Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gyorsulás méricske (Dyno)


voszi

Recommended Posts

Kettes környékén való gyorsuláskor szerintem számít...(már amikor elpattog...)

A 15.0-hoz meg gratula, szép idő az hidd el nekem még 1X... :D :lol:

Nagyon nagyon szépen köszi Anti, hidd el kib@@@ottul örülök :lol: Megint bebizonyosodott az amit mondtál, az évek meg a rutin :lol:

Nagyon örülök ennek az eredménynek, szerintem megálmodom a sperr-t is majd, voszi szerint az 5 tized ezer százalék, azt most fontosabbnak artom mint a kipufogó rendszert.

Kár hogy nem tudtál jönni, meg hogy sietett Voszi, megkaptad az sms-em?

Link to comment
Megosztás:

Nagyon nagyon szépen köszi Anti, hidd el kib@@@ottul örülök :lol: Megint bebizonyosodott az amit mondtál, az évek meg a rutin :lol:

Nagyon örülök ennek az eredménynek, szerintem megálmodom a sperr-t is majd, voszi szerint az 5 tized ezer százalék, azt most fontosabbnak artom mint a kipufogó rendszert.

Kár hogy nem tudtál jönni, meg hogy sietett Voszi, megkaptad az sms-em?

Ja persze megkaptam...10-re tudtam volna odaérni...na mindegy majd legközelebb...

Hát jó dolog a sperr, de én 200-250e-HUF-ot nem adnék egy jó sperrért...hát 3-4 tizedet biztos hoz ha 5-öt nem is...(Oszi turbósánál azért más erőviszonyok vannak ám...)

Amúgy a kipu is érdekes dolog, mert van akinek hoz...van akinek ront az eredményén...fene tudja...szerintem arra a kb gyári jó, kat ki, középdob ki, és hátulra egy lamellás dob...kell az xe-nek is némi folytás...szerintem...de kinek a pap kinek a paplan... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Csabi tegnapi csoda futamának meg lett a kontroll mérése. 12 futamot ment 40 perc alatt, és hát különösen ügyeltem arra, hogy a dínó tökéletesen álljon. minden futama előtt és után ellenőriztem, hogy a vízszintelője 0,00-ét mutat. nagyon erősen odatapasztottam. asszem, hogy a mérések így most már vitán felüliek. az eredmények (0" rollouttal):

ET ETkm 0-100KM/H IRÁNY MEGJEGYZÉS

15,75 146,8 8,34 Vissza 2->3 ELVÁLTVA

15,46 148,7 7,41 Vissza O.K.

15,38 147,1 7,41 Vissza O.K.

15,49 149,6 7,48 Vissza BEFULLADT + 4-BE VÁLTOTT

15,47 147,5 7,19 Vissza O.K. (KETTESBEN 100)

15,43 148,2 7,38 Oda O.K.

15,43 148,8 7,40 Oda O.K.

15,43 147,9 7,55 Vissza O.K.

16,15 145,9 8,44 Oda 1-> ELVÁLTVA

15,73 145,8 7,84 Vissza O.K.

15,54 150,5 7,37 Oda O.K.

15,50 149,0 7,52 Vissza O.K.

láthatóan most is visszafelé futotta a legjobbját, de az csak 0,05mp-cel volt jobb, mint az odafelé ment legjobb, és egyébként meg a négy legjobb futamból 2 oda, 2 vissza. szóval TOVÁBBRA IS IGAZ, HOGY AZ ÓSAN MÖGÖTTI PÁLYA GYAKORLATILAG VÍZSZINTES, MÉRÉSRE TÖK ALKALMAS. megmértem a két végén észlelhető vízszint különbségét, az kb. 0,5foknyi abból saccolva, hogy ha az egyik végén pont imbolygás nélkül 0,00, akkor a másik végén kb. 2mp-cenként kitér egy pillanatra 0,01-be. ez nagyon jó érték, a drag pályák sem vízszintesebbek!!!! (santa pod persze igen, de most a hazai pályákról beszélünk.)

a már régen ismert tény is bejött most is: az elején kis felfutás van 2-3 futamnyi, majd stagnálás a csúcson pár futam, azután menthetetlen hanyatlás. anti! szerintem ez is közrejátszik, hogy nem tudtok olyan jó időt futni, mint amit a dínó mutat. ha mehetnél EGYSZERRE hármat-ötöt, akkor a harmadik méréstől már kicsit jobb lenne az eredmény. 1 tized kb. ez szerintem. a másik amire rájöttem, hogy a legközelebbi futamodnál ráteszem, a dínót a kocsidra, és megtudjuk végre, hogy mekkora a rolloutod átlagosan. az a gyanúm, hogy nincs 10", nem tudsz annyit megcsinálni, ez is baj. mert nem teljsen igaz, hogy a dínó 2-3 tizeddel jobbat mér, mint amit pályán teljesíteni tudsz, tudtok! ha megnézed, 14,98 volt a legjobb 0" rollout időd a dínóval. ennél sokkal jobbat (14,81 ha jó emléxem) tudtál menni pályán. de ugye a 14,6, ami meg 10" rollouthoz tartozik, az sok, annyi már meg nem megy.

sztem ez a két tényező hozza össze, hogy nem megy pályán a dínóval elérhető ideális idő. ha megnézzük a rolloutod, már pontosabb becslést fogunk tudni mondani később. a 14,98-ból egyébként megnéztem a 14,81-hez 6" rollout tartozik, ami simán elképzelhető, de az is biztos, hogy annál jobb is elérhető!!

Link to comment
Megosztás:

visszatérve csabi futamaihoz:

csak egyszer forgatta bele kettőben 100-ba, és így a 0-100-a már csak egyszer lett a 7,4 körüli átlagos értéktől jobb: 7,19mp. de azért ez is egy igen-igen jó érték!!!

a legjobb négy futam (2 oda, 2 vissza): 15,38 (vissza) 15,43 (oda) 15,43 (oda) 15,43 (vissza) -> ennek az átlaga 15,418mp a lejtést is figyelembe véve tehát a csabi legjobb ideje mondható, hogy 15,42mp 0" rollouttal.

óvatosabb vagyok, most akkor adok 3 rollout értékhez nettó időt :lol:

5" rollout: 0,21mp

7" rollout: 0,27mp

10" rollout: 0,36mp

15,38-ból lesz:

5" rollout: 15,17mp

7" rollout: 15,11mp

10" rollout: 15,02mp

15,42-ből lesz:

5" rollout: 15,21mp

7" rollout: 15,15mp

10" rollout: 15,06mp

utóbbi gyakorlatilag hitelesnek mondható.

Link to comment
Megosztás:

nem lett meg a 14-es idő, de azért ez a 15,0 15,1 körüli idő szerintem nagyon szép! gratulálok!!!

csabi ment 15,26-ot pályán eddig. ez a kocsi lehet erősebb, de ez majd kiderül a hétvégén.

amiket írtam, abból én most azt látom, hogy egyrészt az az 1 tized biztos hiányzik a kocsi "bejáratási" hiánya. valamint ha azt hozzáadom az időkhöz, akkor a 15,26 7" rollouttal jön ki pontosan. szerintem ez szép egyezés!

én még mindig a dínónak hiszek! :lol: persze vigyázni kell, a tegnap előtti mérés is ezt mutatja!!!!!

Link to comment
Megosztás:

készítettem egy összehasonlítót:

RedKiller_02_futamok.jpg

a sok lila a mostani 5 legjobb futamod, valamint van egy fekete, az a tegnap előtti csodafutam.

mit látni? egyrészt a csodafutamnak nem is volt jó a rajtja, mert a mostani 5 legjobbadnak mindnek sokkal jobb a rajta (egyesben a fekete van legalul, a többi jóval felette). másrészt viszont kettestől a fekete jóval-jóval a többi öt fölött van. harmadrészt az öt mérés görbéje egy szűk sávban kacsázik ide-oda egymás körül.

az, hogy kettestől a fekete így elhúz azt jelzi, hogy a váltásnál fittyent le a dínó. sajnos ilyen van. az meg, hogy a lilák szépen szűken vannak, és egymás körül imbolyognak azt, hogy a tegnapi mérések viszont jók voltak. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tehát Csabi a multkori Lacházán hozott 15,2 körüli időt tudja fixen hozni...azért ez szép :lol:

Abból a pénzből mait sperre költesz inkább nézz szét ebay hátha van dbilas szívósor eladó....ugyis szeretsz progit irni, lehet, hogy még szebb dolgokat ki lehetne hozni.. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na igen...egy dbilasnak lehet több értelme lenne progizva... :lol:

Voszi!

Akkor szerintem itt meg is lesz a bibi...szerintem nem tudjuk pályán elérni a 10"-os rolloutot...ennyi...

Igazából ha rögtön meg is állok (nagyon lassan gurulva a stageben) akkor sem tok a nagy kerék miatt jó rolloutot elérni...szerintem...a többiek meg szerintem nem is figyelnek rá...csak beállnak... :lol:

Link to comment
Megosztás:

valami ilyesmire gondoltam én is... tekintsd a 10" rollout idődet olyannak, amit ha minden élére pattan, akkor el tudsz érni.

én egyébként továbbra is csak a 0" rollout időben hiszek, a többi ügyeskedés. csak ugye pályán ilyen időt nem adnak meg. pedig sztem nagyon is lényeges volna...

Link to comment
Megosztás:

Voszi, tehát akkor 15.02 @ 147 a legjobb időm? És 0-100-ra 7.1? És a legjobb 201 méter(idő és sebesség), meg a legjobb 60 láb? (Csak idő) Még ezek kellenének :lol:

Kevésnek tartom a célvonalit, ugyanennyivel mentem be kkházán (15.26 @ 147) és ott is harmadik vége volt, és ott az utolsó nem tudom hány méter átlagát nézik, mondjuk látom mentem be 150-el is de az nem volt jó idő, mindenesetre érdekes, bár jobban hiszek ebben a műszerbe mint a kkházaiban mert ott átlagolnak, az már maga az elv sem valami jó!

Link to comment
Megosztás:

Voszi, tehát akkor 15.02 @ 147 a legjobb időm? És 0-100-ra 7.1? És a legjobb 201 méter(idő és sebesség), meg a legjobb 60 láb? (Csak idő) Még ezek kellenének :lol:

Kevésnek tartom a célvonalit, ugyanennyivel mentem be kkházán (15.26 @ 147) és ott is harmadik vége volt, és ott az utolsó nem tudom hány méter átlagát nézik, mondjuk látom mentem be 150-el is de az nem volt jó idő, mindenesetre érdekes, bár jobban hiszek ebben a műszerbe mint a kkházaiban mert ott átlagolnak, az már maga az elv sem valami jó!

Ez amúgy azért érdekes, de ha jól megnézed, akkor a jobb időkhöz általában alacsonyabb célsebesség tartozik...mivel hogy kevesebb idő alatt teszed meg a távot nem tudsz annyi ideig gyorsulni.....ergo általában ilyenkor jobb a rajt...és picit rosszabb a második kétszáz ...

Link to comment
Megosztás:

Ez amúgy azért érdekes, de ha jól megnézed, akkor a jobb időkhöz általában alacsonyabb célsebesség tartozik...mivel hogy kevesebb idő alatt teszed meg a távot nem tudsz annyi ideig gyorsulni.....ergo általában ilyenkor jobb a rajt...és picit rosszabb a második kétszáz ...

viszont akkor érdekes sanyika 240es célsebessége :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ez amúgy azért érdekes, de ha jól megnézed, akkor a jobb időkhöz általában alacsonyabb célsebesség tartozik...mivel hogy kevesebb idő alatt teszed meg a távot nem tudsz annyi ideig gyorsulni.....ergo általában ilyenkor jobb a rajt...és picit rosszabb a második kétszáz ...

Igen valóban igazad lehet!

Link to comment
Megosztás:

Voszi, tehát akkor 15.02 @ 147 a legjobb időm? És 0-100-ra 7.1? És a legjobb 201 méter(idő és sebesség), meg a legjobb 60 láb? (Csak idő) Még ezek kellenének :lol:

Kevésnek tartom a célvonalit, ugyanennyivel mentem be kkházán (15.26 @ 147) és ott is harmadik vége volt, és ott az utolsó nem tudom hány méter átlagát nézik, mondjuk látom mentem be 150-el is de az nem volt jó idő, mindenesetre érdekes, bár jobban hiszek ebben a műszerbe mint a kkházaiban mert ott átlagolnak, az már maga az elv sem valami jó!

Még egy kérés a többihez :lol: mennyi le max akkor most így kb...?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem sokkal nem több mint 150LE...tekintve hogy Laci4 legjobb ideje 15.3körül volt.....És akkor még nem számolgattunk rolloutot.

Hát az is érdekes egy egy mérés lehetett...(akkor az is 14.xx?) katalizátoros és sfi dobozos autótól, mondjuk én 15.4-re emlékszem de biztosan tévedek

Én nem számítok még annyira sem egyébként, ha megvan a 150le annak örülök hiszen 190.000Km van benne és talán az hoz valamit hogy nincs kataliozátor, de azt is a fene sem tudja!

Link to comment
Megosztás:

Hát az is érdekes egy egy mérés lehetett...(akkor az is 14.xx?) katalizátoros és sfi dobozos autótól, mondjuk én 15.4-re emlékszem de biztosan tévedek

Én nem számítok még annyira sem egyébként, ha megvan a 150le annak örülök hiszen 190.000Km van benne és talán az hoz valamit hogy nincs kataliozátor, de azt is a fene sem tudja!

0 Rollout

ennyi LE az enyém kb...

148.75 HP

Link to comment
Megosztás:

Hát az is érdekes egy egy mérés lehetett...(akkor az is 14.xx?) katalizátoros és sfi dobozos autótól, mondjuk én 15.4-re emlékszem de biztosan tévedek

Én nem számítok még annyira sem egyébként, ha megvan a 150le annak örülök hiszen 190.000Km van benne és talán az hoz valamit hogy nincs kataliozátor, de azt is a fene sem tudja!

Nem nagyon akarok belepofa, de nem lenne egyszerűbb megméretni? :lol: 10-esből megvan, talán van ahol olcsóbb is, és nem kellene találgatni.

Link to comment
Megosztás:

1140Kg a kocsim, és én vagyok 95 szoktam lenni, az 1235Kg Voszival 1230-at vettünk!

De engem csak kíváncsiságból érdekel mennyi lehet annyira nem izgat, sok 200le autót elvertem már, szóval nem igazán fontos mennyi lóerő, ez csak péntek este fontos a taknyos raccsingosoknak hogy wazzeeee enyém 300 ló :lol: nevetségesek sokszor amit ott beszélgetnek

Link to comment
Megosztás:

1140Kg a kocsim, és én vagyok 95 közt szoktam lenni, az 1235Kg Voszival 1230-at vettünk!

De engem csak kíváncsiságból érdekel mennyi lehet annyira nem izgat, sok 200le autót elvertem már, szóval nem igazán fontos mennyi lóerő, ez csak péntek este fontos a taknyos raccsingosoknak hogy wazzeeee enyém 300 ló biggrin.gif nevetségesek sokszor amit ott beszélgetnek

De ez a kalkulátor fontban számít és nem kilóban, meg erősen gyanús hogy mérföldben és nem kilométerben. :lol:

Mindenkit csak kíváncsiságból érdekel. :lol: Szerintem fontos lehet tudni, de nem az én dolgom.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.