Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

Omega Evolution 500


forumadmin

De nagy sikert nem hozott. Opelék balszerencséjére 1993-ban jött egy szabály a túrakocsi bajnokság részvételét illetően, hogy legalább 500 darab legyen legyártva ebből a típusból, így 1994-tõl már a Calibra versenyzett az EVO helyett! Az Opel nem bírta elfogadni ezt az anyagi bukfencet, így megalkotta az EVO 500-at. Ebből a szériából utcai, és versenyváltozatot hoztak ki. A verseny változat, nem felelt meg a DTM-nek, (Német túrakocsi bajnokság), csak az STT-nek (speciális túraautó bajnokság) 510 Le és 320km/h végsebesség! Olyan jól sikerült, hogy 1996-ban meg is nyerték, és elnyerte a legjobb autó címet!

gallery_457_54_73256.jpg

Az utcai EVO 500 jellemzői: Kiszélesített sárvédők, széles nyomtáv, hátsó kivágott kerékdobok,

a szélesített küszöbök, az állítható első spoilerek, a többletsúly, és a sebességfüggő hidraulika által irányított hátsószárny. Motorja 3 literes (24V), 18-as felnik 235-ös gumival. A magas megbízhatóság érdekében az utcai verzióban a motorteljesítmény, csak mérséklettel lett emelve, ellentétben a verseny verzióval, amely 500 Le felett teljesített. Ez a mérsékelt teljesítmény 230Le volt!

gallery_457_54_11417.jpg

A versenysportból levezetve ezen autó példa nélküli jó aerodinamikával, és stabilitással komoly sebességet ért el. A gázpedálra spontán reagál, szükség esetén villámgyorsan vált a magasabb fordulatszámra. Az autó futóműve is fantasztikus.

A ténylegesen elért sebességet a vezető határozta meg az út, és közlekedési szituációk figyelembevételével. Volt aki 270-280 Kmh-t elért a kritikus fordulatszám elérése nélkül. A kocsi magas sebességeknél is stabilan az úton marad. Ragad az útra, és az ember száraz kézzel fogja a kormányt, egészen nyugodtan.

Az egészen sportos építés ellenére az autók mindennapi használatra is teljesen alkalmasak, és üzembiztosak. Az autó országúti üzemben 9 liter benzinnel elment. A városban 11-13L/100km fogyasztás érhetö el. A motor 220kmh-ig nem hallható, a szélellenállás hangja alacsony. A fékhatás sokkal erősebb a hagyományos utcai autókénál. Az ára, felszereltségtől függött. Kb. 100000 DM-tól indult.

Feltehetőleg ma már nincsen EVO 500 a forgalomban. Egyedül gyűjtőknél található meg, ahol a tulajdonos a gyári állapot fenntartására törekszik.

forrás: www.gsi.hu

Opel EVO Club

Hans Pankalla


Visszajelzések

Recommended Comments

Nincsenek hozzászólások



Guest
This is now closed for further comments

×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.