Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gyorsulás méricske (Dyno)


voszi

Recommended Posts

Már pont akartam kérdezni, hogy az a közel 0.6 g, már ha jól olvasom le a diagrammról, mennyire is jó vagy semmilyen...

Ezt találtam a timeslippen:

"A 0.6g a "szuperautókat" leszámítva kifejezetten jónak számít. :unsure:"

Akkor annyira nem lehet szar...főleg, hogy ugye nem volt meg az ideális tapadás sem...:-)

Link to comment
Megosztás:

No itt az OPC legjobb menete tuning előtt:

Oszi-061014-01-kicsi.JPG

Nem volt jó itt sem az elindulás, a felépülő gyorsulás valahogy ekkor is alább hagyott "megbicsaklott", pedig jól kezdte (0,55-ös g-vel), aztán már elég egyenletes. Viszont látható, hogy az Antié mennyivel nagyobbat tol kettesben!!!

A mostani állapotról nincs még mérésem, mert nem akarok menni vele komolyan, míg nincs rajta a kúler, a difi, meg a kuplung.

Már pont akartam kérdezni, hogy az a közel 0.6 g, már ha jól olvasom le a diagrammról, mennyire is jó vagy semmilyen...

Ezt találtam a timeslippen:

"A 0.6g a "szuperautókat" leszámítva kifejezetten jónak számít. :unsure:"

Akkor annyira nem lehet szar...főleg, hogy ugye nem volt meg az ideális tapadás sem...:-)

0,6 g, főképpen kettesben, az ATOM! :blink:

Link to comment
Megosztás:

Érdekes ez a két görbe mert ugye mind kettő turbós autó (tudom ez diesel de turbós és elég nyomatékos is) és teljesen más diagramm jön ki. Gondolok itt arra, hogy a 0,67 g értéket én indulásnál 1,8s-nál kezdem elveszteni Anti pedig 0,47 - 0,589-et majdnem megtartja 100km/h-ig akkor a teljesítményt én hamarabb elérem mint Anti és tartom lineálisan az ővé pedig egyre nő. Itt jönnek a kérdéseim 4,77s-nál miért csökken a teljesítmény az Antinál ill. a g érték hamarabb kezd esni mint a teljesítmény. Aztán azt mondjátok meg nekem, hogy a legjobb időmhöz a 9,

14-hez tartozó teljesítmény érték miért kisebb mint a gyári vagy hát úgy is mondhatnám, hogy miért a 9,6-os időmmel értem el a max lóerőt?

Link to comment
Megosztás:

:unsure: érdekes kérdések, gondolkodom a válaszokon.

a 0,67 g az csak a mérés során keletkező "váltási zaj", tehát a tényleges maximális g értéked 0,52 körüli (0,9 mp-ig a szakasz). utána gondolom a bazi erős váltásod, ami miatt az egész kocsi egy hatalmasat nyikkan okozza azt a gigantikus méretű kilengést. nálam meg az Antinál sincs ilyen, de mi mindketten nagyon lassan váltottunk, nem volt nyikkanás. le is ment a teljesítményünk (meg a gyorsulásunk) negatívba, az enyém rendesen.

a másik, hogy vigyázz, az Anti diagramján a színek csalókák, kettes után a gyorsulás és a teljesítmény görbék átmetszik egymást, és elsőre úgy látod, mintha az Anti kocsija végig 0,6 g körül nyomna. de nem, csak kb. 1 mp-ig van meg a bazi gyorsulás (4,0 mp-től olyan 4,90-ig), onnan meredeken leesik neki is 0,4 g körülire.

ebből következik a teljesítmény csökkenés is. csökkenő gyorsulás - csökkenő teljesítmény, vszínűleg ott (4,8 mp környékén) érte el a nyomatékmaxmumot, és kezd bepusztulni a kocsi.

na a legutolsó kérdésedre az egzakt választ nem tudom, mert ezer dolog befolyásolhatja, de nyilván nem feltétlenül a legjobb idődhöz kell tartozzék a legnagyobb teljesítmény. így alakult, a 9,69-es mérés során jött ki a legnagyobb teljesítmény. ne feledd, lesz nagyobb teljesítményed is, ha futunk egy 1/4-et, vagy 1/8-at is, mert ugye a névleges maximális teljesítményt utolsó fokozatban, magas fordulaton szokták elérni a kocsik!!!

Link to comment
Megosztás:

A g értékek változása szerintem azért adódhat, mert nálam pl 1esben és kettesben is játszani kellett a gázzal mert nyomatékból (még háromban is, esőben még4-ben 5-ben is) eltekeri a kereket ahogy letölt a turbó...nem a gyors ráváltások miatt... :unsure:

Nálad eleve hátsókerék, és oda megy a súly...ezért már eleve jobb a tapadásod, tehát egyenletesen...egyenletesebben el tudsz indulni... ;)

Valami ilyesmi lehet a dologban... :blink:

Nem 4-esben mérik a legnagyobb teljesítményt? Nekem annó fékpadon amikor mérték, 4-ben mérték, mert ott a legközelebb az 1:1 hajtás... ;)

Link to comment
Megosztás:

Nem 4-esben mérik a legnagyobb teljesítményt? Nekem annó fékpadon amikor mérték, 4-ben mérték, mert ott a legközelebb az 1:1 hajtás... :unsure:

?????? 5-ben van a legközelebb az 1:1 hajtás... (vagy 6-ban :blink: ).

Nem kell kifelejteni a végáttételt sem az egyenletből... ;)

Link to comment
Megosztás:

Nekem 4-ben mértek...ezt tudom... :unsure: ezt mondták... :blink:

Igaz hogy maga a csoporttengelyes áttétel az utolsó fokozatban 0,8-0,9 arányú szokott lenni,

tehát 1 alatti, de szerintem "elfelejtették", hogy mögötte meg van egy legalább 3,5-es végáttétel. ;)

Tehát 1:1 csoporttengely hajtás mellett is legalább 3,5x kevesebbet pörög a kerék, mint a motor. ;)

Link to comment
Megosztás:

Igaz hogy maga a csoporttengelyes áttétel az utolsó fokozatban 0,8-0,9 arányú szokott lenni,

tehát 1 alatti, de szerintem "elfelejtették", hogy mögötte meg van egy legalább 3,5-es végáttétel. :blink:

Tehát 1:1 csoporttengely hajtás mellett is legalább 3,5x kevesebbet pörög a kerék, mint a motor. ;)

És akkor ez most az én esetemben mit jelent, hogy amit akkor mértek az több vagy kevesebb minta valós? :unsure:

Link to comment
Megosztás:

itt a Corsa C GSI legjobb idejéhez tartozó diagram:

Oszi-061013-01-Morzsa.JPG

Csak, hogy Tom kérdéséhez csatlakozzak ezzel is, a Morzsa legnagyobb teljesítménye a legrosszabb időeredményhez jött ki (106,5 LE keréken), itt mneg "csak" 99 LE.

A Morzsa meglepően jót tol egyesben, nézd meg, 0,5 g szinten. Ebből is látszik, hogy kellene rá az fordulatszám növelő chip (az enyém nem olyan, tilt 6500-nál), mert akkor sokkal jobb lenne minden eredménye, egyesben szántja a földet rendesen (érezni is). kettesben épp futná a 0-100-at, nem kellene 95-nél elváltani, másrészt az 1/4 mérföld is úgy jön ki vele, hogy éppen letilt a hármas. az is sokat javulna, ha nem kéne elváltani négyesbe.

ja, és a Corsa gyári 0-100 km/h-s szintideje (2002-től) 8,5 mp. A 2001-es évjáraté 9.0 mp, de nem tudom méér... :blink: :unsure:

Link to comment
Megosztás:

És akkor ez most az én esetemben mit jelent, hogy amit akkor mértek az több vagy kevesebb minta valós? :unsure:

Nemtom. Azt ők tudják megmondani, hogy adott esetben mennyire módosul az átvitt teljesítmény.

A 2001-es évjáraté 9.0 mp, de nem tudom méér... ;) :blink:

Lehet más áttételezésű a váltója.

Link to comment
Megosztás:

Ezek a diagrammok amúgy hogy kreálódnak?

Memoba menti a Dyno, és onnan USB-vel vagy mittoménhogy töltöd át? és egyből diagrammba rakja, vagy bele kell szerkeszteni? :unsure:

Egyébként összehasonlítva ezeket a méréseket a tájmszlippen készültekkel, elég jól egybeesnek... :blink:

tehát nem lehet vacak a Dyno... ;)

Link to comment
Megosztás:

És akkor ez most az én esetemben mit jelent, hogy amit akkor mértek az több vagy kevesebb minta valós? :unsure:

a mérés jó, csak nem volt teljes. mérni kell egyet majd úgy, hogy megtolod ötösben végsebességig. ami abból kijön, ennél pontosabb érték lesz.

Link to comment
Megosztás:

Nemtom. Azt ők tudják megmondani, hogy adott esetben mennyire módosul az átvitt teljesítmény.

Az én esetemben amit mértek, azt 4-ben mérték...nekem evvel ellentétben még volt egy rövidített végkihajtásom is...De nem hatotta meg őket...evvel nem foglalkoztak... :unsure:

Tehát akkor amit mértek az még annyi sincs mit amit anno mondtak? :blink:

a mérés jó, csak nem volt teljes. mérni kell egyet majd úgy, hogy megtolod ötösben végsebességig. ami abból kijön, ennél pontosabb érték lesz.

Ez okés, de hol a tökömben menjek 250-et? ;)

Link to comment
Megosztás:

Ezek a diagrammok amúgy hogy kreálódnak?

Memoba menti a Dyno, és onnan USB-vel vagy mittoménhogy töltöd át? és egyből diagrammba rakja, vagy bele kell szerkeszteni? :unsure:

Egyébként összehasonlítva ezeket a méréseket a tájmszlippen készültekkel, elég jól egybeesnek... ;)

tehát nem lehet vacak a Dyno... :P

minden kreálódik, de a teljesítményt azt ugye arányosan rosszul hozza (mert a tömeg nincs jól megadva, mindig a Corsa tömegével számolt, az nem lett beírva), ezért nekem át kell skáláznom a teljesítmény skálát, a többit csak átírom. azonkívül nem hoz csak két oszlopot, nekünk meg 3 kell. szóval ezt én teszem rá. de kiteszek egy nyers diagramot (a Tiédet).

Íme:

Anti-061102-01-eredeti.JPG

mondjuk Neked Anti a teljesítményed éppen megegyezik, mert a Corsa is 1160 kg-mal van berakva. :blink: szóval Téged meg se kellett volna szerkesszelek... ;) nem baj, kicsi gyakorlás nem árt.

Link to comment
Megosztás:

Ezek a diagrammok amúgy hogy kreálódnak?

Memoba menti a Dyno, és onnan USB-vel vagy mittoménhogy töltöd át? és egyből diagrammba rakja, vagy bele kell szerkeszteni? :unsure:

Egyébként összehasonlítva ezeket a méréseket a tájmszlippen készültekkel, elég jól egybeesnek... :lol:

tehát nem lehet vacak a Dyno... :lol:

Fogadásom van, hogy az Ave-nak Dyno-ja van, mert négy-öt befolyásoló tényezőt kizárólag a Dyno tud, a többi nem.

A leírás szerint 0.0025 mp-en belül hiteles, ezért én az utolsó 2 jegyet fogadom el (a harmadikban már lehet 1 ezrednyi hiba)

Valamelyik nap elugrok már leméretni...csak nehogy ottfogják valamelyik ócskavastelepen... :blink:

há' mit kérsz ezé' a bádogkupacé te gyerek? miiiiiiiiiiiicsoooooooooooooodaaaaaaaaaa? 1.6 milkát? há' engem nem izgat, hogy 5.5 alatt van százon, nekem vajlingnak kell a Sanyi lovamat etetni!!! ;) :P

Ez okés, de hol a tökömben menjek 250-et? ;)

mé' nem tucc 250-nel menni a Soroksárin? ;) egyébként hát igen, gázos a dolog, de gondolom valami autópályaféleségen kéne kipróbálni... de nem ülök melléd, mert nem akarok szerepelni a heti legpusztítóbb gyorshajtó fotóján. :lol:

Link to comment
Megosztás:

egy kis táblácska a nyakamba:

"Nem megyünk 250-nel, ez csak érzéki csalódás!" :blink: ;)

akit szívesen megmérnék még (de bárki más is jöhet persze, félre ne értsétek):

- Sonique

- opel16v csodás X16XEL-je

- Demó

- Warwolf

ugye Warwolfnak is disznó Corsa A-ja van? :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.