Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

OPEL ASCONA C (1981-1988)


forumadmin

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5624-/


1981 augusztusában került forgalomba, a General Motors J-autó projekt keretein belül. Ez volt az Opel második elsőkerék-hajtású autója az 1979-ben bemutatott Kadett D után. Három helyen gyártották: Russelsheim- Németország, Antverpen-Belgium, és Luton-Egyesült Királyság, ahol Vauxhall Cavalier név alatt forgalmazták. 1982 után már nem volt megjelenésbeli különbség a Vauxhall és az Opel modellek között.

1981-ben elnyerte a Golden Lenkrad díjat, mint a Nyugat-Németországban legnagyobb számban eladott autó.

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5633-/


1986 Június 30-ig 1.349.812 db-ot, összesen 1.721.649 gyártottak belőle.

Az Ascona C generációja már kiegészült az 5 ajtós, csapott hátú modellel, amit CC néven forgalmaztak bizonyos piacokon. Minden motor SOHC felépítésű lett.

Az alapmodell az 1.3L-es 1978-as Ascona B-ben bevezetett motort kapta 60Le-vel (44kW). Ezt követte az 1.6L-es 75 lóerővel (55kW). Az S változatok megnövelt kompresszióval több mint 20% többlet teljesítményt adtak le. A csúcsmodell a sportos GT , amely elektromos befecskendezésű rendszerével 130Le-ig (96kW) nyomta fel a teljesítményt. Diesel motort az Isuzu fejlesztésű 1.6L-es blokkból készítettek. 1986-tól extra felszerelésként a nagyobb benzinmotorok katalizátorral szereltek.

Végleg megszűnik az Ascona kombi (wagon) változata, csak az angliai Vauxhall alakítja a Holden Camira-kombi hátsó részét az új Cavalier modellhez. Kupé változat nem készül Európában, csak Brazíliában, a helyi tervezésű 3 ajtós Chevrolet Monza néven.

Benzin - 4 fajta motor, 44-85 LE. 1297-1998 cm³, 3 féle karosszéria
Dízel - 1 fajta motor, 40 LE, 1598 cm³, 3 féle karosszéria.
Felszereltség: L, LS, GL, GLS, Berlina, Luxus. GT, GT Sport, CD, GLS Exkl. (GLS), SR,
Pozitív jelzések: Nagy csomagtartó, egész jó helykínálat, feszes, mégis kényelmes futómű, takarékos és tartós motorok.
Negatív jelzések: Gyenge dízel. Kissé nehézkes, erősen visszapörgő kormányzás. Hosszú áttételezésű 5. fokozat (ha egyáltalán van).




http://www.opelforum.hu/gallery/image/5627-/


C1 1981-1984
1981 Szeptember:
Bemutatják az Ascona B utódját, az Ascona C-t. Készül 2 és 4 ajtós szedán, 5 ajtós csapotthátú (CC). Motorválaszték: 1.3N (60 le), 1.3S (75Le), 1.6N (75Le), 1.6S (90Le). Minden modell 4 sebességes kézi váltóval, vagy extra opcióként 3 sebességes automata váltóval, kivéve az 1.3N modellt. Az elnevezések: Standard, Luxus, Berlina, SR.

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5628-/


http://www.opelforum.hu/gallery/image/5632-/


http://www.opelforum.hu/gallery/image/5626-/


1982:
Bemutatkozik az Ascona Diesel, 1.6 (55Le) motorral, illetve az Ascona CD, magasabb felszereltséggel. Megjelenik az új 1.8E motor LE-Jetronic vezérléssel, 5 sebességes váltóval és 115Le-vel. Opcióként választható a szervókormány, elektromos ablakemelő, elektromos tükrök és fedélzeti számítógép. Az Opel Ascona a Nyugat-Németországban legnagyobb számban eladott autó.

1983:
Megváltozik a gyujtáskapcsoló és az ajtózár. Tökéletesítették a vízpumpát, szeleptömítést és a hűtő gumicsöveit. Két német cég bemutatja Ascona cabriole változatát. Opcióként megjelenik a központizár és a fűthető tükrök, valamint sport-rugózás az SR modellben és 1.8E motorokhoz. Az automatikus állítású hátsófék alapfelszerelés lett.


http://www.opelforum.hu/gallery/image/5625-/


1984:
Minden modell ráncfelvarráson esik át, új CD stílusú hűtőrácsot kap, új felnik, új elsőülés rögzítés, megváltozott középkonzol, belülről állítható tükrök. Emellett extraként állítható magasságú kormányoszlop. Az 1.3S motor új indító-leállító rendszert kap. Továbbfejlesztett kuplung tompítás, és fényszóró szigetelések. A modell elnevezések is megváltoznak: Normal-LS, Luxus-GL, Berlina-GLS, SR-GT.
Nagy-Britanniában volt a Ascona C, a kombi változat. A modell 1984-ben, a Vauxhall Cavalier Estate (erről bővebben itt olvashatsz) került bemutatásra.

C2 1985-1986
1985:
Az 1.8i motor 3 utas katalizátorral kapható. Egyutas katalizátor minden motorhoz. Módosított kuplung-betét és ajtó szigetelés.

1986:
Minden modell ráncfelvarráson esik át. Fehér első-indexbúrák, sötétített hátső lámpák, színre fújt hűtőrács, légbeömlő és első spoiler. A GT modellen első és hátső spoiler.

C3 1987-1988

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5630-/


1987:
Új motorok jelennek meg: 1.6i és 2.0i, haromutas katalizátorral. Az 1.6-os Multec központi befecskendezéssel és 75 Le-vel, 2.0 Bosch Motronic befecskendezővel és 115 le-vel. Nem katalizátoros 2.0i 130 le-t biztosít.

1988 augusztus:
Befejeződik az Ascona gyártása, és felváltja a Vectra.


Leírást készítették:
ASCONA CLUB HUNGARY - www.asconaclub.hu -
Horváth Attila , MVOK – monzaattila@gmail.com
-HEMi-

Visszajelzések

Recommended Comments

Tulajdonosi beszámoló: Tóth Jenő.
1985-ben lett az első Ascona-m, ekkor lettem OPEL szerelmes. 1,6 Diesel "erőmű" dohogott a tető alatt, 5 fok váltó, GLS kivitel, 120-140 között hajtottam, kiment a világból Max 5litert fogyasztott. Bronz üvegek elektromosan le-fel, fűtése, szellőzése első osztályú, futóműve nyűhetetlen, sok mai autóval sokkal több probléma van.
Középkategória tartozó autó, felsőkategóriás tulajdonságokkal, hatalmas csomagtartó, széles keréktáv, nagyon jó út és kanyarstabilitás az alacsony súlypontnak köszönhetően. Ügyfelek kiknek volt ilyen autó kivétel nélkül visszasírják. Ma is hibátlanul működik egy, 850000 km. eredeti trapézcsuklók, összekötők, sőt féltengely csuklókkal.
Link to comment
Megosztás:



Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Bejelentkezés

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 25 Vendég (Teljes lista)

    • There are no registered users currently online


×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.