Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motor


gabo007

Recommended Posts

Köszönöm:)

Háát igy ebben az állapotban még nem annyira ok,bár azért nem rossz:)Kéne rá egy uj fény,mert már eléggé matt.Minden hétvégén poliroznom kéne,ha azt akarom hogy legyen egy kis fénye:(Nekem ez a 2.opelem amugy,volt 1 olyan 3 éve,egy ugyanilyen 1,8E aztán eladtam(de kár volt),gondoltam majd veszek vmi dizelt,hát vettem egy fordot,de aztán az csak elkerült,és visszatértem opelhez,jobb is ez igy.Amugy az "élöben"azt hogy gondoltad?Opel talin?

Link to comment
Megosztás:

Szerviztapasztalattal vagy hozzáértéssel rendelkezőktől kérdezem hogy szokott-e C20NE motornál a gyujtáselosztó szarakodni? ..lehet h. ez okozza az alapjárat hullámzást?? (kábelek, gyertyák újak)

Tegnap vittem zöldkártyára és gond volt mert nagyon egyenetlen (és alacsony kb.750 körüli) az alapjárat, de az emissziós értékek kifogástalanok voltak..

Ha igen, drága ez a vacak??

Link to comment
Megosztás:

Tegnap vittem zöldkártyára és gond volt mert nagyon egyenetlen (és alacsony kb.750 körüli) az alapjárat, de az emissziós értékek kifogástalanok voltak..

Ha igen, drága ez a vacak??

Neked legalább az jó volt... Tavaly amikor vittem eléggé megdöbbentem, hogy magas volt a CO-ja alacsony fordulaton meg a HC. Aztán szerencsére egy szerlő addig állitgatott vmit amig meg nem adta rá... Azóta ceréltem, pont ezért lambda szondát és kat kipufogot is, szoval kiváncsi leszek idén milyen lesz... Amugy C14NZ motornál lehet 1általán állitani vmit az elosztonál v a motor szabályozza magát? Mintha vmi ilyesmi lett volna a könyvben...

Link to comment
Megosztás:

Nem, legalábbis a régebbi konstrukcióknál nem igazán lehet beavatkozni. ..nem is értem mit állithatott az a szervizes..

A gyújtás maga elektronikus (meg az egész befecskendezés is), csak az elosztó rotor maradt a régi mechanikus.. ..amit én az enyémen sajnos még csak leszedni sem tudok hogy megnézhessem, mert úgy be vannak rohadva a csavarjai hogy meg sem lehet moccantani őket.

Már cseréltem főtengely fordulatszám jeladót is, azt hittem h. talán ez szarakodhat de nem jött be :-( ..már inkább nem akarok találomra cserélgetni rajta semmit, mert nem nagyon jönnek be a tippjeim :-)

Link to comment
Megosztás:

  • 6 months later...
  • 6 months later...

kiszedtem a tarcsimotorb0l a hidrotökeket, nemelyiknek a talpän krätereket talältam, megforgatva a veztengelyt, van olyan felülete, ahol a veztengely is kräteres.

Ez mitöl lehet?

Elmeletileg a töke megszakitäs nelkül folyamatosan erintkezik a veztengellyel, emellett szinte folyamatosan olajban uszik.

Hogy tud egy sima felület egy mäsik sima felületen krätert marni?

Link to comment
Megosztás:

na itt is vannak sorban, a nyolcból 3at itéltem még használhatónak, a többi kuka, (ezek vannak a képen) egy hidró (a 6.) nem jön ki a helyéről, valószínűleg a válla akadt be...

tokek.jpg

a bal1 már nagyon homorúra kopott,

a bal2 másképp kopott, de ez is rossz,

a 3.: na ez egy horror,

a 4. és 5.-en a rotocap munkája látható nagyon jól

a veztengely 3. és 5.bütyke:

vezteng1.jpg

vezteng2.jpg

Link to comment
Megosztás:

köszönöm,

az anyagfáradásra nem gondoltam, pedig ez egy 77-es fémdarab, majd félmillió km után.

Előszörre idegen anyagra gyanakodtam: kosz, homok, fémforgács ilyenre.

Ha jól megnézem a tengelyen tényleg kagylós a törési felület, (mint az élesztő, mikor kettétörjük), és tényleg: a tőke alját ennek a törési felületnek az élei "véshették" ki.

Link to comment
Megosztás:

kivettem a sajätombol a hidrokat es hät mind uj.

nulla kopäs a hidrok talpän. megforgatva a veztengelyt, az összes bütyke hegyes, bär lätni forgäsiränyu szälakat a felületen.(tudom azert ez nemsokat mond, mert bemerni beszerelt ällapotban nem tudom)

semmilyen kopäs nincs a hidrok talpän, semmilyen.

ha megis lenne bärmi probl. a tökekkel, akkor az a golyoszelep kopäsa miatt lehet, de ez is valoszinütlen.

azert nagyon fura ez nekem, mert mikor kerdeztem väsärläskor az elözö tulaj szerelöjet, hogy mi volt rajta (benne) cserelve, (valamint a multheten is), csak a vezlänc cserejere emlekezett, semmi mäst nem cserelt rajta, ja meg a hengerfejtömitest.

akkor most összerakom

Link to comment
Megosztás:

leszedtem a képeket a fgépről:

ezt a kivágott szelepfedelet használtam:

hidrobeallitas1.jpg

ilyeneket találtam a motorban, persze vissza is tettem őket mind:

mostanihidro.jpg

Egyébként a Haynes manual szerint csináltam mindent, szétszedés után, összerakás közben, motorolajjal feltöltve.

Felsőholtponton éppen szorulásig meghúztam minden hengernél külön-külön, majd beindítva (természetesen kicsit nehezebben indult és kegyetlen traktorhangja lett), mikor már bemelegedett az 1 himbától kezdve, egyenként maglazítva csattogásig, visszaszorítva míg a csattogás éppen elállt. Majd lassan negyedeket húzva végig a soron, 4szer. Ezután fülre.

és kész.

Ééés ezzel vártam 2 évig,

2évig hallgattam a ciripelést....

ja: és egy himbát cserléni kellett (a 20E-ből kapott), mert az alátét görbefelületéből egy kis darab levált, így himbával együtt cseréltem, az összekopottság miatt.

Link to comment
Megosztás:

  • 6 months later...
  • 9 months later...
  • 1 year later...

uj vagyok a fórumon és a kereséssel nem mentem tul sokra ugy hogy meg kérdem itt

C16NZ t szeretnék átépiteni C16SE re, mi mindent szukséges cserélni? a komplet szívotorok rá ül a hengerfejre vagy azt is szükséges cserélni? ha igen remélem a dugatyuk maradhatnak, olyan mélyre nem akarok menni, akkor inkáb keritek egy GSIt. Komplet kábelköteg és ECU azzal tisztában vagyok, és benzinpumpa csere is szukséges? legjobb lenne ha valaki olyan szólna hozzá aki már csinált ilyesmit

Link to comment
Megosztás:

uj vagyok a fórumon és a kereséssel nem mentem tul sokra ugy hogy meg kérdem itt

C16NZ t szeretnék átépiteni C16SE re, mi mindent szukséges cserélni? a komplet szívotorok rá ül a hengerfejre vagy azt is szükséges cserélni? ha igen remélem a dugatyuk maradhatnak, olyan mélyre nem akarok menni, akkor inkáb keritek egy GSIt. Komplet kábelköteg és ECU azzal tisztában vagyok, és benzinpumpa csere is szukséges? legjobb lenne ha valaki olyan szólna hozzá aki már csinált ilyesmit

Cserélni kell a kpl hf-t, ECU-t, kábelét, AC-t csövek is kellenek. Nézd meg Tápiószecső cartárs aláírását, ott találsz leírást.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 years later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.