Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

OPEL ZAFIRA A (1999-2006) - modelltörténet


forumadmin

A néhány országban Dél-Amerikában Chevrolet Zafira néven forgalmazták. Délkelet-Ázsiában, a modell, mint a Chevrolet Nabira volt ismert.

2001 és 2005 között, a Zafira A jelen volt Japánban , mint a Subaru Traviq kapható volt négykerék meghajtással, de nem ment a sorozat.

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5153-/

A Zafira minden a jellemzőjében a többfunkciós hétköznapi autó. Dinamikus és megbízható,németesen praktikus, de picit unalmas beltérrel. A rugalmas Flex7 rendszernek köszönhetően könnyen variálható az utastér. A Flex 7 ülésrendszer nem csak a padlóból kihajtható leghátsó üléseket jelenti. A középső sor ülés ülőlapja felhajtható így az egész sor az első székek háta mögé tolható. Praktikusabb, mint az ülések kiszerelésénél és majd kiemelésénél. Annyit megjegyeznénk, hogy leghátulra csak gyereket lehet ültetni, azt is maximum 12 éves korig.

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5152-/

Kevesen tudják, de a Zafira Bochumi Opel üzem megmentője volt. Ha nem lett volna sikeres a német piacon az üzem már leállt volna a 2000-es évek elején. Bochumban 1962 óta gyártanak Opeleket, jelenleg a Zafira Tourer-t.

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5159-/

A 2001 őszén, az Opel bemutatta a Zafira CNG-t (Z16YNG) az első földgázzal hajtott autót, amelyet 2002-ben meg is lehetett vásárolni Németországban.

>>> Részletesen itt olvashatsz róla. <<<

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5155-/

2001-ben megjelent a Zafira OPC változata, amely könnyen felismerhető, köszönhetően a kissé gonoszabb sportosabb megjelenésnek.

>>> Részletesen itt olvashatsz róla. <<<

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5147-/

GM HydroGen3 elnevezesésű teszt autót az Opel Zafira A alapjaira építették 2001-ben. Használték egész 2006-ig.

>>> Erről bővebben itt olvashatsz. <<<

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5160-/

Euro NCAP törésteszten 3 csillagot kapott, ami közepes eredménynek számít. A gyalogosok védelme átlagos, frontális ütközésre 6 pontot kapott, ami nagyon kevés! Ennek oka, hogy a vezető feje és mellkasa megütötte a kormánykereket, ami komoly sérüléseket okozhatnak. Oldalsó ütésvédelem jó volt 16 pont, annak ellenére, hogy nincsenek oldallégzsákok. Gyerekvédelem mai szemmel eléri a közepest.

Ráncfelvarrás:

- Feltöltés alatt -

Motoradatok:

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5162-/

Karosszéria

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5158-/

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5161-/

Magyarországi alap felszereltségek

http://www.opelforum.hu/gallery/image/5163-/

Írta : Hemi

Források: Wikipedia, Opel.de, Opel.hu, Euroncap.com


Visszajelzések

Recommended Comments

Nincsenek hozzászólások



Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Bejelentkezés

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 10 Vendég (Teljes lista)

    • There are no registered users currently online
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.