Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

nyirpet

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    18
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Lakhely
    Törökbálint
  • Érdeklődés
    Cali, off road

nyirpet's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Hello! Nem vagyok szerelő, sem 4*4 guru. De mivel 3 éve kínlódom a 4*4-el sokmindent kipróbáltam. Nekem is van kapcsolóm a műszerfalon, valóban az F19 ármakörét szakítja meg. Én most arra használom, hogy ha valamiért kigyullad a 4*4 visszajelző, ne a biztosítékot kelljen piszkálnom. Jómagam 5 hónapon át használtam kikapcsolva a 4*4-et (gondolván, hogy kevesebbet fogyaszt - ez kb. 0,5 liter). Ilyenkor első kerekes a kocsi (tévedés, hogy hátsó kerekesre kapcsolható). Azonban amikor visszakapcsoltam ősszel, nagyon hamar elszállt a 4*4 és a szervó (kilőtt a nyomástároló biztonsági szelepe többek között). Jómagam úgy érzem, hogy a hónapokig nem mozgó alkatrészek egy idő után nehezen indulnak el, ez plusz terhelés a 4*4 miatt amúgy is magasabb nyomáson működő szervó-rendszernek. Menet közben le lehet kapcsolni a 4*4-et, de vissza már nem. Ugyanis a 4*4 komputer a gyújtáskor teszteli az érzékelőit, így menet közben visszakapcsolva ezt nem tudja megtenni és nem kapcsolja a 4*4-et. Próbáljátok ki... A király az lenne, ha mechanikusan lehetne kapcsolni a 4*4-et, mint a jobb terepjárókban. Nekem ajánlották is, hogy átépítik így a kocsit... Persze nem olcsó... (sőt, igen sok pénz). Így, okulva saját kis tapasztalatomból, nem kapcsolgatom a 4*4-et, hanem örülök hogy van, és használom. Azóta semmi gond nincs vele...
  2. Szia! A nagy büdös igazság az, hogy nagyrészt családi erővel (öcsém autószerelést oktat) lett kiszerelve és szétszedve az osztómű, ill. a Calimat eddig is szerelgető polgártárs hozta és rakta bele az új szimmeringet. Biztos elítélendő, de én a lehető legolcsóbban, ha lehet, bontott (vagy utángyártott) anyagból javítgatom-javítgattatom a Calimat, mert az elmúlt 3 év boldog Calitulajdonosaként az a tapasztalatom, hogy nincs különbség eredmény tekintetében, 12 éves kocsinál már nem szempont, hogy minden alkatrész újonan legyen berakva (most nem a fékbetétre gondolok...-:) Hát, ennyi...
  3. Ravenlord: Köszi a hasznos infot, az oldal érdekes, még jól jöhet, mivelhogy egyenlőre nem tervezem eladni a Calimat. A jelen probléma megoldódott, az osztómű darabokra szedődött, az a bizonyos - a szervórendszert az osztóműtől elválasztó - szimmering bontottal kicserélődött. Azóta semmi gond... Nekem 4*4-emmel volt már elektronikus (föld?)hibám, ezért át lett huzalozva a teljes elektronikája, valamint a 4*4 komputer is 2* kicserélődött. A nyomástároló tartály 2* cserélődött, most az osztómű krepált be. Talán más hibalehetőség nincs is... Lehet, hogy nem ér már meglepetés???-:)
  4. Köszi... Biztosan igazatok van, hát akkor megint kopogásérzékelő csere... De miért adja ki az induktív jeladót is?? Annak miköze ehhez? Esetleg a benzin minőségétől függhet a dolog? A legutóbbi tankoláskor adtam hozzá valami kerozinos tisztító adalékot, akkor egy ideig nem jelzett... Hát, ez van. :)
  5. Sziasztok! Talán ebbe a témába illik a kérdésem és talán jár erre valaki, aki tudja a választ... A motor kontroll lámpám időnként felgyullad és ugye ettől kezdve a komputer valamilyen "vészprogramon" megy, azaz a kocsi nem megy, hiába nyomom a gázt.... Tehát ilyenkor leállítom és újraindítom a motort, elég idegesítő. Általában (ill. talán mindig) autópályán történik, és kb. 3e fordulat felett. Azonban ha csak úgy időnként kihúzatom 6-7e-ig, nem gyullad fel. Volt, hogy csak úgy nyugodtan, 2,5e-el mentem és felgyulladt. Volt, hogy egy nap 10x, de néha napokig nem. A hibakód a kopogásérzékelőt és az induktív jeladót mutatja, de nemigen hiszem, hogy ezek a rosszak (a kopogásérzékelő cserélve is volt). Mindenesetre idegesítő néha, ha valkinek volna jó ötlete, örülnék...
  6. Calijaninak: Bár nem vagyok szerelő, de 3 éve van 4x4 Calim, 1-2 dolgot megjegyeztem. Én is tuningoltattam a kocsit, ugyanazt csinálta, mint Neked. Én "visszatuningoltattam". De már előtte is kivillant a motorkontroll néha. Nekem a kopogásérzékelő volt rossz (a tuningos levágta róla a drótot, hátha akkor nem ég a motorkontroll ill. nem szabályoz le, de így hibakódot sem tárolt a komputer). Vissza lett kötve, utána kiadta a kopogásérzékelő hibakódját. Hát, lehet, hogy semmit nem segítettem... Hello
  7. Jé!! A nevem alatt az "újonc" jelző jelent meg. Korábban, ha jól emlékszem, "tag" voltam. De az "újonc" sem rossz...-:)
  8. Segítsetek légyszi!! Átszakadt (C20XE 4x4) az osztóművet a szervótól elválasztó szimmering, így most 1-2 naponta 4-5 dl szervóolajat töltök be, ami aztán belemegy az osztóműbe, azt pedig 2-3 naponta leengedjük. Király... Szóval ami kellene: egy jónak mondható ábra az osztóműről, mivel valahogy nekem pechem van a szakemberekkel. Családon belül megpróbálom megoldani, de kéne a rajz. Szimmeringet lehet, hogy tudok szerezni, de ha van valaki, aki gyorsan tud egyet, örülnék!!! Köszi
  9. Hello! Ez a téma néhányszor már felmerült... Én utólag tetettem a C20XE 4x4-be egy 6-os váltót. Elég jól bírja!!! Tudtommal Ugrifüles pedig a C20NE-be tett 6-os váltót, azt ő tudja, hogy megy... Hogy mi a 4x4 gyenge pontja? Nekem a nyomástároló tartály bizonyult a leggyengébb pontnak, már a harmadik van benne ( 3 év alatt). A legutolsó jónak tűnik, főleg így télen király... Sziasztok Ny.Péter
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.