Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


UPS

Recommended Posts

Elég jól záródik az ajtó, talán egy nagyon picit lóg, de nem vészes. Eddig úgy tűnik, a tetőablak sem ázik be, mikor hoztam haza, szakadt az eső és minden oké volt. Leszámítva azt, hogy az ablaktörlő nehezen indult (sokat állt a kocsi állítólag) és a lapátok is kukák már.... A hátsót ki sem próbáltam, szégyen-gyalázat. :) A kéziféken is állítani kell, kb. 20 centi magasra ki tudom húzni, úgy fogja meg csak a kocsit. :)

Link to comment
Megosztás:

Akkor megvan a hétvégi program. :) Plusz a csövek átnézése. :) Illetve, kaptam egy tippet, hogy esetleg hőgomba hiba, amit ki lehet mérni multimeterrel.

A hőgombát én kizárnám, mert ugyan valóban az adja a jelet a motorvezérlőnek hogy bemelegedett-e már a motor, de ha az rossz, akkor a motorvezérlő egy középértékkel fog számolni ami a vízhőmérsékletet illeti (80°C), ettől meg maximum többet fogyasztana egy picivel, de nem hinném hogy nehezebben indulna.

Link to comment
Megosztás:

A falsh levegőt a levegö szűrőnél és a benzin szűrőnél ellenőrizzem? :)

Nem. A szívóoldalon a légmennyiségmérő és a fojtószelepház (öntvény) között az összes gumicsövet és csőcsatlakozást, valamint az alapjárati motor környékén is. Vigyázat, hajszálvékony repedés is lehet amit szabad szemmel alig látni! A benzinszűrő felől nem tud falslevegőt szívni...

Link to comment
Megosztás:

Gondolkodok azon, hogy a vezérlés szettet cseréltetem holnap. Érdemes gyárit venni bele? Egyáltalán, miből kell gyárit és miből lehet utángyártottat? :) Futómű, fék alkatrész?

jó gondolat.

Gyárit abbol érdemes venni ami nincs u.gy. ban.

Az Opel is beszállitoktol vásárol,csak áttcsomagolják,illetve cikkszámozva márkajelzéssel ellátva kapják.

Ahol vásárolsz kérd a prémium márkát és nem lesz baj. Érdemes lekérdezni a gyári árakat is hogy nehogy rossz boltot csinálj.

Nekem most egy 1300ft os Dayco vez.szijj van a motoron, tökéletes.

Érdemes kicserélni a vizpumpát is, számolj azzal is.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Vezérműszíj készletből egy Contitech-el vagy Gates-el nagyon nem nyúlhatsz mellé, vízpumpából nem hallottam nagyon rosszat az utángyártottakról sem, ahogy a fék is tkp. ízlés és pénztárca kérdése átlagos használat esetén, de pl. lambdaszondából csak gyárit (Bosch) érdemes venni, pedig abból is van utángyártott, de azok jellemzően egy évig sem bírják.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Vezérműszíj készletből egy Contitech-el vagy Gates-el nagyon nem nyúlhatsz mellé, vízpumpából nem hallottam nagyon rosszat az utángyártottakról sem, ahogy a fék is tkp. ízlés és pénztárca kérdése átlagos használat esetén, de pl. lambdaszondából csak gyárit (Bosch) érdemes venni, pedig abból is van utángyártott, de azok jellemzően egy évig sem bírják.

Sajnos tapasztalatból mondom, hogy nem érdemes az olcsó felé hajlani.

Szíjból Gates, vízpumpából Ruville alá nem szabad adni.

Ezen nem érdemes spórolni, ha valami szakad vagy megakad, megy a motor a kukába.

Futómű alkatrészből is vehet az ember fia olcsót, ha van kedve évente cserélgetni. Lemförder, Moog, Deplhi esetleg.

Fék alkatrészekből pedig szintén nem vennék olcsót, TRW, Brembo, Ferodo, nem hiszem, hogy pár ezer forinton érdemes spórolni, ha az életemről van szó.

Ha már a fékhez hozzányúlnak, ne felejtsétek el a hátsókat sem és érdemes a folyadékot is cserélni, ki tudja mikor volt.

Edit!

Ha kell segítség, szólj mi kell, nekem elég vastag kedvezményem van egy kecskeméti autósboltban.

Az egyenetlen alapjárat lehet gyújtáshiba is, tessék ott is körülnézni. ;)

Kábel, gyertyák élből csere.

Termosztátot is cserélném, ha tényleg nem megy 80°C-nál fentebb a mocihő.

Mondtam én, hogy elindul a hebrák! :)

Légmennyiségmérőt nem dobjuk a kukába, a belső potit lehet cserélni. ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ellenőrizve minden és semmivel nemvolt baj.

Nemtudom a motortisztitáson kívül még mit tudnék csinálni?

Van valami specko motortisztító anyag?

Hol és mennyi?

Köszike :)

létezik motoröblitö, közvetlen az olajcsere elött kell a mâr forrò olajba önteni, járatni pár percig, aztán olajcsere.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.