Jump to content
Sign in to follow this  

OPEL ZAFIRA A (1999-2006) - modelltörténet


forumadmin

A néhány országban Dél-Amerikában Chevrolet Zafira néven forgalmazták. Délkelet-Ázsiában, a modell, mint a Chevrolet Nabira volt ismert.

2001 és 2005 között, a Zafira A jelen volt Japánban , mint a Subaru Traviq kapható volt négykerék meghajtással, de nem ment a sorozat.

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5153-/

A Zafira minden a jellemzőjében a többfunkciós hétköznapi autó. Dinamikus és megbízható,németesen praktikus, de picit unalmas beltérrel. A rugalmas Flex7 rendszernek köszönhetően könnyen variálható az utastér. A Flex 7 ülésrendszer nem csak a padlóból kihajtható leghátsó üléseket jelenti. A középső sor ülés ülőlapja felhajtható így az egész sor az első székek háta mögé tolható. Praktikusabb, mint az ülések kiszerelésénél és majd kiemelésénél. Annyit megjegyeznénk, hogy leghátulra csak gyereket lehet ültetni, azt is maximum 12 éves korig.

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5152-/

Kevesen tudják, de a Zafira Bochumi Opel üzem megmentője volt. Ha nem lett volna sikeres a német piacon az üzem már leállt volna a 2000-es évek elején. Bochumban 1962 óta gyártanak Opeleket, jelenleg a Zafira Tourer-t.

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5159-/

A 2001 őszén, az Opel bemutatta a Zafira CNG-t (Z16YNG) az első földgázzal hajtott autót, amelyet 2002-ben meg is lehetett vásárolni Németországban.

>>> Részletesen itt olvashatsz róla. <<<

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5155-/

2001-ben megjelent a Zafira OPC változata, amely könnyen felismerhető, köszönhetően a kissé gonoszabb sportosabb megjelenésnek.

>>> Részletesen itt olvashatsz róla. <<<

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5147-/

GM HydroGen3 elnevezesésű teszt autót az Opel Zafira A alapjaira építették 2001-ben. Használték egész 2006-ig.

>>> Erről bővebben itt olvashatsz. <<<

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5160-/

Euro NCAP törésteszten 3 csillagot kapott, ami közepes eredménynek számít. A gyalogosok védelme átlagos, frontális ütközésre 6 pontot kapott, ami nagyon kevés! Ennek oka, hogy a vezető feje és mellkasa megütötte a kormánykereket, ami komoly sérüléseket okozhatnak. Oldalsó ütésvédelem jó volt 16 pont, annak ellenére, hogy nincsenek oldallégzsákok. Gyerekvédelem mai szemmel eléri a közepest.

Ráncfelvarrás:

- Feltöltés alatt -

Motoradatok:

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5162-/

Karosszéria

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5158-/

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5161-/

Magyarországi alap felszereltségek

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5163-/

Írta : Hemi

Források: Wikipedia, Opel.de, Opel.hu, Euroncap.com

Sign in to follow this  


User Feedback

Recommended Comments

There are no comments to display.



Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.