Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Turbo-sokk-feltöltés


Atommanó

Recommended Posts

  • 1 month later...

A blokkrepedés kemény móka... :D

Én csak a 14600ccm biturbóról tudok képet, ahol a 7es dugó kikönyökölt, miután a szegény keverék miatt a dugó megolvadt, megszorult, letépte a csapszeget, azt pedig kiköpte oldalt, aztán ráköszönt még a hajtókar is, biztos, ami biztos. :D Csak a végeredményt láttam, de hangjára kiváncsi lettem volna... :)

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Helló!

Adott egy Corsa D OPC (2008) , BMC légszűrő.

Nem holmiféle sufni tuningra gondolok, szeretném korrekt kezekben tudni az autómat.

Chiptuning:

-hol érdemes,

-kihez fordulhatok,

-mennyit tudnak nekem nyújtani (mennyire számíthatok)? (+LE/Nm)

-Ausztria is szóba jöhet!

Turbó:

ez mennyit hozna, hogyha nem őrült módjára tekerne rajt egy hozzáértő?

kell-e még vmit a túrbó tekerésénél még az autóra költeni?

Egyenlőre ennyi. Köszönöm:

Tomi

Link to comment
Megosztás:

érdeklődnék a tapasztalt kollégáktól:tervezem a c30le motoromra felrakni egy eaton kompresszort.nem versenyezni csak utcán normálisan használni.......van értelme a motor átalakítása nélkül?

Hát első sorban azt kell figyelembe venni, hogy hogy működik egy ilyen... a turbós lényege, hogy több levegőt juttatsz a mociba, ennek kell több benzin, és ezáltal strapabíróbb alkatrészek (kovácsolt dugó, hajtókarok, csavarok, hengerfejtömítés, nagyobb injektorok, stb...)

Na pont ugyan ez a lényege a kompresszornak is, csak a levegő bejuttatásának más a módja... de utána a többlet erőhöz ugyan azok a feltételek szükségesek...

Van egy szint amit elbír a gyári motorbelső is, de azt inkább rizikónak hívnám...

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Adott egy Corsa D OPC (2008) , BMC légszűrő.

Nem holmiféle sufni tuningra gondolok, szeretném korrekt kezekben tudni az autómat.

Chiptuning:

-hol érdemes,

-kihez fordulhatok,

-mennyit tudnak nekem nyújtani (mennyire számíthatok)? (+LE/Nm)

-Ausztria is szóba jöhet!

Turbó:

ez mennyit hozna, hogyha nem őrült módjára tekerne rajt egy hozzáértő?

kell-e még vmit a túrbó tekerésénél még az autóra költeni?

Egyenlőre ennyi. Köszönöm:

Tomi

Szia!

Szerintem írj egy privát üzenetet Voszi-nak... ő ezeket behatóbban körüljárta, hogy miből mennyiért mit lehet a kis 1.6 turbóból... :icon10:

Link to comment
Megosztás:

Hát első sorban azt kell figyelembe venni, hogy hogy működik egy ilyen... a turbós lényege, hogy több levegőt juttatsz a mociba, ennek kell több benzin, és ezáltal strapabíróbb alkatrészek (kovácsolt dugó, hajtókarok, csavarok, hengerfejtömítés, nagyobb injektorok, stb...)

Na pont ugyan ez a lényege a kompresszornak is, csak a levegő bejuttatásának más a módja... de utána a többlet erőhöz ugyan azok a feltételek szükségesek...

Van egy szint amit elbír a gyári motorbelső is, de azt inkább rizikónak hívnám...

köszönöm a választ.....olvasgattam kicsit a témában és 0.3-0.4 bar-t álltalában elviseltek hosszútávon azok a motorok amiket átalakítás nélkül töltöttek fel.persze nem árt sok mindent figyelni menet közben(lembda érték,olaj hőfok meg társai).

van itt vki aki hasonlóan alakitotta át a motorját?

Link to comment
Megosztás:

köszönöm a választ.....olvasgattam kicsit a témában és 0.3-0.4 bar-t álltalában elviseltek hosszútávon azok a motorok amiket átalakítás nélkül töltöttek fel.persze nem árt sok mindent figyelni menet közben(lembda érték,olaj hőfok meg társai).

van itt vki aki hasonlóan alakitotta át a motorját?

Nem tudok róla... viszont a 0.3-0.4 bar sz lófütty ám... <_< Ellenben kb valahol ott a határ amit a gyári belsők bírnak...

Link to comment
Megosztás:

de ez már elég lehet talán egy mérsékelt teljesítmény növelésre......ha visszanyerem a gáznál elvesztetteket akkor már jó.....

Gáz+ feltöltött motor nem biztos, hogy jó kombó.

Működik, sőt, jó is lehet, de akkor már tényleg felmerül pár kérdés és probléma.

1. a feltöltött motorokban többek között az üzemanyag is hűti a dugattyúkat, szelepeket. A gáz nem hűt.

2. hogy adsz neki a nyomással egyenesen arányosan nagyobb mennyiséget, hogy ne szegényedjen el?

3. Milyen gázrendszer és milyen nyomással fecskendezi be a gázt a szívócsőbe? Csak mert ha magasabb a nyomás a szívósorban, mint a gáz nyomása, akkor pont nem enged be semmit.

Szerintem hagyományos gázrendszerek nem használhatók feltöltött motorokon, mert ezeknek a rendszereknek tudtommal a vákuum az alapfeltételük. Ami egy turbós, vagy kompresszoros motor esetén csak bizonyos üzemállapotban adott.

Szerintem csak hengerenkénti gázinjektoros megoldással működhet, akkor ha ezek a rendszerek magasabb nyomással dolgoznak és vákuumal szabányozható a befecskendezett mennyiség, különben írható motorvezérlő kell és az alapoktól felprogramozni az egészet.

És akkor még mindig ott van a melegedéses probléma, amit csak jobb minőségű alkatrészekkel lehet megelőzni.

Link to comment
Megosztás:

Gáz+ feltöltött motor nem biztos, hogy jó kombó.

Működik, sőt, jó is lehet, de akkor már tényleg felmerül pár kérdés és probléma.

1. a feltöltött motorokban többek között az üzemanyag is hűti a dugattyúkat, szelepeket. A gáz nem hűt.

2. hogy adsz neki a nyomással egyenesen arányosan nagyobb mennyiséget, hogy ne szegényedjen el?

3. Milyen gázrendszer és milyen nyomással fecskendezi be a gázt a szívócsőbe? Csak mert ha magasabb a nyomás a szívósorban, mint a gáz nyomása, akkor pont nem enged be semmit.

Szerintem hagyományos gázrendszerek nem használhatók feltöltött motorokon, mert ezeknek a rendszereknek tudtommal a vákuum az alapfeltételük. Ami egy turbós, vagy kompresszoros motor esetén csak bizonyos üzemállapotban adott.

Szerintem csak hengerenkénti gázinjektoros megoldással működhet, akkor ha ezek a rendszerek magasabb nyomással dolgoznak és vákuumal szabányozható a befecskendezett mennyiség, különben írható motorvezérlő kell és az alapoktól felprogramozni az egészet.

És akkor még mindig ott van a melegedéses probléma, amit csak jobb minőségű alkatrészekkel lehet megelőzni.

hát a gázban benne vagyok nyakig már vagy 18 éve.....van turbóshoz is külön reduktor......ez nem lenne gond.

a keverékképzés nem lenne probléma egyáltalán...sok turbós autót gázositottam már.....és mennek a mai napig.

a motorolaj hűtése és a vízé szintén megoldott.viszont a gáznak alacsonyabb a höterhelése a motorra nézve.nem versenyzek vele,az átlagos max. fordulat ahol használom 3-4000 körül van....törekszem a hosszútávú használhatóságra,mert sokat megyek az autóval.lehet nekem már egy 0.2 bar-os töltés is elég lenne.....majd kiderül ha odaérek 1x.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Köszönöm, írtam neki.

vagyok :)

szóval sztem az 1,6 turbicsekkhez vegyél egy EDS IPF-et! azzal tudják neked interneten keresztül babrálni, fésülni a progit. www.eds-motorsport.de

nem merészkednék 230 lóerő fölé. annyit tud az a motor gyárilag, ami felette van arról itt bárki a topicból megmondja, hogy milyen végeredményeket produkál időnap előtt....

a különféle stufe-okhoz megadják, mit kell még venned. a stufe 1 az teljesen oké, és még a kocsit is fogod érezni, hogy sokkal jobb alul. a többi alapvetően parasztvakítás.

ha komolyan gondolod, akkor az M32-es váltóba kell egy sperr, egy KW variante 3 futómű + egy AP Racing VXR fékszett, ekkor utolérted nagyjából a Nürburgring Edition változatot.

AP Racing fékem van eladó :) igaz az Lotus Omega. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.