akkor, amikor a hülyék számbeli fölényük által lenyomják a közösségért érdemben tevő, értéket teremtő kisebbséget. Gratulálok. Erősen ajánlott mozi: Idiocracy (Hülyék paradicsoma). Zs-kategóriás film, de sajnos napról napra időszerűbb a mondandója... #1: Nem vagyok olyan nagyon öreg, de az én időmben még bőven vércikinek számított hülyének, tudatlannak lenni ÉS ezt ki is mutatni. Aki emlékszik még rá, általános iskolában az ilyen kisebbségben lévő retardáltakat kiközösítettük. Ezzel szemben a mai trend a fenti szöges ellentéte, hatalmas divat lett butának, ostobának lenni, elmeroggyant-kommandókba szerveződni, akik aztán minden lehetséges eszközzel lenézik, ellehetetlenítik, kizárják a klikkből azokat, akik értelmesek, hasznosak lehetnének. #2: Irgalmatlan mennyiségű ismeretanyag, útmutató, tudás halmozódott fel ezen a fórumon, több hónap is kevés lenne mindent átnézni. Ha kínom volt, nem voltam rest használni a nagyszerű keresőt, AHELYETT, hogy telesírjam a fórumot szeméttel (gy.k.: spam, a netikett kifejti a mibenlétét). Mások munkáját, segítségét illik tiszteletben tartani, és hiába fájdalmas ez egyeseknek, de a segítségkérésnek és adásnak NEM az a módja, hogy hatvankettedik alkalommal is feltesszük és megválaszoljuk ugyanazt a kérdést, feleslegesen duzzasztva ezzel a hozzászólások számát, EGYÚTTAL megnehezítve a valóban hasznos infók keresését. Az, hogy csak 1-2 ember vette a fáradságot, és úgymond kiállt TD nem szokványos stílusa mellett, messze nem jelenti azt, hogy a többi 100 és 100 csendes szemlélő, olvasó, infóbúvár nem szolidáris vele és nem respektálja azt, amit letett az asztalra. Akinek mindezekből csak annyi jön le, hogy most csontig benyaltam TD-nek, nos, éljen csak tovább ebben a tudatban. "Nem érdekel" © Havas tanár úr. #3: Hangosan felkacagtam az astrás fórummal történő összehasonlításon. Pörög? Az a dolga, hiszen élő dologról szól. Omegát lassan 10 éve nem gyártanak, ezáltal nem nagyon van új a nap alatt, a legtöbb kérdésre már megvan a válasz. Csak lustaság helyett keresni kéne. Jahahaj, de nehéz is az, mindig bele is vágják a pofánkba. Annak idején az Omega luxus volt, ma már jobbára csak a keselyűk és a hullarablók ólálkodnak körülöttünk, és hozzák magukkal a stílustalanságot, szennyet, kreténséget, világuralmi terveket. #4: A fenti állásfoglalásaim miatt hajrá, lehet engem is kitiltani, vastagon teszek rá. Az olvasást nem lehet megtiltani, hacsak nem kicsinyes, dedós bosszúból be nem zárják az egész fórumot, elpusztítva az értékes tudásbázist is. Ezen sem lepődnék meg.
  3. smbdude

    Egyéb csevegés

    Üdv 94-es X20XEV-m van, "természetesen" piros plecsnivel. Ha megtudsz valami okosságot, engem is érdekelne ;) A vicc pedig: X - Exhaust emissions level: 94/12/EC, stage 2 20 - 2.0 L X - Compression ratio - 10.0–11.5:1 E - Mixture system - Injection V - Specific version - Volume Model Csak ugye a mindenható NKH erről nem óhajt tudomást venni.
  4. smbdude

    Egyéb csevegés

    Belenéztem a "szervizkönyv"-be, és lám. Nekem is nyáron, júliusban csinálta a csapkodást. Tavaly. Fényezés és műszaki után, akkucsere előtt. Akkoriban viszonylag gyakran volt akkutöltés, az ezzel járó áramtalanítás egy elfáradt kondival vagy feszstabbal simán okozhat ilyen érdekességeket.
  5. smbdude

    Egyéb csevegés

    Bizony. Múlt évben jó 2 hétig ment a ford.számmérő és a benzinszintmutató szinkron-csapkodása. Aztán elmúlt, azóta sem. A fenti jelenségtől függetlenül a benzinszintjelző esetenként fekve marad, vagy elég lustán kúszik fel a helyére, de ilyen hibáról más opeles arcok is beszámoltak már. Egyelőre nem zavaró, 10 indításból egyszer fordul elő, még ingerküszöb alatt van...
  6. smbdude

    Egyéb csevegés

    Üdv Először visszaolvas, megtanulja a nagyszerű keresőt használni, kutat az évek alatt felgyűlt irgalmatlan mennyiségű ismeretanyagban - én rengeteg hasznos infót szereztem itt. Igen, ez akár heteket is eltarthat. De erre nem lehet mást mondani, csak annyit: "Ez van". Én is így csináltam, csinálom most is, és csak akkor jár el a szám, ha tényleg nem találom meg a választ a kérdésemre. Ha valaki erre nem ér rá (mindent ütő aduász válasz szokott ez lenni), vagy lusta a keresőt használni, az ne csodálkozzon, ha oltást kap. Ok, megesik, hogy azonnalra kell a megoldás, mert holnapra késznek kell lenni az autónak, vagy bármilyen más nyomós oka van a sietségnek, ilyenkor két út van: 1.: Emberi, az érintettek-megszólítottak tudását tiszteletben tartó hangnemben kell feltenni a kérdést, és az se árt, ha magából a kérdésfeltevés stílusából kiolvasható, hogy az illetőnek van legalább alapszintű hozzáértése a javításhoz, vagy 2.: El lehet fáradni a szervizbe, ott azonnalra soronkívül is vállalnak javítást. Jópénzért. Valamit valamiért.
  7. smbdude

    Egyéb csevegés

    Cenzúra, mi? De miért is? Akkor a németet automatikusan dajcsra vagy svábra illene cserélni, a szlovákot tótra, az oroszt ruszkira, a horvátot krabótra, stb. Miért a kivételezés? Bocs az OFFért :(
  8. Egy 16"-os ET49-es az így mutat. Egy 235-ös vagy 245-ös úthengerrel esetleg még menthető lenne a dolog. Kinek mi az ízlése.
  9. ET44 felmegy, de nem igazán lesz esztétikus, nagyon bent lenne a kerék. Kb. mint egy sínautó. Nekem ET35-ös a 16"-os 7,5" széles garnitúra, az ET44 ehhez képest 1 centivel beljebb lenne. Fel kell próbálni...
  10. smbdude

    Egyéb csevegés

    AC vélhetően rendben van. A tank és a szűrő közötti csőből rendesen kilőtte az anyagot, amikor leengedéshez lehúztuk. Azt viszont nem néztük, hogy ez a nyomás az injektorokig eljut-e. Nem ott kerestük a hibát. Mivel a lambda rossz, így az lett kikiáltva bűnösnek. Pechlámpa 38 már jó ideje megvolt: Oxygen sensor Voltage low, és valóban, a műszer is 0 Voltot mutatott. Csak (sajnos) ingerküszöb alatt maradt a dolog, most viszont katalizátorral együtt cserés. Meglátjuk.
  11. smbdude

    Egyéb csevegés

    Volt. Első ethanol-kúra előtt, majd 1000 km után újra. Azóta már leengedtük az ethanol+benyát, a tankban a szűrőt is megtisztítottuk, szóval nem itt volt a hiba. Akkor merült fel, hogy esetleg a katalizátor égett meg. Holnap hozom el a szervizből, kiderül.
  12. smbdude

    Egyéb csevegés

    Szintén zenész. Ugyanilyen autóm van, ugyanezeket a tüneteket produkálta pár hete. Odáig fajult a dolog, hogy terhelésen már nem pörgött 3000 fölé. Üresben viszont gond nélkül felugrott 5-6000-ig, tehát nem valószínű, hogy vészprogram volt. Érzésre már csak olyan 40-50 lóerő volt, ha meglátott egy emelkedőt, előre lassult :D Melegedés is stimmelt, 10-20 km menet után leparkolva kiégett alatta a fű... Tedd fel magadnak a kérdéseket: - Lambda szonda jó? - E85-tel kísérleteztél? Nálam vélhetően a fenti kettő tette be a kiskaput. A rossz lambda szonda miatt már benzinüzemben is szegény volt a keverék, 50% E85-tel pedig még vészesebben elszegényedett, ugye a szeszből eleve több kéne. Így túlhevült a rendszer és ropogósra sütötte a katalizátort, eldugítva a kipuft. Katalizátort már kicserélték a szervizben, lambda érkezik, utána kiderül, hogy helytálló volt-e a diagnózis.
  13. smbdude

    Egyéb csevegés

    http://www.cars-data.com/en/opel-omega-sed...838/models.html http://www.cars-data.com/en/opel-omega-sed...839/models.html http://www.cars-data.com/en/opel-omega-sed...840/models.html Komplettnek tűnő listák, lehet szemezgetni. 2.5TD és 3.0 volt MV6 felszereltséggel... Viszont a mítikus "5 speed, automatic" ebben a felsorolásban sincs meg.
  14. smbdude

    Egyéb csevegés

    Itt még cifrábbak is vannak.
  15. smbdude

    Egyéb csevegés

    Angolra, mi? Keringenek rémtörténetek angolosított computerről, ami azután mérföldben és gallonban számolt :huh: Kellemetlen. Vagy ez csak urban legend? Amúgy azt a 7-8 üzenetet, amit kiírhat, fejben is lehet tartani, elég egyszer elolvasni a gépkönyvet...
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.