Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Állítható magasságú kormányoszlop beszerelése


mrbis

Recommended Posts

Állítható magasságú kormányoszlop beszerelése

Tulajdonképp minden Astra F kocsiba beszerelhető. Az indexkapcsoló alatt elhelyezett kis karral lehet állítani.

1. Kormányburkolat, műszeregység kiszedése:

Lásd a GYIK ban!

A leírás elején van, hogy kell leszedni a kormányburkolatot, illetve hogy jön ki az óraegység.

2. Régi kormányoszlop kiszerelése:

- Ha kiszedtük az óracsoportot, akkor már meg is pillanthatjuk a kormányoszlop tartót, ami a tűzfalra van felcsavarozva. Látni fogjuk, hogy 3 csavar fogja a kormányoszlopot. Az egyik csavar az oszlop alsó felén van (1. ábra).

thumb-B317_4CCD1D79.jpg

A másik csavart elég macerás kiszedni mivel ez egy speciális gömbölyűfejű csavar (2. ábra). Én ezt egy véső illetve kalapács segítségével vettem le. A 3. felfogatási ponton a csavar a tartókonzolon van, így nekünk csak egy anyát kell lecsavarni (2. ábra).

thumb-7A86_4CCD1D79.jpg

Alulnézetből látszik a két csavar.

A kormány felőli rögzítésnél, hogy ki tudjam szedni a speciális csavart + a másikoldalon az anyát leszedtem a kormányoszlop alatti ki téglalap alakú borítást (3. ábra), így egy hosszabbítós krovával hozzá lehet férni ezekhez.

thumb-988E_4CCD1D79.jpg

- Csavarjuk ki a kormányművön lévő hardy tárcsából a csavart (4. ábra). Ki kell szedni a csavart, nem elég, ha kilazítjuk, mert nem fog kijönni a tárcsából a kormányrúd.

thumb-CBA6_4CCD1D79.jpg

- Miután lehúztuk a vezetéket a duda kapcsolóról, már ki is jön az oszlop.

2. Új, állítható kormányoszlop beszerelése:

Igazából a beszerelésnél úgy járunk el, mint fent, csak fordított sorrenden. Tehát a rúd végét becsúsztatjuk a hardy tárcsába. Visszarakjuk a tárcsából kiszedett 6 os csavart. Visszacsavarjuk az oszlop rögzítéséért felelős két csavart + anyát. A gömbölyű csavar helyett én egy sima 8 as csavart raktam. Ha rögzítve van az oszlop, akkor visszaköthetjük a dudát, visszapakolhatjuk a műszeregységet + burkolatokat.

LÉGZSÁKOS KOCSI ÁTÉPÍTÉSE:

Annyit kell csinálnunk, hogy a gyújtáskapcsolót át kell szerelnünk az új oszlopra. Az immobilisert csak rá kell dugni az új kapcsolóházra. Átvezetőszalag illetve a kormánykerék tökéletesen illeszkedik az új kormányrúdra.

Kormányburkolatnál lehet annyi, hogy mivel a légzsákos burkolat van a kocsin az állítás során a végpontoknál el fog akadni a burkolat. Erre még nem találtam megoldást. ?

LÉGZSÁK NÉLKÜLI KOCSI ÁTÉPÍTÉSE:

Ebben az esetben be kell szereznünk egy légzsákos kormányoszlopról való gyújtáskapcsolóházat + kapcsolót. Sajna itt nincs nagy választási lehetőség, levágni a régi gyújtáskapcsoló csatlakozót és beforrasztani a helyére egy légzsákos változatot. A másik bökkenő az immobiliser. Mivel a gyárban légzsák nélküli immot raktak be így ennek a házát is cserélni kell. Leírás a GYIK ban.

Mindkét esetben ki kell vágni az alsó burkolatból az állítókar helyét. Én ezt egy fúró segítségével oldottam meg.

Így néz ki szerelés után.

thumb-B6BF_4CCD1E19.jpg

Link to comment
Megosztás:

  • 1 year later...
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.