Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Turbo-sokk-feltöltés


Atommanó

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Ma levettem a turbómat és kellemesen kellett csalódnom, mert elvileg korántsem akkora a baj, mint azt elsőre gondoltam volna.

img3159p.jpg

A tengely csak hosszirányban lóg és a lapátok is szerencsére mind épek.

img3160n.jpg

Arért van 1-2 repedés, mert hát miért is ne lenne... :)

img3161h.jpg

Ennyi olaj jött ki a coolerből:

http://img28.imageshack.us/img28/8235/img3176.jpg

Így már egész jól hozzá lehetett férni a dolgokhoz, nem bántam meg, hogy szerelhetőre csináltam az egész elejét...

img3169xm.jpg

Link to comment
Megosztás:

jól néz ki. de engem már nem izgat, eladó a taliga. annyira le volt merülve hétvégén az akksi, amikor be akartam indítani 3 hónap után, hogy nem jött össze. venni kellett egy újat. aztán egyébként szépen szólt, meg is lepődtem. de a fékek is befognak, mint állat s ok ácsorgástól. ha vktr szól, hogy megjöttek a szinkronk viszem összerakni, oszt tolom fel a használtautóra.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni! Szakdolgozatot írok az Astra H Z20LER motorjával kapcsolatban, egy átalakításról. Azonban az anyagban be kell mutatnom egy gyári autót, illetve a motorját is. Eddig sajnos nem találtam olyan embert akinek ilyen gyári autója vagy esetleg ki-/szétszedett motorja lenne. Ha esetleg közöttetek van Z20LER (esetleg Z20LET) tulaj, akkor légyszi írjatok és elmondom pontosan mire is lenne szükségem. Ezen kívül ha tudtok esetleg netes forrásokat ahol műszaki adatok (turbónyomás, vez.tengely szögek, stb.) fent vannak, azt is nagyon megköszönném!

Segítségeteket előre is köszi!

Bálint

Link to comment
Megosztás:

széria z20ler-t inkább találasz, mint z20let-et. utóbbiból csak annak nincs tuningolva valamennyit a sz@ra, aki nem tud róla, hogy turbós motorja van :huh: :lol:

turbónyomás@széria: a maximális boost 0,85 bar, onnan szépen visszacammog 0,5-0,6 bar-ra (ezek mind relatív nyomások, tehát a "0,85 bar", az 1,85 bar abszolút nyomás). a 200 LE 5600-as fordulaton (ez a z20ler & z20let standard teljesítménye) kb. 0,65 bar nyomáson van meg egyébként, tehát ott kb. ennyi még a nyomás.

tuning: legfeljebb 1,5 bar nyomást tudsz ráadni a szakira, amíg a gyári map szenzor van bent. ekkor olyan 4400-as fordulaton éri el a maximális fordulatszámát a k04-es hibrid turbó (ez van a ler és a leh-ben, meg gyakorlatilag minden let-ben is :lol:). ilyenkor majdnem 500 Nm a forgatónyomaték, és kicsit 300 LE felett a teljesítmény. ez a vége, ennél több nem tud kijönni belőle, csak ha a leömlőt kicseréled rajta.

nagyjából ezek a reális keretek, efölötti számokhoz másik szélmalom, vagy hazudós száj tartozik. :D

tengely: legjobb emlékeim szerint azonos az X20XEV-vel a LET tengelye. nekem 256 fokos dbilas tengelyeim voltak eleinte, azokkal semmit se lehetett észrevenni, 10,2-t emelt. nyilván annyi, vagy valamivel kisebb a gyári tengely tudása.

Link to comment
Megosztás:

tengely: legjobb emlékeim szerint azonos az X20XEV-vel a LET tengelye. nekem 256 fokos dbilas tengelyeim voltak eleinte, azokkal semmit se lehetett észrevenni, 10,2-t emelt. nyilván annyi, vagy valamivel kisebb a gyári tengely tudása.

Én meg úgy hallottam, hogy az XEV tengelyeket hasonlóan teljesítménynövelés céljából pakolják be a Z20-as turbós motorkba, mint mi a C20XE tengelyeket.

Tehát valamivel nagyobb szelepemelés, de igazából nem sokminden észrevehető.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

sok féle van, én VEMS-et vettem, az nagyon jó műszer, laller-t keresd meg, tőle tudsz venni is, meg beépítik neked.

a néhányszor ezer, vagy 10ezer Ft-os bénaságokat felejtsd el, semmire se jók.

elhelyezés: két tábor van:

- a leömlőbe, közvetlenül a hengerfej talp mellett kell fúrni, mert ott lesz a legautentikusabb a mért hőmérséklet. ez nem állja meg a helyét, de valóban sokan oda teszik. hátrányai: a leömlő nagyon nagy hőterhelésnek van kitéve, a furat meg jelentősen gyengíti. elreped hamar. továbbá a beépített mérőperem ha elcsöppen, akkor az bizony a turbinalapátokat fogja lepofozni. nagy kárt okozhat.

- a másik tábor szerint a turbó után kell elhelyezni. én ebbe tartozom. ez jóval biztonságosabb hely. nincs turbó veszélyeztetés. ha elreped a kipuff csőszakasz, lepisálod, megvarrják, és mész tovább. mellesleg az én turbóm esetén a turbó kiömlési csonkja után 10 cm-rel épp akkora a hőmérséklet átlagosan, mint a turbó előtt, a leömlőben. tehát a két hely nagyjából egyenértékű. ez minden turbóra igaz, mármint az, hogy van egy távolság a turbó után, ahol a hőmérséklet azonos a leömlő hengerfej talpához eső pontjával. a leömlő összevezetési pontja más tészta, ott van általában a legmelegebb az egész kipuff rendszerben. az audi tt-ben ide, a leömlő összevezetési pontjába tették gyárilag. az a jó hely, ha már a leömlőt barmolod szét.

dízel taligába miért akarsz egyébként egt szenzort? ott nincs akkora hőterhelés, mint a benyás mocinál.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.