Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Szkotti

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    18
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra G 1.7DTI
  • Város
    Mór

Szkotti's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

2

Hírnév

  1. Ha valaki olvassa még ezt a múmia fórumot: az adagolóm oldalából, egy kis lemezfedél alól csöpög a gázolaj. Ahogy néztem a robbantott ábrákon, van alatta egy O-gyűrű, azt nyilván kicserélem, és megállítom a szivárgást.. Az igazi kérdés az, hogy előjelez-e ez a folyás valami nagyobb (túlzott kopás, belső tömítések elöregedése, stb.) adagolóproblémát, vagy normális, hogy ott a fedél alatt jelen van a gázolaj? Más: alváz javítással, cserével kapcsolatban ha lenne valakinek ELSŐKÉZBŐL infója (tehát a saját autóján csinált, vagy csináltatott ilyet), azzal diskurálnék, akár magánban a vargapKUKACvipmailPONThu-n. Még nem nagy a gáz, de jobb felkészülten állni a harc előtt... :o/
  2. Hello Urak (és Hölgyek, ha vannak), ha kérhetnék egy gyors ötletrohamot a problémámra: AstraG, Y17DT, önindító megszűnt működni minden előzetes jel nélkül. Reggel eljöttem munkába, délután nem működött. Előzmény: távirányítva szoktam nyitni az ajtót, de elfelejtette a hangolást (többször előfordult már, utángyártott kulcsház, kicsit kimozdul az elem, nem para). A hangolást elvégeztem, ahogy szoktam, de onnantól az önindító nem reagál. Behúzótekercs sem kattan, tehát valószínűleg nem ér el az áram odáig. De mitől nem??? Akku töltöttség rendben, hibakód nincs (kiolvastuk). Pótkulccsal sem megy, és immo piktogram sem villan fel (és amúgy is, immo esetén az önindító forog, nem?) Motortérben lévő relédobozban a reléket áthidaltam, semmi reakció. Annyi ötletem van még, hogy a gyújtáskapcsoló vezetékoldali felét leszedem, belemérek, de minden egyéb funkció tökéletesen működik (visszajelzők normál módon világítanak, izzítás működik), kevés esélyt látok, hogy egyik pillanatról a másikra ennyire beégne, vagy szakadna... MIt nézzek még meg, mi okozhatja? Illetve meg tudjátok-e mondani, melyik konkrétan az önindító reléje a kapcsolódobozban? Köszönöm a hozzászólásokat előre is!
  3. Én kerestem tetőcsomagtartót, azóta lett is egy jó állapotú Thule készletem, már csak fit-kitet kellene hozzá találnom (vagy csinálnom) és megvagyok. A tiéd milyen rögzítésú a fülketetőn? Mivel az Adok-veszek rovat hónapok óta szünetel itt, kénytelen vagyok ide leírni, hogy van egy új olajszűrőm M26x1,5 menettel. Az én motoromra nem jó, így a legjobb ajánlatért vihető vagy cserélhető M20x1,5 menetű szűrőre.
  4. Ennyi az össz? ;) Másoktól is kédezem, a következő dolgok érdekelnének: első lökhárító alsó (műanyag)rész, fülkevédő rács, tetőcsomagtartó. Köszönet.
  5. Semmi gond, köszi a választ. Addig mindenesetre eljutottam, hogy mindkét kerékagycsapágyon kellett állítanom, a bal eléggé laza volt, de a jobbosnál is volt némi játék. Ezeket belőttem, a bal oldali féltengelyt kell hézagolni tengelyirányban, ide kell vadásznom még megfelelő méretű alátétet, a másik oldal frankó. Múltkor eléggé aggódtam, hogy nem oldott le és szétcseszem az osztóművet vagy a difit, így míg nincs normálisan kihézagolva, nem erőltetem a próbát, de egy szőlőhegyi fuvarban muszáj volt bekapcsolni az elejét, és azt tapasztaltam, hogy most 10-15 méter tolatás után szépen szétkapcsolt. (korábban volt, hogy 50-60m-t is kellett hátrálni, és akkor is úgy kapcsolt szét, mintha valaki nagykalapáccsal ráb.szott volna a kerékagyra) A tűgörgő abszolút nem vészes tétel, kereskedelmi forgalomban kapható szabvány méret (legalábbis egy internetes cikkszámos fordítólista szerint, be még nem szereltem, tehát meglepi lehet még...), csapágyboltból 1500Ft/db áron szereztem be. Ezt kicserélem, de ha így marad, már akkor is jobb, mint volt. A vákummrendszert én is kiiktattam, mindjárt a szivattyún lévő vékony csövet blindeltem le, és láss csodát, a fékhatás is javult ;) A sok kis csövecskével majd télen elbíbelődöm.
  6. Újra végigolvasva a fórumot (először akkor olvastam, amikor még nem volt meg a vas), helytálló a megállapításom, miszerint az egész vákum-miskulancia csak azért van, hogy a gyorsbemelegítő, és a kipufogófék működjön? Különös módja a szerkezet megbonyolításának, főleg, hogy ott van az a szögegyszerű kézigáz is...na mindegy, a következő vizsgálat tárgya ez lesz, meg a kapcsolóagy. Norbi, a kerékcsapágy beállítás valamennyit használt akkor, amikor az automata kapcsolóagy szarakodott nálad? (szintén a korábbi beírásoknál láttam, hogy vacakoltál vele elég sokat) A kapcsolóagyat mennyire hézagoltad ki, tengelyirányban semennyit sem mozgott? A féltengely nálam is lóg szép nagyot a csonkban, gondolom a tűgörgők cserések. Ezek így együtt eredményezhetik azt, hogy nem old szét tolatáskor? Az egyik oldalt levettem, nézegettem, fentieket állapítottam meg, magát a kapcsolót nem berheltem szét. Előírásosan vékony zsírréteg volt az alkatrészeken, elhasználódásnak, berágódásnak nem láttam nyomát kívül.
  7. Kösz a javaslatot, tapasztaltam már, hogy ott van minden, csak gondoltam hátha van valakinél -hogyismondjam diplomatikusan- márkatársiasabb áron ilyen apró és haszontalan alkatrész ;)
  8. Megint én... Nincs valakinek egy termosztátház-fedele 2.5D-hez? Valamikor lett javítva (hegesztve), és ránézésre nem az a könnyen hegeszthető alu (láthatóan habzott az anyag). Szivárog alóla a fagyálló,cserélném, szóval ha van valakinél bontva, akkor jelezze.
  9. Halló, kuplung hidraulika témakörben vizsgálódtam, gondoltam leírom a tapasztalatokat okulásképpen, hátha más is küzd vele. Nos, múltkor írtam, hogy lent fog a kuplungom, problémás lesz. Nem hagyott nyugodni a dolog, hogy tárcsakopás, vagy hidraulika okozza. Ugye a tárcsakopás miatt megszűnik a holtjáték, és csúszik, nálam nem ez volt, hanem a pedálút utolsó centijein emelt ki, hideg váltóolajnál már recsegett a hátramenet, és az egyes is vitte az autót kinyomott kuplungnál. Ha bemelegedett, akkor is lehetett érezni, hogy terheli a szinkronokat (váltókaron "karcos" váltás- érzet). Első lépésként nézzünk szét holtjáték ügyben. Lent semmi extra, fönt a pedálnál egy kicsi a főhengernél, annál több a pedál-nyomórúd között. Próbáltam egy légtelenítést, de mivel egyedül voltam, egy nagyobb fecskendőt alakítottam át légtelenítő készülékké, hátha (az Astrámon bevált a módszer). Nem hozott javulást, bár volt pár buborék. Mindenesetre az látszik, hogy le kell cserélnem a folyadékot, mert átlátszatlan fekete trutyi. Nem nagy ügy, és kell bele vagy 1 deci, de most nem voltam rá felkészülve, és ha már nekiállok, akkor a fékkörben is megcsinálom. Na, pedál: először is ráállítottam a nyomórúdnál olyan 3-4mm-t (ennyit engedett a menet, de amúgy sem feszítettem volna tovább). Hohó, nagyobb úton emel ki, egész jól lehet kapcsolni. Megvan az irány! A pedált nyomogatva látszott, hogy nincs a hidraulikában késlekedés (levegő), tehát csak a löket kevés. Következő alkalommal kicsit több időt rászánva kiszereltem a pedált konzolostul. Itt a legtöbb időt az vette el, hogy a bal felső csavart próbáltam meglazítani a műszerfal alól, majd rájöttem, hogy a hangszórót kivéve egy hosszú toldóval egyenesen rá tudom tenni a krovát. Innentől 5 perc, és a kezemben volt a pedál. A pedálban volt egy kb. 3mm falvastagságú gumipersely, ez szét volt már gyúrva, így a pedál és a nyomórúd közt volt 4-5mm holtjáték. Ennek a perselynek a legyártásával elbíbelődtem egy darabig, de sikerült pótolni. Még lehetett volna a nyomórúd villája és a csap közti 0,5mm-es lógással is kezdeni valamit, de azt meghagytam legközelebbre. A végeredmény az lett, hogy a pedálút alsó felén-harmadán működik a tengelykapcsoló, a váltót kapcsolgatva nem lebeg a szemem előtt, hogy most adom a szinkronnak az utolsó döfést. A plató vízszintezését mégiscsak szállítószalag-darabokkal oldottam meg végül...de már az sem bántja a szemem. Termékeny hétvégét zártam mindenesetre :o)
  10. Újabb ámátőr kérdéskör: gépjárművem lógatja a platóját. Természetesen a gyári gumipogácsáknak már nyoma sincs, szállítószalagból kiképzett kockákon áll a bódé, és gondolom ezek fáradtak el, eléggé össze vannak nyomódva a hátsók. A kérdés: a gyári gumielemek beszerezhetetlenek/drágák? Van gumiszalag nekem is otthon, de némileg szakszerűbb megoldást választanék...
  11. Na ja, csak én pl. oszták oldalakon eladó Campot még nem láttam, mobile.de-n igen, de annyiból már itthon is van (2000EUR+hazaút)...
  12. Egész konkrét igényem nincs, ahogy itt írtam korábban, a frissen beszerzett Campo egyelőre jól funkcionál, bár igazi terhelésnek nálam még nem volt kitéve. Kecelen egy önindítót kellett, hogy vásároljak, és egyúttal megkérdeztem, hogy mire kell még számítani, mi fog elfogyni a Campoból? Azt mondták, hogy váltó és a hátsó difi esélyes, és ezek ketten kiadják a 100db Mátyást, ahogy a netes bontott árakat néztem. Biztos láttad az indexes fórumban, hogy egy topiktárs feltett egy (elvileg komplett) 2.4-es Fronterát 100e Ft-ért, erre bolydult meg a hangyaboly a fejemben, hogy ennyiért lehet, hogy érdemes lenne betárazni... Az meg már a saját bolondériám, hogy szeretem, ha az autómban minden eredeti funkció működik, nincsenek szakadt kárpitok, zörgő, törött műanyagok, ez már csak a kozmetikai része, de képes vagyok ezekkel is sokat molyolni, tartalék alkatrészekkel bíbelődni.
  13. Na, pont a "szinte ugyanazzal" van a gondom. Japánoknál -konkrétan Suzukinál- van tapasztalatom abban, hogy mennyire nem ugyanabból építkeznek, hiába hasonlít egymásra a két alkatrész, mégsem csereszabatos. És mivel a Campo és a Frontera is gyakorlatilag japán, erős a gyanúm, hogy itt is ez van. Ahogy nézem például, hiába laprugós-laprugós, a híd sem ugyanaz, a Fronteránál a difiház a híddal egyben van ( http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/19/517/2858/29886/ ), a Camponál a difiházat csavarral fogatod a hídtestre,mint a Zsiguliét ( http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/12/519/4432/27988/ ). Elöl ugyanez a szitu, Tehát darabjaiban nem, max. egyben lehet feltenni. És igen, itt jön a képbe a kardán, meg a váltókihajtás. Tehát szélső esetben, ha mondjuk a hátsó kardánom elmegy kakilni, és van otthon egy donor Frontera, gyakorlatilag az egész hajtást át kell építeni, mert az alkatrészek magukban nem kompatibilisek. Ehhez kéne valaki, akinek van elsőkézből infója. Csak a cikkszámok alapján nem egyértelmű, hogy mi ugyanaz, mi az, ami felmegy a helyére, és mi az, ami csak hasonlít. Csak a Suzukis példánál maradva: az Ignis Sport és az esztergomi Ignis szélvédője külön cikkszámú, méretben is különböznek, de csak milliméterekben, és tökéletesen helyettesíthetők egymással... Gondolkodj a relés megoldáson, egyelőre lebeszéltem magam a donor vásárlásról... ;)
  14. Van valakinek gyakorlati tapasztalata arról, hogy a hosszú Frontera és a Campo alkatrészek mennyire kompatibilisek? Az már a robbantott ábrás katalógusokból kiderült számomra, hogy a hidak/difik nem ugyanolyan rendszerűek, de szükség esetén helyettesíthetők egymással? Alkatrész-cikkszámok alapján a kormánymű- első csonk-első agy-első fék egyezik, gondolom a váltókat fel lehet rakni egymás helyett az eltérő áttételek ellenére (hacsak a kuplungharang nem más...). Kuplungok az unix adatbázisa szerint egyeznek a 2.5D Campo és a 2.4i Frontera esetén, de abban megint nem bízom 100%-ban...Alvázakra hallottam-olvastam több helyen is, hogy felhasználhatók egymás helyett. Amiért ezeken tépelődök: Frontera C24NE-ből lennének viszonylag emberi áron komplett autók, de nem tudom, van-e benne annyi felhasználható mechanika, amiért megéri venni egy donort. Bár, ha a bontósok 1db ajtózsanért képesek 5000Ft-ért adni, akkor 150e nem pénz egy komplett kocsiért... A korábbi ajtókárpitos kérdésemet megválaszoltam magamnak: méretileg megegyezik, rögzítésekben különbözik. Faragás lesz...
  15. Ejha! Láma kérdés, de elöl a torziósrúd átrakásával/feszítésével emelsz, vagy kell hozzá más is? Csak a látvány érdekében megy a dolog, vagy ki is kell használnod ezeket a félelmetes magasságokat?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.