http://www.opelforum.hu/gallery/image/4874-/
Minden króm alkatrészt – kivéve az ajtózárakat, kilincseket – matt feketére festettek. Extraként egy ZF ötsebességes váltó is rendelhetõ volt, mely jobban illett a motorhoz és az autó jellemzõihez. Egy sperr diffi* és Recaro sportülések is az extrákhoz tartoztak, mely utóbbinak oldaltartása jól jött a sportos kanyarvételhez.
http://www.opelforum.hu/gallery/image/4872-/
Az autósportban a GT/E-nek a sikeres Ascona 1.9 SR utódává kellett válnia, és egyben a Ford Escort RS és a Volkswagen Golf GTI konkurrensévé is. Meg is felelt ennek a célnak - ki ne ismerné Walter Röhrl dicsőségét? Összességében 8.660 db GT/E-t gyártottak, jóllehet legtöbbjük összetört a versenyek folyamán, ezért maradt olyan kevés GT/E.
1977-ben a GT/E új verziója született meg, a GT/E2. Ezt a modellt már nem lehetett sárga-fekete fényezéssel rendelni, az új színkombináció sárga-fehér volt. Ebbe a modellbe 115 lóerõs 2 literes injektoros motort szereltek. A végsebesség 189 km/h volt, gyorsulása 0-ról 100 km/h-ra 9,8 másodperc. Ebben a modellben már gyárilag 5 sebességes ZF váltó volt.
http://www.opelforum.hu/gallery/image/4876-/
http://www.opelforum.hu/gallery/image/4871-/
Az eredeti szándék szerint 1.000 db GT/E2-t akartak építeni, de a jó eladási adatok miatt az Opel további 500 db gyártása mellett döntött, melyet 1978 július-augusztus között össze is szereltek, mindet sárga-fehér fényezéssel, de végül összesen 2.234 db GT/E2-t gyártottak 1977 és kora 1979 között. Az utolsó 734 modellt más színekben is lehetett rendelni. Így az összesen gyártott GT/E-k száma 10.894 lett, amely az 1.701.000 C Kadett 0,6%-át tette ki.
*limited slip differential – valószínûleg sperr diffi, de nem vagyok biztos benne...
fordítás: Flowachild
Recommended Comments
Nincsenek hozzászólások
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Bejelentkezés